Az Úr megteremti Ádámot és Évát, azt mondá: -Sokasodjatok, szaporodjatok! Ádám: -De nincsen rajta lyuk! Az Úr odaküldi a gólyát, az becsippent Éva lába közibe, azóta van a puncin lyuk és azóta piros a gólya csőre. Úr: -Sokasodjatok, szaporodjatok! Ádám: -De nincsen rajta szőr! Az Úr odaküldi a majmot, az odadörgölözik Éva lába közibe. Azóta szőrös az punci és azóta csupasz az majom feneke. Úr: -Sokasodjatok, szaporodjatok! Ádám: -De nem csúszik! Az Úr odaküldi a halat, az befészkelődik Éva lába közibe. Azóta csúszik az punci és azóta büdös az hal.
Nem a szintetikus olajtól csúszik a kuplung, hanem egyes olajadalékoktól. Ezért nem ajánlják autóba való olaj használatát motorba, mert azokban vannak ilyen adalékok - ott ugye nem számít, mert a kuplung szárazon van.
Amúgy egyik ismerős tett asszem Prolong-ot az EXC 525-ébe és neki nem eddig semmiféle problémát nem okozot a dolog.
Hát igen, ebben van valami hogy pl. miért nem a Castrol nyomja ezeket az adalékokat. Valószínűleg elég kockázatos a dolog, ezért nem adja a márkanevet hozzá. Nagy blama ha mondjuk minden 10. autónak mégse tesz olyan jót. Olajsűrítő más téma, ráadásul a Valvoline adja is hozzá a nevét, ami öreg motorokhoz ajánl, és ez tudja is azt amit igér. Ezért mertem beletenni.
Ja értem, ez tényleg nem ugyanaz. A prolongról másik fórumon valahol az indexen megy a téma, de már nem tudom melyik az a topic. Amikor olvastam akkor abból az derült ki számomra, hogy valamit tényleg ér a dolog, tovább elmegy a motor, de ennek az az ára, hogy töltöd bele ezt az adalékot az olajcserék alkalmával. Tehát nem csak egyszer kell ilyet beletegyél.
Köszi a tanácsot, de hál istennek nekem minimális az olajfogyásom és nem ezért gondoltam valamilyen adalék használatára.Élettartam hosszabbodás miatt szeretném kipróbálni valamelyiket a 3 leírt közül. Más fórumon írtak olyanok akik kipróbálták vagy gépkocsiban vagy ipari felhasználás során többek közt dugattyús kompresszoroknál és nagyon jó tapasztalataik voltak .Egyébként állítólag ezek a szerek nem az olajat módosítják (sűrítik vagy higítják) hanem a fémekkel lépnek kémiai kapcsolatba és diffúzió során keményítik ki az erős igénybevételnek kitett alkatrészek felületét. Viszont senki nem írta hogy olajos kuplunghoz lehet-e használni , úgyhogy továbbra is várom az észrevételeiteket.
olajfürdőskuplungos motorba csak olyan olajat szabad használni, amit pont ilyenre terweztek ! (gyári előírás!) A lamellákból lekopó részecskék az olajban úszkálnak ! A túl jó olajtól, pl.szintetikus, csúszni fog a kuplung !
évekkel ezelőtt wót a motorrewüben 1 német teszt ezekről ! Tökegyforma Ducatikban -amikkel mindig együtt mentek, egyformán hajtották őket- tesztelték, a szétszerelés után az jött ki hogy semmi lényeges különbség nincs ! # Jó bíznísz a gyártóknak ! # Az olajsűrítő adalékok nem igérnek csodákat, de amire kitalálták őket be is tartják ! # Ha belegondolsz a nagy olajipari multicégek $milliókat forditanak fejlesztésre, miért nem ők találják fel a csodaszareket ? Amúgy a mai olajok már szinte csak adalékokból állnak, ha valamit hozzáöntesz, még jó ha nem bontja meg az olaj kémiai egyensúlyát !
Hali! Nekem Valvoline olajadalék van benne. Az hasonló, mint a Finish nevezetű, de gondolom sok ilyen van még a piacon. Méz sűrűségű adalékról van szó, ami besűsíti az olajat, ezéltal jobban tömít és kevesebb lesz az olajfogyás. Öreg motorokhoz javasolják a használatát. Nekem érezhető különbség előtte és utánna, nyomatékosabb lett tőle. Annyit hozzá kell tenni, hogy nem csodaszer, de tényleg segít. Szerintem télen kap új dugót, fúrás, de addig ezzel fogok közlekedni. A Finish az ragadósabb, a Valvoline csúszósabb, nekem ez bevált. Start Autónál lehet kapni amúgy, fél liter 1700 ft körüli áron. Zoli
Sziasztok. Feldobok egy témát remélem rámozdultok.Mi a véleményetek a következő olajadalékokról: Metabond,Pro long,militec-1.Hallott -e valaki ezekről véleményt 4 ütemű motorkerékpárban való felhasználás után. Nekem egy dolog kétséges csak.Hogy fog-e rendesen működni a kuplung vagy csuszni fog és akkor jöhet a lamella csere. Jó volna ha valaki tudná a választ. Sziasztok Henro
Hát....sikerült. De majd fölül kerekedem rajta :-)) Ha nem jön be a Kenda eladom, és marad a Mitas. Vagy a Mitas csuszása esetén fölszerelem a Kendát.... Vagy tudom is én..... :-)))
A motor.hu-n van egy renszámos 200ért kecskeméten a tulaj vasárnap jön haza külországiából,nemtom aznap hányan mennek megnézni,de érdemes megcsörrenteni elötte......
azért csak van valami oka, hogy a régebbi turaendurok többsége mitason gurul, és nem kendán -- ha nem valami joval drágább tipuson, ami már pénz kérdése csak.
Mondjuk az én tapasztalataim egy 100 kg körüli 2T versenyszúnyoggal nem biztos, hogy 100%-ban alkalmazhatóak egy nehezék 4T túratehénre, szóval lehet, hogy azon jól (jobban) működik a Kenda gumi. Meg még az is előfordulhat, hogy nekem valami ezeréves kővé szikkadt sz*rt sóztak el és egy friss gyártású gumival a lábtartóig döntöttem volna a gépet. Elég sokismeretlenes az egyenlet ebben a kérdésben.
Nekem volt az EXC-n utcai enduro (kb. E-08-hoz hasonló mintázat) Kenda, asszem 22e volt egy garnitúra 3 évvel ezelőtt. Terepre kb. 2x mentem vele, ott nem sokat ért (mondjuk nem is azért vettem). Aszfalton csak a legnagyobb kánikulában volt hajlandó tapadni, vizesen mintha jégen mentem volna, cserébe (125-ösön!!!) 8000 km alatt tökéletesen simára kopott a közepe.
Összefoglalva: jó nagy sz*r, ráadásul drágán (Mitas-ból 17e lett volna akkor egy első-hátsó)!