Még valami... arra gondoltam, hogy bontóban kivágok jobb állapotú autóból komplett darabot, amin esetleg csak a külső küszöb javítandó... ez használható elgondolás?
Ha nem veteránvizsga a cél egy jó lakatos is megcsinálja ezt. Nem tudom mik a céljaid az autóval a továbbiakban. Ha csak egy-két évig marad meg akkor bizonyos helyekre akár a folt is megteszi, bár kontárság.
A bitument addig kell leszedni amíg rozsdás. A bordákat is reprodukálni kell, különben huppogni fog a lemez. Vigyáznod kell ha elvágod merevítsd ki, mert megrogyhat a kasznid.
Napokban jártam még egy lakatosnál, hogy nézze meg az autómat mennyibe kerülne vele megcsináltatni.
Jószándékúan azt mondta nem érdemes megfizetni, inkább adjam el. De azt nem lehet, nem kell senkinek ha elmondom milyen állapotban van.
Szóval ma nekiláttam komolyabban felmérni a tennivalókat. A jobb küszöbbel kezdtem, letakarítottam az alvázvédőt. Aztán látszott, hogy nem csak a küszöb beteg, így kiszedtem az üléseket, a szőnyeget is.
Eléggé csúnyán fest a dolog, a taposólemez és küszöb belső oldala is tropa. Valahol folyamatosan kis víz jutott a kabinba, az ette meg ilyen szépen. :-(
Kicsit ijesztő nekem így első feladatnak, de most már nincs más hátra, mint előre.
Kérdés: A taposólemez belülről vastag bitumenes lemezzel van szigetelve. Azt milyen távolságig kell eltávolítani, mennyire tűzveszélyes ha hegesztgetem mellette a foltot? Eleve inkább belülről hegesszem vagy inkább kívülről?
Jól gondolom-e, hogy először a küszöb belső felét kéne megcsinálni, majd ahhoz illeszteni belülről a taposólemezt, kívülről meg az új küszöb borítást?
A taposólemez gyárilag nem sima, hanem ilyen merevítőbordák vannak nyomva bele. Azokat a bordákat nekem is reprodukálnom kellene?
Itt nem tudták megcsinálni,fényezőre bíztam. Sőt még a Standox-ba se tudtak színt adni hozzá. Egy halom pénzbe van és nem jó. Adtak hozzá feketét és finom szemcsés ezüstöt,de köze nincs hozzá.
Mult héten javítottam hassonló felniket,mint a tied.Én az R-M ULTRA FLASH "króm" hatásu szinével csináltam.Az egyiket telibe a másikat belefulyással oldottam meg. Lényeg a fényes fekete aláfujó.
Sziasztok. Melyik gyártótól tudnátok ajánlani kb 5-6mm széles maszkoló szalagot,ami íves részre is hajlik és lakkozás után nem tépi fel,nem szaggatja meg a festék-lakk szélét. Köszönöm.
Gyári alapozásra szerintetek lehet fújni Body 989 epoxy alapozót ?
Foltokban volt rozsdás az alváz, a bitumenes alvázvédőt nagynehezen levakartam, az alsó réteg viszont nagyon nehezen jönne le. A rozsdás részeket visszacsiszoltam fémig, csak ide fújjak alapozót, vagy mehet telibe is ?
Szinte minden küllőnél hiba van és nem is lehet javítani csak belefújással,a fekete alaptól változik az ezüst. Nem csináltam még ilyet,megoldom valahogy. Az ezüst bázis-Chromind meg egy halom szám. :)
Azóta kiderült,hogy nem elég a belejavitás,fekete alapozó és utána az ezüst 1-2 rétegben és összehasonlítás,hogy kb az legyen.Majd a lakk rá. Szép szórakozás lesz.
Ajtóél javításban kérnék egy kis segítséget. Sajnos már rozsdásodik is a vezető ajtó éle. A többi ajtó is itt ott meg volt ütve, de azok hála az égnek nem rozsdáltak, rájavítottam sima javító festékkel, viszont a vezető ajtót hogy tudnám a lehető legkisebb javítással helyrepofozni ? Milyen csiszolópapírral álljak neki, milyen alapozót javasoltok rá ?