Ma vitted be a füzetet? Tegnap benn voltunk csg65-tel mindketten, és minden addig leadott füzet ki lett értékelve, bár én csak két protekciós füzetét néztem át, aztán elmentem velük sörzeni. :-)
Persze az, hogy egy füzet átment a kezeink között, még nem jelenti azt, hogy a jelvényért is lehet jönni, mert az irodában dolgozók még nyilvántartásba kell, hogy vegyék a teljesítést, aztán megírják az oklevelet, iktatnak és számítógépre visznek mindent. Csak ezután kap értesítést a delikvens, hogy jöhet a füzetért és a jelvényért.
Tehát elég akkor felvenni velünk a kapcsolatot (akár itt, a fórumon), ha megkaptad az MTSZ értesítését.
Nemrég befejeztem a kéktúrát, az igazolófüzetet leadtam.
A kéktúra ellenőröket kérdezném, hogy továbbra is áll-e az, hogy amennyiben egy hétfő délután bemegyek az MTSZ-be, tudunk beszélgetni egyet? Egyeztessünk privátban időpontot vagy elég, ha csak bemegyek a székházba, miután telefonáltak, hogy elbírálták a füzetemet?
Egy másik jó ismerősöm (fórumtársunk, Donjuan1984) pedig blogírásra adta a fejét. Rögtön két kéktúra, az RP-DDK és a Balaton-felvidéki Kéktúra befejezéséről számol be blogjában, én pedig jó szívvel ajánlom ezeket a túraleírásokat nektek:
Köszönöm a felajánlást, alkalmasint élni is fogok vele, de idén már valószínűleg nem szállok több napra nyeregbe. Tehát a folytatás valamikor jövő év tavaszán lesz, talán április vége felé. Akkor Salgótarjánból indulok majd tovább a hegyeken keresztül.
Egyébként Salgótarjánban a vasútállomás alatti aluljáró falára láttam felfestve egy útvonal lezáró kék sáv jelzést. Ez lenne a Kohász Kéktúra eleje (vagy vége)?
Egy kicsit mintha fáradnának a fiúk... Az elején még közel 20 perces videók voltak, valamilyen téma köré felfűzve, sok kiegészítő információval, most pedig már kevesebb, mint 10 perc, plusz információ nélkül.
;) Nagyon kedves vagy, köszönöm a szíves felajánlást!
Nagyon nehezen kérek segítséget, meg szívességet. Annak ellenére, hogy ha valaki engem hívna, én is biztos azonnal mennék, valahogy én magamra ezt nem tudom alkalmazni.
Annyira nem volt vészes, mert a váróteremben csak én voltam és engem is bezárt a forgalmis éjszakára, úgyhogy még magamtól is biztonságban voltam, volt pad, viszonylag meleg és a wc-ben még papír is volt, meg szappan, úgyhogy mondhatni ingyen kaptam egy negyed csillagos ellátást.
Na jó nem ingyen, mert a mobilitási hétvége elteltével igencsak teljes árban utaztam. :)
Igen, erre a címre küldtem levelet, a postafiók tavasszal még működött, meg is kaptam a mozgalom kiírójától a tervezett indulásomra az igazolófüzetet.
Valóban tekertem egy jó nagyot az előző napokban, viszont a Mátra még mindig előttem tornyosul, ugyanis kicsit megijedtem tőle, ahogy a Zagyva völgyéből felnéztem a csúcsokra, így aztán némileg megalkuvó módon Salgótarjánból hazajöttem vonattal. Budapestről indulva így is összejött három és fél nap alatt vagy 350 kilcsi. Persze a döntésben jelentős szerepet játszott az idő esősre fordulása, meg a Tarján előtti utolsó kilométereken az első kerékagy csapágya is úgy gondolta, hogy itt az ideje, hogy befejezzem a túrát és erre némi kattogással és pár reccsenéssel figyelmeztetett. :-)
A leírások egy-két héten belül már olvashatóak lesznek tudjátokhol.
Az OKKT elkerüli Mátrafüredet, csak Mátraházát érinti, ugyanis észak felől Mátraalmásról egy kis erdei aszfaltúton kapaszkodik fel a galyatetői országútra, onnan Mátraházán keresztül mássza meg a Kékest, aztán Mátraházára visszaereszkedve észak felé angolosan távozik a 24-es úton Recsk és Sirok felé.
Nagyon szépen köszönöm! Sajnos tegnap nem tudtam lecsekkolni.
14.00kor indultam Zircről, mert egy mallőr miatt lekéstem Veszprémben az utolsó győri csatlakozást.
16.30kor fordultam Bakonynánál - kedvenc túratársaim, figyelem, már csak Romhány-Becske hiányzik :) csak azért mondom, mert tudom, hogy számon van tartva. :D
18.30 értem be Tés alsóra és mivel még át kellett menjek Várpalotára ismerve a tési fennsík jelzés light és ezer ösvény természetét egy 5 perc szünet után azonnal nekicsapattam a hegyoldalnak, nem mentem fel a büféhez.
20.45kor rogytam le én is és a kutya is Várpalota első utcájánál - vesztünkre, mert így lekéstük az utolsó budapestit, úgyhogy a vasútállomás várójában töltöttük az éccakát.
Amikor igenyeltel Dunazug 300 fuzetet a honlapon szereplo emailcimre irtal (ketkerek.par kukac freemail pont hu), vagy mas kapcsolaton keresztul szereztel?
Nem egyszerű a helyzet, gondolom a VMTSZ-nél sem tudják, hogy mitévők legyenek.
Az MTSZ honlapján látszik ki festette a zöldet és a sárgát, ha őt sikerülne elérni, talán meg tudja mondani, hogy az elágazásoknál milyen szempontok szerint festett.
Amennyiben valaki pedig engedélyek nélkül festett, az nem szívesen fedi fel magát, ezért is lehet esetleg nagy a csend.
Amúgy az ominózus útvonal a Balaton-felvidéken van, Zánkától északra, Tagyontól délre.
A sok éves atlaszomban a K+ még létező útvonal, mely a BKT útvonalát köti össze a Kinizsi út néven is "jelzett" Z- jelzésű úttal. Ez utóbbi Zánka-Köveskál vasútállomástól indul.
Évekig szakadozott útvonalként szerepelt a TUHU térképén, mígnem két éve felújították, bejártam, és megjelent a térképen újra a szerintem patinás útvonal. Sok évvel ezelőtt eljutottam Nagyvázsonyig, akkor volt egy mozgalom is, de nem hiszem, hogy sokan bejárták az útvonalat.
Kapolcs - Monoszló - Zánka (S), majd a vasútállomástól ZÖLD.
A ZÖLD érinti a Szent Balázs-hegyen lévő román kori templomot, na és Szentantalfát, jó darabig együtt halad az OKT-val.
A problémát a K+ azon szakasza okozta, mely "megmaradt" a TUHU térképén (OSM is "átvette").
Azért mentem, hogy saját szememmel lássam az állapotokat, az útvonal töredék az országúton egész biztos nem létezik, erről oda-vissza már meggyőződtünk (A TUHU térképéről már leszedtem).
Mint kiderült, létezik a K+ a tagyoni úttól keletre, de csak részben ott, ahol a digitális térképeken látható.
Az említett oszlopok vannak az elején, de ott, ahol ÉK felé kéne fordulnia, hogy a Csorsza gátjánál elérje a zöldet, hát ott már nincs jelzett turistaút. Út van, járható is, de csak egy szakaszán jártam. Az az útvonal szerintem nem létező.
Nincs a gátnál se, ez tuti. Egy éve jártam ott, a zöld nem a gáton keresztezi a patakot, hanem délebbre, egy gázlónál, de ez részletkérdés.
Ami a K+ jelzést illeti, találkoztam olyan oszlopokkal a zöld útvonalán, melyeken K+ volt, de nem foglalkoztam ezzel.
Mostanra kezd összeállni a kép, de még kell némi bizonyosság.
Ha kiderül, hogy létezik az 5. oszlop is, abban az irányban, amely végső soron jelezve van, akkor van remény, hogy valahogy elérek a "jelzett" útvonalig. Mivel se a TUHU, se az OSM nem "támogat", az egyetlen támpont a zánkai víztorony:-)
/ Sajnos a környék egyik digitális térképen sincs "bemutatva" /
Ilyenkor érdemes elővenni a jó öreg papírtérképeket, hátha valami régi nyoma van a látott jelzésnek.
Meg érdemes megkeresni a környéken aktív turistákat/jelzésfestőket, hogy mit tudnak arról a jelzésről, tervezik e felújítani, vagy jobb lenne megszüntetni végleg, hogy ne okozzon zavart...
Igen, nem csak fizikailag erősödtem hanem lelkileg is, fűszerezve némi mélyebb önismerettel, ezt úgy az egész ideig és nyári szezonra is kijelenthetem.
Olyan már volt, hogy mentem a jelzett turistaúton, és "elfogyott" a jelzés. Később újra volt, nem foglalkoztam a problémával.
A mai eset azonban más volt.
Mentem a viszonylag jól járható erdő széli úton, mely akár jelzett turistaút is lehetett volna, és ...
Egy szépen faragott jó vastag oszlopon (még az oszlop teteje is faragott volt), találtam egy K+ jelzést. Kicsit világos volt a szín, de a jelzés meglehetősen "tiszta" volt.
Mentem tovább, pár 100 méter, újabb faragott oszlop, rajta a jelzés. Nocsak, gondoltam.
Még 100 méter, újabb faragott oszlop, két nyílban végződött jelzéssel, az egyik az ellenkező irányból érkezőnek mutatta, hogy merre, a másik mutatott egy irányba, de arrafelé nem volt út. Egész pontosan kettő is volt, derékszögben, mindkettőbe belegyalogoltam, alaposan, de jelzést nem találtam.
A kettő között, a kaszáló közepén, gyakorlatilag gyalogosan megközelíthetetlenül volt egy oszlop, elbotorkáltam a szénakupacok között az oszlopig, és láss csodát, az oszlopon volt egy kopott K+ jelzés. Pont abban az irányban volt az oszlop, mely irányt a 3. oszlopon lévő jelzés mutatta.
Jelzés tehát volt, de út nem.
Sasoltam tovább irányban, mintha láttam volna egy oszlopot a távolban, de nem bakancsban mentem, erre nem készültem.
Sajnos a környék egyik digitális térképen sincs "bemutatva", és a buszok ritkán járnak arrafelé, irány tehát haza, a vonat nem vár.
Feltöltöttem a trekket, megnéztem a GE "alatt" is, az irány vezet jelzett turistaút felé, de a mező közepe valahogy nem vonzott, nem vagyok benne biztos, hogy visszatérek.