Nagyon pofás kis jószág, nagyonjólnézki ez a kis fűrész!! egyébként én csak 30cm es lapot akarok rá, de ha lessz a boltban vagy találok a neten akkor lehet hogy csak 25 cm es lapot fogok rá venni!! :-)
Köszönöm, ezzel sokat segítettél, ezer hála, mire meglessz a fűrész addigra meglessz hozzá a lap, és a lánc is, utána már csak gyorsan pucolgatás aztán lehetvele dolgozni!! :-)
Ha kiváncsi vagy a véleményemre, akkor igazad van amit leírtál, meg dobónak is, és tényleg úgy van, ahogy a stihl használatiban le van írva.
Tavaly még a Husqvarna/Oest olaj is (átlátszó kannás és sötét színű) vg 100 as volt, ami sűrűségre a kamaz olaj megfelelője, lényegesen drágábban, ráadásúl már nem is kapható ilyen. Nyáron nagy melegben a legjobb volt.
Régebben írtam ezt a másikon:
"Én nagyon bírom a vg 100 ast, télen persze nem jó... akkor lm, vagy fehér alko. Szóval Dobónak igaza van, annyi pénzért a 30 as = iso vg 100 as kamaz olaj nagyon megéri."
Annyit tennék hozzá, hogy mint Dobó is mondta, némileg kissebb a tapadása, mert nincs benne tapadó adalék, ettől függetlenül, szerintem nincs akkora különbség kopásban, mint amennyivel drágább a rendes lánckenő.
Szóval, szerintem használjátok nyugodtan.
A fáradt olajat nem támogatom, de ez izlés dolga.
Amúgy, sokan nem értitek az y.men csíziót. Nagyrészt csak vicc. Főleg ha ilyeneket rak ki. :D:D:D:D:D
Persze van hogy nem, de azt észreveszitek. Akkor nincs jel.
Dobo szaki tudását, meg segítőkészségét nem vitatom, és elismerem...
A láncfűrész gyűjtőkkel sincs gondom...
Majd igyekszem beszerezni kipróbálás céljából, de kb tudom milyen lehet. Rengeteg féle olajat próbáltam már.
Volt köztük lánckenő is, motorolaj is, meg fáradt olaj is.
Látom téged nagyon vonzanak a nagy köbcentisnek ls sok lőerősnek meghírdetett csodamasinák. :-D
Igaz ezt legalább nem árulják egy vagyonért.
A szöghajtáson látható feliratnak meg annyi köze van Japánhoz mint nekem, tehát semmi. :-)
Egyébként talán vág úgy mint az én 43 köbcentis kínaim. :-)
Ha jól tudom az első Démoni kaszák úgy néztek ki mint itt a képeken, persze később már mindenre ráragasztották a matricát, mert rájöttek, hogy harapnak rá a ......... inkább nem írom ki hogy kik. :-)))))))))))))
Valaki vett ilyent itt a fórumról, majd csak előkerül előbb vagy utóbb, és ír erről az első kiadású Démoni kaszáról, nem arról mint amit te mutattál.
A másikak meg valahogy így dolgozik a 4,8 LE-vel. :-D
Méghozzá olyan 4T olajat ami dieselben volt, a cégnél ahol dolgozom ott szoktuk le engedni a traktorokból a fáradtolajat cserekor, és aztszokta hazavinni tőlünk, és azt használja, mondjuk megvallom az őszintét, én a motoromba (Babetta 207) be Arol 2T-t használok de nincsen vele gondom, és vanmikor a Dolmar is Arol 2T-vel megy, igaz, csak ritkán!! :)
" mondjuk van 1 ismerősöm aki Simson Star ba fáradtolajat használ keveréknek... No comment!! :D "
basszus, na ez a durva..... fáradt 4T olajat a 2T mixbe?
hogy van szíve vkinek ezt megtenni a saját motorjával? még ha a leggagyibb Arol 2T-t használná, az is 40l benyához elég volna, 40 lityiböl meg qva sokáig menne a Star. :-/
Lenne 1 kérdésem iss, te mijen tipusu lapot, és láncot használsz a 105ös höz?? esetleg a méreteit megtudnád adni? És ha nemlenne nagy kérés esetleg 1 képet is kaphatok a lapról?
Egyébként a lánckenő olajba csak annyittudnék hozzászólni hogy fáradtolajat nemigazán érdemes használni... mindenki döntse el hogy használja e vagy sem!! mondjuk van 1 ismerősöm aki Simson Star ba fáradtolajat használ keveréknek... No comment!! :D
Édesapámnak is volt régen 1 105ös Dolmar-ja, csak azt lette mikor megvette a 112est, aztán persze a Fia azaz én... elkezdte hogy ő is kiakarja próbálni... 13 évesen kipróbáltam, ment is és jó is volt vele vágni, élveztem a dolgot, egészen addig mikor egyszer megnem szivatott, kimentünk körülbelül tőlünk 30kilóméterre lévő erdőbe, és aztán ott az Istenért sem akart elindulni, elvittük szervízbe aztmondták hogy hengert, dugót, főtengelyt, hajtókarral együtt cserélnikell + szimeringek, csapágyak, megkérdeztük mennyibefájna a dolog, mondták hogy 20.000ft ért megoldhatólenne új alkatrészekkel, Apám aztmondta hogy annyit nemköltrá aztán vagy 2évig ált a garázsban a 112es mellet a szekrényben, utána meg eladtuk azthiszem 7.000ft ért alkatrésznek, és most megintkellene a kisfűrész, és ezért akarunk venni 1 et, de ujat nem, vagy nagyondrága vagy Kínai vacak... ugyhogy ezmellet döntöttünk, Megvesszük a Domlar 101est! :) egyébként van ismerősöm akitől tudok Dolmar hoz alkatrészeket beszerezni, lapot és láncot is tudok elég olcsón szerezni a kicsikére!! :-) egyébként az a karburátoros dolog azt már akkortudtam mikor elolvastam a szöveget, mivel pl van motorom is, és a másik Dolmar is szokta ezt csínálni velünk néhanapján mikor olyan kedve van... :)
Helló sziasztok, valahogy felmerült a kérdés ithon hogy kellene venni 1 könnyü egykezes lánfűrészt, a másik mellé, most 1 Sachs Dolmar 112 es láncfűrészünk van, nagyon jól üzemel a kicsike, szeretek vele dolgozni, ma rendeltem bele olajszivattyút mert elkopott a meghjtókereke... nahde most nemrólavanszó, vgyis nem őmiatta jöttem ide, hanem azmiatt hogy kellene mellé 1 könnyü egykezes fűrész is, sokat megnéztem már, láttam sok érdekességet az ijen picike kis fűrészek közt, nah de a leginkább engem a Sachs Dolmar 101es láncfűrész fogott meg, ki is néztem 1 et 6.000ft + Pósta, nah igen de miért ennyi az ára?! nincsenhozzá lap, lánc, és indításnál a karburátorba kell spriccelni neki 1 kis benzint hogy elinduljon nah de így szól a hirdetés szövege "Eladó egy dolmár hobby egykezes láncfűrész,ez idáig tökéletesen működöt valami oknál fogva márt csak akkor indul ha üzemanyagot öntök be neki.Én nem értek hozzá és nem is akarok vele foglalkozni,hozzá értőknek vagy alkatrésznek ajánlanám." nekem ez nemtűnik borzasztó nagy problémának leginkább a karburátorra tudok gondolni mivel már csínált ijet a 112es is nálunk, karburátorbeállítás, kipucolás után egyböl pöcc röff indult, valakinek esetleg van véleménye ezekről a tipusokról? ismeri valaki itt ezt a tipust?
Ha jól tudom elö-elö fordulsz Nyíregyháza környékén. A piac tele van ruszki cuccokal, egymillió százalék, h többen is árulnak Kamaz olajat..... 1x vehetnél egy kannával, és letesztelhetnéd! ;-)
Kíváncsi lennék a véleményedre!
Én miskolci vagyok, összel kinéztem a helyi piacra, még ott is árultak Kamaz olajat. Nem vettem, mert kaptam egy kanna motorolajat, azt se tudom milyen, érzésre a 30W olajoktól sürübb lehet. Télen a nagy hidegben 1x meg is szívatott, megszorult az orrkerék. Kicsit hígítottam rajta a tanácsotokra, azóta nem volt gond vele, bár igaz, h nem is dolgozom ipari mennyiségben, 2 háztartás tüzelöjét, mindössze kb. 20-25 erdei köb. tölgy/bükköt vágtam fel.
Kis kiegészítés a Kamaz olaj lánckenöként való használatához: tudtommal az az olaj egy SAE 30W viszkozitású ásványolaj.
Stihl 021-esünk gyári gépkönyve úgy írja,h +10 és + 40 Cels. külsö hömérsékleten ALKALMAZHATÓ lánckenésre 30W-s motorolaj.
Ott van leírva fehéren-feketén, ez tény.
Minap kíváncsiságból letöltöttem a Stihl 064-es gépkönyvét, ugyanezt írja, +10 és+ 40 között a 30W-s motorolaj okés......
Szal lehet ezen a kérdésen idétlenül röhögni, finomabban fogalmazva "viccelödni" , node ott van leírva a gépkönyvben a dolog, ez tény, a Kamaz olaj 30w-s, ez is tény, innentöl kezdve nem értem,h mi ezzel a gond??
Literje meg asszem 400 Ft-ra sem jön ki.... hát akkor?
szia.50000 ft ig keresek legalább 50 cc gépet. sokat használnám. saját telek is meg sok maszek...........(bocs,hogy ide válaszoltam,de hagy lássa más is hátha tud valaki valamit.)