Azt írtam, hogy nem büntetett meg rendőr. A legutolsó bírságom kb. 15-16 éve lehetett, egy gyorshajtás volt, teljesen jogos sajnos, valahol Tiszafüred környékén egy falu táblája után pár (tíz?) méterrel mértek be és nem lassultam még vissza annyira, ahogy az szabályos lett volna. Nem volt vita, fizettem pár hét múlva, amikor kijött a papír (pedig bzitosan megúszhattam volna 57-es utassal, de akkoriban nem volt még ennyire össznépi sport a kibújás a felelősség alól).
Azóta ez a kerékbilincs volt az egyetlen, melyben hatósággal dolgom akadt. De ezt már korábban többször is leírtam.
Nem számomra égő, ha nem tudsz különbséget tenni a közterületesek által alkalmazott kerékbilincs és az általam leírt, rendőrség általi bírságolás között.
Számodra égő, nagyon.
Mert látszik, semmi más nem vezérel, csak hogy fogást keress rajtam.
Nem hajtottam gyorsan. Nem veszélyeztettem senkit. Nem akadályoztam senkit. Nem volt tábla kirakva.
Itt álltam, ahol a Volvo áll (pontosabban épp mögötte, kicsit kijjebb az úttest felé, ahogyan a többi autós is). Ezt kellett (volna) tudni, hogy ez díszburkolat (vagy járda?). Nem volt számomra egyértelmű, abból gondoltam, hogy nem lehet 100%-osan szabályos hely, mert volt szabad hely.
Sehol máshol egyetlen darab sem volt. Vállaltam. Utána szó nélkül fizettem (jó, azért igen morcos voltam, de - őszintén - számítottam rá). Ha valaki nem ismeri fel, a Hegedű utca Király utca felőli vége ez.
Nagyon utálom, amikor egyesek a mundér becsületét, kb munkatársukat ennyire védik, ahelyett, hogy ő is megmondaná, hogy a ilyeneket a rendőrségnek ki kellene vetnie magából. De hát nem, ezért tart itt az ország, és ezért nem félnek/tartanak a rendőrtől, mert ilyen ügyekbe keverednek.
Egyébként nem értem ezt a díszburkolatos dolgot. Melyik KRESZ szabályban van benne, hogy díszburkolatra felállni tilos? Mi a díszburkolat? És mi volt dízsburkolattal fedve? Nem mindegy, hogy a járda, vagy a parkolóhely. Mert ez így, hogy díszburkolatra álltlál fel, nem mondd semmit. A Király utca egyik szakaszán a parkolóhelyek is kövekkel vannak kiakva.
Nem, nem értem! A rendőr legyen példamutató, és ne járjon, parkoljon a tilosban. Ha rajta kapták, akkor se sunnyogjon, és folytassa cselekményét, hanem ismerje be, hibázott, többet nem fordul elő, és ne is forduljon elő!
Hagyjuk ki a lehet szót. Ő maga beismerte, hogy ő áll a képen az autóval szabálytalanul, sőt többször is megállt ott, úgy. Teljesen mindegy, megbüntették-e érte, vagy sem. Leszarom, mert itt nem ez a lényeg. A lényeg az, hogy többször is szabálytalanult meg, olyan helyen, ahol ez akár a tömegközlekedést is akadályozhatja, és pont ő, akinek ilyet nem szabadna, mert példamutatónak kell lennie. Hiába beszélsz nekem itt mellé, és véded a mundér becsületét, nem érdekel. Ő nem állhat meg a tilosban. Milyen példát mutat ezzel?!
Megállításos gyorshajtás-mérés. (Ezt pártolják manapság nagyon sokan, akik úgy gondolják, ez igazságosabb, mint a mindenkit egyformán büntető megállításmentes mérés.)
Van 3 járőr, aki intézi a megállítás utáni elszámoltatást.
Egymás után van 5 gyorshajtó. Ebből 3-nál többet nem tudnak félreállítani, ergo ketten (akik lehet, hogy nagyobb sebességgel is mentek, mint a megállítottak) haladhatnak tovább, ellenük szabálysértési eljárás indulhat(na), ha nem éri el a gyorshajtás mértéke a közigbírság határát, meg ha nem lenne az 57-es utas.
SZERINTED jogosan mondhatja azt az egyik megállított, hogy addig nem hajlandó fizetni, míg a másik kettőt is meg nem állítják?
Érted, mi a bajom ezzel a fajta hozzállással, amit "a rendőrnek szabad, nekem nem?" mondatot hangoztatók képviselnek?
Én tudhatok erről biztosat? Az ott lakók tudhatnak erről biztosat?
Akkor miről is beszélünk?
LEHET, hogy valóban az ő szolgálati gépjárműve a KDC-420-as rendszámú Skoda. Nem tudom, ahogy senki nem tudhatja itt a fórumban, hogy így van-e.
LEHET, hogy nem büntették meg érte, erről szintén senki nem tudhat, sem mi, sem mások.
Egy valami biztos!
Attól, hogy ő szabálytalankodott és (tegyük fel) ne mbüntették meg, attól még nem lesz senki más kevésbé szabálytalan, aki ugyanezt követte el. És - lehet, hogy nem vetted volna észre??? - anarchiát épp ezért akarnak sokan, hogy ne lehessen másokat sem felelősségre vonni, ha megtörténhetett ilyen.
Mondtam már, hogy jó 4 éve egyszer megbilincselték a VI. kerületben az autómat. Jogosan, sajnos. Siettem, be kellett vállalnom a díszburkolatra felállást, bíznom kellett benne, hátha nem.
Összesen 6 autó állt szabálytalanul, vitathatatlan módon. Hárman kaptunk kerékbilincset, hárman nem.
SZERINTED mentesít engem az, ha hárman büntetlenül tehették meg azt, amiért én 14.000 Ft-os büntetést kaptam? Nem követtem el akkor a szabálysértést?
Te most miről beszélsz?! Miért mentegeted, és beszélsz mellé?! A közlekedési anarchiát ők maguk csinálják, pont az ilyen viselkedéssel. Az olyannal, hogy megállnak a mozgássérültek helyén, majd magyarázkodnak, hogy nekik lehet, vagy utána még inzultálják is azt, aki ezt nyilvánosságra hozza. Vagy az olyannal, mikor megy előttem 10-20 méterre, bekapcsolja a szirénát, megfordul a két záróvonalon és két villamosvágányon keresztül, majd a túloldalt kikapcsolja és megy tovább, mint aki jól végezte a dolgát. Minek mentegetni az ilyeneket?! Mondod, hogy Amerikában félik és tisztelik a rendőrt. Igen, mert ilyeneket nem tesznek.
Ez annyira ultraprimitív hozzáállás (nem a tiéd, az újságíróké).
Valahol meg kell próbálni támadni minden rendőrt, hátha az lesz az eredménye, hog ysikerül még nagyobb közlekedési anarchiát csinálni...
Még hozzá lehetett volan tenni, hogy:
"Sőt lehet, hogy otthon a WC-n ülve az orrát is túrja!!"
És ez mindenkire ráhúzható, mert ha valaki kiéri magának, akkor már lehet is mondani, hog ynem zörög a haraszt, ha.
Ha pedig szó nélkül hagyja, akkor beismerte...
Úgy ki van ez találva.
Csak az a baj, hogy e mögött lehet látni az indítékokat is... Jó, hogy megtaláltál egy 5 éves történetet, úgy látszik, nincs elég friss történés, amivel lehetne savazni a rendőrséget, vissza kell nyúlni a régmúltba... :)
Ráadásul, aki Ámerikába megy, jó eséllyel ennyit azért tud angolul. De hány német, olasz, török vagy ukrán értené meg, hogy "Jobbra bekanyarodni tilos"? :)
Szóval azért nyelvi akadályok bőven lennének Európában. Egyszerűbb nemzetközileg elfogadott jelzéseket használni.
Egyébként kiváncsi lennék, melyik hülye találta ki az új "Mindenki gyalogosnak születik" kampányt. Jó lenne, ha most már a gyalogosokat is megrendszabályoznák, nem hogy még fals infókkal támogatják is őket! (Minap a rendőrség szóvivője bátorkodta az nyilatkozni, hogy a zebrán elgázolt gyalogosnak van igaza, az autós a hibás minden esetben. Hogy mer ilyet kimondani?! Azért ez így, ebben a formában nem állja meg a helyét, mert a lámpás zebráról nem nyilatkozik.) Valamelyik nap a nagykörút Podmanicky utca sarkánál a gyalogosok tömegekbe verődve mentek át a piros lámpán a zebrán. A troli ment keresztbe én a mellette lévő sávban, kicsit lemaradva, és látom, hoyg ezek az eszementek körültekintés nélkül mennek át, futkároznak a busz elől, amikor az ráfeküdt a dudára. Kedden meg a Keletinél, a Kerepesi úton flangáltak át a pirosba, a hülya autós pedig megállt, amikor neki van zöldje és szótlanul megvárta, míg átkelnek az egyáltalán nem siető gyalogosok, akik valószínűleg a 24-es villamoshoz tartanak. És ezek után hallom, hogy több felszíni átkelési lehetőséget akarnak a gyalogosok részére. Hát ha így haladunk, elég érdekes helyzet lesz.
Jó lenne, ha az oktatók, és a rendőrök több figyelmet szentelnének ennek az ügynek. Amíg a magyar ember fejében az van, hogy "én, én, én", addig nem nagyon lesz változás. Akkor is bemegy a kereszteződésbe, ha a fene fenét eszik is, mert nem akar még egy lámpaváltást kivárni, inkább elállja a keresztező út forgalmát.
"Tipikus hülyeség. Ha egy szabályt nem tudnak kellően betartatni, akkor a szabályon szigorítanak és nem betartatáson. Nem tudom, hogy milyen pedagógiai módszer ez, de én csak röhögök az ilyen gyakorlaton. "
Általában hülyeségeket írsz, de ez előtt meg kell hajolnom. :))
De, egy tábla értelmét felfogni SOKKAL rövidebb idő, egyetlen szempillantás (még akár a perspektivikus látással is a speciális alakú tábláknak köszönhetően), mint végigolvasni pár szót, egy rövidebb mondatot.
Nem véletlen, hogy kialakultak a KRESZ piktogramjai. Hidd el.
Az amerikai "norma" nem azért jó, nem azért működik, mert logikus, gyakorlatias, hanem mert ott szinte mindenki elfogadja a játékszabályokat és FÉLIK a rendőrt.
Ez így van. Csak az a baj, hogy a közlekedés szervezők meg a szabály átfogalmazók lenevelik erről a gondolkodásról. Nézdd csak meg a kereszteződéseket.
A KRESZ alapból valahogy úgy fogalmaz, hogy csak akkor lehet behajtani egy kereszteződésbe, ha azt el itudod hagyni. Ezzel akadályozná meg a szabály alkotója, hogy a keresztező út forgalmát elállja a feltorlódott sór.
Vagyis a szabályok szerint nem lehet beragadni szabályosan egy keresztezősbe.
Erre pár elme bajnok, kitalálta a sárga csíkozott kereszteződést, ahol nagyon nem szabad beragadni.
De ez csak egy példa a kicsit tilos - nagyon tilos gyakorlatásra. Bár szabály szerint már eleve tilos valami, pár okos kitalálja, hogy bizonyos esetekben nagyon tilos. Jogilag, logikailag nehéz értelmezni, de elég ahhoz, hogy az egyszeri ember agyában átminősítse a tilos fogalmát kicsit tilos és nagyon tilos fogalommá. Innen csak lépés, hogy a nagyon tilos sem adszolút tilos... :-)
Tipikus hülyeség. Ha egy szabályt nem tudnak kellően betartatni, akkor a szabályon szigorítanak és nem betartatáson. Nem tudom, hogy milyen pedagógiai módszer ez, de én csak röhögök az ilyen gyakorlaton.
Szerintem meg teljesen mindegy a szín. A táblák azért vannak, hogy észrevegyük, felfogjuk őket. Aki nem veszi észre a kéket, az a piros karikát sem fogja. Aki nem érti a kék alapon fehér nyíl táblát, az fehér alapon piros karika áthúzva táblát sem fogja annyira. Hiába lovagoltok színeken, aki az egyiket nem képes felfogni, megérteni, annak nem való az autóvezetés!