Nálunk is egyre szűkül a Selénia olajat kérők köre, talán a túlárazás miatt. Pár fanatikus még kitart, de a nagy többség vált más márkára.
A Petronas már nem érdekelt a fejlesztésben, kicsi falat ez az eladási palettáján. Egyik-másik gyártásával már le is álltak, folyik a készlet kiárusítása.
A Selenia kicsit drága mulatság egy ilyen értékű autóhoz. Van esetleg alternatíva? 5W40-re azert gondoltam, mert naponta 2X4km-t megy az autó, a motor alig melegszik fel.
A gyári könyv szerint 10W40 Selenia 20K, de itt felreppentek más vélemények is. A csereperiódus 20.000 km, szerintem meg a fele elég neki, annyi alatt is megfárad.
Az egyik bowden a végén állitható, ott tudud állítani, hogy hol legyenek a karnál oldalra a fokozatok. Van egy rögzítő pöcök rajta, azt kioldva tudod odébb tenni.
Segítséget szeretnék kérni váltóhiba ügyében.Kuplungot kellett cserélnem punto 1-nél.1,1 benzines,99-es évjárat.Leszakadt a betét a tárcsáról.Szétszedtük rendben ment minden.Összeraktuk és mindent ugyanoda raktunk vissza ahogy volt.Viszont egyszerűen nincs 1. és 2. sebbesség.3,4,5 és rüki van,de az egész váltókar balra tolódott.Nem tudok rájönni mi a fene lehet vele.Arra gondoltam ,hogy a váltó tetjén lévő kulissza tengelye átfordult valahogy.Csak egy állásban tudom összerakni,de ez kifeszíti a váltókart balra.Lehetséges ,hogy ez a kis tengely el tud fordulni?Nem akar jó lenni sehogy sem.Esetleg nem lehet valahogy elfordítani a tengelyt valamelyik fokozatba állítva?
Ha tudtok valami ötletet,vagy segítséget adni ,azt megköszönném.Nagyon kellene a kocsi,de így nem lehet használni.
Sziasztok. Köszönöm a tegnapi segítséget ,mind szóban és írásban. Üléshuzatot hol érdemes keresnem. Sajnos a csomagtér kárpit elég szutykosan néz ki. Hogyan lehet tisztitani vagy újat hol keressek?
Még annyit, hogy Magneti Marelli alatt egy Walbro ESS 452-t értettek, most megnéztem a feliratokat. Már csak azt kell kiderítenem, hogy ez valóban egy Fiat Punto I 1.2 benzin 75Le Motorkód: 176.A8.000 -hoz való-e...
Sziasztok. Ki kell cserélnem punto classicon a kormánykapcsolót mert letörött. A 3 5ös imbuszt ki tudtam venni de a légzsák csatijával nem jutottam dűlőre. Melyiket kell kivennem? Ami közvetlen a légzsáknál van vagy ami közös a duda csatlakozójával.? És hogyan? Nyomtam húztam csakis óvatosan de nem mozdul.
Ok, beiktatok valahova egy nyomásmérőt. Azt írják a műszaki adatoknál, hogy szabályozott nyomás MPI: 2,5 +- 0,05 bar. A pumpánál azt írják elvileg, hogy 3 bar. Megmérem, és kiderül.
Pl. megnézném, hogy az érintkezők nincsenek-e nagyon összeégve. Lehet nem engedi át a megfelelő áramerősséget, emiatt le is éghet az AC motorja. Egyáltalán mi ment tönkre a rossz AC-ban? Mechanikai hiba, vagy a motor égett le?
Az üzemanyagnyomást egy egyszerű manométerrel is lemérheted, én azzal szoktam mérni.
a Punto I -ben van az üzemanyag vezetéken nyomásmérő az ECU-nak? Mert akkor OBD-n tudnám nézni elvileg.
Szerintem ilyen még egy Porsche Panamera-ba se építettek soha, az autó működéséhez egész egyszerűen nincs szükség rá. Viszont ha mérni kell a nyomást, akkor egy alkalommal megméred és kész.
Az IAW ecu scan-ben a relé tesztet lenyomtam, meg a gyújtás ráadásakor hallom, hogy kattan, elindul a motor, majd picivel később (mikor elvileg elérte a nyomást) leáll a motor, relét visszakattan.
Azt most fejből hirtelen nem tudom, hogy a Punto I -ben van az üzemanyag vezetéken nyomásmérő az ECU-nak? Mert akkor OBD-n tudnám nézni elvileg.