Nálunk is egyre szűkül a Selénia olajat kérők köre, talán a túlárazás miatt. Pár fanatikus még kitart, de a nagy többség vált más márkára.
A Petronas már nem érdekelt a fejlesztésben, kicsi falat ez az eladási palettáján. Egyik-másik gyártásával már le is álltak, folyik a készlet kiárusítása.
A Selenia kicsit drága mulatság egy ilyen értékű autóhoz. Van esetleg alternatíva? 5W40-re azert gondoltam, mert naponta 2X4km-t megy az autó, a motor alig melegszik fel.
A gyári könyv szerint 10W40 Selenia 20K, de itt felreppentek más vélemények is. A csereperiódus 20.000 km, szerintem meg a fele elég neki, annyi alatt is megfárad.
Az egyik bowden a végén állitható, ott tudud állítani, hogy hol legyenek a karnál oldalra a fokozatok. Van egy rögzítő pöcök rajta, azt kioldva tudod odébb tenni.
Segítséget szeretnék kérni váltóhiba ügyében.Kuplungot kellett cserélnem punto 1-nél.1,1 benzines,99-es évjárat.Leszakadt a betét a tárcsáról.Szétszedtük rendben ment minden.Összeraktuk és mindent ugyanoda raktunk vissza ahogy volt.Viszont egyszerűen nincs 1. és 2. sebbesség.3,4,5 és rüki van,de az egész váltókar balra tolódott.Nem tudok rájönni mi a fene lehet vele.Arra gondoltam ,hogy a váltó tetjén lévő kulissza tengelye átfordult valahogy.Csak egy állásban tudom összerakni,de ez kifeszíti a váltókart balra.Lehetséges ,hogy ez a kis tengely el tud fordulni?Nem akar jó lenni sehogy sem.Esetleg nem lehet valahogy elfordítani a tengelyt valamelyik fokozatba állítva?
Ha tudtok valami ötletet,vagy segítséget adni ,azt megköszönném.Nagyon kellene a kocsi,de így nem lehet használni.
Sziasztok. Köszönöm a tegnapi segítséget ,mind szóban és írásban. Üléshuzatot hol érdemes keresnem. Sajnos a csomagtér kárpit elég szutykosan néz ki. Hogyan lehet tisztitani vagy újat hol keressek?
Még annyit, hogy Magneti Marelli alatt egy Walbro ESS 452-t értettek, most megnéztem a feliratokat. Már csak azt kell kiderítenem, hogy ez valóban egy Fiat Punto I 1.2 benzin 75Le Motorkód: 176.A8.000 -hoz való-e...
Sziasztok. Ki kell cserélnem punto classicon a kormánykapcsolót mert letörött. A 3 5ös imbuszt ki tudtam venni de a légzsák csatijával nem jutottam dűlőre. Melyiket kell kivennem? Ami közvetlen a légzsáknál van vagy ami közös a duda csatlakozójával.? És hogyan? Nyomtam húztam csakis óvatosan de nem mozdul.
Ok, beiktatok valahova egy nyomásmérőt. Azt írják a műszaki adatoknál, hogy szabályozott nyomás MPI: 2,5 +- 0,05 bar. A pumpánál azt írják elvileg, hogy 3 bar. Megmérem, és kiderül.
Pl. megnézném, hogy az érintkezők nincsenek-e nagyon összeégve. Lehet nem engedi át a megfelelő áramerősséget, emiatt le is éghet az AC motorja. Egyáltalán mi ment tönkre a rossz AC-ban? Mechanikai hiba, vagy a motor égett le?
Az üzemanyagnyomást egy egyszerű manométerrel is lemérheted, én azzal szoktam mérni.
a Punto I -ben van az üzemanyag vezetéken nyomásmérő az ECU-nak? Mert akkor OBD-n tudnám nézni elvileg.
Szerintem ilyen még egy Porsche Panamera-ba se építettek soha, az autó működéséhez egész egyszerűen nincs szükség rá. Viszont ha mérni kell a nyomást, akkor egy alkalommal megméred és kész.
Az IAW ecu scan-ben a relé tesztet lenyomtam, meg a gyújtás ráadásakor hallom, hogy kattan, elindul a motor, majd picivel később (mikor elvileg elérte a nyomást) leáll a motor, relét visszakattan.
Azt most fejből hirtelen nem tudom, hogy a Punto I -ben van az üzemanyag vezetéken nyomásmérő az ECU-nak? Mert akkor OBD-n tudnám nézni elvileg.
Gondoltam már rá én is, de egyelőre nem jutottam sokra. Ha valami dugulás lenne benne, akkor el se jutna az injektorokig.
Még esetleg arra tudok gondolni, hogy mivel az AC állandóan megy (nem fordulat szabályzós), és az injektoroknak fix nyomás kell, esetleg a nyomásszabályzóval lehet gond, ami miatt a pumpa túl van terhelve, mert túlnyomás keletkezik benne, és esetleg attól száll el. De ez csak egy ötlet.