Keresés

Részletes keresés

djuice Creative Commons License 2019.07.13 0 0 2447

Azért gyanítom hogy a nyári megújulás jegyében hamarosan jönnek új modellek. A 110-es pár éve már kint van. Amúgy hasonlóan a Yamahánál is esélyes pl. a DGX széria frissítêse...

Előzmény: ÁsítóSárkány (2446)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.07.13 0 0 2446

Bocsánat, elgépelés volt, ES110 helyesen.

Előzmény: djuice (2445)
djuice Creative Commons License 2019.07.13 0 0 2445

Az ES120-ról vmi infó kijött már, mert a termékoldalon még nem találom?

Előzmény: ÁsítóSárkány (2442)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.07.13 0 0 2444

A feltétel jogos :)

Előzmény: Hellfeld (2443)
Hellfeld Creative Commons License 2019.07.12 0 0 2443

Természetesen semmiben, söt ha az anyagiak engedik, én is sokkal inkább ajánlom, ha valóban zongorázni szeretnél.

Előzmény: Forceracer (2440)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.07.12 0 0 2442

Yamahából a magam részéről a GHS-t kerülném, kivéve ha nagyon nehéz billentést keresel és ezért hajlandó vagy kompromisszumokra is.

Sajnos ezzel a portábilis zongorák kilőve a Yamaha részéről.


Casio: a PX és AP szériák 2012 utáni tagjai (tipikusan x50, x60, x70, 780, Sx000 + CGP700) már elmennek, a korábbiak kapcsán osztom djuice véleményét.

 

A magam részéről a Roland FP-30 mellett a Kawai ES-120-at vagy (vagy használtan elődjét) ajánlanám elsősorban, ha nem kifejezetten nehéz billentést keresel. Használtal persze sokkal jobban kinyílik a lehetőségek tárháza, ki lehet fogni kicsit régebbi de akkori prémium terméket is, sok múlik az állapoton, mindig egyedi megfontolás, hogy jó vétel vagy sem).

 

Előzmény: Forceracer (2435)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.07.12 0 0 2441

Lehet egyáltalán erre a kérdésre válaszolni?

 

Lehet, de végső soron leginkább saját magadnak tudsz válaszolni a konkurrencia kipróbálása után :)

Előzmény: Forceracer (2440)
Forceracer Creative Commons License 2019.07.12 0 0 2440

Köszönöm mindenkinek!

 

(Azonnal olvasom ám a hozzászólásokat csak nem akarok egyből reagálni!)

 

Örülök neki hogy ennyiféle hozzáállás előkerült!

Ha a Roland FP-30-at választom miben lesz hiányérzetem? Lehet egyáltalán erre a kérdésre válaszolni?

 

djuice Creative Commons License 2019.07.12 0 0 2439

Az ilyen full laikus, "minden mindegy, hagy szívjon vele majd más" típusú véleményekre én a legkevesebbet sem adnék. Nem is értem tanácsot hogy adhatnak egyesek felelőtlen hozzáállással bárkinek??? Ahogy egy idős tanárom mondta: "szarból is lehet várat építeni az igénytelenség mezején, csak iszonyú nehéz utána majd megvédeni!"

trilla414 Creative Commons License 2019.07.12 0 0 2438

Hasonló helyzetben voltam, csak én a gyerekeimre fogtam ezt az egész bulit. Casio Celvianot kaptak, nagyon jó. Aztán mamához vettem nekik egy CDP-120-at is. Szerintem a mi szintünkön pont nem számít semmi billentés, mármint a Casio pont ugyanolyan, mint a Yamaha vagy a Roland. 

 

Én azt javaslom, vegyél egy belépő szintűt használtan, mindegy melyik márka. Ha úgy esik, abból nullával kiszállhatsz később, de addig sem áll benne szinte semmi pénzed. Úgyis vagy megunod az egészet, és eladod, vagy gyorsan fejlődsz, és jobbra fogod cserélni, de addigra már legalább lesz tapasztalatod, tudod majd, mit keresel.. :) 

Előzmény: Forceracer (2435)
Hellfeld Creative Commons License 2019.07.12 0 0 2437

Én valahogy totál nem vagyok billentés-fóbiás, szerintem bármelyik zongorabillentyüzethez kb. fél óra játék után hozzá lehet szokni. Persze, mindegyik kicsit más, máshogy érzékeny, könnyebb, súlyosabb stb. de egy nap után már az lesz a normális. Szóval a helyedben nem sokat foglalkoznék ezzel, hogy most a GHS nem is kalapácsmechanika, vagy a TriSensor fejlettebb, stb. Sokkal inkább azt nézném, hogy melyik zongorahangzás tetszik jobban, ill. passzol a stílushoz amit játszani szeretnék. Kipróbálás hiányában a füledre is hagyatkozhatsz, pl a kisasszony pont Casio PX-en játszik (mostanában a fiatalok között divat lett a Casio zongora, fene érti, nekem is valahogy a karóra meg a számológép ugrik be). A Yamaha zongorahangja kifejezetten szép, klasszikus zenéhez jobb választás. A Roland rock-osabb, ütösebb, elsöre blikkre lenyügözi az embert, de részleteiben nem annyira zongoraszerü mint mondjuk a Yamaha vagy a Kawai. Amúgy igen, az FP-30 billentyüzete áll legközelebb a zongorához, ami szintetizátor után nagyon nehéznek tünhet (bár egy valódi zongorával összevetve egyáltalán nem az), lehet el is venné kedved.

Előzmény: Forceracer (2435)
djuice Creative Commons License 2019.07.11 0 0 2436

"Ha a kettő közül kéne választani, akkor melyik lenne a jobb megoldás?"

 

Én nem tartom hangszernek a Casiokat ha erre vagy kíváncsi. Mindenben lehetnének jobbak, de évtizedek óta egy 20-ad rangú minőséget nyújtanak más márkák mellett.

Nézd, ha nem tudsz különbséget tenni, azért egy Yamaha GHS mechanika ahogy kezdő hangszerekhez kitalálták, nem bűn választás szempontjából, sőt egy Casio szintetizátorhoz képest óriási előrelépés zongorázás terén. Inkább azokhoz képest mondjuk a GHS-t nem elég kifinomultnak, ahogy feljebb lévő szinteken már sokkal jobbak vannak. Más példával: lehet venni Skoda Fabiat is vagy VW Polot, elvisz A-B-be, de lehet választani egy Passatot vagy egy Mazda 6-ot is és más minőségbeli élményt kapsz.

A kipróbálás kérdését meg csak úgy lehet eldönteni, hogy 20-30 percet játszik vki a billentyűkön. Akkor kiderül, hogy hosszú távon fárasztónak érzed vagy könnyedebbnek, mert kellően trenírozza a kezed. Persze akinek még a helyes billentést kell tanulnia, mondhatni mindegy illetve pont nem mindegy hogy min gyakorolja ki. Szóval lehet bonyolulttá is tenni a kérdést, mint hogy legyen-e a Mazda 6-on extra könnyűfém felni, bőr kárpit meg gyöngyház fény egy akciós felárért vagy inkább a fejlettebb váltóval érne többet számunkra...

A zongorára visszatérve, ott még nem annyi az értékvesztés mint egy autónál és ha 5 év múlva azt mondod hogy neked jobb hangszer jár, még mindig léphetsz feljebb.

Gyakorlás: napi rendszeres 1 óra (de valóban tartottan minden nap!) teljesen megfelelő lehet.

Fontos hogy hogy gyakorol az ember. Múltkor hallottam egy zongoraművészt hogy napi 14 órát is gyakorol koncertek előtt. Mi a szarnak??? Akinek ennyi erőfeszítésbe kerül a szintjét fenntartani az menjen inkább autószerelőnek, mindenki jobban jár (még a közönség is). Vannak persze maximalisták is, annak se sok értelmét látom, hogy egész életében csak egy kergetett tökéletességi ábránd árnyékában tartsa magát másodrangúnak valaki.

 

Én egy másik véleményre adom a voksom. Kitűnő hazai jazz és session zenész dobosunk, Szendőfi Péter mondta egyszer kurzusán, hogy fiatalon minden vágytól űzötten gyakorolt ő is 10-11 órákat, szántóföld mellé járt ki csörömpölni hozzá. Érett fejjel azt látja ma, sokkal fontosabb a minőségi akár csak fél órás, tudatos gyakorlás, mikor nem csak gyakorol bele a vak világba örömzenélésként, hanem precízen a hibáit javítja. (Persze ez az ő szintjén nyilván egy érett átfogó gondolkodás szubsztanciája mára és képes belesűríteni eredmény orientáltan fél órába ami másnak 2 óra volna, de ott van az is hogy mindenkinek meg kell találnia önmagát és módszereit, ami célra vezet. Különben lehet dicsekedni napi 14 óra semmivel is.)

Sok sikert!

Előzmény: Forceracer (2435)
Forceracer Creative Commons License 2019.07.11 0 0 2435

Sziasztok!

Akkor most ismét egy segítségkérés zongoraválasztáshoz kicsit más szempontból.

A közepébe vágnék:

Melyik a jobb kalapácsmechanika? YAMAHA GHS vagy CASIO Tri-Sensor Scaled Hammer Action II ?

 

És akkor részletesen kifejtve :

45 évesen elkezdtem zongorázni! Semmi előképzettség, semmi tapasztalat. Időm se sok van gyakorolni, max 1 óra naponta. Karácsonyra vettem egy Casio CTK3500-as szintetizátort és azon kezdtem gyakorolni. Heti egyszer tanárhoz is járok.

Lecserélném a szintit egy kalapácsmechanikás digitális zongorára. Visszaolvastam elég sokat a fórumon, de egyértelmű választ nem találtam, hogy mi lenne jó. Mivel elég „öreg” vagyok már ahhoz, hogy az ujjaim szarjanak arra, amit az agyam szeretne, így nem hiszem, hogy valaha Rachmaninov zongoraversenyeket fogok játszani. Gyengék és kicsik az ujjaim, lepusztult a gondolkodásom… egyáltalán minek tanulok zongorázni? Anyagilag megengedhetnék jobb zongorát is, csak minek, ha úgyse fogom tudni kihasználni a képességeit?

Szóval eleinte Yamaha YDP-163-at illetve 164-et nézegettem, de aztán alább adtam és most a Casio PX-160 és a Yamaha P-45 között vacilálok. Olvastam a Yamaha GHS-ről hogy nem túl jó, a Casio-ról meg mindenhol azt, hogy hangos a billentyűzete. Ha a kettő közül kéne választani, akkor melyik lenne a jobb megoldás?

Esetleg a Roland FP-30 jobb megoldás lenne? Megérné a plusz 50-70 ezer forint többletet? Jobb a mechanikája? Élvezetesebb játszani vele?

A „ki kell próbálni” nem hiszem hogy opció lenne. Egyrészt a Casio szerintem nincs is kitéve sehova, másrészt elmentem az Eldorádo-ba, ahol kipróbáltam az YDP-144-et és a 164-et. Az egyik GHS a mások GH3 mechanikás. Hát vakteszten meg nem mondtam volna, hogy van különbség. (Na mondjuk ez a próba is kb annyiból állt hogy eltoltam egy egyujjas boci boci tarkát)

 

Szóval mit ajánlotok? Köszi már azt is, ha idáig eljutottál!

djuice Creative Commons License 2019.07.04 0 0 2434

Az Attila Tajtiék rendes, normális eladó, ha megmondod neki első körben mennyi pénzed van rá, nem fog drágábbat ajánlani.

Az a helyzet hogy a Miskolczi Peti meló közben veszi fel a telefont bluetooth fülesen, miközben épp hangszert javít. Érthető hogy nem fog sokat beszélni, de én pl. egy javítást végignéztem nála és rengeteg szakmai titkot osztott meg, mert látta rajtam az érdeklődést. Többek közt pl. azt is, hogy az ő évjáratában senki nincs ma szinte ország szerte sem aki hivatalos szervizként adott márkákat javítana. Volt még Bagodon a Syncopa Bt. de nekik is lelépett a szervizesük, elenben ők nem voltak Yamahások, pedig a 90-es évek kezdetétől sok tapasztalatot gyűjtöttek.

Kínlódik a szakma, mert itt sincs már hozzáértő szakember, ráadásul a cégek amilyen feltételeket szabnak hogy milyen szakmai audittal, műszerparkkal és hány milliós szerviz raktárkészlettel kell rendelkezni, ha Miskolczi bezárja a boltot, lehet külföldre küldeni a cuccot javítani...

Előzmény: ilenur (2433)
ilenur Creative Commons License 2019.07.04 0 0 2433

Köszi, a Hangjegy Bt.-t felhívtam, nem voltak túl bőbeszédűek, annyit mondtak, hogy Yamaha alkatrészeket tudnank beszerezni, azt javítják. Kawai cn 27-et vennék, de ha 5 év múlva nincs aki javítsa... akkor lehet, hogy a Yamaha jobban megéri. Valakinek van tapasztalata az Ydp 163 és CLP 625 modellekkel? milyen a billentésük, hangzásuk? Ahogy írtátok, én hiába próbálom ki, nem

sokat segít, az eladó meg várhatóan a drágábbat dícséri. Köszönöm.

djuice Creative Commons License 2019.07.03 0 0 2432

Ne legyen rá szükség de a Yamahát és Kawait Pesten a Handzsár utcában a Hangjegy Bt. javítja.

A Yamahának régen a GH mechanikája volt kutya kemény. A GH3 már kifejezetten lágy mint egy Bösendorfer billentése, de valóban változtatják nüansznyit ezeket 2-3 évente. A kipróbálást nem tudod megúszni, de persze ha teljesen kezdő vagy ez nem sok támpontot fog adni. Ajánlom még a Tajtiék hangszerboltját ésott Závodi Attila eladó szakembert ha választani szeretnél segítséget. Be tudja mutatni melyik modelnek miért ez és ez az előnye, hátránya. A tanárok amúgy nem mindig vannak képben d.zongorákban főleg hogy többségük az akusztikusra esküszik nem is binyolódik bele az ilyen-olyan mechanikákba. Amúgy a Hangjegy Bt-ben is tudnak szerviztapasztalatokból típust javasolni ha kell, keresd Miskolczi Pétert!

Előzmény: ilenur (2430)
ÁsítóSárkány Creative Commons License 2019.07.03 0 0 2431

A GH3X-ben az X az escapementnek szól... és amennyire emlékszem, a GH és a GH3 nem csupán a szenzorok számában különbözik, szóval nem lennék meglepve ha tényleg az lenne a fő különbség.

Amúgy ezek a billentések nem dokumentáltak, változhatnak időről időre. Alighanem a gyártási év, meg a modell első gyártásának éve ami támpontot adhat... no meg az a kérdés, mennyire bízol a boltban..

 

Amúgy meg próbáld ki az alternatívákat , meg esetleg a tanár is próbája ki és beszéljétek meg...

Használt a CLP-535? Ha igen, akkor alaposabban érdemes kipróbálni megvétel előtt. Lehet hogy nehéz megszervezni, de érdemes lehet a tanárt is megkérni, nézze meg, milyen állapotban van.

Előzmény: ilenur (2430)
ilenur Creative Commons License 2019.07.03 0 0 2430

Sziasztok! szeretném a tanácsotokat kérni. Digitális zongorát keresek, sokat olvasgattam, és mivel nem mindegy az ára, a Kawai cn27 és a Yamaha clp625  maradtak a befutók. Yamaha márkaboltban azt mondták nekem, hogy az ydp 163 billentése szinte megegyezik a clp 625-ttel. Szerintetek is ennyire hasonlít a GH3 és GH3X? Árban nem lenne mindegy..Nekem a zongora billentése a fontos (Yamaháról azt olvastam, hogy az a legnehezebb, amit a zongoratanár preferál, de a Kawait RH3-at mégis sokkal többen tartják autentikusabbnak), a különböző digitális effektek, felvételi módok nem érdekesek számomra. Ami viszont a jövőre való tekintettel még fontos lehet, az a szervíz. Melyik gyártónak jobb a szervíze, ill garancia lejárta után Budapesten (Budaörs, Érd) hol tudom javíttatni, ha baja lesz? Teljesen ellentétes információkat kaptam. Tudnátok nekem segíteni, tapasztalatokat megosztani mind billentés, mind a szervíz terén? Az is szóba jönne, hogy egy használt pár éves Yamaha clp 535-öt vennék külföldről, de azt is csak akkor merném, ha itthon tudom szervizeltetni. 1 hónapon belül meg kell venni a hangszert, úgyhogy előre is köszönöm a gyors segítségeteket.

djuice Creative Commons License 2019.06.16 0 0 2429

Ez jogos a kísérőalapot illetően. Már csak azt kell megtudni, hogy pontosan mit akar a felhasználó, mert trackezéshez akkor nem biztos hogy kell feltétlen a külön looper... Elég arra a sequencer is.

Előzmény: MidiTom (2428)
MidiTom Creative Commons License 2019.06.15 0 1 2428

A KAOSS funkció egy jópofa kiegészítő eszköz, amivel meg lehet bolondítani az élő előadást ezerféleképpen.
A Chord Seqencert tulajdonképpen azért rakták bele a hangszerekbe, hogy ha a zenész a jobb kezével dallamot játszik, fel tudja szabadítani a bal kezét az érintőlépernyő piszkálásra a KAOSS-hoz.
Így a Chord Seqencert egyetlen gombbal, looper-szerűen lehet használni. Előnye, hogy nem ront semmit a hangminőségen, hátránya, hogy nem veszi a jobb kezet, de a legtöbb esetben a looper használatnál úgyis kíséreti alapot szoktak rögzíteni, és arra rájátszani valamit.

Előzmény: djuice (2426)
djuice Creative Commons License 2019.06.15 0 0 2427

Rossz a link, ez lett volna a jó: https://www.youtube.com/watch?v=erjoT2fg-as

djuice Creative Commons License 2019.06.15 0 0 2426

Most ha nagyon leszűkítjük, tulkép. ott a 16 sávos sequencer amiben overdub móddal tulajdonképp looper felvételi lehetőség is adtott, csak nem 1 gombnyomásra, hanem kicsit adminisztrálni kell.

A klasszikus looperek, mint ezek is pl. https://www.rolandshop.hu/termekek/kategoriak/Looper_Frazis_felvevok azonban wavban rögzítenek, nem midiben. A kérdés hogy mire van igazából szükség?

A külön loopert hogy utánakérdezte, akár több sávon, 3 órás felvételre is lehet használni, amire egy szinti sosem volt felvértezve. Állítólag bulik rögzítésére is szokták egyszerűségénél fogva használni, ha épp nem ilyen-olyan bűvészkedés vele a lényeg és a végén némelyik usb-n gépre is menthető anyagot csinál, de ez mind nem midi szekvencia felvétel, mint amire viszont a szintik vannak kihegyezve.

A Korg KAOSS meg ha jól látom, főként a kíséret nyaggatására került a PA-kba DJ eszközként, s nem ilyen egyéni megoldásokhoz, mit tudsz erről MidiTom?

 

https://www.youtube.com/watch?v=FYYQ7xRqbww

Előzmény: MidiTom (2425)
MidiTom Creative Commons License 2019.06.15 0 0 2425

Igazából a PA700-ban van egy egyszreű looper, a Chord Sequencer. Ez nem elég?

Előzmény: syrius (2423)
djuice Creative Commons License 2019.06.13 0 0 2424

A KAOSS első 5-6 effektje ún. repeater. Az X irányban enged loop hosszat kijelölni bár gondolom ezek rövidebb effekteknek jók. Amúgy szerintem a 16 sávos sequencerében is tudsz magadnak egymásra veszegetni feljátszott dallamokat ha csak az kell. Overdub felvételt még a diktafonok is tudnak ma, persze egy drága looper vagy az említett szoftverek is...

Előzmény: syrius (2423)
syrius Creative Commons License 2019.06.13 0 0 2423

A KAOSSt használom, de az nem az én motívumom játsza, hanem vagy random, vagy egy algoritmus szerint bontja az akkordot. A kinézett looper meg 5 csatornán futhat párhuzamosan és bármely sávra multirecodozhatok. (90 percet!!! OMG)

+ effektezhetem bármelyiket input és output módban. De valóban nem szintikre találták ki, de majd én összehozom őket. A többi felvetett lehetőséget megnézem és persze a kérdés továbbra is, hogy a wav-ban rögzített hangok milyen minőségben szólalnak meg, gazdagít, vagy szegényít az 5 sáv. Rövidesen megtudom :-) 

Előzmény: djuice (2422)
djuice Creative Commons License 2019.06.12 0 0 2422

+1

Látom a PA700-ba is van már KAOSS funkció. Elvileg az kifejezetten DJ funkciókra van kifejlesztve (gépk. 771. oldaltól...)

Előzmény: syrius (2417)
djuice Creative Commons License 2019.06.12 0 1 2421

A hangszereden a multi-padok (gépkönyv 66. old.) alkalmasak még esetleges loopok lejátszására + a sequencerében is csinálhatsz hasonlót, de konkrét performance szintű valós idejű looper az egy külön eszköz a szintikhez képest, mint ahogy egy gitár vagy trombita is a maga nemében, amin csak az művelhető amire kitalálták.

Az ilyen mindenféle trükközős lézer-scifi DJ eszközök nem a kísérőautomatikás hangszerek világa. Az egy más műfaj. A looperek is főként a gitározós társadalomtól erednek úgy tudom, de ha ügyes vagy esetleg a PA700 ún. Hold Delay effektjével próbálkozhatsz kísérletképp, ha más nem (gépkönyv 570. old.).

Előzmény: syrius (2417)
Hellfeld Creative Commons License 2019.06.12 0 0 2420

Értem, nem a dallammal együttfutó mintákat akarsz, hanem konkrétan loopolni, mint a gitár vagy hegedüjátékosok. Nem okoskodom tovább. Ötlet, vedd meg a loop-pedált olyan helyen ahol 30 napos pénzvisszafizetési garancia van. Ha tényleg nem jó a hangminöség, visszaküldöd.

Előzmény: syrius (2419)
syrius Creative Commons License 2019.06.11 0 0 2419

Nem nagyon ismerhető fel a loopolás, mint lehetőség Nagy János bemutatójában. És az egy Kronos, ami kb. 2-3-szor drágább, mint az ebyém, ami "csak" 400 000 HUF. Arpeggiator - CHAOSS - néven ebben is van, de az más, bár jól színesíti a játékot. De a BOSS HR-505 bemutatói jól jelzik a loopolásos játéktechnikát, csak éppen szintivel és MIDI-vel alig láttam alkalmazni és azt se tudom, hogy az én szép hangjaim, ha wav-ként szűrőzve, effektezve kerülnek be és - estleg effektezve megy ki, mennyire veszít szép teltségéből - esetleg gazdagszik...?

 

Előzmény: Hellfeld (2418)
Hellfeld Creative Commons License 2019.06.11 0 0 2418

Pont Korgéknál "pattern" vagy "arpeggiatos" néven létezik ilyesmi megoldás, a Workstation modellekben legalábbis, a PA700-at sajnos nem ismerem. (https://www.youtube.com/watch?v=1-Zuc8FmJPc)

Előzmény: syrius (2415)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!