Most egy kicsit utána kutattam kint ukrajnában mennyibe kerül egy vadi új kék mtz-82.1-es 3 és 3,2 milla körül mozog. Az mtz-80.1-es meg 2,9 és 3,1 milla között van az ára.
Ha lenne itt ilyen,még drágábban adnák..! Csak hát..itt jön a mindég visszatérő kérdés... amennyiért adják őket...:-( Abból a pénzből,már biztos hogy nem MTZ-t vennék !!! 3 és fél -4 -nél nem volna szabad többért árulni őket (1-ik típust se ..100 ló alatt)
Igen..ez 1 fasza 50-es..! Mindég irigykedem,mikor valaki ilyen sík terepen dolgozik a traktorral..nekem meg csak a hegyek dombok,oldal korlátok a sorok között,sorvégeken,alig van hely kifordulni..az erdőről meg nem is beszélve..(Szívesebben laknék az alföldön..legalább is traktoros szempontból.)
Ok a méreteket tisztáztuk. Énszerintem jobbra fordított eke is jól forgat csak erőlködik a gép vele. Egy eke akkor van jól beállítva, ha a földbe bele van húzva és hossz és keresztirányban vízszintesen áll. Ezek az én képeim.
Jól beállított ekénél a harmadik pontnak tehermentesnek kell lenni. Sokan szántanak 3.ik pont orsó helyett lánc van betéve. Én mikor szántok és megállok a harmadik pontot kézzel megtudom mozgatni.
Én balra szoktam, mint a képen van. Mikor a barázdába beleállsz a trakival akkor kell egyenesen állni a az ekének, de csak akkor kell egyenesen állni, mikor a földbe bele van húzva.
kötött is volt a föld, de szerintem a felső csavar, ami ha jól tudom 22 vagy 24-es arról az anyákat letépte a merevítő, fellazulhattak, akokat nem találtam meg. tettem be helyette acélcsavart, aztán vontatólánccal kötöttem fel a harmadik függesztő pontot így tudtam hazahozni.
1. helyen a merevítő L alakban elhajult 2. helyen a harmadpont vázhoz rögzítése szakadt fel. az eke majdnem bevágodott a fülkébe, egy nagy csattanás volt és már emelte is az ekét orra a föld, pedig csak terep 3-ba szántottam, mert kötött a föld.
Én jártam úgy a gépemmel hogy 2 nap alatt 17 liter olajat megkajált. A2. és a 4.hengernél a dugattyúcsapszeg kijárt oldalra.Úgy jártam vele jó 3 hétig.Végül meghüvelyeztem.
Hello mindenkinek! Nem tud véletlenül valaki egy traktoros állást Szexárd környékén? Nyár elején hagytam abba a Traktorozást de már hiányzik. Előre is köszi!!!!
Nekem se volt termosztát a gépben hiába próbálkoztam nem volt fűtés. Először vettem a termosztátházba termosztátot volt fűtés, de nyáron főzte a vizet a gép. Majd ráakadtam az újfajta termosztátházra és termosztátra azóta semmi gond nincs a hűtéssel és a fűtés is tökéletes.
Ma lereléztük a világítást remélem mostmár birni fogja, azt mondja a vill. szer. haver hogy a .3-asokba már gyárilag relézve van , ezért nincs neked gondod ,csak az "öreggel".
Akkor az eddigieket összevetve: levett hűtősapkával is van fűtés,és amikor ott kinyit a termosztát nemtudom hova lesz a víz ha leállitjuk a motort,meg pláne érdekes,hogy nem ömlik ki .
Ha nincs benne a thermosztát tuti hogy nem megy fel a víz ez tapazstalat, a víz az egyébként is csak akkor megy fel ha elérte a 60-70c°-ot, úgyhogy ha levesszük a sapkát hideg motornál nincs minek visszafolyni. Az a lényege a dolognak hogy a thermosztát lezárja a megkerülőcsövet, így kénytelen fölmenni.
Azt is megnézem holnap,benne van e,én erre gondoltam,hogy ez müködik ugy mint egy visszacsapó szelep,aztán meg mégis vacillálok,hiszen a fűtésnek mennie kell nyitott és zárt termosztátnál is.
AZ igaz,hogy hűtősapka nélkül is mennie kell,hiszen nem ömlik vissza a víz a fűtésből akkor sem ha leveszik. Erre viszont még mindig kiváncsi vagyok mi akadályozza meg,hiszen visszacspó szelep sincs meg semmi,elméletileg így a hűtősapka szintjéig minden víznek le kéne folynia,de mégsem folyik normális esetben.
akkor sem viszi fel a vizet a fülkébe, ha a vízpumpa ki van kopva, mienkének ez a baja, cserélni kellene a pumpát, nálunk még az is hozzátartozik, alapjáraton nyomja a vizet, emelt fordulatszámnál viszont semmit sem nyom a vízpumpa fel a fülkébe.
Szép estét. Én a thermosztátra gondolok mert ha nincs benne, vagy nem jó, akkor nem megy fel a víz a fűtőradiátorba, persze ha minden más jó ,hűtősapka stb.
Szakoktatónk mondta hajdan; édes fiam szép lehetsz de okos nem,és milyen igaza volt.Ilyen nincs,ha dolgozik a vízpumpa és nyitva a csap és van elég h-folyadék annak működnie kell.
Értem ,köszönöm! Gondolom ez a kabinszűrő is csak úgy ér valamit ha tökéletesen szigetelve záródnak az ajtók,ablakok,ami az enyémről nem mondható el. ((nekem nincs rajta))::
Hello mindenkinek! Nem tud véletlenül valaki egy traktoros állást Szexárd környékén? Nyár elején hagytam abba a Traktorozást de már hiányzik. Előre is köszi!!!!
A héten nem voltam net közelbe. Gyárilag a kisfülkés 80-asban jobb oldalt az ülés mellett volt a fütőradiátor és a jobb hátsó kerék fölött volt a kabin szűrője. A könyvben ennyi kép van róla, de még keresek a gyűjteményemben csak idő mire megtalálom:
Üdvözlet Szaby ,régen voltál erre . Ha már a fűtésről van szó megkérdezlek hogy kisfülkés 80-ason hogy képzelték el gyárilag a fűtést, ill. mik a lehetőségek ?
Próbáld meg a szivattyú hoz menő csövet el szorítani a le eresztő és a szivattyú közt, a le eresztőt nyisd ki a motort pörgesd jó fél gázzal de inkább jobban míg a radiátor felöl nem jön a víz . ez már bevált elég sok Mtz-nél.
A hüvelyrepedés lehet kicsi és nagy mértékű ettől függ hogy mit csinál, a mienken éppen annyi volt h a fagyálló befolyt de a sima víz nem a víz forralás az más ott a hűtő is számít milyen állapotba van.
Egyébként most az a gondolat megfogott,miszerint ha egy közlekedőedényhez hasonlitjuk az mtz fűtését,akkor a hűtősapka levételekor ki kéne zudulnia a fülke tetején levő radiátorokból a viznek nem?
Hüvely repedééés????? Akkor enné és forralná is a vizet. A fűtésnek kéne mennie akkor is szerintem,mert a szivattyu nyomása akkor is kéne hogy felnyomja egy méterre a vizet,pláne ha meleg és cirkulál..
Ha lyukas lenne, akkor is müködne,csak csepegne nem?
Egy hülye kérdés: A vízpumpa felől nyitva van a csap? Fent gondolom nincs légtelenítő csavar véletlenül sem?!? Az enyém lyukas, úgyhogy no fűtés (az egyiket amúgy is kilopták még a TSZ-ben):-( Marad a motor oldalának takargatása, aztán 80 foknál fúj hátra vmit esetenként...(szélcsendben)
Hűtő tele van,még a sapkát is lecseréltem újra,azthittem az a baja,hogy nincs nyomás,de nem. A müanyag leeresztőcsavarok környékéig meleg a cső,följebb nem,a motor pedig 80fokon megy. Lecsavartam a müanyag leeresztőket,mindkét oldalon,dőlt a víz a motor felől,de a radiátorokból nem jön. Átfújtam egyik oldalrol a másikra,átjárhatónak tünik,ugyhogy nemtudom mi lehet.
nézd meg hiányzik-e hűtővíz a hűtőből, ha nem akkor valamelyik dugónál megragadhatott egy gyűrű és a zért nagy a kartergázod. Amúgy az enyémben is megragadt valamenyik gyűrű, nagyobb a kartergáza, de nem foglalkozok vele, erő van benne, olajat nem eszi se a vizet.
Két éghajlati övre gyártott ,hideg és mérsékelt . De láttam már alu hűtőt is . Meg van ez koktélozva de rendesen .És az nem gyári. Hogy melyikkel van szerelve az ilyenkor derül ki. Szemre vételezéssel be lehet határolni a cellák sűrűségéből adodoan melyik lehet az , hisz cikk szám az gondolom már nincs rajta. De ha van kezelési az egyértelműen le irja a zsalu használatát.
Próbáljatok beszerelni egy IFA termosztátot. 80 fok nyitás kezdete 95 fok teljesen nyitva. A fölső vízcsőbe kell beszerelni, a régi termosztátot ki kell venni és levakolni a kiscsövet. A vízszivattyúról a kiscsövet fel kell vinni a termosztátra és kész. Ez még elmélet nem próbáltam, de tervezem hogy megcsinálom így, vagy veszek egy új tipusú termosztátházat. (elvileg működnie kell)
Hallottam olyan pletykát, hogy az mtz régi termosztát 60 fokon nyit már:-) Én mielőtt beépítek ilyet, fazékban ellenőrzöm, vagy csap alatt forró vízben. A haver precízen cserélte, de max 1 hónapig volt jó. Ennyire jó minőséget árulnak. Én a hűtőt szoktam eltakarni, ha nem dolgozok nehezet. De a legjobb, ha van egy rolód a hűtő elé. Van egy bontottam, majd tervezem beépíteni...
Jó Reggelt mindenkinek! Lenne egy kérdésem, mi lehet annak az oka, hogy a hűtővíz nem melegszik fel 70 fokra hiába benne van a termosztát? új termosztát és a ház is új.
Köszöntök Mindenkit.Először is;van e mélység állító rajta,milyen lapok elöl ill hátul bár ez homokon talán nem annyira lényeges de kötött talajon ha elöl csipkés hátul sima a hátsó tagot pár fokkal szűkebbre kell állítani. (saját tapasztalat) Találkoztam olyan tárcsával amelyikhez azt írták a kezelési utasításban " a művelési mélységet a művelőtagok szögének változtatásával kell állítani,( a vak öreganyját) Pl második v-harmadik soron is abban a szögben hagyom akkor traktort is kell előtte cserélni,ezért kell a mélységállító, a többit előttem alatau elég részletesen leírta.A gyakorlatban ez sokkal egyszerűbb mint távtanácsot adni.
A tárcsa állását a talajtípushoz kell belőni, és függ a tárcsalevél típusától és kopottságától is, vagyis nincs fix érték, az a jó, ha valamennyire állítható. Célszerű ezt nem csavarorsóval megoldani, mert az idővel könnyen tönkremegy.
Ha nagyobb szöget adsz neki jobban hatol a talajba, egyenletesebb a munkája, több földet mozgat meg, de hamarabb törnek a tárcsalapok, természetesen nehezebb húzni, és csökken a munkaszélesség is. Magyarul: Addig kell növelni a szöget, amíg meg nem vagy elégedve a munkájával, de még bírják a lapok, és nem megy át tolólapba.
A MOTOPAL és a JAZDA adagoló között azért vannak lényeges különbségek ami az orosz mellé dönti mérleget . Ha az adatokat össze hasonlitom nem hiszem de egyébként sem , hogy a 892 erősebb a 952 nél .
Nos, ha nincs baj a Cseh adagolóval akkor nem muszály cserélni,de szerintem jóval kényesebb és sok a Cseh adagolóra a panasz. Összehasonlítottátok már, hogy a ruszkival, vagy a Cseh adagolóval erősebb a gép? Ha jól értelmezem van egy 952.2-estek is ami Zetor adagolós, meg a 892.2-es. Melyik a jobb, erősebb?
Lenne egy kérdésem tárcsa ügyben. Az egyeneshez képest a tárcsa sornak hány fokos szöget kell bezárnia ? Az első és hátsó sornak is ugyan az a szöge ? Köszi.
Én is, de láttam már decemberbe vetett búzát, amelyik verte minőségben a szétázott idejében vetetteket, erre mondják: okos paraszt nincs, csak szöröncsés:)
Én a helyedben a "kakast" választanám a végére! De szerintem lehet külön könyököt is venni, vagy csináltatni a végére és azok sokkal szebbek mint a odavarrt csődarab.
Volt e már valakinek gondja a kormányoszlopon lévő index,tompított-fényszóró és kürt kapcsolóval. Nekem a tompított fényszórót már nem kapcsolta,szétkaptam és meg volt olvadva a műanyag az érintkező mellet, így beszorult az érintkező világítás nuku. Ezt már egyszer eljátszotta akkor is kipucoltam de nem sokáig birta ,akkor van vele gond ha huzamosabb ideig sötétbe dolgozok(2-3 óra vagy több) túlmelegszik. Ez csak egyedi eset, vagy veletek is ezt csinálja, mert ha igen akkor amit vettem újat csak akkor rakom be ha villamosságszerelővel le reléztetem,hogy ne follyon akkora áram rajta.
Igen orosz,mostani állapotukban nem lehet összehasonlítani őket de újkorában is nagy volt a külömbség a 952.3 javára főleg a nyomaték plussz miatt.Találtam valamit ez már egész jó.
Szevasz! Hiszek neked, de ha már így megszólítottál akkor megkérdezném azt, hogy az újon Zetor-adagoló és turbó van-e? Ha igen a garancia lejárta után jobban jártok és ledobáljátok róla és mindkettőből ruszkit raktok fel.
Üdv Mindenkinek. Ezért keresek ilyeneket,a 892-esen is ilyen van csak már kezdenek vakulni meg nem is akartam leszedni róla.Ma elmentünk mütr; szórni ez lett a vége. egy kis csúszkálás.
az a gond ezeket én nem igen tudom saját magamnak megszerezni, sár kaparókat, távtartókat úgy kellene meg vennem. egyedül munkahengerem és hidraulika csövek, kerekek lennének:)))
Üdv. Én csináltam, egy ismerősnek van Metalwolfos tárcsája és arról vettem a mintát, pár módosítással. A váznak a zártszelvényeket üzletbe vettem , a sárkaparókat (kb1200ft/db) a Sasformtól , a lapokat a Metalwolftól (5000/db) vettem. A többit magam csináltam, melóhelyen van eszterga ,kazánlemez meg cső. Pl. a távtartók nagyon sokba kerülnek, ezt megoldottam 89-es csőből meg 12-es kazánlemezből vágtam karikákat hidraulikus nagy agylehúzóhoz esztergáltam domború meg homorú mintát és azzal lettek kinyomva aztán központosítva és összehegesztve. Tengejnek vettem egy szál minőségi négyszöganyagot négyfelé vágtam esztergálás menetvágás végére másikvégére pogácsa hegesztve. Így került kb 350 ezerbe, de nagyon sok munka volt. Munkahengerem(T-25-é) ,hidraulikacsövem, krekem volt,ez sem került pénzbe. Csapágyházak is saját készítés.
Üdv. Írtam nemrég, hogy nem melegszik fel a víz üzemi hőfokra,ma leszedtem a termosztátházat . Termosztát volt benne,de mint írta is itt egy mester, a ház belseje kirohadt .Összeraktam új házzal,új termosztáttal,új tömítéssel,fagyállóval feltöltve.. Remélem jó lesz,holnap kipróbálom.
Te saját magad csináltad a tárcsád? Ha igen van róla vmi tervrajzod, vagy leírásod? Én is töröm a fejem, hogy csinálni kellene egyet. Mennyiből hoztátok ki ti?
Kérdezném Mindenkitől. A képen megjelölt munkalámpát forgalmazzák valahol? (ha jól tudom volt NDK gyártmány) uj 892 es 952.2 es MTZ-ket látni a kereskedésekben ezzel szerelve. Köszi.
Jók lettek.Én a kukoricatarlókkal illetve a szármaradványokkal birkóztam a repcetarlóknak elég volt 1 tárcsa+kombinátor, remélem a jövő héten minden a helyére kerül.(csak az a kibaxo.. szőlő kerülne már be)
Ezt szerintem mindenki tudja! Annak a tárcsának egy baja van, hogy gyárilag rövid a vonórésze. És normálisan csak a hidraulika kar toldattal lehet vontatni vagyis fordulni bármelyik irányba. Sajnos a vonórészből kispóroltak kb 30cm-t.
Üdv! Jó képek! Miért nem a hidraulika kar toldatról húzzátok a tárcsát? Akkor soha nem fog a kerékbe beleérni forduláskor. Én a régi vontatott tárcsát így húztam:
Meg vannak emelve egy 5-cm es toldattal hogy ne gyűrje alá, a zöld nyíllal jelzett helyen.Ezeket kéményeket említettem az előző szólásomban,soha nem tennék fel ilyet.
hát a tárcsa gondolom felkapott valami fát és azért hajlott el.a kopás meg ha nincs kiemelve a tárcsa eleje csak a kerék akkor nekiér a traki hátsókerekének ha teljesen alá szedjűk bár ezek a hibák inkább a traktorosunk hibája ha elmondod neki 100szor hogy ne jobbra forduljon akkor is arra fordul.a sárvédő meg azért van levéve mert beleér az alvázba ha meg nem szedjük alá teljesen akkor nagy ivben fordul ezért nincs elálitva.meg ez még a régebbi hid améknél nincs olyan széles a nyomtávolság mert keskenyebb a hid mint az ujabbakon.neked az elsősárvédő miért van magasabban?
Üdv Mindenkinek.Jók a képek,a 45-fokos szögben levágott és felhegesztett csőröl szeretnélek lebeszélni,nagyon csúnya lessz,ha nincs ismerősöd aki ívben megtudja hajlítani inkább tegyél rá pillangót.Valahol van ilyen hegesztett csőröl képem,mit mondjak nagyon ronda.A fehér nyíllal jelzett helyek milyen esemény emlékei?
szóval nekünk van 820.2 és 892.2.nyáron a 820.2essel tárcsáztam 4.ben és azt kell hogy mondjam ha leengettem a fordulatot tárcsázás közben és oda nyomtam neki elég sok idő mig felpörgött ilyenkor azért nem árt a +100Nm. a héten pedig 892.2vel tárcsáztam rövid 5ben ami gyorsabb mint a másikban a hosszu 4 meeeg még besincs rendesen járatva de simán vinné gyorsabban de még elég ennyi neki.
jah és azt is kipróbáltam hogy ha leengedem a fordulatot és vissza padlózom akkor szinte eggyből maxon forog és homok földben agyig ment a tárcsa....
és abban igazad van hogy a gyári turbós jelentősen erősebb.
ha segitség kell valakinek a 820.2esektől a 952.2ig szivesen segitek mert ebben a témában otthol vagyok
Megérné az biztos. Bár igaz a mostani árak eldöntötték, hogy nekem talán sose lesz merevhidas MTZ, de megéri gyári turbóst venni ha van rá keret. Össze sem lehet hasonlítani egy utólag turbózott géppel.
Nekem tetszett főleg az 552-es után szántani vele. A 892.2-es vitt 250mázsa almát + a két pótkocsi súlya 60mázsa. Úgy elindult vele minta 82-es 1 pótkocsival. Kb 100Nm a különbség és csak 1800-at pörög a motor. Ha lenne jobb bevételem akkor inkább ilyet vennék mint 820.2-est az a kb400ezer ft különbség ér annyit. Talajmunkában nem annyira teszteltem, mert kb 2-őt fordultam egy 3-as ekével vele országúti 6.ikban vitte simán az ekét. Majd holnap este folytatjuk.
Üdv! Rég jártál erre. Én amit írtam a két gép különbségéről azt helyi hallomásból írtam. De később rájöttem, hogy van különbség a két gép között. Máskor nem írok csak hallomásbeli infókat. Katalog barátunk felvilágosított a két gép különbségéről, mint tudás és szerkezeti felépítésben. Sőt azóta volt szerencsém egy 892.2-est kipróbálni szállításban és talajmunkában és éreztem a különbséget a 82-eshez képest.
Hát én a helyedben nem is várnám meg! Könnyen nagy baj lehet, és ha másnak gyújtasz meg valamilyét akkor fizethetsz busásan. Pl: ha tarlót szántasz és kigyullad a szikrától, netán belekap valamilyen szomszédos táblába ami nem a tiéd már.
"A 892-es és 952-es nem sokkal tud többet mint a sima 820-as szerintem. Esetleg kevesebbet eszik, meg nyomatékosabb. De nincs nagy látványos különbség a két gép között mármint a 820 és 892-es között."
Ezzel nem értek egyet abszolút, mert eleve tud egyel nagyobb sebeséggel is dolgozni mint egy 82-es, 820-as és többet is húznak. A "nem sokkal tud többet az inkább az utólag turbózott 82-esekre igaz mert az max csak egyel nagyobb sebességgel fog bírni dolgozni, de többet nem húz biztos mint a turbózás előtt. És énszerintem a gyári turbósak megeszik a turbó nélkülieket.
Épp ma vezettem és jobb oldalt van a váltó. Bal oldalt a kormányoszlopon van a terhelés alatt kapcsolható irányváltó. Bal oldalt a pótülés van. Beteszek egy pár képet igaz ezek nem arról a gépről készültek, csak abban a kereskedésben és bocs az offért:
itt is vettek 1 100as zetort de azt mondják elvan baszva mert baloldalt van a váltó és ha használni akarod a hidrolikát akkor nincs kézre meg mást is beszélt de nem tudom pontosan.minden gépnek van előnye hátránya
Igen a barátomé. A traktornak nincs semmi baja, csak a héten vett egy Zetor proxima power 105 lovas trakit. Meg jön a 820.2-es nem sokára. Magyarul a a két mtz-ét cseréli le újra. Nyert a támogatáson. A zetort a vontatás miatt vette.
Én így hagynám a kipuffantót ahogy van! Így a legszebb ez a fajta! Ki gyártotta vagy honnan vettétek a tárcsát? És a lapok átmérőjére voltam kiváncsi. 46, 51, 56cm átmérőjű?
A csőből ferdén levágunk egy 10cm-es darabot és 45 fokba odahegesztjűk és akkor csinálok 1 videót.a lapok nem tudom mienek.de a papirjában ugy van írva hogy tarlóhántásra és talajelőkészitésre van.
Azért kicsit bonyolultabb a helyzet...(Legalább is nálam)Ha az alapjáratinál magasabb motor fordulaton váltok,2-szeri kuplungozás után is recseg..(többé-kevésbé) Viszont ha kis fordulaton váltok,akkor 1 kuplungozás után sem reccsen..A lényeg,hogy én mindég leejtem a fordulatot,(amennyire csak lehet) mielőtt 9-be teszem.
Ha 2x kuplungolással is recseg a 9., akkor lehet a kuplung nem emel ki. De ha személyautósan váltasz, akkor normális... Ugyanis nincs szinkron (már ha a régi 9 sebességes váltó van rajta...)
Szerintem eleve orbitosnak kéne lennie, ha körbe tudja tekerni a kormányt, és még mindig egyenesen megy, nem? mivel az eredeti kormányoszloposban van fizikai kapcsolat a segédirányító és a kormánykerék között...
Amennyit nem szégyellsz !!! :-) Akinek nagyon kell,azt meglehet vágni.. (...de nem szép dolog..) Akinek meg nem kell,annak nem ér semmit.. Én például,hirdetésekben láttam már, 20-tol egészen 50 ezerig...De egy 82-es pírjaiért, kértek már 80 ezret is.(Persze ezek, csak az én tapasztalataim..)
az gyakori hogy tartani kell az egyenes irányt nekünk is sok gond volt vele de nehezen is fordult mert homlokrakodó van rajta de raktunk rá orbitot 82.1es gép.
1 éve már írtam, hogy szeretnék egy MTZ 82-est venni. Na, tegnap megvettem. Kapásból vezettem is 230km-ert. Kérdésem: Normális, ha a 9.-et recsegéssel veszi be? Normális, ha nem tud egyenesen menni, hanem állandóan tartani kell az egyenes irányt, jobbra-balra kormányzással? Egyébként egyenes úton 1-2km alatt körbe tudom tekerni a kormányt jobbra, sőt kell is, hogy egyenesen menjek. Ez jó így? A gép adatai: MTZ 820 2001-es, 3000üó 2,1M+áfáért vettem. Mi a véleményetek?
Üdv mindenkinek. Rájöttem hogy nem csatlakozó,az tévesztett meg hogy te balról jársz én meg jobbról.Melyik géderlaki mert 2 cég készít munkagépet? A mai termelésem.Videó is készült csak még nem töltöttem fel. Eszembe jutott a 2 cég neve metálwolf; és laták KFT.
Üdvözlet Kérdésem: Ha MTZ 80 tlt kihajtásánál cserélem a szimeringet akkor az olaj ki tud folyni a helyén ? Fent van annyira az olajszint ? Ha lejtnek állnék a traktorral úgy oké ? (olajleeresztés nélkül szeretném megoldani) Köszi
Üdv. Saját gyártmány , Géderlakiról mintázva, ennek a gyári változata 19cm-es laposztással van és úgy 2,8-asnak árulják , ez mint írtam 21-vagy 22cm-es osztású,akkor olyan 3,2 lehet . Ítt a vázzal nincs gond mert 120x120-as ,6 mm-es falvastagságú zártszelvényból van, a hegesztések bázikus elektródával (egyenáram) vannak készítve. A második képen az nem csatlakozás , hanem ez napraforgó föld volt és 3 sor tárcsát kap,aztán búzavetés, a második sornak adtam egykis szöget és azért jön úgy be az a csík , ha a kép jobb oldalát nézed ott nincs ilyen, mert szemből nézve jobbról haladok balra.
képnevek lemaradtak: 1. Így vettem a gépet, ilyen elcseszett festéssel. 2. azt a tárcsát akarták 400.000-ért eladni, kicsit sokaltam érte, még úgy is ha fellapozva akarták volna eladni
Üdv.3 -vagy 3,2- as milyen gyártmány? A második képen a csatlakozás nem túl szép,én nagyon sokat kinlódtam a 3-m-es knt tárcsával a gyenge váz miatt, már több a hegesztés,erősítés rajta mint ujkorában.
Üdv . 2x 14 lapos , 560-as belota lapok, 21 vagy 22cm-es laposztással már nem emlékszem pontoan. Országúti 3. lassítóval viszi, van ahol elég a 2. lassító.
3-as ágyekében nem gondolkoztál? 200ért már nagyon jót lehet venni ami külföldről van hozva pl.: Vogel&noot, Kverneland, stb. A 3-as ruszki ekét is el lehet adni kb70-80-ért. Máris olcsóbb a másik eke. Az öreg váltvaforgatós ekéknek egy baja van, hogy nagyon drága hozzá az ekevas, mert kell jobbos és balos is. A régi külföldi ágyekékre meg az orosz ekevasat(ami szerintem a legolcsóbb, bármelyik márkától) rálehet tenni némi átalakítással (Lyuk átfúrással) Egy jó tanácsként ha van régi kopott orosz ekevasad, azzal mész ekét nézni és az ekevashoz hozzánézed. Nekem van egy kettes Vogel ekém kb 1970-ben gyártották és ekevasat nem találtam hozzá csak külföldön kb 20ezer lett volna a darabja. A kisebbik orosz ekevas (1200Ft volt darabja) meg majdnem passzolt rá csak a lyukat kellet átfúrni, de csak a hátsót. Egy picit hosszabb a vas, ami a képen is látszik, de jól dolgozik.
Én se vagyok oda tőle, csak kis pénz kis foci... most csorgattam a nyálam egy kereskedőnél, aki nyugati használtgépeket hoz be, 200-ért lemken 2vasú váltvaforgatós van nála, és mivel úgyis el kell adnom az egyik 50-est, rákattantam. De délután visszamentem és rájöttem, hogy nincs rajta mélységállító kerék, helyzet és erőszabályzás nélküli 50essel azt meg nem lehet húzni tudtommal. Tehát továbbra is az oroszból kell kihozni a lehető legtöbbet, de nem tom milyen kormánylemezt mókoltassak rá.
Nem tudom, de én nagyon nem szeretem ezt az ekét, de mivel más nincs ezzel kell szántani. Tervezem hogy a cégtől megveszek egy lajta ekét, ugyan úgy 3 ekefejeset, 80-as elviszi azt is:)
Üdv! Ezt az mtz-50-es könyvéből másoltam ki, de szerintem az 550-esé tök ugyanaz. A mérőórát a 18-as csavar helyére kell becsavarni, de a szöveges részben benne van.
Szép napot mindenkinek.Lenne 1 kérdésem.MTZ-550-sen hol tudom a kormány szervó szívatyu nyomását megmérni?Mennyinek kell leni?Úgy értem hány bárig jó?Előre is köszönöm a válaszokat.
Elromlott az üzemóraszámláló a gépben (Mtz 80kék). Maga az óra szerintem jó, mert motorjavítás előtt rendesen mért, de most megállt. Tudna valaki ebben segíteni, hogy miként tudnám megjavítani! Köszi
Ekevasat, vagy kormánylemezt cserélted ih-ra, és könnyebb lett-e tőle? Nekem az a gyanúm, hogy ez az orosz kormánylemez nem háromrétegű és a tüköracél réteg hiánya ill. a nagyfelületű és rossz kialakítása miatt nehéz.
Nekem pont ilyen ekém van, nagyon nehezen lehet vele szántani, az első ekefej, jó ha fél szélességet fog, pedig be van húzatva a gép mögé rendesen az eke, és még sem, gerendely is rendesen be van állítva. Laposvas hozzá nagyon drága, én átfúrtam, IH-ra az ekefejet.
Nincs rajta beforgatólemez, de van előhántó hozzá, nem túl régi szerzemény, mert igazság szerint nem ilyet akartam, csak a petrezselymet kiette az egér, úgyhogy ezzel kell beérnem:(
A sárga nyíllal jelölt alkatrész van az ekéden? Én pont ugyanilyen ekével szántottam egy pár évvel ezelőtt. Nekem rajta volt a segédkormánylemez is. Igaz 1 év után eladtam az ekét, mert kukorica csutkában nem szerettem sokszor eltömődött. A "föld, hogy nem megy végig az ekén " azzal még tudsz játszani, úgy, hogy a menetirány szerinti jobb orsóval játszol egy picit vagy összébb vagy szét tekered egy picit és akkor a földnek végig kell mennie a kormánylemezen. Igaz csak 1-2 menetnyit kell tekerni. Ez orosz eke itt 1-2 cm eltérés van a vizszintestől még attól megy az eke.
Pont ilyen. Az enyémnek sztem ezt már megcsinálták, mert össze-vissza van hegesztve, még segédvázat is tettek bele. Ugyanaz a bajom amit a képen is látok, hogy nem jár végig a k.lemezen a föld, ahhoz sztem 40cm-re kell beletenni. Most utánanéztem, 8.5 egy lemez rá, fele, mint bármely másiké. Műanyagra 15-öt mondtak, úgyhogy azzal nem foglalkozom., kezd kialakulni...
Én a műanyag kormány lemeznek nem vagyok a híve. A kereskedő meg azért zeng ódákat róla, mert eladó neki. Én azt mondom földbe csak vas való. Az a baj még az orosz ekével, hogy elég alacsony és az IH vagy Lajta kormánylemez nem biztos, hogy befér. A képen látható ekéd van? Azoknak a vonó háromszögét cserélték ki mifelénk, mert túl magasról húzza az ekét a traktor. Néz meg bármely ekét, hogy a húzószerkezete, hogy van kialakítva. A képen bejelöltem sárga nyíllal, hogy mit kell lentebb vinni kb a lila nyílig.
A láncok lazák, a gép nem húz és vízben van, az a tipusú, amelyik a vázhoz 3 csavarral rögzül négyszögletes zártszelvény a váza. Van vmi amit a kitámasztó kar és a vonófej helye közé kell tenni /egy öreg szaki magyarázott vmi ilyesmit, de nem értettem/? Melyik tipus kormánylemeze jó és olcsó? A műanyag kormánylemezzel mi a tapasztalat, a forgalmazó ódákat zeng róla...
Üdv! A kormánylemez csere nem rossz ötlet, de én azt javaslom, hogy inkább ekét cserélj. Amúgy az orosz eke se nehéz húzó eke valószínű beállítási probléma van vele. Én régebben szántottam orosz PLN-3-35-ös ekével és nem tűnt, hogy nehéz lenne húzni, persze ezt még befolyásolhatja a föld kötöttsége. Mikor szántasz a gép elejét nem viszi valamerre az eke? Jól beállított ekénél a kormányt el lehet engedni és annak a barázdában végig kell mennie korrigálás nélkül. A hidraulika karoknál a láncok feszesek szántás közben vagy lazák? Mert ez is befolyásolja a húzóerőt. Meg azt nézd meg mikor az eke bele van húzva a földbe és a gép kereke a barázdában megy akkor hossz és kereszt irányban vízszintesen kell állnia az ekének, meg az első ekefejnek ugyanannyit kell vágnia mint a többi ekefejeknek. Esetleg képet tudsz felrakni az ekéről?
Üdv! Vkinek van tippje, hogy az orosz ekét miért oly nehéz húzni? Kormánylemezcserét tervezek /más tipusét rámókolni/, az segíteni fog? Amúgy az ekevas éles és szépen jár a traktor után.
Ilyesmit nem dobál le az átlagfelhasználó... talán teherautógumit kéne megpróbálni... csak azt egy katasztrófa a felniperemen átgyilkolni. Viszont örökös darab. Azt hiszem a Robur-méret az, ami eléggé virsli az első kerékre.
A tükörtartót megcsinálom, mert minden évben kell egy pár tükröt venni a gyümiben letöröm, hiába be van hajtva. Ami a képen látható olyat csinálok, de a tartóból kihúzhatóra, egy mozdulat és le van szedve a tükör. Meg megspékelem úgy, hogy állíthatós legyen vagyis mikor a gép magában megy akkor be van állítva, mikor pótkocsit húz kintebb állítom. A kipufogón még agyalok. Azért szeretném kitenni oldalra, mert szerelni akarok első munkalámpákat is és a kipufogón ne tükröződjön vissza a fénye, ne vakítson.
Érdekes..!:-) De én szeretném, hogy a régi hagyományos piros MTZ jellege mindég megmaradjon...viszont a kipufogó köré,azt a lukacsos lemezt én is fogok tenni,a poroltós ra ! Már meg is van,csak rá kell még szerkeszteni. Ha kész lesz,az biztos hogy nagyon ütős lesz..!:-)
Igazad van !!! :-) Én is, az ilyen dolgok miatt szeretek bütykölgetni...Deee azt az MTZ-t, még azzal a szar kéménnyel is elfogadnám..:-) (...és az árán,vennék 2db fúl extrás 82/1-est)
...ja ja..de nem egészen..csak majdnem !:-))) Én azért tettem a fedőlap szélére két csavart,hogy méretre esztergált vékony fémlapokkal, tetszőlegesen tudjam súlyozni . De már írtam,az egész nem nagy valami..(És előtte, még én sem csináltam soha ..igaz ,elég sokat lakatosodtam már..:-)
Amúgy kétlem, hogy fojtana bármit is, mivel például csepel 4 hengeres motorból simán szoktak régen kompresszort csinálni, és az tartály nélkül tudott 4-5 bart nyomni:-) Annyinak meg egy fedél semmi... De ha a gyári képeket nézed, mind vékony anyagból van...
Üdv.Nem csak a 1025.3 as-on van ez a megoldás,a 952.3 as ilyen,a kikötést semmiképp nem javaslom,ki van az találva. 3 db 952.3 ast ismerek egészen közelről egyik sem füstöl kéken. Olajfogyasztás,porlasztó,nem megfelelő előtöltés.
A következő dologban szeretnék véleményt kérni. 1025.3 traktoron a porlasztóktól van egy cső ami a felesleges gázolajat visszavezeti. Ezt úgy oldaotta meg a Belarusz, hogy 3 porlasztótól visszajut az üzemanyagrendszerbe a feleselges gázolaj, a hűtő felőlitől azonban a levegőcsőbe vezeti bele. Ezt vajon miért így oldotta meg. Ennek köszönhetően több gázolaja kap, hisz a levegő is igy visz be valamennyit, s ennek következtében folyamatosan, igaz nem nagyon, kékesen fütöl, nem tudja elégetni tökéletesen ezt a fölösleget... Az egyik ismerősöm 952.3-gépnél kikötötte a szivótorokból a visszavezető csövet s visszaezette azt is a többivel együtt, s neki megszűnt a füstölés.. Miért így oldották meg? Kikössük, vagy hagyjuk ahogy van és az adagolót nézessük meg? Köszönöm
Hát ez az..ha tudtam volna venni vagy keríteni,akkor én sem szarakodtam volna vele !:-) Viszont legyártani sem okozott problémát..kb 1 óra.(..ebből 20 perc a tervezgetés fejben..) 1 kis megfelelő nyersanyag,fúró flex hegesztő,és 1 satu..meeeg rengeteg önbizalom..más nem kell :-)) Biztos, hogy te is meg tudod oldani !
Hali ! A "kalap" semmilyen szempontból nem változtat a hangján !!! (Más a funkciója:-) Sikerült úgy súlyoznom, hogy alapjáraton kb 45 fok-ban van,ha oda nyomom neki, akkor meg 85 fok -ba áll, ott le is reteszeltem,mert nagyobb szögből már nem zárna vissza. A lényeg,hogy nem csak felnyílik ha beindul a motor,hanem szépen játszik a gáz adásra.
a kerekekhez : szerintem , csak kíméletesebb a hajtásnak ha fordítva van a gumi . Kövön meg meg eszi mindkét fel állásnál. A lényeg akkor úgy szerelnék gyárilag.
kövön sokkal tovább birja a szöghidnál a megforditott elsőgumi nem nyalja a kövesút.nagyapámnak a 82es uj gumikat kapott és montam neki az elsőt forditva tegye de nem tette ezért 1 hónap és már kicsit kopik a kűlső oldala(egyébként sokat jár vele kövön.
:-) Látom azért gyűjtögető lelkületű emberkékkel van dolgunk:-) Gratula a háttérben látható gépparkhoz:-) Egyébként a 82-eseken miért van sok embernél fordíva az első gumi?
Üdvözlet Teljesen egyetértek veled abban, hogy egy szép ,egyben lévő gépet jobban félt az ember.Gondolhatod mit érzek amikor az gallyak végighúzogassák (egy jó gép állapotát megőrizni DUPLA odafigyelést igényel,és ...!).((A munkahelyi MTZ az megint egy más kategória,azt üsük-vágjuk,de bírja!)) Én az MTZ-vel főképp a saját termelésű fámat hordom haza, meg széthordom a faluba. Először én is egy használható 50 vagy 80-ason gondolkodtam,de ma már rendszám nélkül nem lehet(még erdőn sem!!),a rendszámosak meg már drágák,ha már annyit kiadok akkor legyen jó is... ! (De te el sem tudnál viselni egy"használható" állapotú MTZ-t,nálad előbb-utóbb jó állapotú lenne az is!!(jól sejtem??!) )
Kösz a képet !:-) Tudod a traktor nálam inkább hobbi,mint munka eszköz.1 kis szőlő gazdaságot művelek ,meg a téli tüzelőmet oldom meg vele..nem sok minden..viszont szeretem ha szépen rendben van, mikor kimegyek az udvarra szeretek ránézni:-) Én még elképzelni sem tudom,hogy 1 szutyokba üljek...még akkor sem,ha tudom hogy a külcsín jelentéktelen szempont az üzem biztossághoz képest. De van 1 hátránya is..1 szép gépet jobban félt az ember,különösen az erdőn..nem megyek,mert nem merek belemenni akármilyen szituációba..! Vagyis a Vasárnapi traktort ,nehezemre esik hétköznap használni..:-) Ezért kellene nekem,1 használható fülke nélküli régi 50-es!(A következő 5 éves tervben benne van..:-)
Szép estét.Egy négykerék hajtású traki sokkal jobb talajmunkában mint egy kétkerékhajtású, függetlenül hogy 82-es vagy 52-es, és még a gumik álapota is nagyon lényeges.
Köszönöm. A gépet már ilyen jó állapotba vettem, én 'csak' karbantartom .., meg kímélem amennyire lehet egy erdőre is járó traktort. A Te géped igazán impozáns darab,szép lett a festése ...,látom szeretsz rajta bíbelődni ,bütykölgetni .Mindig (ki)találsz rajta valami tennivalót.((ezzel vagyunk így egy páran)) Itt van még egy:
Nem is tudtam hogy lemezesbe is van még 952, ugy tudtam már csak 820 meg 892 van.Ha van is ilyen tipus, nem tudom hogy milyen a váltója mert amióta a műanyagos megjelent jól megkeverték a tipusokat.
nem de a hátsó az a helyén van csak az első van a szélvédőn.de a többi mtz-nken is ugy van eddig nem szóltak lehet inkább a piros rendszámért fognak kötekedni
Srácok ,bocs az Off-olásért,de magyarok vagyunk,szeretettel ,tisztelettel tudatom a Békés György régi ismerősöm megbízását -felétek.Amennyiben időtök engedi gyertek el .Üdv:Dutrancs.
Ha sokat írsz ,érdemes az egérrel csinálni 1 bemásolást, ha nem jelenik meg,csak beilleszted és már küldöd is megint...nem kell folyón újra írni megírni..!:-)))
Szép estét. Nem tudom jól értelmezem -e az írásod, hogy a tápszivattyú nem dogozik csak a kézi pumpával? Nézd meg azt a dugattyút , és rugót amit a bütyköstengely mozgat.
Üdv! segítség kellene. a tápszivattyú nem nyom, de ha kitekerem a kézi szivattyút, akkor igen. Megnéztem, mindhárom rugó ép, elvileg kosz nincs benne, ugye nem cserélni kell?:S
Mert ha értenéd,nem kérdezted volna ezt..!:-))) És csak te kérdezted..a traktorosok gépészek 1 sem. Nem tudom elképzelni rólad,hogy te hobbiból,vagy traktorok utáni szenvedélyből,ilyesmivel kísérletezel...te inkább olyan..növény szakértő féle vagy. (Még akkor is ha néha muszájból bele ülsz a 80-as ba)
Mert ha értenéd,nem kérdezted volna ezt..!:-))) És csak te kérdezted..a traktorosok gépészek 1 sem. Nem tudom elképzelni rólad,hogy te hobbiból,vagy traktorok utáni szenvedélyből,ilyesmivel kísérletezel...te inkább olyan..növény szakértő féle vagy. (Még akkor is ha néha muszájból bele ülsz a 80-as ba)
Még én sem tudom mi lesz vele, egyenlőre letároljuk lébe meg nem viszem 9Ft-ért. Eddig 100ládával adtam el 45Ft/kg-ért. Lassan majd elkopik. Ha meg nem megy el akkor megy cefrébe és lesz belőle almapálesz, legalább attól vígadunk! :)
Amúgy az én gépemre akartam rakni az antiszlippet, mert még az erőszabályzót nem építettem még be. Csak tegnap láttam egy kereskedőnél bruttó 26-ért az 50-esre valót és vadi újat és korábban beszéltük már, hogy az 50-esé sokkal jobb volt mint a mai erőszabályzók. Ezért kérdeztem tegnap, hogy beépíthető-e?
Nem zavarsz csak tegnap este mikor írni akartam nem tudtam belépni. Annyira lassú volt az index. Ma este is lassú. Igen vettem. Azért kérdeztem, mert lehet tudok szerezni újat kb 20ezerért.
Üdv Mindenkinek. Szakoktatónk mondta annó; "ídes fiaim még nagyon sokat kell tanulnotok hogy rájöjjetek milyen keveset tudtok", milyen igaza volt -:)))
Nekem évek óta a kibelezett gyári kipufogó van a traktoron, de még soha nem láttam szikrát szórni. Még sötétben sem. Ha erőltetve van, akkor sötétben látni a lángot a cső végén
A picsába....ezt sosem találtam volna ki ! :-) De éreztem,hogy ez nekem nem kell..nincs fékkel ellátott pótkocsim,se utánfutóm.(1 ellőre..) A lényeg hogy nem fontos rá,ha meg kell ,bár mikor vissza tehetem.(Ha esetleg levenném) kösz az ismeret terjesztést !:-)
Üdv! Biztos meg lehet rendelni. Német honlapon találtam, de már nem tudom melyiken. Fendt traktor kipufogója után kutattam, mert a régebbieken nincs bilincsel fogatva és mégse mozog és nem esik le. Azt akartam megtudni, hogy hogyan működik. Amúgy erről a videóról vettem az ötletet: videó
Hali ! A motorháztető és a cső között 3 cm van a dobnál,szerintem annyi elég..(De ez már határ eset !) Hangosabb és keményebb a hangja,mint a gyári kipufogóval,olyan keményen ropogós....de még, nem idegesítő.
Viszont lenne itt valami amit,nem értek! Ma állítgattam a fékeket,hogy 1 formán fogjanak,és kicsit harapósabbak legyenek.És a kézi fék re is ráfért 1 kis utánahúzás. Van itt 1 alkatrész ,ami nagyon idegesített,és nem tudom hogy mi a szerepe..(A kézifék rudazaton is állítottam) Szóval az az alkatrész a kéziféket,és az jobb oldali lábféket köti össze. Na de miért van erre szükség ?Ahhoz hogy a jobboldali láb féket rendesen le lehessen nyomni,elkellet vágnom és bele toldanom 1/5 cm-ert a nútba! ?
Ebbe az alkatrészbe toldottam bele.(Valami lakat funkciója lehet..) Nem lehetne ezt kihagyni ? Muszáj rajta lenni ? (És egyáltalán..mi a faxomért nem tudom hogy ni ez..!?:-)
A karterba vissza?, de hát onnan jön és így nyomás alá kerülne a szelepfedéltömítés meg minden, még az olajbeöntőt is levetné(elméletileg). De az olajcsepegést akkor se értem...
...ha ilyen fontos neked a környezetvédelem, akkor is inkább próbáld valahogy a karterba visszavezetni, mint a motorral megetetni-kéményen a levegőbe kileheltetni...
Ha nap mint nap megy a gép, akkor biztosan nem... de a hengerfalra minek a rozsda... Márpedig ahova a nyitott szelepeken betévedhet az esővíz, ott biztosan megjelenik.
..h..mondom én..3mm az igazi ! :-) Biztos hogy van is tartása,és nem remeg.. Én most festettem le hőálló ezüsttel ,azt amelyiket a poroltóból csináltam,és felhegesztettem a lappantyút. ...szép lett..holnap majd beteszek 1 képet róla.
Szerintem nem jobb , de a kettő nem is ugyan az , az antiszlip csak egy alátámasztási nyomást ad, az erő-helyzet szab. meg benne van a nevében hogy mi. Annyiból jó hogy ha enged a hidraulika le lehet vele zárni , én csak arra használtam, meg itt a környéken mindenki. Szerintem erre ráépíthető, de ahoz kell még hidro aksi is.
És csőhajlítóval lett meghajlítva. Kb. 3mm a falvastagsága hallod ezt FREDY, remélem elégedett vagy velem . Vonaton vittem haza a melóhejről szerintem azt hitték valami terr....ista vagyok.
Szép estét. Na itt a sportrendszer, saját készítés normál szabványos 2"-os csőból a könyökre a passzdarab méretre esztergálva, és úgy van összehegesztve hogy egymásba van kb. egy centit engedve passzosan, az életbe nem megy szét.
Üdv urak ! Lehetne még egy kérdés ??::(oké !) Múltkor kicseréltem a kormányzásnál lévő kardáncsuklót(szelepfedél mellettit) ,és a bordáshüvelyt a bordástengellyel .Csere előtt kimondottan könnyű volt a kormányzás,utána meg kissé nehézkes lett.Mitől lehet ?? Köszi
Heló mesterek! 80-ason kissé egyenlőtlen az alapjárat ,ezért leellenőriztem a porlasztókhoz vezető csöveknek a fellazításáva hogy melyik hengerek rakoncátlankodnak. Alapjáraton néztem és a 3.meg a4. -nél nem változott a hang(a gázolaj spriccelt a csavar mellett).Vannak új porlasztócsúcsaim ,a cserének mi a menete , mire kell odafigyelni ? Egyébként jól indul,nem füstöl csak ha erőlködik,akkor se feketén. Majd beállíttatom a porlasztási nyomást is ,van itt egy MTZ-s kolléga. Üdv.
Ami még szomorúbb, én ismerek embert, aki 1,2-t adott egy kicsit rosszabb állapotúért, igaz kapott ekét +pótkocsit.... Az 50-esemből a kartellgáz kivezető csövén, vagy ahogy a karbantartási írja a hörgőszelepből csöpög az olaj. A fémszűrő benne van, ki is mostam, miért csinálja? Érdemes visszakötni a levegőszűrő után, mint az autónál?