nem biztos hogy ertelek. honnan tudod mekkora a lang? van rajta ablak?
a teljesitmeny csokekkentes es a modulacio az ugyanaz. a kazan gyarilag tud 12-24kW kozott mukodni, ezt a "teljesitmeny csokkentes" kereteben lekorlatozod 12-18kW-ra. annyi tortenik, hogy helybol modulal, es mar kevesebbet tud lefele menni.
ha a lekorlatozas kereteben a levegot is visszavettek, akkor jobb lehet igy a hatasfoka. ha nem, csak a gazmennyiseg a kisebb, akkor igy soha nem fog akkora gazzal menni, amihez optimalis a levego mennyisege, sosem eri el a gyari nevleges hatasfokot, mindig alatta uzemel.
Bocs, de itt egy kicsit elvesztettem a fonalat. Az utolsó mondatban azt írod hogy kisebb lánghoz kevesebb levegő kellene, én meg éppen azt tapasztaltam hogy a teljesítmény csökkentés utáni (kevésbé modulált) üzemmódban ahol szerintem a láng is nagyobb, ott fogyaszt többet.
Korábban amikor max. teljesítményre volt állítva (és egész kicsi volt a láng meleg rendszernél) azt hiszem kisebb volt a fogyasztás.
Azt hiszem az enyém sem szabályozott ventillátoros. Savio Mini Gaia 624 SR.
"hogy ha kisebb a lang teljesitmenye, akkor nyilvan kevesebb levego is kell az egeshez." Ezt meg a múltkor írtam. :o) Legalábbis más ötletem nincs az alacsonyabb hatásfokra. "
Szerintem pont az a lényeg a kisebb láng, kisebb levegőnek, hogy ne csökkenjen a hatásfok. Ha jól gondolom.:)))
még nem , szombaton fogom mert akkor leszek eleget otthon. jól gondolom, hogy M28X 1.5 -ös termofejet nem tudom rátenni a HERT VUA-50-es szelepre amire a leírás szerint M30x1.5-ös fej kell ? mert ahol vettem a fejet szerintük igen .
Igazából érthető, mert az olcsó vackok olyan hangosak, hogy aki teheti, nem veszi meg. Aki meg nem teheti, az meg úgyis megveszi, minek hallgatná előre. :o)
Praktiker újságban van 3 csap, nem tudtam eldönteni, az 5 e ft-os is Mofém vagy csak a legalsó, ahol a logójuk van. Megnéztem a Mofém honlapját, okosabb nem lettem, mert ők még a Mofém-nak tituláltról sem tudnak. :o) (Bár lehet, direkt a Praktikernek gyártanak Praktik néven, de akkor meg nem lennék benne biztos, hogy nem-e olyan is...)
Igen, pontatlan voltam, a nem szabályozott ventis turbósra gondoltam (az van nekem) és szerintem ilyen az "olcsók" többsége. Nálink (Mo-on) meg az "olcsó" a fogyó.
"a modulacio meg a visszavesszuk a teljesitmenyt ebbol a szempontbol szinte ugyanaz. " Ezt írtam én is, ha leveszem a teljesítményt, állandó modulációs üzembe kerül a kazán.
"a dologban az a logika, hogy ha kisebb a lang teljesitmenye, akkor nyilvan kevesebb levego is kell az egeshez." Ezt meg a múltkor írtam. :o) Legalábbis más ötletem nincs az alacsonyabb hatásfokra. Persze nem magamtól találtam ki, talán pont' tőled vettem az ötletet még régről.
De ha már itt vagyok és vizes topik is: Nem vett mostanában valaki olcsón (5 e ft körül) csaptelepet, ami csendes? Még mindig nincs lecserélve a kínai sz.r, de 15 e ft-om még mindig nincs csaptelepenként a cserére. 5 e-ért már lecserélnék 2-t, de zsákbamacskát nem akarok venni.
az a baj, hogy tobbfele kazan van, mint amit itt felsoroltok.
a turboson belul meg lehet szabalyozott ventillatoros meg nem szabalyozott ventillatoros.
a szabalyozottak hatasfoka javul reszteljesitmenyen jaratva, a nem szabalyozottake romlik.
a kondenzaciosok altalaban mind szabalyozott ventillatorosak.
a modulacio meg a visszavesszuk a teljesitmenyt ebbol a szempontbol szinte ugyanaz.
a dologban az a logika, hogy ha kisebb a lang teljesitmenye, akkor nyilvan kevesebb levego is kell az egeshez. ha kislanghoz is annyi levegot tolunk mint a nagyhoz, akkor csak meleglevegot gyartunk pluszban feleslegesen, es toljuk ki a kemenyen.
Azt, hogy ha kellően túlméretezett a radiátor, akkor gyakorlatilag felületfűtésként viselkedik előremenő szempontjából, tehát a logikus lépés az, hogy alkalmazod rá azt a jelleggörbét, ha a házad egyéb paraméterei megengedik.
Igen. Itt jön a vita, amibe nem szivesen mennék bele (illetve nem is fogok), a turbós kazánnál azt írják a gyárak, azt tapasztaltam, hogy modulált üzemmódban gazdaságtalanabb a fűtés (kisebb a hatásfok). Ha leveszem e teljesítményt, akkor rögtön modulálva indul a kazán, az egész fűtési ciklus alatt ilyen módban van. Ezért nem csinálom az én kazánomnál.
A Tiéd viszont kondenzációs, nálad kár engedni teljes gázzal az elején, mert akkor magas az előremenő, az nálad meg éppen nem jó.
"Azt is észrevettem hogy amióta vissza van véve a teljesítmény, mintha kevésbé modulálna."
Szerintem ha kicsire van véve a teljesítmény, de még épp elég ahhoz, hogy szép fokozatosan ellen tudjon dolgozni a ház hőveszteségének, akkor nem baj, hogy nincs többletteljesítmény, amiről modulálni lehetne.
Persze ez rendszerenként eltérő lehet, nagyban függ szigeteltségtől, fűtésmódtól, kazántechnológiától.
Ez nálam működik, de léehet, hgogy egy nem kondenzációs kazánnal, radiátoros fűtésnél nem lenne jó.
Nekem azért is ez vált be, mert külön körökön van a padló illetev a falak, sőt még a türcsiszárítók is, és mikor pl. csak az egyik szoba falfűtése kér fűtést akkor túl hamar felmelegedne nagyobb teljesítményen, nagyon sokat kapcsolgatna a kazán. Így is, ha csak egy, de ha több helyről jön egyszerre fűtéskérés, mondjuk a padlótól is, akkor szépen elindul 30 fokról az előremenő, lassan melegszik és max. 40 ig ér el, mire a padló bemelegszik annyira, hogy a termosztát lekapcsolja. A kazán külső tekerője 2-es fokozatra van állítva, ez kb 42 foknak felel meg, ha ezt elérte, akkor kikapcsolja a lángot. Na ez nem következik be, ha több kör megy egyszerre, azért választottam ezt a teljesítményt. Azt a keveset, amikor meg egy-egy szoba, vagy esetleg a fürdő külön kér fűtést kibírja a kazán, hogy kapcsolgasson, de ilyenkor sem percek alatt éri el a limitet, hanem csak az utolsó kb. negyed óra. Egy kisebb körnek hamarabb melegszik fel a visszatérője, mint egy nagyobbnak.
1. Radiátoros fűtésnél nem szabad 1.2 alá vinni a jelleggörbét. Kérdem akkor sem ha jó a hőszigetelés és nekem elég 40 fokos előremenő 0 fok külsőnél a hőtechnikai számítás szerint?. Nem, akkor sem. Ez számomra nem túl logikus. Miért ne menne 40 fokos előremenővel a radiátor, ha elég nagy a felület és ez elég a felfűtéshez és szintentartáshoz. Szóval emiatt akármit is állítok be az egyik zónára (pl. 0.8), a másik zóna max 1.2 -es görbéig megy le.
2. Ha mégis alacsonyabb előremenőt szereetnék akkor a termosztát opciót álítsam át visszacsatolásosra. Ekkor folyamatosan megy a fűtés vagy a keringetés és az előremenőt szabályozza a szobahőmérséklet és külső hőmérséklet függvényében. Ezt véletlenül kipróbáltam egyik éjszaka (állítgattam és úgy maradt), reggel 25 fok volt a felső szint, a termosztát 21-re állítva. Azt mondta vegyem lennebb a termosztát beállítást mondjuk 18-ra, így az eredő közelít a kívánt értékhez. Ez elég drasztikus megoldásnak tűnik, tekintettel hogy ilyenkor napi 1-2 óránál nem megy többet a kazán termosztát beállítással.
Valóban, csakhogy a teljesítményállító potival nem közvetlenül az előremenő hőmérsékletét állítjuk be, hanem gyakorlatilag azt, hogy milyen gyorsan érje el azt a hőmérsékletet, ahol leszabályoz. Úgyhogy ebből a szempontból nincs jelentősége a kondenzációnak szerintem.
Úgy értem, ha feltekerem a teljesítményállítót 25 kW-ra a mostani kb. 6 helyett, akkor is 50 fok lesz a maximum vízhőmérséklet, csak sokkal hamarabb eléri azt.
Én is állandóan "leskelődöm", konkrétan megvan az elmúlt három év minden havi gázfogyasztása, csak azt nem tudom hogy mondjuk tavaly novemberben milyen volt a napi átlaghőmérséklet. Mindenesetre a most novemberi nekem soknak tűnt.
Tényleg nem értek hozzá, de úgy rémlik, a kondenzációst minél alacsonyabb előremenővel érdemes üzemeltetni és visszavett teljesítménynél erre több az esély.
Az enyém "sima" turbós, a rendszer pedig csak radiátorok. Azt is észrevettem hogy amióta vissza van véve a teljesítmény, mintha kevésbé modulálna. 60 fokos víz környékén még egész nagy a láng, holott korábban sokkal kisebb volt. Nem tudom, megpróbálom megtalálni a "tutit". :-)
Ha ilyen módon van lerakva a cső (nem pont' így, a rajz sem az erősségem, de látszik a módszer), akkor nem biztos, hogy észreveszed, hogy lehűlt a víz már a konyhában.
Éppen azért kérdeztem mert nem jók a tapasztalatok! Turbós kazánról van szó és én is úgy érzem hogy többet fogyaszt most mint a teljesítmény csökkentés előtt. A kapcsolgatást én sem viselem, éppen ezért próbáltam ezzel operálni. Akkor megpróbálom beállítani az optimumot.
Nekem a turbós kondenzációs kazánommal (S.D. Ecosy) a visszavett teljesítmény hozta meg a jó fogyasztást. Próbáltam amúgy is, de így sikerült beállítanom a rendszert a (jelenlegi enyhe időjárásban mérve) 2-3 m3/24 óra értékre. A rendszer: csak felületfűtés, padló ás fal, kivéve 2 db törölközőszárító.