Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

oljeg12 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41912

Most az ősszel vettem bele 40AH-s akkut. Van mikor indulás előtt megmérem a töltöttséget és 12.7, 12.8 V-ot mutat.

Előzmény: daty55 (41904)
oljeg12 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41911

Én 10W40-es olajat raktam az enyémbe.

Előzmény: pál0123 (41905)
Mnagy Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41910

Adsz neki gázt indításkor? mert én igen úgy fél gáz körül. Ahogy kezdene felpörögni engedem vissza a pedált.

Előzmény: oljeg12 (41901)
WooDoo Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41909

Sajnos a szárnyalás már csak az írásra vonatkozik, évek óta nem repültem saját géppel...

 

A hozzászólások számában tévedtél egy nagyságrendet, közel 5000-t írtam ebbe a topicba, de ebben valóban fej-fej mellett állunk. Azért az kicsit ijesztő, hogy ketten a hozzászólások kb. negyedét írtuk, remélem nem megyünk a többiek agyára. Jó társaságban szeretek beszélgetni, de igyekszem visszafogni magam, hogy ne okoskodjak bele mindenbe. Remélem elnézitek nekem ezt a szószátyárságot...

Előzmény: Bakancs4 (41900)
WooDoo Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41908

Az én Aixamom ugyan garázsban alszik, de tegnap reggeltől estig kint állt az udvaron. Még a kerekei is odafagytak a betonhoz. Amikor indítóztam, gondolkodtam, hogy ráizzítsak-e még 1x, de próbaképp megnéztem beindul-e. Hát kicsit ugyan nehezebben indult a szokásosnál, de csak elkapta elsőre, igaz pár másodpercig eltartott, amíg egyenletesen kezdett el ketyegni. Nem lepődtem volna meg, ha nem indul be, mert ezt az aksit már 3 éve ki akartam cserélni. Akkor a lányomnak nem volt garázsa, és télen minden este fel kellett cipelnie a 4. emeletre a gyengélkedő aksit, hogy hajnalban be tudja indítani a kocsit. De amióta garázsban áll a kocsi, még ez a gyengus aksi is megbírkózik az indítással. Pedig nemrég rajta hagytam a világítást és csontra lemerült. Gondoltam vége van, de pár órát töltöttem rajta, és beindult a motor, azóta meg működik...

Előzmény: oljeg12 (41901)
kiggyo Creative Commons License 2017.01.08 -2 1 41907

én már feladtam :-)

Előzmény: WooDoo (41906)
WooDoo Creative Commons License 2017.01.08 -1 0 41906

Szerintem ha szétnéznénk a francia hulladékok között, 10x annyit találnánk, amikre már ráköltötték a vételárát...

 

DE hívőknek felesleges vitatkozni, magamat is oda sorolom, mert meggyőződésem, hogy az elektromos és a hibrid autók jelentik a jövőt. A szűkebb ismeretségi körömben már 3 Prius is van évek óta, látom mennyivel jobb a hibrid technológia bármilyen már belsőégésű motornál. Zseniális a Prius elektromos nyomatékváltója, (mert csak a tudatlanok hiszik azt, hogy a prius egy elektromos autó). Tökéleseten egészíti ki egymást a villany és a belsőégésű motor, ráadásul a benzinmotorból sem kell egy kihegyezett, emissziócsaló változatot beépíteni, rámehettek a hatásfokra a mérnökök. Városban verhetetlen a hibrid, a dieselnek legfeljebb autópályán van létjogosultsága, ott talán nem is számít annyira, hogy mennyi rákkeltő anyagot bocsájt ki. Ha rajtam múlna rövid időn belül betiltanék minden tisztán belsőégésű motort. Végül is volt már hasonló példa a történelemben, Svájcból egykor kitiltottak minden diesel motoros autót, nyilván nem véletlenül...

 

A modern diesel motorok csak a próbapadon fogyasztanak keveset, és az emissziójuk is csak ott felel meg az előírásoknak. A valóságban sokkal többet fogyasztanak, és sokkal környezetszennyezőbbek. Mind, egytől egyig, nem csak a VW csalt. A hibrid autó viszont tényleg tudja a katalógusban megadott fogyasztást, kivéve persze az adócsaló kamu hibrideket.

 

Elég csak felnézni a sritmonitor.de-re, ott valós felhasználók adatai vannak. Pl. a 407 HDI fogyasztása 6,99, a Priusé meg 5,17. De a városban sokkal nagyobb a különbség a Prus javára.

 

Szóval mi nem fogjuk egymást meggyőzni, de nem is kell, járjon mindenki azzal, amiben hisz, ameddig még megteheti. DE nekem pl. van egy kis lelkiismeret furdalásom, amikor az üresen is 3 tonnás, fekete matricás lakóautónkkal utazunk. Ezt enyhítendő, sokat motorozok, és elektromos autóval járok, amikor tehetem, így az átlaghoz képest megspórolok annyi mérgező anyagot a közlekedésem során, hogy bele kell férjen az a pár kg korom, és a néhány tonna CO2, amit a hobbi járművünk produkál évente...

Előzmény: BIGYO4 (41899)
pál0123 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41905

Na ilyenkor lényeges a gyár által előírt 5w50 full szintetikus motorolaj,a minőségi gázolaj

Előzmény: oljeg12 (41901)
daty55 Creative Commons License 2017.01.08 -1 0 41904

Gyenge az akku?

Vagy...?

Előzmény: oljeg12 (41901)
daty55 Creative Commons License 2017.01.08 -1 0 41903

Köszi, most már ok!:-)

Nézelődök!

Előzmény: Lawicska (41882)
Malaguszti Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41902

Itt most 10 fokkal melegebb van mint tegnap, de inkább nem rongálom a kisautót .

Nem használ se az indítómotornak, se az akkunak,

az olaj is olyan lekvár sűrűségű... tegnap megnéztem a flakonjában milyen az új olaj -20° ban.

oljeg12 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41901

Ma reggel -17C° volt nálunk. Kíváncsi voltam, hogy be bírom-e indítani a kisautót. Eddig is 2-3x kellett izzítani indítás előtt. Most 4x izzítottam és be is indult, de 2-3 fordulat után leállt. Izzítás 2x, újra indítás, de most is leállt 2-3 fordulat után. 2x izzítás+indítás után már nem állt le, de eleinte, nagyon egyenletlenül járt. Szerintem nem igazán így kellene működni.

Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41900

 

ebben a mondandóban nem volt benne a z482-es.

 

Valóban nem írta , de WooDoo kissé szárnyal -- magyarázatképpen hozzáteszem : ő több mint 10 éve mopedautózik ( te csak néhány hete-hónapja)  és közel félezer hozzászólást írt , én is majdnem annyit . Nyilván sokat tud a mopedautókról , és számára magától értődő , hogy ha kicsit izmosabb motort szeretne akkor ne kezdjen irdatlan munkákba , ha van kézenfekvő megoldás .

Amíg csak párezer bejegyzés volt itt a kezdőknek javasoltuk a teljes eddigi anyag végigolvasását (volt aki meg is tette)  -- ma már ettől óvakodunk , egyrészt irdatlan sokáig tart  , másrészt rengeteg bejegyzés fölött eljárt az idő , nagyon sok dolgot amit leírtunk ma már nem írnék le , mert magam se értek vele egyet , azonfelül rengeteg a mára aktualitását veszített hozzászólás , pl. a rendszámtalan korszak jogi balhéi . De néha elmerengek , hogy milyen irdatlan szellemi tőkét halmozott fel ez pártízezer hozzászólás .

Érdemes végignézni az LDW motorcsalád palettáját , mert a 100 ccm-mel nagyobb motor már váltott dugattyús , és érdekes módon a fajlagos tüzelőanyag-fogyasztása ( g/kWó) is kedvezőbb .  Persze beszerezhetetlen , illetve aranyáron lenne elérhető  , de jó tudni róla , mert ha mégis beesik valahol egy akkor tudod mit tarts felőle .

Előzmény: ívfény (41898)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41899

Ó,  csupán szerettem volna, ha megtekinted a 10 év feletti eladó hibridek közül mennyi volt az akkucserés. Azt pedig nem tudni, a többi megvétel után mitől hervad le. Ha pedig az újkori vételárát hasonlítod mondjuk egy 407-es 1.6 HDI-hez, annak a durván vett 4-5 L átlagfogyasztásához, elmegyünk mindkettővel 10 év alatt mondjuk 400.000 km , majd eladjuk őket, közte az üzemeltetési és szervízköltségeket,  gyanítom a 407-es tulajának marad majd egy autóra valója a különbözetből.

Ezért sem szaladgálnak az emberek egyelőre hibridekkel. Hasonló méretű, teljesítményű dízelnél nem fogyaszt kevesebbet. Nekem volt 2.0 HDI-m, ami 4.2 és 6 liter között fogyasztott. Átlag 5.4 L volt.

És nem kellett figyelni semmire, csak a tankolásra.

Előzmény: kiggyo (41897)
ívfény Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41898

ok!

de ebben a mondandóban nem volt benne a z482-es.

 

"A titok csak annyi, hogy egy kicsit nagyobb a hengerűrtartalom"

 

így azt gondoltam, hogy felfúrta...

az adagolón a plomba semmit nem jelent a motor szempontjából.

Előzmény: Poc2 (41896)
kiggyo Creative Commons License 2017.01.08 -1 0 41897

Természetesen nem életszerű hogy 15 évesen 150ekm van BÁRMELYIK nyugatról behozott autóban, pláne egy priusban amit km falásra vettek. Aki ezt elhiszi az hülye, egy mopedautóban van ennyi mire bejön.

 

Hagyjuk rá szerintem, semmi értelme veled vitatkozni. Ha kíváncsi vagy a témára akkor keress meg priusosokat, ha nem akkor hagyd abba az elméletgyártást, csak félreinformálsz embereket. 

Előzmény: BIGYO4 (41891)
Poc2 Creative Commons License 2017.01.08 -1 0 41896

Nem faragta a motort.Az övé gyári 482-es.Mint írta még az adagolókon is rajta a plomba,annyira nincs piszkálva rajta semmi.

Előzmény: ívfény (41895)
ívfény Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41895

köszi az elismerést! .)

a kubota motor ccm növelést hogyan csináltad? éppen véletlen nekem is van itt a sarokban egy kubotám. milyen dugattyút használtál a célra?, mert gondolom felfúrtad a blokkot és, ahhoz kellett az új dugattyú, nagyobb méretben. sok esetben az erő növelése a tunning, mondjuk úgy, nem a végsebesség növelését célozza, hanem, többlet erő elérését, így a motor nem fog annyira erőlködni és nem eszik anyit. én a lamborgini blokkot azért választottam, mert érezhetően, láthatóan sok tartalék rejlik benne(bár az, hogy a 2 dugattyú egyszerre van fen és lent adott esetben nem tetszik)  és nem utolsósorban a legolcsóbb blokk amit érdemes faragni, ha valami nem úgy sikerűl, ahogy akarná az ember, nem fáj annyira kidobni. multkoriban 5000-ért hoztam el egyet a méhesből. és első terveim közt még az volt, hogy a vezérműszíjjal hajtom meg az adagolót is, de közben jobb 5-letem támadt. .))

 

és aláírom, hogy egy jó variátor rendszerrel, akár működhet is használhatóan egy, iylen kis blokkal hajtott autó,de nem annyira jól, mint váltóval, de, ráadásul aki manuális váltón szocializálódott, annak rengeteg idegen érzése van a használat során.mint nekem is. de ezen talán felesleges elmélkedni, mivel ezek ilyen váltóval jönnek ki és pasz. de! ebbe a magam fajta ritkán nyugszik bele... és itt jön az a rész, hogy valaki irta itt régebben, hogy a mérnökök megtervezték és ne akarjak én okosabb lenni és több. nem is vagyok okosabb és több, mint egy akár japán mérnök, csak személyre szabom, faragom a járgányt, olyan dolgokat hozok létre, amit a mérnök nagyon jól kitalált, de én a magam elvárásaihoz faragok, igazítok.( te is csináltál egy olyan kubotát, ami neked legalábbis jobb lett, mint a gyári blokk)  a legfőbb csapásirány mostanra a fogyasztás részemről!!! ha nem tud számottevően kevesebbet enni , mint nagyobb autós társai, akkor felesleges hajtanom ilyen kis autót. szerencsére nekem nem azért kellett, mert nem volt más lehetőségem. a végsebesség nem is érdekel már annyira, sőtt, a rosz utak miatt, nem tartom praktikusnak, ha 60 feletti. erre a kiskocsi használata közben jöttem rá. irdatlan roszak az utak és szétverik a kis kocsit, főleg nagyobb sebességeknél.

valószínűleg az én variom már, mikor megvettem a kocsit, akkor sem állt a műszaki szinvonal magaslatán, ez biztos!ez miatt sok irható a magas fogyasztás rovására, de még lehet, hogy nyűglődök vele egy kicsit az aszony miatt. mert nálunk ő a főnök !!! :))

Előzmény: WooDoo (41885)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41894
Előzmény: kiggyo (41888)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41893
Előzmény: kiggyo (41888)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.01.07 0 0 41892
Előzmény: kiggyo (41888)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.01.07 0 0 41891
Előzmény: kiggyo (41888)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.01.07 0 0 41890
Előzmény: kiggyo (41888)
WooDoo Creative Commons License 2017.01.07 0 0 41889

Hát lehet a hibrid technológiából írta diplomamunkát, de a Priust nem ismeri. Ausztriában pl. van egy taxi vállalat, ahol csak Priusok vannak, pár éve volt olyan kocsijuk, ami már 1 MILLIÓ km-nél is többet futott.

 

Van egy alkalmazás, amivel egy mobiltelefonon lehet ellenőrizni a cellák feszültségét, ha valamelyik kilóg a sorból, időben lehet pótolni az elektrolitot. Persze ez egy kis odafigyelést igényel, sokan csak hajtják az autóikat, amíg ki nem gyullad valami hiba jelzés, vagy még azután is. A legjobb autót is tönkre lehet tenni, ha mostohán bánnak vele...

Előzmény: BIGYO4 (41886)
kiggyo Creative Commons License 2017.01.07 -1 0 41888

A diplomamunka szakirodalmazás, nem sok köze van az élethez.

 

Az élet azt hozta hogy nem hogy nem elképzelhetetlen a 200ekm, hanem az 1 millió sem az...

Nézz át egy prius fórumba, kérdezz bátran, beszélj tulajokkal, meg fogsz lepődni.

 

Előzmény: BIGYO4 (41886)
WooDoo Creative Commons License 2017.01.07 0 0 41887

Sokat szidjuk az IBC variókat, de ha jobban belegondolok, amióta átalakítottam golyós csapágyasra a primer variómat, azóta nem volt vele semmi teendőm. Legalább 6 éve csak a szíjakat cserélgetem. A legutóbbi szíjcserénél megmértem kíváncsiságból mennyit kopott az alu persely, de még mindig csak 0,2 mm a hézagot. Ez gyakorlatilag semmi, még az is lehet eleve lazán volt illesztve. Elgondolkodtató, hogy a legalább 6 éve nyúzott golyóscsapágyas primer tárcsámnak kisebb a holtjátéka, mint a gyári megoldásnál, amikor új szénkarikákat raktam be. Vajon a gyár miért nem eleve így csinálja? Még a gyártása is egyszerűbb lenne...

 

A szekunder variómmal annyi gond volt, hogy egy ideig állt a járgány a szabadban, és a tengely megrozsdásodott. Amikor elkezdtük újra használni, a rozsdás tengely pillanatok alatt elkoptatta a szénkarikát. De amióta fel lett újítva a tengely egy keménykrómozott hüvellyel, és kapott egy teflon Glycodur perselyt a mozgó tárcsa, azóta azzal sincs gond. Mondjuk a biztonság kedvéért még a menesztőtárcsát is ráragasztottam a tengelyre, nehogy kiverődjön a retesz, és letörjön a zégergyűrű horony.

 

Szóval némi átalakítással hosszú időre probléma mentessé lehet tenni a variátorokat, ha pedig jól futnak a tárcsák, a szíjkopás se vészes. A 125-ös robogómban 12e km-ként kell szíjat cserélni, attól pedig többet ki szokott bírni a Ventico szíj az Aixam-ben, pedig az le sincs burkolva. A szíj költsége km-ként kb. 1 Ft, annyit azért ki lehet bírni, a gyenge motorhoz képest egész tűrhető menetdinamikáért...

Előzmény: kiggyo (41880)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.01.07 0 0 41886

Pl innen:" Én a Hibrid technológiából írtam a diplomamunkámat, és kedves intrepid, ne, ne gondolj a mobilok akksijára. Mert a felhasználási módjuknak kb pont annyi köze van egymáshoz, mint egy mobiltelefonnak egy gépjárműhöz.

A Priusokban az akkumulátorok soha nem merülnek 40% alá, és a maximális töltöttségi szintjük sem megy soha 60% fölé - tehát a teljes kapacitás 20%-át használják csak ki, de ezzel rendkívül hosszú élettartamot biztosítanak a celláknak. Nem tartom elképzelhetetlennek, hogy a gyári aksikkal elmegy 200.000 km-t"

Előzmény: kiggyo (41839)
WooDoo Creative Commons License 2017.01.07 0 0 41885

Ha az én Aixamomat próbáltad volna ki, egészen más véleményed lenne a Kubota motorról. Az enyém nem lassul be az emelkedőn se, sík úton a 60-as tempót fél gázon viszi. A fogyasztása országúton 3 liter alatt van, a városban meg 3,5.

A titok csak annyi, hogy egy kicsit nagyobb a hengerűrtartalom, nagyobb a primer variátor, és hosszabb a végáttétel a difinél. Az adagolóhoz nem nyúltam, úgy van minden állítócsavar, ahogy kijött a gyárból, még talán le is vannak plombálva.

 

Az általad elvégzett átalakítás előtt le a kalappal, remélem be fogja váltani a reményeidet.

 

Előzmény: ívfény (41872)
WooDoo Creative Commons License 2017.01.07 0 0 41884

Én csak akkor használom a motorféket, ha a forgalom rákényszerít, egyébként szépen lassan szoktam visszaengedni a gázpedált, hogy ne terheljem feleslegesen a variátort. 

Előzmény: barnazol75 (41881)
Mnagy Creative Commons License 2017.01.07 0 0 41883

Nálam még hamarabb elenged a variátor (szétnyit) a bordás szíj leér a csapágyra és a még nagy fordított áttétel miatt "visít".

Előzmény: barnazol75 (41881)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!