Keresés

Részletes keresés

ArtofNoizz Creative Commons License 2016.09.28 0 1 57916
Október végéig van menetrendi közlekedés, csak a szombati 17.30-as vonat nem lesz már. De ha rosszat mondtam úgyis kijavítanak.
Előzmény: troglodita (57912)
BahnScorper Creative Commons License 2016.09.28 0 1 57915

Van... itthon a Zsuzsinak van emelős kocsija, külföldön meg például a Bregenzerwaldbahn meg Bruchhausen-Vilsen, akik szintén birtokolnak ilyen járművet. Ja, és azokról se feledkezzünk el, akiknél már alacsonypadlósítottak...

 

Én amúgy azt hallottam, hogy a viktorvasútra is van/volt tervben akadálymentes jármű, csak mivel nem gondoltak arra, hogy BDax-ot vigyenek el erre a célra, ezért egy Bax-ból alakítják ki, ezért ez így nagyobb munka...

Előzmény: Törölt nick (57907)
C50 Creative Commons License 2016.09.28 0 2 57914

10,13,16 órás vonatok igen, 11:30 és 14:45 csak 10 utas esetén.

Előzmény: troglodita (57912)
Felek Ferenc Creative Commons License 2016.09.28 0 3 57913

A Magyar társadalom állapota szépen kiértékelhető a cikkhez írt hozzászólásokból.

Előzmény: Törölt nick (57907)
troglodita Creative Commons License 2016.09.28 0 0 57912

Már rég tervezem, hogy elmegyünk a femilivel Kemencére, de eddig valahogy nem jött össze. Most októberben is minden ugyanúgy működik majd, mint egész évben?

Előzmény: ArtofNoizz (57911)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.09.28 0 3 57911
Akadálymentesített a telepünk és van mozgáskorlátozottak számára kialakított kocsink -alacsonypadló, rámpa, felhajtható ülések.
Előzmény: troglodita (57909)
troglodita Creative Commons License 2016.09.28 0 0 57910

Most augusztusban is körbejárt ;-) Biztos meglátták a testvérvállalatoknál, hogy azok hogyan csinálják és annyira megtetszett nekik, hogy azóta ők is leutánozták ;-)))

Előzmény: benbe (57899)
troglodita Creative Commons License 2016.09.28 -1 1 57909

oszt mégis hogyan, daruval a pőrekocsira?

(bocs az antipécéségemért)

Előzmény: ArtofNoizz (57908)
ArtofNoizz Creative Commons License 2016.09.28 0 0 57908
Persze! Nálunk Kemencén ez nem gond, parkoló is van.
Előzmény: Törölt nick (57907)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.28 -4 0 57907

Egy reggeli :

http://24.hu/belfold/2016/09/27/lang-gyorgyi-nem-utazhatott-a-felcsuti-kisvasuttal/

Ekkora vágnivaló súllyal nem csoda ha nem fér fel a vonatra, tehervonat meg nem sok kisvasúton jár az országban :) Könnyebb átugorni mint megkerülni.

Viszont érdekes kérdés, hogy van-e olyan kisvasút, ahová fel tudna szállni?

ArtofNoizz Creative Commons License 2016.09.28 0 0 57906
Legközelebb a mozdonyszínbe is nézz be, én jobbára ott tartózkodom és körbe tudlak kalauzolni a telepen -nekem sem árt néha mást csinálni!
Előzmény: zjakabfi (57889)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.28 0 0 57905

A nyomvonalvezetést illetőleg:

A linkelt írásban (amely nem vasaútszakmai azért) van egy nagyon érdekes fotó, előtérben egy mező tehenekkel és a sínekkel!

Namármost talán ismerem annyira a környéket hogy kijelentsem: ez nem az a kisvasúti nyomvonal amely a hegyoldalban futott, és ma Petőfi-sétányként közismert, hanem egy ezzel párhuzamosan a mezőkön haladó MÁSIK.

 

Percekig nézegettem ezt a képet, de végül csak erre jutottam.

 

Valahol errefelé tippelem ezt a nyomvonalat:

Előzmény: erdőszéli (57891)
zjakabfi Creative Commons License 2016.09.27 0 0 57904

Én beszélgettem hosszan egy ottani mozdonyvezetővel, akivel Szobon is találkoztunk reggel.

 

Ő is vitt egy vonatot.

 

 

Előzmény: C50 (57890)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.27 0 0 57902

 

Még egy, ha már ezt találtam először...

Pályaőr Creative Commons License 2016.09.27 0 0 57901

       

 

Biztos, hogy győriek, és nem valamilyen német vagy osztrák Lokalbahn kocsijai, esetleg átépítve?

 

1.) SKGLB-Packwagen D 765, ( Die Salzkammergut-Lokalbahn, kurz SKGLB oder Ischlerbahn bzw. Bad Ischler Bahn, 760 mm)

 

2.) 1.000 mm (Schmalspur) 2-achsiger gedeckter Güterwagen der Gattung Gw - S.K.B. 394 Plettenberg, ex Kreis Altenaer Eisenbahn,, der Märkische Museums-Eisenbahn e.V. (MME) bzw. "Sauerländer Kleinbahn" am 18.08.2013 beim Bahnhof Hüinghausen. Der Wagen wurde 1937 bei der Wagonfabrik Uerdingen unter der Fabriknummer 40587 gebaut. Technische Daten: Länge über Puffer: 7.100 mm Achsanzahl: 2 Achsabstand: 3.000 mm Ladeflächenlänge: 5.940 Ladefläche: 10,46 pm Eigengewicht: 5.070 kg, Ladegewicht: 10.000kg

 

3.) Der G2 1.000 mm-Schmalspur-Gepäckwagen B.E.G. 118 (BEG = Brohltal-Eisenbahn-Gesellschaft) am 24.05.2015 im Bahnhof Brohl BE. Der Wagen wurde 1918 von LHW (Linke-Hofmann-Werke AG) gebaut. Technische Daten: Spurweite: 1.000 mm Anzahl der Achsen: 2 Länge über Puffer: 7.200 mm Achsabstand: 2.600 mm Eigengewicht: 6,5 t Max. Ladegewicht: 15 t Zugelassen für Steilstrecke (50 ‰ bei der Bohltalbahn)

 

4.) Gedeckter Güterwagen der schmalspurigen Lokalbahn Vöcklamarkt - Attasee im Bahnhof Vöcklamarkt, 760 mm.

Előzmény: erdőszéli (57886)
Pályaőr Creative Commons License 2016.09.27 0 0 57900
Előzmény: erdőszéli (57891)
benbe Creative Commons License 2016.09.27 0 0 57899

Tényleg, ilyen képem még nekem is van! Mindenesetre gyorsan leszokott róla.

Előzmény: C50 (57898)
C50 Creative Commons License 2016.09.27 0 0 57898
Előzmény: benbe (57896)
_karika Creative Commons License 2016.09.27 0 2 57897

 Láttunk a pályán dolgozókat, és egy vegyesvonat is közlekedett a vonalon.

 

Mozgalmas hétvégénk volt, de jó társasággal szépen lehet haladni a pályás munkákkal. :)

Előzmény: zjakabfi (57889)
benbe Creative Commons License 2016.09.27 0 0 57896

A szobi ennek a része, de a szobi kisvasúton korábban soha nem járt körbe a gép.

Előzmény: troglodita (57895)
troglodita Creative Commons License 2016.09.27 0 0 57895

hja, én a nagybörzsöny-szob keskeny nyomközű triumvirátusra gondoltam ;-)

Előzmény: benbe (57894)
benbe Creative Commons License 2016.09.27 -1 0 57894

Ez nem igaz, zjakabfi megjegyzése a Talstreckén közlekedő Szilis-féle zölségre vonatkozott, miközben az általa helyettesített rudazatos csettegő a főút útátjáróján meg mindenen át mindig tolva ment vissza. Én ezt egy picit mindig veszélyesnek éreztem, különösen, mivel Kemencén is csak kényszermegoldás volt ez, amíg nem volt állomás, ráadásul sokkal kisebb forgalmú útátjárókon át csinálták. Itt a bányaúton át, úgy, hogy príma állomás van mindkét végén a vonalnak, szerintem fölös kockázat.

Előzmény: troglodita (57893)
troglodita Creative Commons License 2016.09.27 -1 0 57893

Mindegyik mozdony és a motorkocsi is mindig körbejár, kivéve persze a csúcsfordítót ;-)))

Amúgy szomorúan olvasom, hogy a motorkocsi megint betegeskedett...

Előzmény: zjakabfi (57889)
troglodita Creative Commons License 2016.09.27 0 0 57892

Kösz szépen, ez igen érdekes történet! (Amúgy anyukámnak az egyik nénikéje Salgótarjánon élt, de már '79 óta nem jártam arra, pedig örökké tervezem ;-))) )

Előzmény: Törölt nick (57887)
erdőszéli Creative Commons License 2016.09.27 0 0 57891

a krepsuska féle iparvasút története több mint érdekes... talán valami hiba van a mátrixban.

 

közismert a somoskői kisvasút története, mely az ereszvényi bányákból szállított követ a somoskőújfalui állomásra. ez a vonal 1872-körül épült a vecseklői szénbányához, majd a századforduló környékén megszűnt, felszámolásra került. 1910-ben újjáépült, kőszállítás céljából. az államosításig 4 tulajdonosa volt, de egyik sem krepuska.

 

ellenben...

 

krepuska a somoskőújfalui állomásról kisvasutat épít. sajnos ennek a vasútnak a vonalvezetése ismeretlen. az építéséi engedélye 1916-os keltezésű, a műtanrendőri bejárása 1918.06.18-án történt. a vasút a környékbeli kőbányák és erdőségek szállítási igényeire épült. 1937-ben még üzemelt, igaz ekkor már nem krepuska nevén.

 

100 év távlatából nehéz kideríteni az igazságot. de elképzelhető, hogy krepuskának az ereszvényi kőbányához semmi köze sem volt, hanem a saját vasútján kardozott a határváltozással?

Előzmény: Törölt nick (57887)
C50 Creative Commons License 2016.09.27 0 2 57890

Bemutatkozhattál volna, ha már eljöttél hozzánk. Köszönjük az elismerést, igyekszünk továbbra is megfelelni neki. Most sem mindig elég egy szerelvény, van hogy három is kell.

Előzmény: zjakabfi (57889)
zjakabfi Creative Commons License 2016.09.26 0 4 57889

Vasárnap egy igazi vasútmániás túrát csináltam a családdal.

 

Szobon kezdtünk, ahol most egy  a szokásostól eltérő gép vitte az egykocsis vonatot, ami szépen megtelt.

Érdekesség, hogy a gép Márianosztrán körüljárt, és nem tolva ment vissza Szobra.

 

Márianosztrán júniushoz képest már 2 kocsis szerelvény jött,de a motorvonat műszaki hiba miatt nem szállított utast, ezért az egy kocsiban tömegnyomor volt. Nagyirtásról visszafelé Márianosztrára már egy C50-es vitte. Nagyirtáson a büfé üzemelt, és fűtve is volt egy hangulatos modern kandallóval.

 

A legkényelmesebb út a 2 kocsis Nagyírtás-Nagybörzsöny szakaszon volt. Nagybörzsönyben hajtányoztunk egyet, majd lepényevéssel töltöttük az időt a kemencei buszig.

 

Kemencén is mentünk egy kört, nagy öröm volt látni, hogy Feketevölgynél már hosszabb a pálya, és van egy kitérő is. Láttunk a pályán dolgozókat, és egy vegyesvonat is közlekedett a vonalon.

 

Kicsit sétáltunk felfelé, egy szakaszon egész jó állapotban van a pálya, persze van egy kis hiány, feljebb aztán nagyon sérült. Érdekes, hogy Feketevölgy felett van egy hajtányszerű jármű, vajon azt használják?

 

 

Mind a 4 vasút példamutatóan működött, de a legnagyobb elismerés mindenképpen Kemencének jár. Remélem sok örömük és eredményük lesz még a befektetett munkájukban, és előbb utóbb nem lesz elég 1 szerelvény a menetrendi forgalom fenntartásához, és kell majd keresztet szerkeszteni a menetrendhez. :)

 

 

 

 

 

 

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.09.26 0 0 57888

És egy nagyon jó, összefoglaló írás a Medves-vidéki kisvasutakról:

 

macskakolyuk-banya

Előzmény: Törölt nick (57887)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.26 0 0 57887

Úgy látom nem fog menni...:-)

Talán mert -ha pár 100 méterrel is- de a Trianoni határ túloldalára esik, szlovák területre.

Krepuska Géza Somoskői bányatulajdonos kisvasútjának nyomvonalát kerestük fel, amely Somoskőújfalutól a Macskalyuki bazaltbányáig 8.8 km hosszan kanyargott vadregényes hegyek-völgyek közt a Medves-vidék erdeiben.

1924-ben a környező falvakat (Somoskő, Somosújfalu, Eresztvény, Salgóbánya) visszacsatolták a nagyszerű orvos-bányatulajdonos erőfeszítéseinek köszönhetően Magyarországhoz, de a legnagyobb bazaltbánya a Macskalyuki odaát maradt, viszont egészen 1946-ig használhatták Krepuskáék, és ezzel a kisvasúttal szállították a kockaköveket a Somoskőújfalui rakodóhoz.

1. a kényszerűségből épített vámház és a kis emlékmű-csille

2. a kisvasút rövid ismertetése

3. visszatekintés Magyarországra, Somoskő szlovák, a távolban Salgó a magyar oldalra esik

 

Ennek a vidéknek olyan történelme van hogy könyveket lehetne írni róla, nem beszélve a látnivalókról, mint a bazaltömlések, várak, bányák, bányató, fennsík stb...

A medvesi bazaltbányákat összekötő kisvasutak nyomvonalainak szinte mindegyike járható ma is autóval is, erdészek használják.

 

Fényképalbum:

konfartibi Somoskő-Macskalyuk című albuma az Indafotón

 

Kissé tudományosabb ismertető a határmódosításról:

Magyar orvos műtéte változtatta meg Trianont - Hírek - Múlt-kor történelmi magazin Nyomtatás

 

Nagyon szeretem ezt a vidéket.

 

 

Előzmény: troglodita (57885)
erdőszéli Creative Commons License 2016.09.26 0 0 57886

a balinkai kocsik 80 centivel hosszabbak voltak. 

Előzmény: C50 (57884)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!