Közben úgy tűnik megoldódott, van a Szív utcában egy cég, aki napi 3900 forintét kiadja. Elektróda Kft, ha esetleg valakinek szüksége lenne később gépre.
Mindenváró Ádám: Amúgy ha le tudtad venni viszonylag mérethelyesen a mintát, akkor lehet, hogy érdemes lenne lemezt venni és a sablon alapján megmunkáltatni, akár valami régi szakival a lemezt amivel utána már tudsz dolgozni. Szerintem ez árban sem lesz olyan eget rengető különbség és így talán kevesebb szívás van vele...
Gratulálok, hogy sikerült megcsinálni! És kösz a biztatást.
Én magam autószerelő volnék eredetileg, az autó műszakilag vállalható állapotban van ma is, azzal nem igazán lesz sok dolgom. Csak a kasztnival, az nekem teljesen új, de igyekszem....
Tisztelt Mindenváró Ádám!Most lettem kész egy 30 éves Honda Civic felújításával.Lakatolás ,fényezés,futómű,komplett fék stb.A fényezésen kívül mindent én csináltam,szétszedés-összerakás,meg ami vele jár.Nem vagyok autószerelő,csak autó szeretö,több mint fél évembe került de,megérte.Persze nem anyagilag,inkább csak úgy magamnak...Nagyon örülök hogy rajtam kívül is vannak még "őrültek",akik ilyesmire adják a fejüket.Kitartás,a végeredmény kárpótolhat a sok szívásért amivel sajnos jár egy felújítás.
Három céget találtam akinél van CO, az egyik több száz km távolságban a másik kettő nem elérhető, nem véletlenül tettem fel ott a kérdést, ahol az emberek leginkább ezzel dolgoznak.
Nem tud valaki BP-n vagy vonzáskörzetében olyan céget vagy magánszemélyt, akitől lehet CO gépet bérelni? Elektródát természetesen a bérleti díjon felül kifizetem, vagy megveszem...
Igen, ez jó ötlet. Sajna már eléggé hiányos a doblemez, jó lenne rögzíteni az elvárt formát amíg a maradék még a helyén van... Azt hiszem veszek ilyen vastagabb keményebb alufóliát, sztem azzal fogom levenni a mintát és az alapján próbálok keresni valamit bontóban amiből könnyebben lehet kialakítani..
Nagyon becsüllek azért, hogy rászántad magad, ha ezt tényleg végigcsinálod látatlanban jó vagy nálam egy tálca sörre, esküszöm :D
Én most vettem az enyémet, rászánva némi időt és pénzt, hogy helyrehozzam, de a tökéletességre nem számítok. Most nekiesek a motornak, lecserélem a szíjakat, olajat, tömítéseket, utána a futómű öntvényeit megtisztítom és kibelezem az autót. Felmérem én is mi a pontos diagnózis, de két hátsó sárvédőív, külső-belső küszöbök és két ajtó csere szinte egészen biztos. Az ajtókat is lehetne lakatolni, de inkább két jó állapotút fényezek át. Ismerős lakatost is találtam aki megcsinálná, most már csak CO gépet kéne szereznem valahonnan :)
(Ha nem sikerül akkor marad a barter házalás, de nem bánnám, ha a mi műhelyünkben készülne és pontosan látnám mi történik közben).
Ezt is javította már valaki de ahogy nézem többet ártott vele mint használt. A taposólemezt úgy pontozta össze, hogy azt még talán én is megcsinálom, a küszöböt meg szintén a nálad említettekhez hasonlóan üregvédelem nélkül rakták fel így belülről rohad.
Az a baj, hogy régóta 323F-et akarok, most szántam rá magam, meglátjuk mi lesz belőle. Sajnos ehhez hasonló autókat ma már nem gyártanak :(
Hát, én sem irigylem magam, szívesebben vennék egy 6-7 éves másik hasonlót másfél misiért, mint hogy nyeljem a rozsdaport hónapokig... :-). Ez amúgy egy kitűnő autó, sok extrával, ha sikerül megcsinálnom sk., akkor megáll 100-120 ezerből cakli pakli. És akkor lesz egy szép és jó autóm még jó pár évig.
Ha nem sikerül, akkor bebukom a ráfordított pénzt és munkát, megy a bontóba, aztán veszek valami igazán filléres autót ez helyett. (második autónak, pl. Marutit vagy más igénytelen olcsó kecskét max. 150-ért... akkor be kell látnom, hogy két normális kocsit már nem bírok fenntartani :-( ... )
Amúgy most, hogy csinálom a bontását még pontosabban látom miért nem érdemes ezeket már lakatoshoz vinni. Csak óvatosan becsülni tudom, hogy ha (ha egyáltalán) 300 óra alatt elkészülök a javítással, az már jó lesz. (nem restaurálással, csak javítással a szükséges csiszolgatással, kenegetéssel, alapozással...) Ha valaki ezt rendesen megcsinálja neked nem tudod megfizetni, amúgy meg szart sem ér.
Én sajna az elmúlt hat év alatt 240 ezret költöttem a kasztnira, szakemberekre, de pont kidobott pénz volt az egész. Most szembesülök vele, hogy mi és hogyan valósult meg anno azokból a munkákból, amiket elvileg kifizettem. Legalábbis azt hittem akkor, hogy elég lesz rá pénzem és hogy annyiért majd rendesen meg lesz csinálva.
Az egyik inkább kitt szobrászművész volt, mint lakatos, a másiknál abból állt az alváz és üregvédelem, hogy a koszra, felvált régi darabokra ráfújt két három flakon alvázvédőt. Alatta így még jobban rohadt.. az üregeket meg se nyitotta, ezek a gyártás óta nem láttak semmilyen permetet, az tuti...
Szóval az egyik próbált szemre megfelelőt alkotni és közben profitot csinálni, a másik meg szimplán csak átQrt.
Amúgy a szélvédő alatti üreget ellenőrizd, az enyém valszeg onnan kapta a nedvességet folyamatosan, azért ilyen ronda.
Sajna nem találtam. A többiből újat vettem elfekvőből, már gyűjtöm őket vagy egy éve. A küszöbökért ma megyek.
Voltam ma egy bontóban, levélben rákérdeztem van-e nekik, írták hogy van. Örültem , kiautóztam oda vagy 20 kilométert, aztán kiderült hogy ugyanolyan szita bontott szar mint az enyém... :-(
Eléggé csendes a fórum, de azért én írkálok, hátha valaki egyszer csak elolvassa :-)
Eddig 25 óra alatt az autó jobb oldalát lebontottam, nagyrészt a tisztítás és rozsdamarózás is elkészült a maradó részeken.
A neheze most következne. Sárvédőívet és küszöböt sikerült szerezni elég olcsón.
Sajnos a hátsó külső doblemez is teljesen rossz és hiányos. Nem is sikerült használhatót találni, szóval csinálni kellene egyet. Na, ez a művészet, aki ilyet tud, az egy igazi mester.
Kézi idomjaim és kasztnis kalapácsaim vannak, de hengerítő, domborítógép meg ilyesmi nincs. Egyelőre próbáltam a youtubon lesni , pl. Ron Covellnek vannak ilyen videói. Egyelőre puha aluból csináltam egy darabot kísérletképpen. Valamilyen lett, de nem az igazi. Íves is, domború is, pereme is van... huhh.
Szóval küzdök vele, több kisebb darabból tervezem összerakni. Bármilyen tanácsot szívesen látok ezzel kapcsolatban.
Csak azért írtam le még egyszer, mert ott rossz volt az e-mail cím. Nem szeretném ha valaki véletlenül is spamnek fogná fel, egyrészt mert részben témához kapcsolódik, másrészt pedig mert csak helyesbítés miatt került ki másfélszer :)
Szerintem nem feltétlenül kell többször leírni a tevékenységedet...(pláne ez konkrétan nem is ide tartozik)...akinek szüksége van rá az az előző hozászolásodból is megkeres....
Van az autómon néhány kisebb sérülés, amit minél egyszerűbben, és gyorsabban, lehetőleg egy műhelyben javíttatni szeretnék. A motorháztető kapott 2-3 kisebb követ, amitől a fémig lepattant a festék. Csomagtérajtón egy ujjnyi benyomódás található, ami vákuummal kihúzható, de itt is lepattant a festék. Az egyik hátsó lámpán van egy horzsolás, ezt polírozni kellene és ez nem ártana az elsőkön is, hogy egy kicsit jobban lássak.
Ilyen jellegű sérülésekkel hova mehetek egyáltalán? Tudtok ajánlani műhelyt ahol ilyenekkel foglalkoznak, lehetőleg mindegyikkel egy helyen?
Ha valakinek esetleg szüksége lenne egy professzionális honlapra, akkor keressen meg és a cserekereskedelem jegyében beszélgessünk :)
Egy 1993-as Mazda 323F BG felújításáért cserébe egy körülbelül 150 ezer forint értékű weblapot ajánlok örök garanciás webmesteri szolgáltatással. Az autó nincs tökig rohadva, de van mit rajta dolgozni sajnos :)
Üdv,
R
robert.jaros [kukac] gmail.com címen vagyok elérhető
Vannak,tőbb féle,Festool,Bosh,Rupes..stb,illetve rendelni szoktunk.Az elöbbiek 7000-12000ft körül vannak.A többi-Bady 5000ft,Extol 1800ft.Salynos a Mipás talpat nem ismerem és nem tudom milyen a felfogatása.
Heló bocsi hogy nem küldtem még az e-mailt de nem volt nagyon rá időm meg el is felejtettem ,majd jövő héten. Azt akartam még hogy csiszológéphez árultok szivacsos talpat ami tépőzáras? Van nekem is csak az nagyon puha egy kicsit keményebb kellene azt hiszem mipa gyártmány az enyém, 150-es átmérő.