Keresés

Részletes keresés

rezgaras Creative Commons License 2015.03.27 0 0 63017

A hidegháborúban Németországban intenzíven gyakorolták a mélyrepülést, még lakott területek közelében is. (sokkal rosszabb volt a helyzet, mint nálunk az oroszokkal) Ráadásul gyakran használtak atomerőműveket rárepülési tájékozódó pontnak, mert nagyon jellegzetesek a nyugati atomerőművek a betonkupolájukkal. Akkor kiszámolták, hogy egy merőlegesen beleszálló vadászgépnek az edzett turbinatengelye simán átlyukasztja a több méter vastag betonfalat is! Attól kezdve a német repülősök kerülték az atomerőműveket, az amcsik persze fütyültek rá.

 

Előzmény: DAttis (63016)
DAttis Creative Commons License 2015.03.26 0 0 63016

Uhh ez Deggendorf ismerős a 3-as autópálya mentén Regensburg felé.
Gyakran megfordultunk arra és én is emlékszem hasonlóra (nem itt pontosan de a 3-as pálya mentén), hallottam valami iszonyú dübörgést de látni semmit mert tető volt, aztán próbáltam rájönni "mi az" amcsik vagy németek

Előzmény: rezgaras (63014)
malazs Creative Commons License 2015.03.26 0 0 63015

Ejha! Ha már a pálya végig ki van fizetve, használjuk is ki:

 

https://youtu.be/ThoZNxy2JZk

 

rezgaras Creative Commons License 2015.03.23 0 0 63014

Egyszer Deggendorfban tankoltam, amikor mélyrepülésben húzott el egy gép fölöttünk. A tető miatt nem lehetett előre látni sem. Hát kis híján tele lett... :-)) Nem is tudom, arrafelé milyen reptér van/volt (1989). Talán amcsik?

 

 

Előzmény: DAttis (63010)
Vgyuri Creative Commons License 2015.03.23 0 0 63013
Nem olyan pici hányada, pár hónapja vot nagy cikk róluk az Aranysasban, 60 körüli számra emlékszem.
Előzmény: DAttis (63012)
DAttis Creative Commons License 2015.03.23 0 0 63012

Volt az egy tucat is ha jól számoltam a felvételen, elképesztő arzenál és gyanítom ez csak egy piciny hányada a teljes B52 flottának.


Előzmény: Vgyuri (63011)
Vgyuri Creative Commons License 2015.03.22 0 0 63011
8-9 gép volt? Annyi gombócból is sok:-)

Nem szívesen laknék a pályatengelyben. Anno Ivánék is játszottak ilyet a 28 db Szu-24esükkel, éjszaka is, de azok hálistennek körúlrepülték Debrecent. Azt elnézegettem a tizedikről, körkilátással.
Előzmény: DAttis (63010)
DAttis Creative Commons License 2015.03.21 0 0 63010

repülőmániás vagyok de ennek nem örülnék:

https://youtu.be/wJ7niLYSVFo

Fejem felett így húznának el ezek a dögök bekapcsolna a be vagyok sz... va effekt :P 

trizs77 Creative Commons License 2015.03.21 0 0 63009

http://www.airportal.hu/ap/viewtopic.php?t=25617&sid=3cbddb5c524b9ec81a7ebed75a3f501d

 

Napi 4 ?

 

Mint a boldog békeidőkben Berlinbe/ből ...........................:-))

 

Naponta 600-700 ülőhely, irányonként.

 

Még ha csak 60-70%-os a kihasználtság, akkor is naponta kb. 360-560 utas érkezik.

 

 

RNZoli Creative Commons License 2015.03.19 0 0 63008

Pécsiek előnyben: 

Vgyuri Creative Commons License 2015.03.18 0 0 63007
Miért nem ágyazódik be? Kivettem az s-t a https-ből:-(
Előzmény: Vgyuri (63006)
Vgyuri Creative Commons License 2015.03.18 0 0 63006
El ne aludjon már a topik.

http://youtu.be/Cp7mM2TP_1A

DAttis Creative Commons License 2015.03.12 -1 0 63005

Ja, keresem, ez a passzióm  sokszor ilyen apróságokra nem fordítok figyelmet (linkek stb...), gyártási hiba a figyelmetlenség...sorry

Előzmény: malazs (63003)
Vgyuri Creative Commons License 2015.03.12 0 0 63004
A felvétel vszont jó, vagy fotosopp.

Előzmény: DAttis (63002)
malazs Creative Commons License 2015.03.12 0 2 63003

Már ne is haragudj, de te szándékosan keresed a hülyeséget?! Ez egy tavalyi álcikk, mikor is az Index konteo napot tartott. Megnézted a cimkéket a leírást és a linket a cikkben?! Értő és figyelmes olvasás!

Előzmény: DAttis (63002)
DAttis Creative Commons License 2015.03.12 -1 0 63002

megint egy cikk:

Évek óta embereket mérgezek

A világon először megszólal egy pilóta, akinek iszonyú súly nyomja a vállát. Ráment a családja, ráment az élete, de mai cikkeinken felbátorodott. Tovább »

forrás: Index.hu



tököm teli van most kinek kell hinni a témában a magamfajta "hülyegyereknek" :) 

Előzmény: DAttis (63000)
vitéz Ebőváry Nyüglönc Creative Commons License 2015.03.11 0 0 63001

Mi a manó! A hatóság ismét kiad kísérleti lajstromot? Eddig mindenkit elhajtottak!

Előzmény: Vgyuri (62936)
DAttis Creative Commons License 2015.03.10 -1 0 63000

Na megint felütötte a fejét a hülyeség:

http://index.hu/mindekozben/poszt/2015/03/09/vasarnap_nagyon_durvan_toltak_a_chemtrailt_de_most_leleplezodtek/

Hiába jön a jó idő, egyre jobban látszik az égbolt.


Egyébként vasárnap tényleg tele volt az égbolt kondenzcsíkkal, és olyan tiszta volt a levegő az egész horizonton "végig húzva" látszódott néhány csík

trizs77 Creative Commons License 2015.03.06 0 0 62999
manhattani Creative Commons License 2015.02.26 0 0 62998

Amikor múlt ősszel Denverbe érkeztem, a gép vagy 20 percig állt, csápra várva, a hajtóművek alapjáraton. Az is szép fogyasztás lehetett.

 

Ha megálláskor leállítja a hajtóművet, és mikor felszabadul a csáp, vontató vontatja be, az ezek szerint komoly megtakarítás lehetett volna (a Deltának, Denver Internationalnak meg szívás :-) )

Előzmény: Csa80 (62994)
DAttis Creative Commons License 2015.02.25 -2 0 62997

"...Nem is teszik föl a földi műszaki kiszolgálók a járó hajtómű közelében a hallásvédő fültappancsot, igaz? :-) Meg kerozin- (petróleum-)szag sem érezhető a hajtómű mögött... Meg a modern hajtóművek nem fújják ki, hanem megeszik az égéstermékeket, igaz? :-)..."

 

Nyilván az ott dolgozónak van zaj és "kerozin bűz" viszont nem erre a részére gondoltam (persze a munkahelyi egészségvédelem fontos) hanem, hogy reptéren zajong a környék lakóinak a repcsi plusz még "kerófüsttel" szennyezi a reptér környezetét :P 
Na persze mintha felszálláskor az adott terület felett elhaladva nem tenné ugyanezt

Előzmény: manhattani (62992)
trizs77 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 62996

a topik címnek megfelelő hozzászólás - érthető okokból - ritkán születik.

 

de ha valaki ezt kipróbálja :

 

http://www.lifeelmeny.hu/web%C3%A1ruh%C3%A1z/%C3%A9lm%C3%A9ny-aj%C3%A1nd%C3%A9k/rep%C3%BCl%C5%91g%C3%A9p-vezet%C3%A9s-budapesten?__adsource=gr&__cid=1424857307-fdc801626850117b&__rid=i6kj8nd8-9b5a5w8t58g-T.A.Z.2389422.P._Origo_C%EF%BF%BDmlap_Nyit%EF%BF%BD_eComm_mid_jobb1.S.PERCENTAGE.C.c17_a85-1ov6jw5&__iid=life88

 

akkor másnap 100%-ban topik cím hű hozzászólást írhat ide, élményeiről.

 

....................:-)))

 

 

trizs77 Creative Commons License 2015.02.25 0 0 62995
Csa80 Creative Commons License 2015.02.25 0 1 62994

Ez egy lépés valami irányába. Igazán majd a szeléstörzsűeknél lesz hasznos, és persze nem feltétlenül egy SOB, vagy DEB reptéren, de még talán egy BUD-on se. Pl LAX, a kapuról kitolnak, utána indítunk hajtóműveket, itt sokszor állunk akár 2-3 percet is, majd kigurulás általában Bravon  a 25 Right küszöbhöz, ahol sorban állunk, vagy 4-5 percet is. Nem akarlak számokkal fárasztani, de szépen "kajál" a négy hajtómű ezalatt :-) De sok minden előnye van még, amit felsorol-nak-tak.

Előzmény: DAttis (62991)
Töck Jenő Creative Commons License 2015.02.25 0 0 62993

A hajtómúvek indítása, melegítése, a rendszerek ellenőrzése eltart egy darabig. 

Előzmény: manhattani (62992)
manhattani Creative Commons License 2015.02.25 0 0 62992

Egyáltalán nem vagyok "szaki", csak józan paraszti ész alapon:

 

>a mai hajtóművek nem arról híresek, hogy zajosak "büdösek" környezetszennyezők

 

Nem is teszik föl a földi műszaki kiszolgálók a járó hajtómű közelében a hallásvédő fültappancsot, igaz? :-) Meg kerozin- (petróleum-)szag sem érezhető a hajtómű mögött... Meg a modern hajtóművek nem fújják ki, hanem megeszik az égéstermékeket, igaz? :-)

 

>A felszálláshoz (pályán) már illik felszállásra kész hajtóművel ácsorogni, ...

 

Légy nyugodt, a hajtóműve(ke)t pontosan akkor indítják be, amikor kell. Ugyanis ők tudják, hogy mikor kell :-)

 

>Egy pálya előtt beindított hajtómű meghibásodik ...

 

Hány hajtóműindításra jut egy elromlás, szerinted? Akkor melyik a fajsúlyosabb, a hajtóanyag-megtakarítás, vagy elromlott hajtóműnél az utasok átszállításának a sebessége? :-)

Előzmény: DAttis (62991)
DAttis Creative Commons License 2015.02.24 -1 0 62991

http://www.origo.hu/kornyezet/20150223-taxirobot-tologatja-a-gepeket-a-frankfurti-repteren-taxibot-frankfurt-lufthansa.html

Majd ti szakik megítélitek mennyire szakmai a cikk vagy sem, de mint repülést kedvelő ember felteszem a hülye kérdést, azonkívül, hogy mondjuk spórolnak a keróval, zajt csökkentenek (taxizáskor nem megy a hajtómű, esetleg kevesebb káros anyag kibocsátás történik addig is míg álló hajtóművekkel kivontatják a repcsit) mi értelme??

1. A zaj és káros anyagkibocsátás terén azért a mai hajtóművek nem arról híresek, hogy zajosak "büdösek" környezetszennyezők

 

2. A felszálláshoz (pályán) már illik felszállásra kész hajtóművel ácsorogni, hogy az esetleges érkező gép előtt minél hamarabb felszálljunk. Nem?

 

3. Egy pálya előtt beindított hajtómű meghibásodik akkor a gépet vissza kell vontatni (utasbosszantó) mintha a terminál előtti téren könnyebben megoldható az utasok kiszállítása

Törölt nick Creative Commons License 2015.02.22 0 0 62990

A Ryanair B737-esei sem kényelmesek 

 

de nem is annyira kényelmetlenek szerintem :) 

Előzmény: Zolker (62989)
Zolker Creative Commons License 2015.02.22 0 0 62989

Szerintem elírás lesz, 220-ra van hitelesítve az A321.

(Ez még nyilván nem neo, plusz vészkijárat-párral.)

Amúgy meg kár előre aggódnotok, sok múlik a konyhák, vécék méretén és számán (SpaceFlex stb.). Lehet, ugyanúgy 3 klotyó lesz csak, nem 4, kisebb konyha, gardrób nélküli fedélzet, és máris nem olyan heringesdoboz, hanem "csak" a jelenleginek megfelelő sortávolság.

A Ryanair B737-esei sem kényelmesek – ez van, ha max. székezéssel, lowcost-módra működik egy gép. Vagy elfogadja az ember, vagy nem vált jegyet rá. :)

Előzmény: trizs77 (62977)
Törölt nick Creative Commons License 2015.02.21 0 0 62988

nekem az egyik legkényelmesebb utam a Lufthansaval volt, A330 economy első sora , nagy lábtérrel. :)

De ha honorálják ezt  a jegyet, akkor végre kipróbálhatom a gépek első felét is, az ággyal. :)

 

Előzmény: trizs77 (62984)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!