Apríték adagagoló építése .Ide lehet írni tapasztalatokat kérdéseket ebben a témában.Sok embert foglalkoztat a kérdés .hogyan lehet kiváltani a gázfűtést ,hogy a komfort azért megmaradjon.
A különbség nyílván nem a fa minőségbeli eltéréséből adódik, sokkal inkább az elégetés módjától, azaz az adagolásból eredő egyenletes égésből, alacsonyabb füsthőfokból.
A fával való tüzeléskor a füst hőfoka nagyon magas a begyújtás és a felmelegítési szakaszban is és ha raksz rá, akkor sem lehet igazán kordában tartani az égést, azaz a füst hőfokot.
Egyszerű példa a veszteség érzékeltetésére, ha 100°C füst helyett ugyanannyi mennyiségű 200°C füst távozik, akkor az kétszer több hőveszteség. Fával való tüzeléskor a füst mennyisége is sokkal több és a hőfok az 500°C-is elérheti, ha nem többet helyenként. Ez a titok! :)
Az viszont szerintem tévedés, hogy az égés minősége befolyásolja jelentősen az eredő hatásfokot, régebben engem is megtévesztett a kiragadott elmélet. Befolyásolja, de nem olyan jelentősen. Véleményem szerint a tökéletes égéshez szükséges több levegő és a hozzá szükséges magas hőfok, feltételezve, hogy nem hasznosul a hőcserélőkön, ami normál kazánok átalakításakor nem is tud, hacsak kiegészítő hőcserélőket nem szerelünk fel, többet ront, mint használ. Ezért halandó ember, aki nem épít speciális kazánt a tökéletes égésű fejhez és családi házat fűt, ne törekedjen a tökéletes égésre(1000°feletti, sok levegővel), jobb ha alacsony hőfokon, kevesebb, de elegendő levegővel időt ad a hőátadásra. Az apríték és a fpor szeret lassan, szépen égni, még a vizessel sincs gond...
Szia! A kazánt védi és ez a fontosabb, de a hatásfokon nem javít, inkább ront, mert a legnagyobb veszeség mindig a kéményen megy ki és ha magasabb a vízhőfok, akkor a füst is magasabb és így a veszteség is. De ne gondolj valami nagyra 50 és 70 fok közötti különbségkor, csak az irány ez...
Üdv még a kazán bekötésröl egy pár szót irok. Ez egy gyári háromtálcás kazán,a kazán után raktam egy lemezes höcserélőt ha elérte a70 fokot a höfökszabályzó bekapcsolja az egyik szivattyút és forgatja a vizet a kazánba, a másik hőfokszabályzó 45 fokra van állítva ezt nyomja a padlófűtésbe.Igy a kazánba mindig meleg a víz,ez is azért ér valamit szerintem.
Üdv a surrantóra gondoltál? ha arra ot van egy suber azt begyujtásnál beszoktam zárni.Ha a szallagos képre ot van egy szűkitő hogy ne vastagon adagolja az aprítékot.
Üdv tavasszal kivágtun töb mit 500 mázsa kőris fát én egy gurigát sem hoztam haza,csak 900zsák aprítékot két lakásra mert szerintem az apríték sokkal job, de eddig senki nem tudta megmondani hogy miért? Esetleg valaki elmondaná?
Roppant érdekes, probáltam Totya3 és Luiggi 70 levelére válaszolni meg is irtam egy jó hosszu levelet de az elküldése után ujra az a szöveg jelent meg, hogy nem tartalmaz szöveget. Probaképpen elküldtem az alatt megjelent abcd szöveget ez pedig megjelent. Mi a manó lehet a rendszerrel?
Szia! 8 tonna vizes fa egy idényre teljesen jó eredmény! A vájog nagyon jó hőszigetelő, ez sokat számít. A padlófűtés szintén hatékonyabb. Összevetve ezért nem 16tonna! :)
Szia! Igen, ez lenne az, de már régebben is fetettem és jeleztem, hogy nem végleges verzió. Nyák is lesz, illetve még az is lehet, hogy élesztve is meg lehet majd esetleg venni, program nélkül, mint egy PLC. De ez nem ígéret. :-)
Az én vezérlőm egyes részeiben többet, más részeiben kevesebben tud. Ezt a panelt pl. USB-n keresztül lehet majd felprogramozni, ha már élesztve van. A különféle motorvezérléseket még ki kell próbálnom, még a lökdösős sem lezárt, mert tuti, hogy az árnyékolt pólusú motorok működnének így. Sokminden változni fog, ez biztos, de a lényeget tekintve nem. A programozáshoz most tesztelek egy folyamatleíró nyelvet, ami talán a legemberközelibb, mint a PLC-knél.
Szia!Akkor ez a kapcsolási rajz, amit ígértél nekünk amit bárki megépíthet?? Mert ahogy nézegetem,nagyon úgy gondolom. +dolgok is vannak rajta a tiedhez képest?A kétfajta befúvó vezérlés +több motor kimenet?
Szervusz! Ha a surrantócsövet egybe építjük a csigával, akkor nem fog nyitott tűztérajtónak számítani. Kérdés, ekkor milyen problémák léphetnek fel. Elakadás, visszaégés...nem kellemes. Mondjuk én nem szívesen építeném egybe. (Egy nagyon kevés levegőt adnék a rendes huzatajtó felől (3-5mm)). Sajnos lesz légfelesleg, de biztonság is. Ha nagyun húz a kazán, akkor még mindíg lehet pillangószeleppel szabályozni (én szoktam).
Üdv 110m2 fűtök padlófűtés van 15éve építettük vájogból, tavaly nem ment el 400zsák. most amivél fűtök tavasszal aprítottuk. Én is jobban örülnék egy faelgázosító kazánnak meg egy puffernak.
Szervusz! Ez lehet a legprecízebb vezérlés. Azt kell jól meghatározni, milyen időközönként nézze a vezérlés a víz és füsthőfokat. (Max és min értékeket jól meghatározni.) Egyszerre mennyi legyen a beadagolás, szerintem a többször kevés jobb. A tűz is jobban meg tudja kezdeni.
Én is használok füstgáz hőmérőt, de csak mechanikusat. Szabályzó szerepe nincs, csak felügyelő. Ha koszosodika kazán, ha proplémás az égés, akkor le lehet kisebb nagyobb mértékben olvasni róla.
Egy kis ráérzéssel nekem sikerült eddig jól üzemeltetnem pusztán idő alapú vezérléssel működő égetőt. Természetesen nem árt ha vannak plusz opciók a vezérlésben én szeretek kísérletezni, nekem nincsen. :)
Milyen kapcsolásra gondolsz? A "sima" fázishasitásos porszivó ford.szabályozóval működött a motor és az izzó is.
Toroidról csináltam a korábbi próbát! Az biztos hogy nem kell 240V neki, de az csak tüzelés közben derül ki hogy valóban mire van szükség. Az áramfelvétel érdekes módon ugyanakkora volt AC és DC esetében is. 240V / 750mA
Ha már szóbajött: Te mi alapján határoztad meg a max beadható levegő mennyiségét? Az ideális légfelesleg esetén kb 7-8% Oxigéntartalom kellene a füstgázban, de ezt ugye nem egyszerű mérni, házi körülmények között műszer nélkül nem is lehet.
Másik korlát a tűztér huzat. Nálad mi volt a gyakorlat? ...kösz
Én a füstgázt mérném, a vízzel együtt, és a kettő szabályozná a beadagolást, és lenne egy minimum mennyiség amennyi a tüztartáshoz kell. Bár ventillátor nélkül nem lenne gyors a tűz feléledése, hiába kapna plusz anyagot, szerintem.
Szia! Nem értem hogyan létezik ez, nekem az asztalon korábban feltett kapcsolásban fokozatosan tudtam egy 40W-os izzó fényerejét változtatni. Nem lehet, hogy a motorokkal van valami difi? Már nem úgy értem, hogy rosszak, hanem, hogy másképpen reagálnak a fázishasított jelre.
A DC PWM jel 16 és 20KHz között szokott lenni, hogy ne sípoljon, de 12KHz már elmegy.
A PIC kimentei 0..5V közöttiek, 20mA terhelhetőségűek. Kell az 555-ös driver, különben nem tudja kinyitni a FET-et. Viszont a leválasztás miatt nem közvetlenül az 555-re kéne kötni, hanem egy OPTO kapura (pl. 4N25). A FET-es részt az 555 meghatóval együtt leválasztott külön tápról kellene járatni az OPTO tranyójáig.
Másik megoldás lehet egy leválasztott trafó, ami 115V-os szekunderrel rendelkezik. Szerintem nem kell nagyobb fesz. De lehet, hogy már 70V-ról is elegendőt fújna! Ezt ki lehetne próbálni egy toroid trafóval egyenirányítás után, vagy valami több leágazásos leválasztó trafóval.
Nézegettem amit felraktam ,mert csak annyi időm volt délben.Olyan észrevételek merültem fel bennem,lehet többet tudott volna a kisebb kazán is egy nagyobb ,kéménnyel,de ezt a kéményes topicban megmondanák,de a nagyobb kazánhoz biztoskicsi lesz.Mostmár gondolom ahogy leírtam ,menni is fog a hozzászólás.Mi az üzletünknél ,már lehet leírtam,fűtünk egy 180négyzetméteres lakást+140négyzetméter üzlethelyiség +70négyzetméter kiszolgáló helyiségek mindezt egy 30 vagy 34 KW os kazánnal és az igazi -20 Fok körüli hidegben dolgozik max tejesítmény közelében. és 65 Celsius köröli vízhőmérséklettel .Nem írtad le hány fokos vízzel működött a kazánod.Mivel tüzeltél ,milyen a rendszered kiépítése stb stb.... Akkor lehetne igazán választ kapnod a kérdéseidre.De 100% ban akkor is neked kell döntened.Ha nem vagy az alapokkal képben, lehet jobban jársz ha szakember segítségét kéred.
Szerintem ha a surrantó cső néhány cm-rel szélesebb, mint a csigacső, akkor kissé fellazulva indul el a csigacsőből az anyag. Ha surrantóban kellő lendületet szerez az anyag és a tűztérbe érkezés előtt nem lassul le, akkor kisebb a veszélye az elakadásnak (olyan mint egy jó csúzda). Ehez még az is kell hogy a tüzelőanyag (apríték) egységes legyen. A tüzelőanyag adagolását legkönnyebben időre lehet vezérelni (szokványos esetben). A folyamatos lassú potyogás (frekiváltóval) sem lehet rossz. Időalapú olcsóbb talán.
A huzatszabályzáson én is gondolkodtam. Fixre beállított (teljesítményhez igazítva) huzatajtó. A vezérlő körbe kell szerintem egy kazántermosztát, ha megvan a kívánt vízhőfok, akkor ne potyorásszon a tüzelő.
Van MOC 3021 alkatrészem is, ezzel is ugyanúgy viselkedett csak egy kicsit más nyitóáramnál. De ezt hagyjuk mostmár egyenfeszben gondolkodunk.
Kipróbáltam a motort GRAETZ után...remekül megy, már 15-20V -nál szépen lassan határozottan forog. Sokkal stabilabb a fordulat és nagyobb a nyomatéka(ha kézzel megállítom érzem hogy van benne erő). Triakos fesz. szabályozásnál az indulás bizonytalan volt, mikor megindult utána kicsit felpörgött.
Nem próbáltam szűrni az egyenirányítás után, valószínűleg még stabilabb lesz (tudom: csúcsfesz).
A nagy kapcsolásban milyen a jelkimenet a PIC-ből a PWM felé? ...kösz