Akkor mondom úgy, hogy oda nem szokás, nem kötelező vonalat rakni, tehát amire válaszoltam az nem fedi a valóságot. Talán előzményeket is olvasni kellene, ahogy te ajánlgatod másoknak. ;)
Gyakran járok arra (munka miatt) és nem egyszer láttam az utóbbi hetekben, hónapokban hogy büntetnek.
Írtam, hogy "évek óta már", több éve volt a vissza-változás. Amikor átépítették a Nagykörutat (talán a Combinok miatt?), akkor engedték az átépítés idejére a jobbra kanyart. Előtte is és azóta is jobbra kanyarodási tilalom volt/van.
Ilyet én nem mondtam, én nem is beszéltem az Egér útas esetről. Én egy teljesen más dologról beszéltem.
Igen, értem. De amiről beszélsz, az annak apropóján jött fel, amiről én beszéltem.
Pl. így büntettek meg százakat a Nagykörútról jobbra bekanyarodva a Wesselényibe (az amerikai iskolánál állítva meg a klienseket), jó ideig lehetett, aztán meg hirtelen nem (évek óta már).
Gyakran járok arra (munka miatt) és nem egyszer láttam az utóbbi hetekben, hónapokban hogy büntetnek.
Komolytalan azt hinni, hogy a rendőrök szedték volna ki a táblát, ugyanakkor rengetegszer tapasztalni azt, hogy olyan helyzekre mennek büntetni, ahol a közelmúltban forgalmirend-változás volt.
Ilyet én nem mondtam, én nem is beszéltem az Egér útas esetről. Én egy teljesen más dologról beszéltem.
Egy kereszteződésben az elsőbbséget szabályzó tábla számodra észrevehetetlen, pont a lapjára látsz rá. Tehát nem várható el tőled, aki szabályosan a főútvonalon közlekedik, merőlegesen a becsatlakozó útra, hogy figyeljen erre.
Lakott területen viszont alapból 50-re kell számíts, ahol VAN külön tábla, ott mehetsz többel is. Ha nincs tábla, nem mehetsz többel.
Komolytalan azt hinni, hogy a rendőrök szedték volna ki a táblát, ugyanakkor rengetegszer tapasztalni azt, hogy olyan helyzekre mennek büntetni, ahol a közelmúltban forgalmirend-változás volt.
Pl. így büntettek meg százakat a Nagykörútról jobbra bekanyarodva a Wesselényibe (az amerikai iskolánál állítva meg a klienseket), jó ideig lehetett, aztán meg hirtelen nem (évek óta már). Aki hónapokig arra járt, az nem nézte meg minden nap, nem lett-e megtiltva a jobbra kanyar, megváltozott-e a köthalír tábla. Ilyenkor egyértelműen az autós a hibás, sajnos. Nem kizárható, hogy én is benéztem volna. Ha így lett volna, jogalapom akkor sem lett volna felháborodni a büntetésen.
Szóval az, hogy olyan helyre mennek mérni (pl. mondjuk a parancsnok arra jár az Egér úton naponta és látta, hogy hiányzik a tábla), ahol változás volt, az valós és nem nagyon kifogásolható szerintem.
Egy gyalogos sem nyújtja be 3 héttel előre írásban, 5 példányban, hogy át akar szaladni az úttesten teljesen szabálytalan helyen, körültekintés nélkül.
Figyelni kell, mert életek múlnak a figyelmen. Ennyi az egész.
Saját vélemény, hogy ott, az Egér úton épp hótt semmi értelme nincs az 50-nek, mert nem nagyon vannak lakóházak arra (vagy ahol vannak, ott zajvédő fal van, ami nem átjárható), tehát az, ami az 50-et indokolttá teszi, nevezetesen a gyalogosok feltűnésének lehetősége, annak esélye igen kicsi.
Ettől függetlenül ha nincs 50-nél nagyobb tábla, akkor ott 50 van érvényben.
Hát igen.. Más meg szarik / nem figyel az ilyen dolgokra. Kb. havonta-kéthavonta van is baleset a Nagymező vagy Kálmán Imre utcában, mert a kedves autósok az elsőbbségadás kötelező tábla ellenére kihajtanak a troli elé.
Csakhát amikor kezdtek egyes helyeken a jobb oldali közlekedésre
átállni, akkor a már akkor is hülye törvényhozó nem írta át a szabályt.
Ez biztos így van? Mert jobboldali közlekedésnél a jobbkézszabálynál pont hogy lehetőség nyílik, hogy jobbra kisívben elsőbbségadás nélkül lehessen haladni, ami a közlekedést gyorsítja.
És mi van abban az esetben, ha az úton amin haladok egy Főútvonal kezdete jelzőtábla lesz, majd 5 méter múlva jön egy útkereszteződés, ahonnét jobbról belémcsattan egy autó. Az ő elsőbbségadás kötelező tábláját ellopták, elfújta a szél, kámforrá vált. Ilyenkor ki a hibás? És miért? Vagy folyamatos főútvonalon haladva is állandóan meg kell győzödnőm, hogy a keresztező utcák táblával védenek? Tovább mi van abban az esetben, ha az ütközés pillanatában az alárendelt útról érkező gépjármű nem észlelte az elsőbbadás kötelező táblát, mert egy rakodóhelyet nem találó teherautós a tábla elé parkolt? És mi van abban az esetben, ha a baleset után angolosan távozik és bizonyíték nem maradt erről a tényről?
Hiányzó elsőbbségadás átlba esetén jobbkéz van. Akárki, akármit mond. Első viszgámon pont ezen buktam el. Amikor arra jártunk nem egyszer, volt tábla. A vizsgán pont nem volt. Én meg átmentem, mint ha lett volna. Már akkor ott volt a megszokás. Mai napig van ott tábla, csak akkor nem volt. Ez van. Kit érdekel a jogalkotó szándéka, ha ott és akkor nincs jelezve az akarata?
Szóval akkor a saját példádnál maradva te simán behajtasz egy hiányzó elsőbbség tábla esetén... mert ugye minek a megszokás, minek a rutin, tábla nincs, jobbról tiszta, akkor mehecc...
Gratulálok!!!!
Szóval: első a helyismeret, és csak második a tábla !!!!!! és aki ismeretlenül jár arra, az megxopja, ez van.
A helyismeret biztos, a táblát meg ellophatják a színesfém gyűjtők (vagy színes fémgyűjtők?)
És visszatérve az alap problémára, a lelopott 70-es táblánál 70-el menők sztem nem szabálytalanok, mert ott VAN tábla, csak épp nincs, de az útkezelő SZÁNDÉKA szerint az 70-es rész. Peres ügyben a bíró pedig a jogalkotók szándékát nézi, lévén a törvény többképpen magyarázható.
Nagymező utcán és a Baross utca nagy részén sincs vonal. Meg itt a környékünkön végig. Szerintem pont az a jellemzőbb, hogy nincs vonal elsőbbségadás kötelezőnél.
Ezt rosszul tudod. Stop táblánal sem mindig van vonal, sőt ott befolyásolja a vonal a kereszteződés előtt a megállást. A sima macisajtnál pedig ugyanúgy lehet vonal, bár ott sem kötelező.
És az életszerű, hogy haladok a Hungária körúton a külső sávban 70-nel (szabályosan) és minden egyes sarkon lassítok és ellenőrzöm megvan-e még az alárendelt út elsőbbadás kötelező táblája??? Mert mi van ha nincs, és jobbról valaki belém jön.
A választ elsősorban nopá-nicknek szántam, érzékeltetve, hogy nem feltétlen hülye vakmajom, aki megszokásból vezet :))
A te felvetésed is 1értelmű sztem, ha eltűn a csúcsos 3szög, akkor jobbos lesz az utca, és a védett útvonalon jövő lesz a hibás (mivel ő sem láthatja hátulról a táblát, és nem tudhatja, hogy ő a védett)
Ha korábban már járt arra, ismeri a környéket, akkor körbenéz. Na de mit tegyen az, aki nem ment arra? Persze, hogy jobb kezesnek véli a kereszteződést. Ha pedig a másik balról nekimegy, és kimegy a rendőrség, lehet, nem a főúton haladónak fog igazat adni. Ő majd pereskedhet az út üzemeltetőjével, karbantartójával.
Beírt ide valaki, hogy megbüntették, mert ott ahol minden nap jár, nem volt kint aznap a tábla és a jelek szerint nem vette észre.
Erre itt egy agysebész levakmajmozza és leanyázza.
Benézte, nem volt tábla, valószinüleg fizetni fog. Én sem örülnék, de nem nagyon volna miért hisztizni. (oké, a módszer is megér egy misét... )
Talán nem egy kategória az autópályán szándékosan forgalommal szemben kétszázzal haladóval, akinek tényleg az anyja picsáját. Holott az is szabálytalan, ez is.
Ezért vettettem fel, hogy pacekba ez nem így nézne ki.