Amikor feladok hirdetést az eBay-en és beállítom, hogy mely országokba nem szállítok (Excluded shipping location), akkor a feladás után miért nem jelenik ez meg a shipping and handling pontban? Ott simán "Worldwide" marad a beállított kivételek nélkül.
Visszajött egy sima evélküldeményem, mert spanyolban megtaposta a kamion, vagy bekapta a futószalag, vagy valami hasonló, de rommá törve. A spanyol posta betette az egészet egy zacsiba, sérült kommenttel és hazaküldte.
Kérdezném, hogy ilyenkor mi van? Az itteni posta vállal valami kártérítést?
Ez a "reimbursment payment method" ugyanolyan beállítás, mint jutalékfizetéskor az "automatic payment method" viszont előbbire csak akkor van szükség ha belefut az eladó egy visszáruba.
Eladóként, egy visszáru kapcsán futottam bele egy komolyabb problémába és ennek kapcsán szeretnék tanácsot, illetve segítséget kérni:
Még nyáron történt az eset, hogy belefutottam egy olyan vásárlóba, aki nem olvasta el a termékleírást és egy olyan vasútmodellt vásárolt tőlem amire nem lett volna szüksége. (Német ebayen meghrdetett áru, angol vásárló, dollár számlázás) Mivel a termékleírásban minden esetben meg szoktam adni, hogy terméket nem fogadok vissza, így most is erre hivatkozva utasítottam vissza az eBay rendszerében elindított "return case"-t. Igen ám, csak közben kiderült, hogy mindezt az eBay felülírhatja abban az esetben ha az aukciós oldal a vevő javára dönt, így gyakorlatilag kényszerhelyzetbe hoztak amit mai napig nem nem tudok lenyelni mivel számomra egyértelmű volt hogy nem én voltam a figyelmetlen. Az eBay kártalanította a vásárlót, már csak a címem kellett, hogy visszajöjjön az áru. Én ezt nem adtam meg, húztam halasztottam az ügy meg már rég le volt zárva. Csodálkoztam is, hogy eBay nem kopogtatott még hogy behajtsa rajtam ezt az összeget. Erre múlt héten került végül sor, de már abban a formában hogy a rendszerüzenet olvasását követően blokkolták a teljes ki- és bejövő forgalmat, se licitálni se counteroffer-re válaszolni nem tudtam és nem is tudok még mindig.
PayPal-en rendelkezésre áll már az az összeg amivel az eBay-t kárpótolnom kell, ehhez ő kérte egy visszatérítési fizetési mód (reimbursment payment method) beállítását, úgymint kártyás fizetés vagy PayPal. Na ezzel van bajom pár napja. Sokadik alkalom után sem sikerül befizetnem ezt az összeget, mert nincs is hol. Beállítom a PayPal-t mint fizetési módot, és ahogy elfogadom a feltételeket és kiírja hogy minden OK, visszaküld a Resolution Center-be és ott megint azzal az URGENT kategóriájú üzenettel találom szembe magam mint mikor nekikezdtem az egésznek. Ezt eljátszottam kb tíz alkalommal az USA, UK és német felületeken is. Az email customer service nálam csődöt mondott, válaszleveleikben 80%-ban sablon üzenetekkel és instrukciókkal bombáznak, step-by-step mit kell tennem és hiába küldök nekik egy csokorra való képernyőmentést és leírást hogy mi a bajom, érdemben nem tudtak segíteni. Odáig jutottunk, hogy a problémák miatt nem számítják fel a késedelmi kamatot és elvileg látják hogy én ezt a visszatérítési fizetési módit már beállítottam. Én viszont nagyon nem látom se itt, se a return case-nél, linket sem kaptam ami közvetlenül arra a felületre irányítana vissza ahol ezt be tudnám fizetni.
A UK eBay chat ügyfélszolgálatos srácok mondták ez emiatt van mert blokkolva vagyok, írjak e-mailt az instrukciókért. Nem lettem okosabb, ennek a funkciónak minden esetben működnie kellene. Olyan mint egy glitch/bug. A telefonos ügyfélszolgálaton gondolkodom de nem tudom van-e itthonról olyan szolgáltatás amivel ezt ingyen felhívhatom.
Van-e tapasztalatok ezzel kapcsolatban? Tudna-e valaki segíteni? :/ Küldjek-e képernyőmentést?
Japánba, csomagként, Magyar Postával 4 nap. Nem semmi. Hétfőn 17 óra körül feladtam, csütörtökön jelzett a vásárló, hogy köszöni, megkapta.
Moszkvába több mint egy hónapja feladtam az ajánlott tértivevényes levelet, követésben semmi nem látszik azon kívül, hogy célországba elküldve. A vevő nem jelez vissza, hogy megkapta, igaz, amiatt sem, hogy nem. Értékelést meg úgy tapasztaltam, hogy csak külön könyörgésre adnak. Van aki arra sem.
Mennyi idő után tekinthető lezártnak egy adásvétel ilyen esetben?
Sziasztok. 40 napja rendeltem 13000ft ertekben egy koromcsiszolo gepet ebay-en ami meg is erkezett, viszont hibas, nem mukodik. Jeleztem az eladonak ebay-en de csak "siman emailezunk", nem inditottam el semmilyen vita folyamatot es paypal-on sem jeleztem. Kuldtem videot is az eladonak arrol, hogy nem mukodik, azt mondja kuld egy uj csiszolo reszt, de szerintem nem azzal van a baj hanem maga a gep rossz (ezt meg is irtam neki amire a valasza az volt, hogy van e 24 oram mig felveszi a kapcsolatot a beszallitoval, amire a valaszom igen volt). Most volt egy kis idom utana olvasni es attol felek, hogy se penzem se csiszologepem nem lesz ebbol a vegen.
Ugy erzem huzza az idot az elado es attol felek ha megis azt irja, hogy egy uj gepet kuld akkor nem fogja betartani. Leginkabb visszakernem a penzemet. Meg sosem jartam igy es analfabeta vagyok e teren.
Tudna-e valaki segiteni, hogy ilyenkor mi a teendom? Elore is koszonom.
Szeretnék megkérni valakit, hogy privátban segítsen vagy válaszoljon pár kérdésemre. 3 héten keresztül leveleztem a supportal, de mára feladtam. A nagyon kedves szövegen kívül semmi konkrétra nem hajlandók válaszolni, vagy segíteni.
Most nézem az InkFrog-ot, eddig tetszik. Kézzel nem tudtam megcsinálni, vagy nem jöttem rá, hogy hogy kell a eBay site-okat cserélni. Magyarán ha a com-on lejárt egy termék az uk-ra áttölteni. Turbo Listert használtam eddig, de néha nagyon körülményes, és teli van bug-al.