Nos ezt én is így gondolom. (A román cigányos részt). Csak az a baj, hogy az előbb említett népcsoport lényegesen több darabszámú példánnyal rendelkezik, mit a Magyar EMBEREK. :o) Sajnos :o(
...Vagy "fürgönyt", vagy juh -héj :o))) csergét, esetleg bárányszőrből készült termo -ágyneműgarnitúra utánzatot (aminek az eredetije kellemes, puha, meleg)...
Annál rosszabb nincs is. Bár nekem van egy elképzelésem a Románia területén élő népekről. Két fő csoport van, az egyik az erdélyi magyarok, a másik meg a cigányok...
Lehet, hogy mégis kéne a szemüveg... A minap voltam a szemészeten, akkor azt mondták, hogy 0,25 nemtudommicsodája van a szememnek (gondolom ez nem nagy érték, mert nem is adtak)...
Nem vártam meg míg megszólítottak. Megláttam egy 256-ost. Bementem lefotózni, és aztán néztem körül. Megláttam a fazonokat... Ők is észrevettek, és már hozták is a távcsöveiket felém. Énmeg egy jobra áttal elhúztam szélsebesen, mert úgyse hagytak volna békén...
Ezek nem a rendesebbjéből voltak valók (legalábbis ránézésre.) :o)
"...bemerészkedtem a románok közé a Népliget mellett. Román szót nem is lehetett hallani, a magyar a természetes nekik..."
Azám! Én egy forgatás ideje alatt székelyföldi magyar színészekkel dolgoztam.
A "legkedvesebb" káromkodásuk az a "büdös román k**va Isten" volt...
De bármi más szidalmazásba belefonták a "büdös román" szókapcsolatot...
Na akkor még egy érv:
Ha megnézed, a négy oldalablaknál a legközépső oszlop pont az egyik ládaajtó szél (lemez illesztés) felett van. Ez csak akkor lehet, ha 4 ládaajtó van.
Tehát -mivel tudomásom szerint nincs 4 ládás 256-os- ez csak 250-es lehet.
Nem tudom, ennyire szemből nem tűnnek olyan szélesnek az ablakok... A hátsó ajtó ugye nem döntő, mivel készült ilyen 250-es is. Nekem a 256 szimpatikusabb, persze ettől még lehetett 250-es...
De mondhatnám azt, hogy az én szavam kettőt ér, és akkor a 256-os vezetne, de mivel az én szavam egy felet sem ér ilyen esetekben, így inkább csöndben maradok :o)
Különben is, mért nem állítottad ki a többi közül...? :o))
Úgy kell kezdeni (Most nincs kedvem a cirill betűkkel vacakolni):
-Dobri gyeny, izvinyítye pazsalujszta...
(a többit elfelejtettem, de utánanézek...)
"...Szerintem elég valószínű, hogy 250-es. (nagyablakos 250-es)"
Naja, tekintve hogy az oroszok szinte kizárólag 250 -essel járn(t)ak külföldre, a 256 -os náluk elég ritka.
(Legalábbis én, személyszerint mondjuk 10 -ből ha 1 orosz (ukrán, stb) rendszámú 256 -ost láttam, a többi mind 250 volt).
Mikor készült ez a kép? Ez a vezér, akinek ez volt az állandó kocsija már kb. 1 éve nincs a cégnél. Előtte ált. ő vitte azt az indulást, ami 6:19-kor volt befelé a Jókainál.
Flórián térnél valamit csinálnak, azért kell pótolni azthiszem.
Mi köze a kocsikiadásnak a pótláshoz? Valahonnan el kell venni a buszokat, és a helyére másik kerül, ha kerül...nem igaz?
Nem tudom honnan szedik a buszokat, Óbudai garázs van a legközelebb, de a nővérem fiúja 435-össel jött, ami Óbudán nincs.
Egyébiránt jut eszembe:
Ha minden "értéknövelő felújításnál" szőrösödünk -csillámosodunk -zöldkapaszkodósodunk (ami mint tudjuk, 40% -al drágább- ;o) ),vajon marad -e későbbi megőrzésre a bolygóajtós kocsik közül egy eredeti állapotú kocsi, korongospadlóval, barna műbőr üléssel, fekete korlátrendszerrel?
Ha már az 1/4 ablakos-egyenesműszertáblás-budiajtósfülkés-fehérkapaszkodós-ráncajtós-izzóvilágításos-trilexes-prágás kocsiból mutatóba sem maradt...
Szerintem ha ilyen lesz, az nem lesz túl jó, mert az 1. és 4. ajtónál nagyon szűk a folyosó.
Egyébként még biztos nem jöttek meg, már csak azért sem, mert a pesti az kék lesz.
Valószínű, hogy ez bemutatópéldány, Andris emlegetett is valami sajtóbemutatót valamelyik nap.
Szerintem a HB gallériájában lévő Volvo csak bemutatópéldány lehet, mert a festése és az azonosítója alapján valamelyik lengyel közlekedési vállalatnál lehetett tulajdonban. Attól félek, hogy a Volvonak is olyan szűk lesz a belső tere, mint az Agorának. A tágas 280-as és a picivel szűkebb 435-höz képest ez visszafejlődésnek számít.
Megjöttek a Volvok???????? Vagy ez valami bemutatópéldány? Nem rossz, de nekem az Agora jobban tetszik (designra, mert a minősége siralmas, már ugy zörög mint akármelyik 435.....)
NOLAN, péntekkel kapcsolatban
(azért írom ide, hátha valaki még kedvet kap csatlakozni):
Menetrend szerint a 79-es délután minden óra 10 és 40-kor indul a Közvágóhídtól. Szerintem a 13:10-es indulására oda tudnék érni innen Kelenföldről a 103-assal, nyilván a 79-es megállójában találkoznánk.
Ha:
- időpont miatt közbejönne valami, akkor úgyis SMS-zünk.
- nem a 79-esen van, szívesen megkeresném, mert a 324-nek szánom a délutánt.
- a 324-esen kivül másikat is beiktatunk, azt nem bánnám :).
83-as troli hiány miatt a 9-esen szerintem kiakadt az utasszámláló, úgy meg volt pakolva. 04-69-es Gyros mint trolipotló ment a Baross utca és a József körút sarkán. De nem fér a fejembe, hogy miért ment garázsba 2db 83-as troli csúcsidőben, őket a Kőbányai úton láttam.
Pénteken sikerült egy szép képet csinálnom róla a Szent Imre téren:
Mezőtúri vérfrissítést kapott a kicsike. De nemsokkal visszaérkezése után meghuzták az oldalán az azonosítót, így mostanában már a szokásos délpesti azonosítóval mászkál.
16-20-t továbbpasszolom, nem találkoztam vele, de a 15-35-el igen a 17gy-n, kivülről elég kellemes. Felújított 15-01 is pofás lett, de azonosító még mindig nincs az oldalán.
tupolev:
Én is jobbulást kivánok Neked, és zárójelben magamnak is, mert taknyos-náthás létemre nem szeretnék a papírzsepi gyárak főszponzora lenni. Péntekig ha meggyógyúlnál, csatlakozhatnál hozzánk háromhúszonnégyesezni. :)
Akkor úgylátom más is észrevette HLN-324 apróbb érdekességeit. Remélem holnap nem az a busz lesz, amelyiket csak látom, hanem igénybe is szeretném venni! :o)
jut eszembe 2: tegnap előzött a Méta utcában egy kamion, és halottam, hogy ennek valahogy nincs jó hangja. látom ám, hogy a hátsó három kereke közül az egyik defektes, és füstölve, szikrázva halad vagy 50-el az ürge, és a szórja ki az autó hatalmas cafatokban a gumit (rohadt büdös ám!) mindenfele
érdekes élmény volt :)
Új vagyok itt a fórumon. Szeretnék csatlakozni az itteni Ikarus rajongók népes táborához.
Rögtön bele is szólok egy kicsit a témába. A HLN-324-ről szeretnék írni. Nagyon örültem neki mikor megtudtam, hogy a BKV vonalain fog járni. Ma hajnalban útnak indultam iskola előtt felkutatni és szerencsémre pont sikerült elcsípnem. Reggel 6.10-kor indult Közvágóhídról a 79-es viszonylaton. Elvileg 3 busz volt ma ott fordában. HLN-324-325-326. Vagyis optimális esetben óránként egyszer HLN-324-nek kell jönnie, minden 3-adik időpontban. Azért írtam a 6.10-es indulást mert abból lehet számolni. Valószínű, hogy a héten marad ez a forda.
A buszról annyit, hogy izzós világítás maradt, fekete hangszóródobozok, fekete léghengerburkolat új fajta jelzőgombbal, csillogó padló, bolygóajtó, fekete kapaszkodó, fekete bőr ülések, elöl a vezetőfülkébe építve a gyermek-leszállásjelző. Hátul megmaradt a trilex keréktárcsa, elöl viszont kicserélték mélyágyazásúra.
A busz hangja valóban nagyon érdekes szakmai fülek számára. Az első generációs szívódízelmotor van benne ami a hátsó trilexes híddal közösen adja ezt a hangot. A BKV-nál jelenleg ez az egyetlen ilyen hanggal rendelkező busz. A többi 3 busz sosem volt trilex tárcsával szerelve. Ezért van az, hogy csak 324-nek van ilyen "nosztalgia" hangja. Igaz a ZF váltó, az oldalsó kipufogó és a BUBU hiánya némi hangszínváltozást eredményez, de azért felismerhető. Kicsit illuzióromboló a bolygóajtó. Aki szerette a ráncajtós 260-asokat mindenképpen próbálja ki! Megéri!
Elnézést mindenkitől a hosszú hozzászólás miatt!
Nem, 3 forgalmija van. Ma HLN-324,325,326 csinálta Őket.
325-tel mentem, 326-tal jöttem. Meg lehet állapítani, hogy eközül a 3 közül 326 néz ki a legjobban, belül.
Na Tupi indulok a suliba. Megnézem, hogy kint van-e a HLN-324. Ha megy esemes akkor kint van, ha nem kapsz tőlem semmit, akkor nincs kint. De nagy valószínűséggel kint lesz.
Rally: nekem be se jön a rally-forever.fw.hu
Így látatlanban csak azt tudom mondani, hogy valószinüleg azért jön be reklám, mert ott html oldalra hivatkozol, mig a bpikaruson közvetlen csak a képre (jpg fájlra). Mutass egy példát, és akkor könnyebben tudok talán segíteni.
Szó volt tegnap arról, hogy nálunk a 9-esen utasszámlálás van. Ha jól tudom, a padlóba van építve az érzékelő. Akik a lépcsőn és a csuklórésznél nyomorognak, azokat is tudja mérni?
Illetékeseknek üzenem, hogy csúcsidőben a 83-as trolit össze kéne hangolni a 9-essel, és akkor nem lenne az, hogy a már kőbányaiakkal tömött 9-es viszi a Orczy tér és a József körút között váró utasokat is, mögötte az üres trolival.
Norboy (18843) Hol van pontosan ez a bontó/fényező?
Egy kicsit még a sablon-téma:
Nekem a mezős számtípus tetszett nagyon, ilyen már egy buszon sincs. Kép(ek) van(nak) valakinél ilyenekről, amin jól látszanak?
A másik: a kelenföldi kis számok. Még a régi rendszámok idején használták először csak oldalt alul, majd a 92-es szérián már az első ajtó felett is. Nem látszik túl jól, de ez az: 76-98.
Kelenföldön egyébként a nagy számok is másmilyenek voltak még a 90-es években, ez is jobban tetszett: 76-94 (fent), lent mintha már az újabb, jelenlegi lenne.
A délpesti is tetszik, az régóta olyan. :-)
Na joccak, nem osztom az eszet mára. Így is elég fáradt vagyok. Szétosztogattam a friss képeket a mappáikba, de elfelejtettem ráirni a bpikarus.fw.hu-t. Úgyhogy most bogarászhatom elő őket holnap :o)
Mitől lehet az, hogy nem működik a freewebes mail címem, amióta a freeweb megújult?
Másik: Hogy a pitlibe tübtessem el a reklámot a képek külön kis ablakából? Mert ha a rally-forever.fw.hu-ról hivatkozok a képre, ott lesz egy kis reklám, és nem elég az ablak a képnek. A bpikaruson meg nincs ez a reklám... ki érti?
Két idézet: (egy része OFF)
"A vezérigazgató elmondta, hogy azért vették meg ezeket a buszokat, mivel vásárlásukkor ilyeneket lehetett kapni a piacon, illetve mivel ez az ajánlat nyerte a közbeszerzési eljárást. "
"Aba Botond a Siemens-villamosok beszerzése kapcsán elmondta, még két hétig egyeztetnek arról, hogy van-e olyan műszaki megoldás, amely megfelel az eredeti pályázati szerződési feltételeknek. Ha ilyen nem lenne, az új helyzetet teremtene.
A vezérigazgató közölte, hogy a BKV a Combino típusú villamosoknál jelentkezett problémák miatt akár azonnal felbonthatná a szerződést. Céljuk azonban nem ez, mivel így gyakorlatilag újra kellene indítani az egész eljárást, ami négy-öt évvel kitolná az új nagykörúti villamosok beszerzését. "
Ja, persze, azért szurkálsz itt befele cipőkészítős képeket mi? ;o)
Szegény Merci idén (is) eléggé vergődik. De ha eccer a Rájkönen alá igazi versenyautót tesznek (meg az Alonzo alá is), akkor Schummi kapaszkodhat a kormányába...
És akkor jó sok pénzük lesz a pilótáknak, és hátha vesznek egy Ikarust :o)
Más: Legalább a BKV irná rendesen a buszaik márkáját... Főoldalon SZ-szel az Ikarust... Ejnye-bejnye...
Nagyon bánom én is, hogyha már ennyi régi elemet megtartottak, akkor a ráncajtókat mért dobálták ki, de...
szvsz azért maradt az izzós világítás, mert nem akarták átkábelezni a kocsit. Ezt tartom a gyermekleszállásjelző esetére is :o)
66-os jó vonal, jó kocsikkal. Én nem bánom ezeket a miskolci szörnyeket, de ha a 19-esen lennének, akkor elgondolkodnék rajta... :o)
Így néha (hetente min. 2x-er nosztalgiázom velük egy kicsit :o)
A rendszám-festésekkel kapcsolatban itt van nektek egy kis szaft (a Belvárosi üig. bezárása idejéből)
A Belvárosi üig.-ról az autóbuszok már mind új rendszámmal kerültek el, és oldalukon magukkal vitték a jellegzetes récseis számokat. Néhány busz azonban nem az ekkor szokásos, hanem régebbi idők, nosztalgiából felfestett számtípusával az oldalán távozott: a 04-17-es, a 05-56-os és a 05-15-ös az Ikarusban gyárban 1955-től, illetve 69-től alkalmazott, a 04-71-es a garázsbeli átfújásoknál az 50-es-60-as években használt, a 04-46-os a debreceni főjavítások 1970-ből származó, a Récseiben 1981-82-ben használt, a 05-05-ös a Récsei 1990 és 93 között alkalmazott, a 03-78-as a Mező garázsban 1994-től 96-ig (a bezárásig) használatos, a 03-14-es az érvényes szabályoknak körülbelül megfelelő, a 04-40-es pedig a székesfehérvári Ikarusban 1998-ban alkalmazott formájú számokkal gördült ki utoljára a Cházár András utcából .
De akkor már legalább ezt az egyet felujithatták volna ugy hogy maradjon a full eredeti állapot:(((
de az izzovilágitás az feelinges, meg ahogy irtátok a hangja is nosztalgikus......
Amugy volt szerencsém hétvégén az AKD-704-hez a 66-oson (kb 10 évente van arrafelé dolgom), óriási élmény volt!!!!! Ráadásul a sofőr is érezte, hogy kell ezt vezetni: mindenhol jó sokáig hagyta menni, és aztán izomból állt bele a fékbe....... Az a hang egyszerűen fantasztikus!!!!
Szvsz a 79-esen lesz holnap is. Reggel azzal megyek, úgyhogy majd küldök sms-t, hogy ott van-e.
Gyrek leszállásjelző: pipa! Szép kis piros gombocska az eltolható ajtós fülke oldalán a budiajtósnál megszokott helyen.
+ még
-izzós világítás (vadi új lámpatestekkel!)
- szvsz a rágányolt, felkent fekete festék alatt valóban fehér korlát rejtőzhet. Habár 83-as a kocsi, kitudja...
- a hangszórókat bevallom elfelejtettem megnézni, viszont ma még egy karc sem volt rajta, meg firka se.
A B tengelye pont ilyen, tehát nem cserélték. (Ezt sem... :o)
Eccerűen egy élmény ez a busz. Ajánlom próbálja ki mindenki, míg van rá lehetőség!
Akkor nem lesze egyszerű elkapni, lehet a 79-esen, 99-esen, 19-esen, esetleg a 17-esen.
"Akkor látatlanban lehet tippelni a különlegességeire!"
Gyerek leszállásjelző, budiajtós fülkefal (színe?), hátsó ajtónál kapaszkodó oldalt.
"A B tengely olyan, mintha egy trilex lenne, értelemszerűen a kerék nem olyan. Nemtom lehet-e B tengely trilexes, de úgy nézett ki, mintha egy trilex-ről leveszed a kereket, és ami rajtamarad a tengelyen. "
Ezt nem értem, de szerintem a magyarázat egyszerűbb, mint gondolnád:
A hátsó tengelyt nem cserélték le, mint az elsőt, így az maradt trilex.
Igy van. Mentem vele egy hurkot a HÉV végállomás felé a 79-esen. Tehát nem a 19-esen volt ma.
Akkor látatlanban lehet tippelni a különlegességeire! Annyít segítek, hogy eredeti állapotából induljatok ki!
A gyönyörű hang forrására meg valszeg rájöttem. A B tengely olyan, mintha egy trilex lenne, értelemszerűen a kerék nem olyan. Nemtom lehet-e B tengely trilexes, de úgy nézett ki, mintha egy trilex-ről leveszed a kereket, és ami rajtamarad a tengelyen.
Nemtom érthető-e, de majd megnézed akkor holnap. Ha lehet, fotózd is le légyszi a B tengelyt.
A nagytétényi autóbontó mellett van egy fényezőműhely, és ott van egy frissen ujrafényezett BKV-s ráncos 280! Üvegek, csuklógumi, stb nincs benne (szerintem a BPO-475, mert azt vontatták arrafelé néhány hónapja, és félóra múlva a vontató üresen jött vissza. Egyébként van még ott egy volános kétajtós trilexes 280 is.Sőt láttam ott ősszel egy ZIU-t is!
http://www.gyongyosimezogep.hu/jarmu.htm
Mezőgép és Járműtechnika Kft. Gyöngyös A lapot látva úgy tűnik, hogy nem is a kenyérgyár utcai "mezőgép" újítja fel a Nógráso kocsikat, hanem ez... Mondjuk a színvonal ezek szerint nem lehet jobb itt sem...
Hogy Grimbi se unatkozzon: 19-58 pótolta a 15:13-as 44agy-t. Oldalt első fokgyem: 44zöld pacni rendes végállomás. Második fokgyem: 61e Centenáriumi Budapesti
Bár nem nekem tetted fel a kérdést, de szerintem a kettő nem ugyanaz.
Az IKABUS a Tector által is említett kocsikat (2db 415-ös és a BPO-822, meg BPI-384) újította fel szuper színvonalon. Az igényes munka mellett különös ismertetőjelük a félkövér, de kissé szögletes fehér azonosító.
Az általam vélt Ikarus-Decent ismertetőjele a fentiektől kissé elmaradott színvonal (nem egészen 1 éve általuk felújított kocsi már 3 helyen váztörött), a Mezőtúrival szinte teljesen megegyező, de alacsonyabb szürkés betűtípus. (Pl: 03-69, 06-49, 06-53, talán 17-80, 01-44)
"Én sem szoktam érteni, de nem csak Gyroson, hanem cinkotai 435-ön is előfordul (05-67 73gy-n)."
Akkor még egy kis csavar bele: pedig ezeket még ráadásul Belváros fújta fel.
Gianmarco!
Délpest olyannyira nem fújja fel, hogy közben kiderítettem, hogy 15-01 már legalább 1 hónapja forgalomban van és Délpest azóta nem volt képes azonosítót rakni a kocsira. Egyébként a kocsi valami toszi-baszi buhera lehet, mert állítólag ugyan kívülről gyönyörű, de belülről vérgáz. Ez a tipikus esete annak, hogy 1-2 év múlva ha valaki kérdezi, hogy miért nincs felújítva ez a busz, akkor lehet rá mondani, hogy dehogynem, holott már rég nem is fog látszani rajta. :-(
"ÚJ TROLIBUSZT FEJLESZTETTEK KI
Alacsony padló jármű
A Szegedi Közlekedési Társaságnál egy Volvo busz karosszériáját felhasználva fejlesztettek ki új trolit, melyre egy kihajló rámpa segítségével toló- és gyerekkocsival is be lehet szállni."
Képen egy szoló fehér, középtájt zöld, alul sötétszürke színű busz van. Azt hittem már régóta ott van Volvo troli.
Én meg azt nem értem teljesen, hogy némelyik Gyrosra hogyhogy a délpesti sablonnal van felírva a szám, amikor ott szerintem nem is laktak. Vagy mégis, egy nagyon rövid ideig? Pl. 04-17.
Ezek szerint a 9-esen is utasszámmérés van. Az általad beírt kocsik mindegyike ugyanis SRG-2000 utasszámlálóval van felszerelve. Így lesz ez egész héten.
De ha már a Kőbányai út környékén járunk, reggel láttam BPI-501, remekül felújított Délpesti 415-öst a 17Gy-n. Az viszont nem derült ki, hogy ki újította fel, mert még annyira friss volt, hogy az egász kocsin sehol nem volt felfújva az azonosító. Tehát a GJSz-t kizárhatjuk, mert ők felfújják a számot.
9-esen nem a megszokott buszok járkálnak. 19-07, 19-23, 19-26, 19-29, sőt még a D10-es 05-37-es is nálunk van. 7-esen viszont láttam a 19-50, 19-51, 19-52 és a 19-54-et. Nem igazán értem a variálást okát, hiszen a "9-es" 435-ökön külön tábla van a baloldalon a 3. zárt üvegnél. Egyébként nekem tetszik a változatosság, különben uncsi lenne mindig ugyanazokat a buszokat látni.
Szasztok!
bocsesz ha volt, pár oldallal le vagyok maradva:
Elvileg a (jövő)héten lesz Volvo sajtóbemutató.
Ha kiderül hol, írom.
Vp-vel van sajtóbelépőnk, de sztem anélkül is lehet, pl. a hannóveri bemutatóján nem kérték.
Voltam 3 napot Londonban, össz 1 db. helyi jobbkormányos Ikát láttam.
A régi bumfordi városi emeletesek sztem nagyon jók, Bp-n is jó lenne, ha dugóban meg lámpánál egyszerűen le/fel lehetne ugrani. A buszok kb. 2/3-a (az újabbak) már ott is rendes ajtós, nincs ugrálás, csak folyton kopognak a vezérnek, hogy pls. nyissa ki.
Annyiban pontosítanám (némi utánakérdezősködés után) a múltkori Miskolc-vázcsere beírásomat, hogy ezek feltehetően 1999-2000-ben voltak. Esetleg még 2001-ben. Amelyik kocsi ezidőtájt volt nagyjavításra érett, és még láttak benne fantáziát, az megkapta a vázcserét. Ez az alvázszámaikból/VIN kódjukból kiolvasható. Amelyikben nem láttak fantáziát (nem akartak egy buznyákot se költeni rá) azokat selejtezték. Így került a 17db rettenet a BKV-hoz. Mostanság, hogy már új beszerzések vannak ennek az egésznek nincs értelme. A legszarabbakat kidobják. Úgyis jön helyette valami török csoda. :-(
Kell akkora. Ez a gép ugyanis egy 4 tengelyes, hátul dupla hajtott, elöl dupla kormányzott tengellyel rendelkező billenőteknős kocsi volt, melynek a megengedett (gyári*) legnagyobb össztömege 41.000 kilogramm.
Ebből a 41 tonnából ~12 tonna az autó súlya.
(*Nem néztem a forgalmiját, de mintha úgy rémlene, itthon nem szabványos a 41 tonna összgördülősúly szóló teherkocsik számára, attól tartok, ez a darab is vissza van vizsgáztatva harmincpár tonnára)
Na, hát modom én :o)
Viszont akkor nemtom mi az amit Tupi kérdezett.
9000-es motor? Ejha...
Más:
2 HLN van a garázsban. Ez kb 10 perce volt. 327, és talán 325 volt a másik. 324, és 326 kint van valahol, de nem a 19-esen.
Én nem megyek ma fotózni, úgyhogy sok sikert hozzájuk! :o)
"...a váltásra rásegít a levegő, ezért ad ki mindíg ilyen hangot. Bár ezt idáig botos kocsiknál hallottam..."
Noná. Azoknál ugyanis a tengelykapcsolót működtető munkahenger hangját hallottad. Magyarul amikor az ember fia belelép a kuplungba, akkor adja ki a hangot. :o)
Agora: A minap szerencsém volt "testközelből" is egy Iveco EuroTrakkerhez. Ennek a kocsinak egy közös vonása van az Agorával: A motor.
Apróbb -cseprőbb változtatásokat kivéve ugyanaz a 6 hengeres, soros Iveco Cursor van mind a kettőben. (az általam "vallatott" járműben a Cursor 10 fantázianevű, közel 10 literes -kilencezermittoménhányszáz köbcentis- 420 lovas verzió volt, azt hiszem, Agorácska ettől gyengébb).
És érdekes, a teherautó nem volt olyan hangos kívülről, mint amilyen az Agora egy kövérebb gázadáskor. Ám a turbo itt is fütyült elég szépen.
:o)
Az 505-ös trolibusz nincs leselejtezve szegeden, csak egy rendezvény alkalmából vontatták ki a Dugonics térre, ahol még egy pár napig információs jegyirodaként funkcionál.
Egyébként érdekes szerzemények azok a HLN-ek! :)
Kívülről jól néznek i!
Én úgy tudom (aztán lehet, hogy merő baromság az egész). hogy a váltásra rásegít a levegő, ezért ad ki mindíg ilyen hangot. Bár ezt idáig botos kocsiknál hallottam.
Agorában rájöttem, hogy tetszik 1 dolog: Az a hang, amikor a turbó visszafütyül. Nagyon komolyságos hangja van tőle a motornak :o)
Én csak 00-07 külső esztétikai állapotáról nyilatkoztam. Utazni nem utaztam rajta.
EXPO: Tegnap 2 280-ast, és egy 435-öst láttam. Az egyik kettőnyócvanassal mentem is a vasútállomásig (00-23). Ez viszont elég hangos, csörgő-zörgő kocsi, de legalább jól megy!
1.: Ez nem villamos. Hiába állítják a villamossinre, akkorse az :o)
2.: Hol a villamos felsővezetéke?
3.: Hogy jött ide a troli? Mert trolinak való felsővez. se sok van :o)
4.: Tudtommal ez le lett selejtezve. Átalakították volna duóbusszá? ;o)
Az áramszedő nélkül közledekő troliról egy pillanatra eszembe jutott a 435 Duo édes emléke. Milyen fantasztikus busz is volt az...
Kár hogy azt az egyet is szétszedték. Ha rajtam múlna, most mindenhol ilyenek járnának éjjel-nappal.
Talán egyetlenegy apró hibája volt: a négyes ajtó is normál méretű, pedig a 400-as sorozatban az kifejezetten tetszik a 2-2-1 vagy 2-2-2-1 ajtóelrendezés. Hátra nem is kell nagyobb ajtó, még soha sem volt olyan, hogy a kicsi nem volt elég.
És még mielőtt valaki kioktatna: tudom, hogy a régi 415-ösökön még 2-2-2 utasajtók voltak.
De igen. Viszont azok már D10-esek, az eredeti kérdés meg 2156-ra vonatkozott. Egyébként az állításom ezekre is igaz, mert ezek közül is néhányat "Gyrososítottak"
"Nálatok egy 280/260 ban sincs Turbó 2156?Egyáltalán valamelyik volánnak volt ilyen?"
De van. Van olyan is, amelyik még a BKV és a BME kooperálásával lett átalakítva a 90-es évek második felében, és van még 1-2 gyári turbós is. Ezek nagyrészét a Gyrosok kialakításával E2-es D10-re cserélték.
Tényleg, ha már bubunál és társainál tartunk, valami még furdalja az oldalamat.
Hátha tud valaki magyarázatot adni:
A retarderes, ZF-es BKV-s 200-asokon, 400-asokon fékezésnél, amikor a váltó visszavált, lehet hallani egy kis szisszenést.
Pont olyat, mintha a vezető lelépne kicsit a fékről.
Lehetséges, hogy visszaváltáskor automatikusan csökkentik picit a fékhenger nyomásást, hogy ne rántson akkorát a busz???
77 kieg.: A járat lényege, hogy sose arra megy, amerre a legrövidebb lenne:) ( 4 "része": Örs-Thököly út: 76-os mintájára Kerepesi, majd Árkád után jobbra, majd utca végén balra, majd Kereszúriig előre, ott jobbra, első utcán balra, erdőig előre, ott balra, Veres Péterre jobbra, Lándzsa utca után -itt nem állsz meg! - balra
2. szakasz: Thököly úttól a Csömöri útig: Thököly úton előre, mindenhol megállsz, jó kis macskakő, Csömöri úton jobbra
3. szakasz: Csömöri úttól a Nyírpalota utcáig: Csömöri úton az első lámpánál balra, előre ütközésig, majd S kanyar (bal-jobb az autósmozinál vagy mi az) , majd előre, a lámpánál balra a Nyírpalotára
4. szakasz: Nyírpalota út: előre a Bosnyákig, mindenhol megállsz
+1 szakasz: visszafordulás: Bosnyák - jobbra NL király - 2. utcán jobbra (~24, 70), előre - minden megállóban megállsz - Rákospatak után közvetlenül jobbra, majd Nyípalotára balra - (ahogy mész a NL-ról jobbra-utcán először jön egy utca, közvetlenül mellette a patak, közvetlenül mellette a másik utca - behajtani tilos kivéve BKV -ezen mész
+2 szakasz: Az Örs felé a Gyakorló utcáról nem mész le a Kerepesire, hanem egyenesen haladsz be Örs-délre.
Bubu=kipufogófék (ami fékezéskor olyan gőzmozdony szerű hangot ad ki).
Egy kis utasteszt:
-280.15 (nevezetesen: AKD-683) ugyanolyan szakadt, mint a pestre került példányok, jó füstölő motorral
-260: ez egy turbós, nem prágás (VOITH v ZF) volt, hangja pont olyan sípolós, mint a BKV-soknak
-MAN SG: egy nagy kalap szamóca!!!
Szörnyű, belül kopottak a festett felületek, vezetőparaván egy buhera, dobogók suxx.
-MAN NL: kellemes csalódás, igényes belül, belső elrendezése sokkal jobb, mint a 412-esnek.
Hátul a hegymászás ugyan nem jó, viszont a motor felett is utasokat szállít.
-415/435 most nem volt, mert azt 2 évvel ezelőtt már alaposan leutasteszteltem. Viszont a 435-ösök nagyon csúnya foltosak kívülről.
77 elég egyszerű, 92 szintén (csak a munkalapot kell tudni megfejteni a 3 végállomással és reggel minden 2. indulásnál elfelejteni bemenni az Auchanhoz), a 177-et passzolom.
A 144-es nem bonyolult vonal, csak gyorsan el kell felejteni azt, hogy valami logika lehet az útvonalában. 131-es szerintem kicsit bonyolultabb. 24-est nagyon nem ismerem, illetve a 70-essel közös szakaszt igen.
A 70-es a Hubay Jenő térig megy (megállónevek nélkül, de lehet, hogy így is eltévednék), azon kívül még az életben nem jártam...
Azért a 00-07 a 18-24-et (ma szintén kint volt) nem tudja überelni. Egyébként nem tudom mi bajod a 00-07-tel, délben mentem vele és egész jó tempót bírt.
Más: expón is jól sikerült a kiadás: volt 435-ös, 280-as és gyros.
Más: 56gy jár sűrűbben a villamos helyett, mert a villamos csak Budagyöngye és Hűvösvölgy között jár (de minek?...). Ennek eredményeként az 56gy-k olyan gy-k, hogy minden fánál megállnak...
Az "ezüstnyilacska" szót szvsz inkább a 260-asokra használjuk. :-)))
***
Erről is volt már itt szó, de hol is újították fel a 13-37-et?
A rendszám-felírás alapján ugyanilyen lett a 13-00 is, és zöldkapaszkodós, nemrég láttam a 40-esen.
Ugyanitt szokott járni a korábban szintén sokat emlegetett 03-33 is, mezőtúri, zöld kapaszkodós, de nem nyilacska.
És új divat a kelenföldi 415-ösöknél, hogy hátul a motortetőn nincsenek zöld csíkok, tiszta kék. A teljesség igénye nélkül: 13-40, 13-7x, talán van még egy arculatos.
Az említett fennakadás az Erzsébet híd alatt - BPI-032 BPI-939 - Örs - EXPO járat Egy régi ismerős - BPO-144 a 31-esen CXF-134 a Felvon téren Ő egy 256 alfa, vagy nagyon mellélőttem?
Alakul a Zala Volános album :o) FBE-451 Nem hittem a szememnek a Felvon téren. Egyszerre 8(!) Borsodos kocsi. Gyönyörű volt. De sajnos a 2.,3.,4.-ek a sorban nem is tudtam meglőni, a közelség miatt :o(
BPO-144 egy egész jó kis kocsi. Jobb oldalt nagy tükör, fülkében egyedi függöny, gndozott fülke, szívó motor, de nem annyira lusta. Összességében jó kis kocsi.
Az említett fennakadás az Erzsébet híd alatt - BPI-032 BPI-939 - Örs - EXPO járat Egy régi ismerős - BPO-144 a 31-esen CXF-134 a Felvon téren Ő egy 256 alfa, vagy nagyon mellélőttem?
Alakul a Zala Volános album :o) FBE-451 Nem hittem a szememnek a Felvon téren. Egyszerre 8(!) Borsodos kocsi. Gyönyörű volt. De sajnos a 2.,3.,4.-ek a sorban nem is tudtam meglőni, a közelség miatt :o(
pl. Eger TESCO végállmás, hónap 5-e körül (de úgy általába)...
a forgalmista hölgy legyen diszpécser, azért a 12-es busszal érekező 10 embernek adjon el bérletet, figyelje ki mikor indul (mer ha ugye valamelyik sofőr "elalszik", akkor zöld jelzést neki), aztán ugye a diszpécseri feladatokat is lással el, aztán nézze, hogy melyik sofőr jön az 5-ös busszal és szólni a másiknak, hogy álljon előlre de ne a 13-as helyére, aztán figyeljen arra is, hogy a sofőrnek alá kéne íratni a menetlevelet, vagy éppen indulnia kéne az 5-sel, akkor munkaidő alatt ugorjon el a sofőrnek, a TESCO-ba kaját venni, mer ugye a sofőrnek is van 20-30 perce de nem megy, inkább nézi a tévét, és ugye takarítson is, utasítsa rendre a férfi sofőröket, borítsa rájuk az aztalt, ha nincs kedve vezetni a gkv-nek....
még lehetne folytatni....
Kár ez a kijelentést, mert lehet, hogy fagalmad sincs, hogy időnként egyszerre 20 dolgot kéne csinálni, az meg ugye földi halandónak nem szokott menni.
Szídni a legegyszerűbb:((
Látnotok kellett volna a 7-es és a 86-os vezérek arcát mikor megjelent az Erzsébet hídon, és a Clark Ádám téren, nameg a Lánchídon a 15-ös - City Busz "konvoj". Ugyanis a drágalátos díszpancserek "elfelejtették" tájékoztatni BPI-032 vezérjét, hogy ne próbálkozzon továbbjutni az Erzsébet híd aluljáróján túlra, mert ott leszakadt a vakolat, és tűzoltók elfoglalják az utat.
Namind1, megállunk (természtesen 5 perc alatt kellett volna a Lehel térre érjek :o)) sofőr hívást kezdeményez a drága AVM-en. 20, azaz húsz(!) perc múlva megkérdi a diszpécser, hogy mivan, mi a baj? Ekkor kapja a vezér az utasítást, hogy E. Híd - Rakpart - Clark - Lánchíd fele kell menni. Mondja: OK, kulcs elfordít.... semmi, megint elfordít, semmi... megint, semmi...... Ugyhogy nem mentünk :o) Aszonnya a vezér, már reggel is szarakodott a vas. Odahívta a szerelőket, akik azt mondták, hogy jó ez, nem látnak hibát. Eccer csak elindult a garázsban, és kijött vele. Az erzsébet h.-i aluljáróból már nem jött ki. Ekkor jött a City busz (06-00) szintén nulla tájékoztatással. Aztán a másik 15-össel együtt átmentük Budára meg vissza. Jó kör volt. 10-32-őt le is fotóztam az aluljáróban.
HLN-326 vezére majd hátast dobott, hogy ez meg mi?
Aszonnya, hogy lehet még ilyen 2004-ben, hogy
-felújított IFA ülés??????
-retarder ohne!!!!!
(mindezt a megfelelő kárámkodások, és édasanyák foglalkozására utalások közepette :o)
Nagyon tetszett neki a busz. Fél óra(!) alatt állította magára az ülést. És még a köv. kanyarban sem volt az igazi. A végén már ketten rángatták :o)
412-ők: Szép csoportosan elviszik őket a Decentbe, és beoperálnak egy lemezt ideiglenesen, amíg átalakítják a kipufogó környékét. Én így tudom. Pótlásukra 415-ösök, és 260-asok mennek, garázson belülről (?)
A 412.10C-kből forgalomban még nem gyulladt ki egy sem. Állítólag vannak olyan pletykák, hogy a garázsban már igen... Nemtudom.
Kiadás:
20, 25AGY, 104, 120, 147, 96GY (ha minden igaz) akkor Óbudai kiadású, a 30-as Cinkotai, a 20GY-t pedig a Troli garázs adja ki, főleg ráncajtós 280-asokkal.
A 30-as vonalán biztos hogy nincs prágás kocsi, mert azok mind a délpesti garázsban vannak összegyűjtve.
Gyors bemutatkozás: Miskolcon lakom és közlekedés-rajongó vagyok. Igyekszem majd ellátni a társaságot miskolci infókkal.
SaxViktor!
Sajna én nem tudok erről a miskolci szokásról... :(
Vázcsrés 260-as három van az MVK flottában, AKD-541, AKD-547 és AKD-548. A többi közül lehet, hogy némelyik ránézésre jól néz ki, de attól még szakadtak. Az ismerős pedig nem találkozott a többrendbeli váztörésen átesett AKD-554-essel, a foltozott oldalú AKD-530-assal és a többi ócskavassal...
Ragasztott ablakos 415-ösök közül MIND váztörött, házilag hegesztgetik őket, csak HDF-367-es volt már az Ikarusban ezügyben. 435-ösöknél jobb a helyzet.
Sziasztok! Bocs, hogy nem olvasok vissza, biztos beszéletek már róla. Szóval most akkor mi lesz az ideiglenesen forgalomból kivont 412-esekkel? Tényleg csak az első széria "hibás"?
Más: Biztos nagyon alapvető kérdés és tudtok nekem válaszolni. Melyik garázs adja az Újpesten közelekedő buszokat? Ezek a következők: 20, piros20, piros25A, 30, piros96, 104, 120, 147.
Jól sejtem, hogy a 30as vonalán közelekedő 260-asokban kétsebességes Praga váltó van?
Köszi a válaszokat!
TV2-n láttam az All you need is love bemutatójában, hogy eltérítenek poénból egy bkv-s 405-ös buszt, és be is megy a studióba. Nem tudom mikor szokott lenni ez a műsor.
Ma csak a 325-ös gördült ki egy félműszakra a 79A-ra. Utaztam vele egy kicsit, a sofőrjét kérdeztem, mi a véleméne róla, ő nem szidta. Viszont a kistáblája felettébb érdekes...
Részemről passz. Én nem tudom megjegyezni a hangokat, bár az föltűnik, ha időnként valamelyiknek speciális. (ezekkel a kocsikkal meg ritkán találkozom)
ui: HLN-328÷333: állítólag NINCS ilyen rendszámtartomány a GJSz birtokában. A kocsik rendszámot még nem kaptak, ha lesz rájuk (mazohista)jelentkező, akkor kapnak majd valamilyet.
Ha már így belelendült a Ganz a troligyártásba, akkor nem lenne egyszerűbb kiépíteni a felsővezetéket az Ikarustól az Örsig a 44-es vonalán? (illetve az Ond Vezér útjáig)
Bálint, ha esetleg erre a topikra is benézel, be tudnád írni a másik hét HLN-es régi rendszámait, amik nem kerültek Délpestre? :-) Az ő sorsuk mi lesz?
Bár lehet, hogy volt már korábban szó róluk.
"Csak összesen 5x robbantak le az első munkanap. Ebből az egyik mindjárt az első kanyarban :o)"
Hülyeség ON:
Merem állítani, hogy ha előbányásznánk a muzéjból a 180 -ast, egy 2 -3 órás futó átvizsga és apróbb javítgatások után ragyogóan végigszolgálná a teljes napot, mondjuk 4.50 -től 22.55 -ig.
(Namárha nem lennének ilyen firkálós meg karcolós tamponarcúak a városban...)
Na igen, az IFA vezetőülésekről meg is feledkeztem. Gáz, gáz, gáz...
Tector!
Az AKD-s 260-asok talán nem is olyan nagy rémálmok. Miskolcon ugyanis az a szokás mostanában, hogy az AKD-s 200-as kocsik felújításakor komplett vázcserét kapnak. Ezen valószínüleg már szinte az összes kocsi átesett. Ami nem azokat már kidobálták. Ismerős volt a hosszú hétvégén Miskolcon körülnézni buszügyileg és azt mondta, hogy az ottani 260-asok remek jó állapotban vannak. (Ezzel szemben a ragasztott ablakos 400-asok közül szinte mindegyik váztörött!)
"...hátsó ablakán ott figyel a FOTEX reklám, de ami még viccnek is rossz: a FENYŐFA!!!"
Á, az nem azt jelenti, amire gondolsz. :o)))
Előrelátóak az ünnepi bevásárlásokkal kapcsolatban, és a hagyományokkal ellentétben kívülről jelölik meg, hogy az utastér mely részén kell szállítani a majdani karácsonyfát. >:o)
"...NEm tom a 08-30-t ki ismeri már... Az azonosítószámai nagyon "le lettek festve" az aljától kb 30 cm-re. Ronda így. Különben Zöld kapaszkodó stb..."
Tegnapelőtt volt szerencsém találkozni vele.
Néztem is jó nagyot, pont eme két tulajdonsága miatt. Ahogy a festősablont nézem, ez valami "homemade" csinosítás, gar. -on belül csinálhatták, ugyanis eléggé jellegzetesen "óbudainak" tűnik a kocsira pingált azonosító.
RTL Híradójának előzetesben hallottam, hogy a BKV be akarja perelni az Ikarus-t a 412-s tűzesetek miatt, a cég (Ikarus) továbbra sem hajlandó beismerni felelőségét.
Csak azért kérdeztem, mert Tupi és a Te képeiteken a tömlős, laposágyazású keréktárcsát vettem ki a visszbüll...
Vasárnap meg kellene ejtenem ezt a HLN -ezést, egész kb. 17.00 -ig ráérek.
passz. nem látok különbséget, de bármit kinézek a gjszből!
Tector! Ajánlom megtekintésre, és főképpen meghallgatásra HLN-324-et. A legjobban "békénhagyott" és ezáltal gyönyörű hangokat kiadó autóbusz a GJSZ keze alól!
"És még valaki attól rettegett valamelyik nap vagy itt vagy a nagytopikban, hogy milyen rossz lenne, ha AKD-k jönnének a 412-esek helyett... Na erre tessék: itt vannak a HLN-ek..."
Az én voltam, itt. Tessék mégeccer:
"Tector válasz erre | adatok | e-mail 2004.03.14 18:30 (18276)
"...Ez meg otthagyva Délpestet elment oda, ahol forró a talaj..."
Ő a kakukktojás, az egyetlen Kf -i 412.10C.
:o)
Ám eszembe jutott egy hülyeség...
Ami szigorúan a fantázia szüleménye, kéretik kellő komolytalansággal kezelni!!
Szóval. A hiányzó 412 -esek pótlására átcsoportosítanak néhány darab 412.10C -t...
Rémálom, végképp nem komolyan veendő:
Délpesti területeken megjelennek az AKD -s 260 -asok...
Hát azt azért lehet, hogy tudja, azt az okos újságírók is meg tudták tanulni és folyamatosan harsogják. De ha nem azt, akkor meg föltűnik, hogy ugyanolyan csak nem kék/szürke hanem piros.
Egyébként a troli egy része így is a kerületben készül, csak pár méterrel odébb:)
Szeretnék bemutatkozni: amint az a nickemből is látszik az óbudai 280-asok nagy kedvelője vagyok. (Na jó legyen az összes budapesti 280, nehogy megsértődjenek...) Már régóta olvasgatom a topicok de most úgy gondoltam, hogy én is beleírok általam tapasztalt dolgokat. Ma utaztam egyébként a 08-79-el és vmi szörnyű hangokat ad ki magából, vmint folyton le akar fulladni.
Ha esetleg kell info óbudai 280-asokról ha tudok válaszolok.
Minden jót!
Ha jól tudom, akkor az Obus (?).
Viszont szerintem eléggé problémás lett volna most 412-eseket rendelni a tűzesetek miatt (a plebs nem tudja, hogy a busz nem troli)
Az Obusz állítólag a 412T-vel indult.
Azért sem örülök, mert így egyedül marad a 15 darabos 412T széria, ami - mint ahogy a 435T-knél láthatjuk - nem jó.
szerintem csak a nagyonnagyonrégi ránsosoknak volt más a hangjuk, mint a legrégebbi bolygósoknak, de egyébként ugyanolyan. vagy nagyon hasonló.
én ezt csak úgy tudom jellemezni, hogy "régi hang". semmi d10, demmi kopogás, semmi izé.
a 327-nek teljesen olyan hangja van, mint a többi ilyennek hogy 15-73, 15-86, stb. vagy "még régebbi"
HLN-324-ben IZZÓS fények vannak! (Kivéve ha a neoncső ki tud adni magából sárga fényt)
Most meghallottam, hogy jön, és végighallgattam a megállását, elindulását. Ekkor láttam a lámpákat, és hallottam azokat az isteni 260.00-ás hangokat, amik semmi mással össze nem téveszthetők. Tiszta nosztalgia. A ráncajtó bolygóracseréléséért kimondottan mérges vagyok, de ezt már mondtam egy párszor :o)
Mert épp 2 vezérrel dumált valamiről, és már így is odapofátlankodtam, hogy lefotózhatom-e? Mondja perszem és beállnak a busz elé :o) Mondom, ha lehetne egy kicsit arrébb... És akkor készült eme kép.
Nem akartam még az ajtót is becsukatni vele... Meg nekem tetszik így is. Majd mikor Baján vagy máshol fotózom, ott majd be lesz csukva az ajtaja. :o)
De nagyon örültem neki!
A vezér nem volt se bunkó, se az a kimondott kedvesség. De nem kötözködött egy másodpercig sem. :o)
A 955-tel kapcsolatban: Ha már ennyire megörültél neki, miért nem csukattad be az ajtókat? ;-) Állítólag nagyon rendes gazdája van. Mondjuk az érdekes, hogy BP-n volt ma, megkapta a hévízi járatot...
Akkor úgy látszik tegnap is volt akkora dugó, hogy egységes terelés legyen...
7-es troli: 4 db van.
rally: mikor fotóztad ezeket? Van egy olyan gyanúm, hogy a 19-92 a 18-08-at vagy a 17-81-et pótolta, mert ezek jöttek befelé 44agy-n szembe (ha jól emlékszem) amikor jöttem haza és ahhoz sok jött szembe, hogy ne legyen köztük a pótolt.
Ezeket a 260.00-ásokat 1983 és 1985-ben szerezte be a BKV.
2001-ben selejtezték őket, a GJSZ megvette.
Most felújított 11-et, ebből 4-et bérbevett a BKV kocsihiány(?) miatt.
Nem is gondoltam volna, hogy egy ilyen (különc) busz még megvan:
http://photo.tramvaj.ru/images/beltsy/Ikarus.jpg
Egyébként nagyon felkeltették az érdeklődésemet ezek a bizonyos HLN-es IK260-ok!
Mikor kerültek ezek a buszok a bkv-hoz, mikor selejtezték őket, és miért "újították" fel most ezeket? És csak 3 db ilyen egyszer leselejtezett, de most mégis felújított 260-as van pesten?
Mikor és milyen irányba? Mert ha befelé láttad délután, akkor az lehetett garázsmenet is, amin ált. többen vannak, mint a menetrend szerintin:)
rally: lehetett a 17-73 mellett a 17-81 is, ma az is 44-es volt. (a 17-73-nak sötétebb, 5,5%-os (bank?) hirdetése van, a 17-81-nek világosabb, de pontosan nem tudom milyen, mert ő nem 44-es csoport.)
A 61e-k minden pénteken a Kerepesin rohangálnak, bár a Keresztúrit így se kerülik ki, csak a Gyógyszergyári u-t. Egyébként olyan dugó volt a Keresztúrin, hogy a Kerepesi-Ker. sarkon nem tudtak bejutnak az útra a buszok/autók.
A 44gy-n meg inkább a 17-73-at láttad, a 17-76 délpesti.
Az ex-ráncajtós HLN-324 belső tere (izzós lámpa -> neonosra, világosszürke széles fülke -> fekete fülkére) is meg lett csinálva? Képről a fekete fülkét látom csak.
volt egy rakat szórólap, katalógus, képeslap, menetrend, szóróanyag, 2-es metró blaha lujza téri állomása, kisalföld volán e98-asa szokás szerint, egy szép, fiatal volánbuszos néni és egy nem kevésbé szép, hatvan körüli bácsi:), meg sok más érdekes.