Hello mindenki! Akit érdekel.
Szombaton Egerben "Apollo"-s bemutató és tali van. Ha lesz ott valaki e topic-bol, beszélhetünk. I'm 60 y.o. fehér haj, szakáll, derű, fényképezés.
Repcsivel utazom Fehérvárról.
-kétkezű-
ps: Mit látnak a sasok? :-))
Koszi! Azt hiszem felhivom ezt a klubot.. mert ha ez valoban igy van, akkor ezert tenyleg erdemes leautozgatni hetvegente..
Madartollhoz hogy lehet hozzajutni?
En ujsagarusnal meg nem lattam... Az oldalon amit talaltam pedig mind2 cimrol visszapattan a level:(
http://www.kfki-isys.hu/pg/hirek/toll.htm
A pesti srácnak volt valami dolga itt, és néhány hétig leköltözött.
Az ehavi madártollban olvastam hogy a dévaványai klubban 25000 Ft az egyszeri belépési díj, és ez magában foglalja az oktatást is, feltéve hogy a növendék maga gondoskodik az üzemanyagról.
A mostani számban elég sok motoros sárkányos cikk van, pl. két új szárny tesztje. A motoros szárnyakat évekig alig fejlesztették, a nálunk elég népszerű CX tipus már kb. 20 éves. Az új tipusoknak kb. 2x akkora a sebessége mint a régieknek. A Quik Vne: 184 km/h, az iXess Vne:165 km/h. Az utazójuk is bőven 100 km/h felett van, és állítólag nagyon jóindulatúak.
A Bp. környékén lévő klubokat nem nagyon ismerem, de nemrég volt egy pesti kezdő srác aki nálunk (Debrecen) tanult sárkányozni, mert itt sokkal olcsóbb volt.
A kiképzés kb. 200 eFt, de van olyan vidéki klub ahol 25000 + benzinköltség az ára. Elvileg 10 óra után már egyedül repülhetsz, de nálunk volt olyan siklóernyős akit már 7 óra után elengedtek, de van egy srác aki már egy éve megvette a saját gépét (delta jet), és még most is oktatóval repül.
A panikbaesestol nem felek.. A vitorlan eleve nincs motor ami lealljon..;) szoval az ember szeme sarkabol mindig a repteret figyeli.. vajh vissza er-e ha a kovetkezo felho alatt nincs termik;]
Orulok, hogy viszonylag egyszeru ez az epites/engedelyezes tema..
Amugy egy budai kezdo sarkanyosnak melyik klubbot ajanlod? Farkashegy? Budakeszi? Dunakeszi?
Milyenek az arak ilyesmi?
Igazibol azt sem tudom, hogy melyik repteren milyen klub van. Persze tobb helyen is utana fogok erdeklodni, de minden velemeny segit a dontesben. En anno az Endreszben repultem Budaorson.. De ott a vitorlanal "konnyebb" gepeket mar nem igazan kultivaljak.. /sot a vitorlakat is epphogy:P/
Egy ido utan megszoknad, hogy nem kell figyelni a kupolat, mert mar a csukodas megelozo jeleit is eszlelned.
Egyebkent a hatimotorral az a masik gond, hogy ugyan azzal az ernyovel nem igazan tudsz motorral es motor nelkul is repulni, leven a motor +25kg-ja mar egy masik meretkategoriat indikal altalaban, illetve ha motor nelkul repulsz, akkor meg 15kg ballaszt lenne szukseges, ami meg piszok kenyelmetlen.
A hátimotorral nekem is az a gondom, hogy nagyon lassú, szembeszélben eléggé reménytelen vele repülni. Azt egy idő után gondolom megszoknám, hogy állandóan a kupolát kell figyelni, mikor csuklik be valamelyik oldal.
Motoros sárkánnyal lehet repülni gyalogos gyakorlat nélkül is, de szerintem aki előbb gyalogsárkánnyal repülgetett nem esik pánikba ha megáll a motor. Nekem még annyi volt a motoros átképzés, hogy elmagyarázták hogyan kell repülni a géppel, és már mehettem is. Igaz előtte 5 évig gyalogoztam.
Az egyedi építés még abból az időből maradt, amikor mindenki magának faragta a trájkot, főleg trabant motorral. A "papírmunka" mindössze annyi, hogy a klub műszaki vezetője átnézi a gépet, aztán a vezető pilóta berepüli, és kiállítják a törzskönyvet és az alkalmassági kártyát. Lehet hogy kell valamit fizetni érte, de tőlem még nem kértek ezért semmit. A sárkányrepülő és a siklóernyő lajstromozásra nem kötelezett légijármű, csak azonosító jel kell rá. Lajstromozni csak akkor kell, ha utasrepültetésre akarják használni, de az sem egy horibilis összeg.
400 Ezer valoban nem tunik irto soknak.. csak kerdes, hogy mit kap erte az ember. A hatimotorral az a baj, hogy elobb profin kell tudni sikloernyozni.. Illetve szinten eleg idojaraserzekeny... Tudtommal a motorossarkanyozasnak nem alapfeltetele, hogy gyalogsarkanyos gyakorlatod legyen.
Egyebken egy ilyen "egyedi epitesu" dolog papirmunkaja mennyire bonyolult? Egy atlag ember szamara van esely arra, hogy az epitett masinat lajstormozzak anelkul, hogy a gep arat meg1x kifizetne?
Sok "botkormányos" pilóta lekezelően bánik a sárkányosokkal, ernyősökkel, pedig ezek azok amit egy átlagember is meg tud fizetni.
Az új gépem hamarosan elkészül, de a "sorozatgyártással" nem akarok foglalkozni. Túl sok gond lenne egy tipus legalizálásával. Tervet, alkatrészeket tudok adni, az összeépítésben is segíthetek, de könnyebb a papírmunka elintézése, ha "egyedi építésű" a trike.
Sajnos nálunk nincs nanolight kategória, ebbe a 70 kg-nál könnyebb üres tömegű gépek tartoznak az USA-ban, ezért UL-nek számít az én gépem is. Próbáltam elérni hogy függővitorlázó kategóriába kerüljön, de akkor úgy kellene kialakítani hogy lábról is lehessen vele startolni. Egy 30 kg-os szárnnyal + egy 30 kg-os hevederrel és egy "húsdarálóval" a hátamon nincs kedvem futkározni. Sok lábról induló konstrukciót kitaláltak már (Mosquito, DoodleBug, stb.), de sokan panaszkodtak a nehézkes start miatt.
A 400 eFt szerintem nem sok, kb. ennyiért lehet venni egy hátimotort is a siklóernyőkhöz, de sokan azt hiszik, hogy ettől olcsóbban megússzák, ha maguk csinálják. Sajnos egy megbízható motor min. 200 eFt, pl. amit én szeretnék azt 450 e+áfa-ért lehet kapni újonnan.
Igen.. En is vitorlazorepultem..
De vitorlazorepules eleg ido es penzigenyes sport.. Egy gep mozgatasahoz minimum 3 ember kell.. megfelelo ido, stb..:(
A motoros sarkany azert tunik jobb valasztasnak,
mert olcsobb, eleg vagyok hozza en egyedul;), es termikszegeny idoben is lehet vele repulni..
Ezert tunik jo kompromisszumnak az a gep, amit te epitettel.. Mert alkalmas motoros es vitorlazorepulesre egyarant + kolnnyu jol tarolhato, mozgathato..
400ezerert nemtom milyen trike-ot lehet kapni;) de felek hogy egy trabantmotoros lelekvesztonel jobbat nemigen..:( Es akkor meg mindig nem elvezhetem a szel futyuleset..:)
Szoval orultem volna, ha mar "sorozatgyartasban" lenne a repulod..:) Na mind1.. elobb ugy is el kell vegeznem a tanfolyamot. Aztan sokminden kiderul.. Hatha addig elkeszul a 2.generacios peldany:)
Generátor eddig is volt a motoromon, a zselés aksi az tényleg +súly. Az önindító viszont alig nehezebb a rotációs kapa berántótól.
Még csak 1 példány készült, nekem már kb. 400.000 Ft-ba került eddig. Szükség van egy szárnyra (kb. 100.000 Ft), kell egy motor (100-200.000 Ft), a váz + áttétel + légcsavar, stb. kb. még 100.000 Ft.
Ha mégegyszer meg kellene építenem a gépem, 1-2 hónap alatt meg tudnám csinálni, de másnak nem akarok "gyártani".
Régebben voltak érdeklődők akik akartak hasonló gépet, de azt mondtam, hogy várják meg amíg elkészül az új változat, és azt másolják le. Sajnos egy építkezés és a nyaralás miatt 3 hónapja nem volt időm összerakni az új gépem. Voltak olyanok akik meg akarták venni a prototipust, de felelőtlenség lett volna eladni.
Azt nem tudom lesz-e több példány is a gépemből, ennyi pénzért már lehet kapni használt trájkokat is. Kb. 10 éve volt motoros sárkányom, de nem nagyon tetszett, mert én inkább motor nélkül szeretek repülni.
Odafonn berantassal szorakozni tenyleg nem lehet egyszeru...
De ha eddig nem volt ondindito, akkor most nem kell ra egy csomo uj cucc? Akku, generator, stb..? Sulyban mennyivel lesz nehezebb? Egy ilyen robogoakku+ondindito mondjuk kijohet kb 2kilobol nem?
Amugy eddig mennyi ilyen gep keszult el?
Es kb mennyibe jon ki tok-vono az egesz? :)
es kb mennyi ido alatt van kesz?:)
Eddig nem sikerült a levegőben beindítanom, túl nehéz berántani a motort. Beépítettem egy automata indításkönnyítő szelepet (dekompresszor), de felesleges volt megvenni, mert ugyan könnyebben be lehetett rántani a motort, de ha beültem a gépbe, továbbra sem bírtam beindítani.
Most szét van szedve a gépem, vettem 25000 Ft-ért egy eredeti honda önindítót, hamarosan összerakom a motort, remélem most már nem lesz gond az újraindítással.
Két hét múlva lesz Egerben az Apollo találkozó, remélem addigra kész lesz az új gépem, és el tudok vele menni.
Hát ezt a képet nem tudom ide betenni, mert egy levlistán találtam ahol csatolva volt egy hozzászóláshoz. Egy teljesen zárt kabinú trike, és még orrcsöve sincs. A szárnyat rosszul írtam: Litespeed.
Az úgy volt, hogy az eredti menetet már eleve (kb.6 éve) felfúrtam nagyobbra, hogy persely rakhassak bele. Ugyan jó volt még, de úgy gondoltam, igy elejét vehetem a korai gyászmenetnek. Működött is a dolog ugyebár 6 évig. Most pedig a gyertya annyira beleszorult a perselybe, hogy együtt szépen kitekeredtek, tönkretéve az alumínium menetet. Az én hibám, mert időnként át kellett volna hajtani egy menetmetszőt a perselyen.
Tehát behegesztették az egész furatot és egy új menet került bele, persely nélkül. Így ismét van még egy esélyem javítani (perselyezni), ha ez is egyszer gallyra megy.
A lényeg, hogy túl nagy volt már a furat a menetjavítóhoz. Ha még jobban felfúrom, akkor már nem félgömb alakú az égéstér, valamint változik a gyertya pozíciója és romlik a hatásfok meg ilyenek.
Zilo: Fuhur mondatszerkesztését idézve: Amig csak a géped farkát szabta rövidebbre, nincs gond..:)))
Fuhur: még nem teljesen OK a moci. Elkészült ugyan a gépmunka (régi gyertyamenet behegesztés, új kifúrás) úgyhogy már csak össze kell rakni. Ez a héten meglesz...De sajna hétvége megint skippelve, mert szombaton családi nap Tatabányán (Timea munkahely), vasárnap : BETON.
Szombaton a légcsavarom kicsit rövidebbre szabta a gépem farkát, ezért egy ideig leállok a motoros repüléssel, marad a gyalogsárkány. Remélem augusztusig elkészül az új gépem, és akkor folytathatom a magassági és időtartam rekordok döntögetését, mert az új vázban már 5x akkora (10 literes) tank lesz.
Ma adtam be a terveket az önkormányzathoz, remélem hamarosan én is betonozhatok :)
Most teljesen jó a mocid?
Elég zivatarosak mostanában a délutánok. Szobaton én a Balcsin voltam egy konferencián (Borzoll: én is dolgoztam! Ez nem vicc) és a konferencia után kinmentem a partra. Tombloó szélcsend! A guta kerülgetett. Inkább repülni kellett volna, nem előadást tartani.