Ez így igaz! Csak a hideg radiátornál lehet megállapítani, hogy melyik az előremenő és a visszatérő.
Tapasztaltam, hogy amikor bekapcsoltam a fűtést, normálisan a felső bevezetés kezdett melegedni. El kezdtem állítani a torlókon és egy kis idő után az alsó melegebb volt, mint a felső. Kezdtem arra gondolni, hogy fordítva kötötték be, de hát ez nem lehet, hiszen az indulásnál a felső volt a melegebb.
Talán az lehet, hogy közben kikapcsolt a kazán, így a bevezető kezdet hűlni, a visszatérőn meg jött ki a radiátor forró vize, ezért lett melegebb.
Pedig csinálnak még ilyeneket ma is. Mindenféle szelepek termofejek nélkül direktbe rá egy kazánra, sok radiátor, meg a padló sorba kötve. Aztán megy vagy 30-40 fokon az előremenő, a visszatérő meg vagy 22 fok, a kazán meg kátrányosodik mint az atom. Rönkfával tüzelnek hogy ne gerjedjen nagyon be, mert akkor túlfűt. De így meg csak pislog bűzölög, és füstöl. Hatásfok van vagy 40-50%.
Sok tényezője van: -külső hőmérséklet -hűlő felületek hőátbocsájtása -talajon van-e az építmény stb.... Persze ha kovácsműhely,akkor elég a 10 fok is:D
Heló! Azért terveznek 24kW-os kazánokat,mert kombikazánban gondolkoznak.A 10-es kazán sztem kicsi.Hogy birja? Azért nem szoktam én sem javasolni senkinek,hogy éjszakára 14-15foknál lejjebb vegye,mert a falák is elkezdenek ám hűlni és amit megspórol azzal,hogy nem fűt,azt az energiát simán ráfordítja a falak és a levegő felfűtésére.
"" optimális legyen a gázfogyasztás? " nem kell fűteni, majd esik magától a hőfok."
Írta, hogy műhelyről van szó, így azzal az előnnyel is jár, hogy a melósok gyorsabban fognak melózni (ne fagyjanak meg), üldögélni 1ik sem fog a -10C-ban!
Ez egy ilyen TESCOgazdaságos padlófütés. Radiátor visszatérővel van sorbakötve az egész. Nincsenek külön PF körök, 1 szép hosszú kör van a radiátor után, aztán vissza a kazánba.
Bocs de én úgy vettem ki az írásából,hogy 1 db RTL szelep van az egész visszatérőjén,azért kérdeztem rá a mechanikus szabályzóra.20m2 az pont 2*annyi mint amit le szoktunk tekerni 1körre.
az az rtl szelep az egy kezi szabalyozo. ugy szokas felszerelni, hogy a radiator visszatero megy a szelepbe, abbol a padloba. a szelep egy termosztat, ami annyira fojtja a radiatort, hogy a beallitott hofokra huljon a visszatero.
Debrecenben is 5-6 nekifutásra sikerül némely helyen!Volt olyan,hogy a talajvizet nem szivatták,az összes cső felúszott reggelre:D.Utána gondolhatod milyen lett a szintezés.
Meg tudja valaki mondani nekem, hogy nappali 18 fokra beállított hőmérsékletnél (műhelyről van szó), éjszakára és hétvégén hány fokra érdemes leengedni a hőmérsékletet, hogy optimális legyen a gázfogyasztás?
"Ha jól csinálja a MÉRETEZÉST és a LEJTÉST együtt,akkor a csatorna öntisztító lesz!"
Persze. :D
Állandóan tisztítani kell(ene) a csatornákat, mert nem öntisztuló. Vannak rá példák, hogy a szolgáltatók spórólásból leépitik az ezzel foglalkozó szakembereket.
Aztán vagy jön a felismerés, hogy felkell szántani az egész csatornahálózatot, vagy itt hagyják az egészet és kivonulnak az országból, amikor bukta lesz.
Bp.-en már szántani kell az öntisztuló főgyüjtőket. :D
az a gond, hogy 20m2 tul nagy egy padlo kornek. es raadasul a kor vegen van a furdo, mire odaer a viz, addigra lehul. normalis esetben gyorsitani kellene a vizaramlast, de itt nem lehet, mert a kialakitas miatt az egyben magasabb bemeno vizhomersekletet is okozna, amit az rtl korlatozna.
ha hozzaferheto, meg kellene a ket veget cserelni. akkor a furdoben lenne meleg, es a konyhaban hideg, ami talan szerencsesebb. raadasul a furdoben nem laktok, igy ott a novelt bemeno vizhomerseklet sem okozna gondot.
a keszulek teljesitmeny alapjan maganak is megmerheti, ezt mondtam az elejen.
megkeresi a gaztuzhelye doksijat, kiolvassa, hogy a nagylang hany kW. 4kW korul lesz.
a gaz 34MJ/m3. ebbol az jon ki, hogy a 4kW egonek 7liter/percet kell fogyasztania. meggyujtja, megmeri stopperral mennyi ido alatt megy 100-200 litert a gazora.
ha 20%-on belul van, akkor az oraval nagy baj nem lehet. ha kivul, akkor erdemes tovabb torpolni.