Az már szerintem sok,bár talán itt is úgy van mint sok márkánál hogy 1l/1000km az "normális"
Át kell nézetni a motort. Szimeringek,szelepfedél,hengerfej. Érdemes lekapni az alsó motorvédő burkolatot hogy száraz-e .Nekem anno lelazult egy csavar ami a vezérműláncfeszítőt tartotta, ott is nyomta az olajat. Milyen olaj van benne, hány km-et futott az autó, fogy-e a hűtővíz is stb...stb Sok tényezőtől függ az olajfogyasztás...
Nekem bevált. Újkorától van nálunk, nem rég adtam át a feleségemnek. jelenleg 184ezer km van benne (10ezres olajcsere periódussal). Sok nyűg nem volt vele. Kb 5-6-7 ezer kmenként benyel egy liter olajat. Ez kb 60 ezerkmes futás után állt be.azóta nem nőtt. Én rátudtam hiba lista: -gyári vízpumpa korán megpusztult (szintén 60 ezer körül) -1 hőgomba -1 termosztát
-szelepfedéltömítés könnyezett kicsit cseréltettem
-szimering szintén
-1 gyújtótrafó
Nagyjából ennyi 175 ezernél én úgy döntöttem kicseréltetem a vezérműláncot,mivel elég dinamkusan használtam az autót. Egyébként én nagyon szerettem ezt a motort,szerintem jó karaktere van pörgetni kell hogy menjen ,pont ezt bírtam benne :D Oda kell rá figyelni,rendesen karbantartani és akkor szerintem jó,de persze egy használtnál benne van a lutri
Olyan kéréssel fordulnék hozzátok,hogy akinek van esetleg 1,6VTI . 120Le-s motorral szerelt kocsija, megosztaná velem a tapasztalatait. Utána olvasva, írnak róla jót is meg sok rosszat is. ( Sajtó forrás) Egy ilyen motorral szerelt kocsit tervezek
vásárolni, évi 10 000 km futás teljesítményre. A kiszemelt példány, 5 éves,és 60 000 km-t futott.Mennyire lehet betegágy
Alig használtam vettem egy 308-as 1,2 PT benzinest, most tapasztalgatom. Úgy tűnik, hogy a régi típusú iPhone-omat nem tölti se kábellel, se a szivargyújtóról. Én szúrok el valamit, vagy vigyem szervízbe?
A telefon az előző 307-ben simán töltődött a szivargyújtóról...
Egy 308 SW 1.6 HDI 92 LE autóról lenne szó. A limiter működik viszont a cruise control nem. Bekapcsol, semmi hibát ad vissza, érezni is, hogy valamennyit besegít a sebességben, de ha elveszem a lábam a gázpedálról akkor csökken a sebesség. Féklámpa működik. EGR szeleptisztítás volt utoljára. Lehet ennek valami köze? Esetleg Pest környékén valami ajánlott szerelőt tud valaki?
nekem benzines nem volt, én csak dízel mociról tudok Neked beszámolni.
Nekem meg azzal nem volt soha semmi problémám, pedig évek óta ezzel járok. Ha megadod neki ami jár, mindenfajta szűrő és olaj csere, télen én jobb üzemanyagot rakok bele pl-ul, akkor az 1,6-os dízel motor- a szerelő szerint is!!!- elnyűhetetlen! A fogyasztásáról ne is beszéljünk, először nem akartam elhinni, 4 lityi körül mocorog (városban sem eszik 5 liternél többet ha odafigyelsz a lábadra)! Nem szeretnélek semmire rábeszélni, én a saját tapasztalataimat mondom. A dízel 1,6-osnál a 66 kw-os (90 lovas) a jó, mert ezekben nincs se kettős tömegű, se részecskeszűrő, amik elég sok fejfájást tudnak okozni ha gond van velük.
Csak jókat tudok mondani erről a típusról, ha odalépsz neki, akkor húz elég rendesen, sztem a mérete is pont jó, a csomagtere is megfelelő, mondom, nekem soha nem volt se motorikusan, se máshogy vele semmilyen bajom. Ez egy nagyon jól eltalált autó!
Robotizáltnál ezek szerint nem aktív.Annyira nem fontos,csak gondoltam megkérdezem,ha már bent van a leírásban.Ha valaki nem MO-i autót vett,itt megtalálja a teljes magyar nyelvű használatit:
Szia! Szerintem ez a tükör funkció az automata váltósnál aktív, nekem a 308 előtt C4 Grand Piccassoban volt ilyen a tükör, az MPC váltós volt. Először nekem is furcsa volt, hogy a Peu-ban nem mozdul a tükör.
Szia, Enyém sem tud ilyet, szerintem felszereltség függő. De nem volna rossz, ha valamilyen úton módon aktiválható lenne ez a feature. Tolató radar sem volt az enyémben, utólag tetettem bele és a menüben kellett engedélyeznem. Hátha ez is ilyen, csak számítógépet kell a kocsira csatlakoztatni hozzá.
Hétüléses 308 sw tulajoktól kérdezném, hogy a harmadik üléssor felhajtott támlája mögött valaki már esetleg megmérte-e, hogy mennyi hely van az ötödik ajtóig. Az érdekelne, hogy egy összecsukott babakocsi oldalára állítva elfér-e...
Ma megérkezett a hiányolt funkció:)Egyszer csak leállt a lámpánál.Ami viszont nem működik,az a tolatáskor automatikusan lefelé mozgó visszapillantó tükör.Leírás szerint csináltam mindent,de nem fordul semerre sem a tükör.Vagy ez nem mindegyik felszereltségnél van?
Nem venném meg Ilyen autót csak újként vennék, vagy csak pontosan ismert előéletűt(ami alatt nem az igazolt szervizkönyvet értem,hanem magát a használatot/bevolt melegítve,visszavolt hűtve,kevés várost látott,normális olajat kapott rövid intervallumonként stb stb) mivel az emberek nagy többsége nem tud normálisan bánni egy turbós motorral. Ráadásul tény hogy sok a problémás darab belőle,bár több helyen olvastam hogy minél későbbi évjárat annál megbízhatóbb mert mindig fejlesztenek rajta. Ha már most Check Engine-s akkor meg pláne nincs miről beszélni szerintem
(egyébként az ősszel szeretem volna venni egy új 308 GT SW-t 1.6 turbóval,de nem lehetett kapni. Azt mondták a szalonban hogy 2016-ban állította le a gyár a magyarországi thpket mivel több esetben előfordult szelepbeégés,valószínűleg nem bírta a magyar üzemanyagot,ezért új szoftvert fog kapni. még a mai napig nem látom a kínálatban ezt a motort)
Az lehet, hogy a 2008 gyártású 308 kombinak az antennája erősítős?
Gyári rádió Fakra csatis. Az antenna is? Mert akkor az utólagos rádiókhoz, amik mondjuk DIN csatisak, oda kellene egy Fakra-DIN antenna adapter (Fantom tápos)?
Amikor megvettem az autóm (308 SW, 1.6 ehdi, 2013-as) nekem is csak villiogot az eco kék led a műszerfalon. A márkaszervíz is megerősítette amit a kereskedő is mondott, hogy sokat állhatott és emaitt a start-stop rendszert működő kondenzátorok lemerültek. Újra működő állapotba hozni azokat pár száz, extrém esetben 1-2 ezer km autózással (autópálya inkább) lehet.
Én sem bánkódtam miatt, mert legalább nem állította le a kocsit az autópályáról lejövet amíg a kikanyarodásra váram. Aztán pár héttel a vásárlás után furdultam be otthon a kapu elé és zavaróan csend lett, de volt szervó, klíma, rádió. Kellett már másodperc mire rájöttem, hogy a Start-Stop elkezdett működni és leállította a motort. Azóta én kapcsolom ki ezt a funkciót minden indulás után, nem szeretem, hogy gyötri a kocsit. Arról nem is beszélve, hogy autópályáról lejövet túl meleg ahhoz a turbó és a motor többi része, hogy csak úgy minden hűtés nálkül maradjon. Járó motornál tuti van olajforgatás, hűtés, és a hűtővíz is kering.
Nagy valószínűséggel az akkumulátor már nem az igazi....azaz ha nem is a végét járja, de a computer már úgy érzékeli, hogy nem alkalmas folyamatos leáll-újraindít funkcióra.
Mindazonáltal a Start-Stop funkció számtalan egyéb dologtól is függ, mint motor hőmérséklet, akkumulátor töltöttség, stb, stb....
Ne bánkódj miatta, annyival nem fogyaszt kevesebbet, ráadásul az aksidat is kíméli... :-)