Nálunk van egy traktoros aki HW60-11-es pótkocsival 13-14 tonnákat szállit legyen az gabona, kukorica, műtrágya stb. Elvileg ennek a pótkocsinak gyárilag 6 tonna a raksúlya.
Üdv! Ez egy HW80-11-es pótkocsi. Almára van csak így felmagasítózva vagyis a plusz drótos magasító. Így volt rajta 136,8 mázsa alma + a pótkocsi súlya ami 32 mázsa körül van. Az a baj, hogy mifelénk a KPM már papuccsal méri meg a pótot, igaz nem mindig, engem még nem mértek. De egy ismerősőmet megbüntették 300ezerre a túlsúly miatt. De hallottam már olyat is, hogy a rendőr a mérlegházhoz kisér és ott ellenőrzi a súlyt.- ezt még csak hallottam pletyka szinten.
Üdv . Igen , nem jó félgázról vagy teljesről egyből leálítani, nem szabad indítás után teljes fordulatot adni, és hát pl. szántás közben ha meg kell álni nem szabad leálítani hagy forogjon alapjáraton mig egy picit vissza hül. De ezek a dolgok vonatkoznak a szívómotorra is, csak a turbósra határozottabban.
Üdv kisbivaly ! Engem érdekel a torokizzítás témaköre . Honnan, miből lehet tudni hogy jól működik-e? Kulcs elfordításával a műszerfalon az izzószál jól beizzik ,az önindítóm külön nyomógombon van . Fojtószelepet kell használni mellette ? Milyen arányba kevered a gázolajat benzinnel ?
Igen a turbós motor egy picit több odafigyelést érdemel mint a 80-as. Pl. leállítani se szabad egyből meg kell várni míg visszahűl a turbó. Az alapjárat meg 900 alá ne menjen.
Én lejjebb engedem a 80-as motornál, kicsit sokallom ha ezerrel pörög alapjáraton. Én konkrétan a turbós motornál lennék kíváncs, de gondolom a turbó miatt nem lehet 9 alá engedni.
Tudom, hogy neked nem kell elmagyarázni, de ha valaki visszaolvas azoknak próbáltam leírni aránylag érthetően. Volt benne munkavédelem is. :) Nekem is fordult már elő egy párszor és a 2. pont szerint röffentettem be a gépet. :)
Azért gondolom, mert minálunk ilyen nincs a kezelésiben írva. Ám ha zsírzod csak keveset adj neki, mert ellenkező estben még a hűtővízbe is kerülhet zsír!
Eddig nem foglalkoztam vele. Amit elbírt húzni. Most mát jobban odafigyelek mióta a rendőrök rászálltak a túlsúlyra és 300ezer-nél kezdődik a bírság. Ősszel ilyet húztam Vaja-Vásárosnamény között a 41-esen. Több volt mint 9000kg. :)
Az újabb vízszivattyúkat már nem lehet így zsírozni. Nekem a kinyomócsapágy zsírzógombja a vakcsavarba van építve gyárilag és valami cső megy be a csapágyig. Nem tudom mert még nem kellett széthúzni. (hála istennek)
Hát igen a vízszivattyúm már egy őskövület, a kinyomócsapágy elég kényes ha túl sok a zsír akkor biztos megzsirozza a tárcsát és akkor teljes a csőd, lehet széthúzni.
Egyedül is be tudod indítani: 1. Indító motor mellett állsz és egy csavarhúzó segítségével összezárod az indítómotort és a másik kezeddel meg befogod a légszűrőt. Persze indítás előtt a kézigázt beállítod és meggyőződsz, hogy üresben van a gép, meg a kézifék be legyen húzva. 2. Panorámás mtz-énél jobb oldalon állsz a levegőszűrőnél az egyik kezeddel befogod a levegőszűrőt a másikkal meg indítózol a kulccsal.
Télen hidegbe indítás előtt nem árt a hidraulika szivattyút kikapcsolni, mert azt is forgatja az indítómotor.
A legtöbb vízszivattyún már nincs zs gomb de ha van rajta nem árt neki de alkalmanként legfeljebb 2-3 löket, a kinyomócsapágy az kényesebb dolog kell zsírozni de abba is csak 3-4 löket mert ha kinyomja teleszór mindent.
Nem tudom, mert a kisebb karbantartásokat a faterom szokta csinálni. Ha az emlékeim nem csalnak akkor olajcserénél szokta zsírozni, de majd megkérdezem.
Köszöntök Mindenkit. A fojtószelepről még annyit nem árt a beállítást is ellenőrizni (bovden) láttam olyat hogy gyárilag csak 3/4 részét zárta a szívócsőnek,persze hogy nem indul,ezért biztosabb az általad írt "kézrátétel" ha van segítség.
Én most cseréltem újfajtára a thermosztátot, ha visszalapozol pár oldalt meglátod a képeket. A thermosztátra 70°C van ráírva, de 60°C-nál kezd nyitni vagy van bele olyan ami azthiszem 87°C-nál nyit.
Üdv! Kérdésem a következő lenne, lehet e automata termosztátot szerelni '93-as évjáratú 80-asba, olyat mint ami az új kettes és hármas szériában található? Illetve ha valaki már csinált ilyet annak mi a tapasztalata.
Olyan kérdésem lenne, hogy ti szoktátok zsírozni a vízszivattyút? Az enyémen van zsírzógomb a szijtárcsa mögött pár centivel. Pár hónapja nyomtam bele zsírzópumpával, elvileg 60 üzemóránként kellene ezt írja a kenési táblázat. Meg a kinyomócsapágyat?
Szia Szaby! Ott a fojtószelep mellet volt gyárilag egy kis tartály abba szoktunk tenni egykis gázolajat benzinnel keverve és azt rászivja az izzitó kupra ha jó nincs az a hideg hogy elne induljon. Nem oktatni akarlak benneteket csak ugy mondtam. Üdv.
Lemerült az akkumulátor? Az 50-es motorban működik tökéletesen az izzítás? A 80-as motorban van a szívótorokban fojtószelep. Legközelebb úgy próbáljátok indítani, hogy a levegőszűrőt befogjátok kézzel és mikor a motor felpörgött vagyis a kipufogónál füst jelenik meg akkor elengeded. Így könnyebben indul.
Ma reggel a litván áttételes önindító nem bírta betekerni izzítás után a bátyám 50-sét(mondjuk az én 80-asomat se a gyári:))T150-el behúztuk utána megaz enyémet....)
szántásnál nem, és a tárcsánál sem a 892-es nél amikor már kopottabbak voltak a karok és a csapok mert akkor már volt valamennyi függőleges játéka,szélesebb m-gépnél pl kombinátor jobban követi a talaj egyenletlenségeit az ovális furatban.
Én nem szoktam átrakni. Egyszerűen a hidraulika kart feltolom úszóba és kész. De majd a héten kipróbálom az oválisba. Szántásnál szoktad használni az oválisat?
Igen, de még a sima 892-es is. De újat nem veszünk! Drága, és azon a pénzen használt nyugatit sem mert nincs akkora birtokméret, sem géppark. Nekem elég lenne egy ilyen MTZ is. :-)
Mindegy annyira nem is érdekel már! A lényeg ami követelmény lenne, hogy turbó legyen rajta és merevhidas legyen, bár utóbbit tudnám éppen mellőzni, de jobban szeretném a merevhidast. Az áttételes önindítóhoz annyi tanács, hogy azért már -9°C-nál nem baj ha egy kicsit rámelegítesz, mivel könnyen meg lehet felezni az élettartamát, és csak ha szükséges úgy indítasz keményebb minuszokban melegítés nélkül. Bár ha jól tudom ilyen hőmérsékletnél még a régi is betekeri az 50-es motort akkor pedig az áttételesnek bírnia kell. Csak javaslat....
16-17 km/ó, nálam a karok csak kihelyezett csatlakozókat működtetnek,a függesztőkarokat az erő/helyzet szab; karjával kell működtetni teljesen előretolva lényegében úszóba, eredetileg 560-as de már nagyon kopottak 2000-óta használom, csapágycsere azon kívül semmi.
Nem mert a miénken nincs fent ilyen. De úgy tudom betekeri, de amilyen hideg volt ma reggel is az nem jelent neki nagy gondot. Pont azért mert bír neki akkora fordulatot adni, hogy beinduljon. Az eredi önindító melegítés nélkül már 0°C-nál sem bírja betekerni!
A "traktoros"! Hány km/h val húzod a tárcsát? Mert a videón látom elég gyorsan mész vele. A hidraulika karok úszóba vannak rakva? Hanyas lapok vannak rajta és mióta használod a tárcsát? Mik voltak a hibái? Amúgy nagyon jó a videó! :)
Télen hidegbe -5°C alatt is jól tekernek ezek az indítómotorok vagyis gyorsabban forgatják a motort mint a a hagyományos indítómotorok? Mert nekem csak tető alatt van a gép de ajtó nincs rajta a gépszínnek.
Nem vagyok szaki, de szerintem is gyűrűtörés lehet... Sima olajfelhordás szinte mindenkinél jelentkezik. Elvileg vmi 1 percig lehetne csak alapjáraton járatni. Az enyém szinte soha sem meleg, de még nagyon nem égeti az olajat... Próbáld meg levenni a kipufogó csonkot, aztán meglátod, hogy esetlegesen melyik nyílás az olajosabb. Bár ez lehet csak akkor indokolt, ha pl a kipufogóból folyik már a motorolaj... A nagybátyámé ilyen, ha egész nap ketyereg csak, akkor megtelik a kipufogó olajjal, aztán volt, hogy szántásnál meg begyulladt:-) De őneki főzött a blokkja, azért ilyen...
Eladó a képen látható EB pótkocsira való hidromotoros gabonafelhordó. Hidraulika csövekkel együtt. Működőképes. Irányár: 50ezer Ft. Nem fix, csak irányár.
Várom az érdeklődéseket, akár itt, akár a 06/hetven 550 71 32 -es számon.
Ugyanilyen problémával találkoztam én is már,sokat jár alapjáraton nagyon a motor,illetve sokszor nem üzemmeleg egész nap. A hengerfejben a szelepvezetők megkopnak és a szelepszárak mellett bejut az égéstérbe a motorolaj. Az egyik ismerősé ha sokáig jár alapjáraton elkezdi nyomni a kipufogón az olajat.
Fakitermelést csinának vele... a kivágott fát húzzák be munkapadra. Eddig egyáltalán nem füstölt kéket, mos tha egy picit erőlködik(csak ha erőlködik) erős kék füstöt vág...Tehát ha nagyobb méretű fákat húznak vele(eddig még nagyobbaknál sem volt kék füst most a nagyobbaknál már gyakran...)
Üdv! Lehet gyűrűtörés, de akkor a hengerfej tetején a kartalnál az oaljank meg kell jelennie. Vagy porlasztó probléma miatt is füstülhet kéket. Valamelyik becsepeg. Folymatosan vagy szakaszosan nyomja nagy terhelésnél a kék füstöt?
Üdv! Kösz a képeket. Lementettem. Ottót én is ismerem sok alkatrész vásároltam tőle annó a mátészalkai piacon. A 24V csak elképzelés volt, nem biztos, hogy megvalósítom. De a kisönindítő vétele több mint valószínű, hogy meglesz még az idén.
Én terménydarálót hajtok 1000-es fordulatu kardánnal, úgy 1-1,5 órán át, közel 3 éve a motor mindig 1800-at pörög és semmi károsat nem vettem még észre.
Üdv Mindenkinek.Igen vadkerti, a lemez megakadályozza hogy az első tag ne dobja át a földet a másik sorba valamint szamárvezető is ha balfax a gépész (megóvja a tőkét,karót a hátsó szélső laptól) töltöm róla videót majd felrakom.
Üdvözletem ! Értem . Megpróbálom valakihez elvinni akinek van nagynyomású mosója . Ráférne a mosás ,gyakorlatilag a hűtőnek csak a felső harmada 'tiszta' . :( Más. A tlt-ről hajtatott szalagfűrésznél mi a motor ideális fordulata ?? Úgy értem ami a motornak megfelelő hosszú ideig állandó fordulaton ?
Vagy szabi? A bátyámé ugyanilyen mint amit csabi mutat neked(ezek szerint nem szerb hanem litván), önindító. Bátyám kérdezi, hogy ma nagyon kéket füstölt az 50-ese, ereőlködött rönkhúzás közben.Mi lehet???Eddig nem füstölt ha erőlködött, most már kék füstöt vág.....Gyűrű??
Jó estét.Megjöttem a szántásból.Készíttetem képeket.Van 24V -os is.Szaby én a helyedben nem alakítanám át.Ha jó az aksid és kis önindítód van meg vízmelegítőd is,biztos beindul.Én nem alakítanám át.Generátor nem kel más.Csak 2 aksi 1 párhuzam kapcsoló,24V os önindító.Meg 1 kis vezetékezés.
Hát több variáció van. Szivattyú direktbe kötve a hidromotorral vagyis ha be van kapcsolva a tlt akkor hajt a hidromotor. Vagy lehet építeni bonyolultab rendszert is. Abba kell szivattyú+útváltó+hidromotor.
Ok kösz várom a fotókat. Ezzel a 20ezerrel elgondolkodtattál. Én akkor akarok cserélni ha az indítóm bedöglik vagyis már nem akarom felújjítani. De lehet 24V-os rendszerre alakítom át. Ebből az indítóból van 24V-os is? Mi szükséges 24V-ra alakítani? Amit tudok. 2db akkumulátor min 100Ah-ás, párhuzamkapcsoló meg vezetékek. Ha párhuzamkapcsolót építek be akkor csak az indítómotor kap 24V-ot más elektromos dolog 12V-ot kap? A generátort kell e variálni vagy maradhat így ahogy van?
én is szeretnék építeni-építetni egy ilyen tlt-ről hajtott hidraulika rendszert ami egy hidromotort hajt meg . segítséget kérnék ,mert addig jutottam el ,hogy a 6 bordás fejet rágyártatom az új hidraulika szivattyúra + szerzek egy kb 20-30 litere tartályt az olajnak de itt elkapart a gondolat menetem.
Nálunk a cégnél a bálabontó gép a saját hidraulika szivattyúját használja, de plussz olajtank van még neki és egy olajhűtő ventilátorral, még így is melegszik egy kicsit. Ha ez a 80-as bedöglik, akkor másikra van akasztva, de nagyon felforrósodik az olaj benne, mert azon nincs se hűtő és plusz tartály, ahol még hűlni is tudna, és terjeszkedni.
Hali Szaby.Nekem az 550-es ben van felező én építtetem be utólag.Kb 8 éve már.Verhetetlen a gép.Bálázáshoz,szántáshoz meg mindenhez nagyon jó.Sőt pótkocsival teherrel el indulni a legjobb.A kis önindítóhoz még annyit,hogy van az eredeti hologramos orosz.Azt ajánlom mindenkinek ha nem akar magnetiket venni.Az ára kb 20E.Bátorligeten.Én az idén 8db ott raktam fel.de még nem kelet 1 sem vissza vinni Ottóhoz.Ezért ajánlom.Megbízható.De mindenkinek jelzem nem lehet ész nélkül folyamatosan tekertetni.Kb 15mp csak aztán pihenő.Ha így indít sokáig meni fog.
Jó reggelt mindenkinek.Igen,azért kell a jó aksi mert ha gyenge akkor hiába van kis önindító rajta csak nyögve indul,vagyis sehogy.nekem 154-es aksi van plusz izzítás.Vízmelegítőm az nincs.Védet helyen tárolom az mtz-zét.
Én 3 napja vettem, bátyám kb 2 hete. Mondjuk sztem az enyém jobb álapotban van , 10 orrsúly is van rajta, az övén egysem(erdőn nem volt neki szerencsés, volt mikor két keréken járkált vele faterom...., egy nagyobb tölgyet kellett pl behúzni a munkapadra.) én az enyémmel még kb 10 percet mentem..)
Nem tudom hova vitték el, tavaly tavasszal akartam megvenni 450 volt az ára. Reggel megnéztem(előtte este tették fel hirdetésbe) délután 1kor mentünk már nem volt meg.
Értem. De van egy B terv is hogy a gépre komplett hidro hajtást teszek vagyis kiépítem a hidraulikát rá és a Tlt-ről hajtatnám a hidraulika szivattyút és direktbe működne. Mikor a Tlt be van kapcsolva akkor megy a munkagép ha nem megy a tlt akkor a munkagép is áll. Ez csak egy elképzelés. Valószínű marad az eredeti terv ahogy a képen látszik.
Kössz ! Hogy beraktad ezt a linket,nem is tudtam róla...nagyon örülök neki !:-) Én 1 ezrest szeretnék..de arra nincs lehetőségem sajnos:-( Viszont 1 kis 28-ast, kifogok keríteni magamnak...Az 550-es mellé..hmmm..csak úgy..:-)
Jó estét! Holnap világoson megnézem mennyire koszos,olajsáros a hűtő. Ha lenne magasnyomású mosóm biztosan úgy járnák el ahogyan mondod ! :)) De nincs . Ahoz mit szólsz hogy jól beáztatni Brigéciollal, utána vízsugárral lemosni ?? Esetleg többszörösen ismételve .
A mai fa szállítás sikeresen lezajlott ,jól üzemelt a gép ,bár az olajszintet majd csak holnap világoson ellenőrzöm . :-)
A te 50-esedben van felező? Amúgy az 50-es és a 80-as között nincs nagy különbség Nyomatékban 10-15Nm csak Lóerőben meg kb 20Le, mert a 80-as motor csak 77Le körül múzsikál. A nyomaték a lényeg nem pedig a lóerő. Ugyanazt az ekét és tárcsát stb 50-es motorral is fogja vinni mint a tied 80-as motorral. A Te 50-esed 80as motorrla csak fogyasztásban lesz talán jobb 1-2 literrel szántásban.
Pontosan. Csak tudod a gép akkor romlott el mikor az öszi munka kellős közepette voltunk és az időjárás sürgetett. Így kapkodtunk egy kicsit és elnéztük a hengerfejet. Az 552E tulajnak nem való gép. Én is ismerek egy 550E mtz tulajt 8 évig nem cserélt benne olajat.
Köszi!Bátyám vett szalkán az 50-sére szerbet egész jól muzsikál...egy 240 Ah-s akksival...(az 50est ő nagykállóban vette330-rt de már 120-t költött rá, műszaki stb, és csak 50-es) úgyhogy én nem vettem rosszul az enyémet, mert ebbe beleülök és megy....
Igen 550,552-es D-50-es blokkosba van vízgomba. Ismerősnek volt egy 552 E tipusú mtz-je 1994-es évjáratú volt jó kis gép volt de sok traktoros hajtotta. Egyszer szólt nézzem meg a motor mert nem indul, előtte meg nagyon kopogott azt mondta szelepek, levettem a szelepfedelet és az összes himba meg volt szorulva. meg a centrifugál szűrő. Olajat nem nagyon cserélt benne, csoda hogy ment az gép még pedig újonnan vette és elhanyagolta.
Teljesen rendben van vele minden , mondom a kormány kicsit nehéz(frissen fújva volt, de nem esztétikusan annyira), gyorsan akarta eladni, kinézett 1 gurigáért egy 80-st.. a háromszög rendszám is megvan....:) meg 2 piros is(ez jobban izgatott..), akksija télen gizda lesz sztem(melegítővel az is jó lesz), meg ha lesz egy kis fölös zs-m a nagy indítót lecseréelm egy kicsire most akciósan a crystalnal 22.Sztem nem volt rossz vétel ahogyan a környéken körbe néztem ezt találtam ár/érték arányban a legjobbnak...
Milyen kicsi a világ. A hétvégén akartam felhívni és megnézni azt a gépet. A múltkor még 3szög rendszámmal hirdette. De 600 ezerről indult. Majd 510-ért rakta fel. Festése?
Ebbe igazad van teljes mértékben.Nekem gázolajszűrőt még nem szívott össze csak hidraulikaszűrőt.Mellesleg amikor én MTZ-t hüvelyezek akkor crisztál gyűrűkkel szoktam összerakni.Azok legalább érnek valamit!
Igen tud cirkulálni. Rossz volt a hengerfej elhasználódott és nem akartam tákolni inkább kapott egy újat. Az én 552-esembe még a D50-es 4izzógyertyás motor van és azért nem volt benne hely a gombának. D50-es hengerfejből van 550-es mtzre való is.
Fotót most nem tudok mert gyürében van a fateromék udvarán, mert én még sajnos társasban lakom és nincs hol tárolnom, így is itt áll egy peugeot boxerem és egy puntom.... 480, 5 év műszakival és magánembertől vettem szabolcsban...És korához képest nagyon jó állapotú, tudtam volna 380-rt is 50-st 1 év műszakival de egy hányinger volt....
Nagyon jól megcsináltad, és tud is cirkulálni rendesen. A hengerfejen szerintem azért nincs vízgombának helye mert az 50-esekben mechanikus óra van és az a hűtőbe van becsavarva a felső vízcső mellé. De miért cseréltél hengerfejet?
Lehetséges, de én úgy tudom, hogy a csatlakozónál a csőbe van egy lemez keresztbe hegesztve és így már tud cirkulálni. Nekem házilag van csinálva egy 120literes villanybojler fűtőszálából és saválló anyagból. A második képen látszik a vízhőfokmérő óra bekötése. Mert mikor felraktuk a hengerfejet akkor vettük észre, hogy nincs hova bekötni a gombát és így oldottuk meg.
De van! Torokízzítás, bár az 50-es motornál a hengerenkénti ízzítás jóval többet ér. Amúgy a 80-as motorra gyenge a gyári önindító, de a vízmelegítővel nem lesz ilyen gond.
Nem mérem az időt, mikor a blokk kéz-meleg mindenütt. Kb 30-40perc. 2000W-os fűtőszálból van csinálva. A vízmérő óra 40°C-ot mutat, mikor az áramot ráadom.
Elvileg akár alapjáraton is 70°C-nál kellene neki kezdeni kinyitni mert 70°C van ráírva, de ez 60°C-nál kezd nyitni és két fajta mtz óra is 60°C-t mutatott. Lehet, hogy a másik thermosztátot kelett volna venni, arra azt mondta a habis, hogy 87°C-nál kezd nyitni, de az már elég főzés határnál van. Az volna jó ha lenne ami 80°C-nál tartaná a vizet akármilyen körülmények között is.
Hiába van 200Ah-ás akksi a gépben ha a feszültség kb 10V. Attól a kis önindító se fog forogni normálisan. Nekem egy ismerősöm tesztelte télen 100Ah akksival a kis önindítót és elég gyengén tekerte a gépet viszont 155Ah akksival már tökéletesen tekert. Nyáron elég a 100Ah-ás akksi is neki.
Üdv! Azért írtam, hogy 70°C-on tartja a gépet. Nekem 70-80°C között tartja talajmunkában óra szerint. Eddig még egyszer sikerült 90°C fölé nyomni, de akkor a gép után egy 3,2m-es vontatott tárcsa volt 56cm lapokkal és a külső hőmérséklet 40°C volt. Az én gépem csak 55 Le-ős és a tárcsa majdnem agyig volt a homokban.
Miért kell hozzá jó aksi ? (Persze az a jó,ha jó az aksi...!:-) De nem arról volt szó,hogy a kis áttételes önindítók,lényegesen kisebb áramfelvételt igényelnek..?A régi nagyokhoz képest...
Sokan,éppen azért cserélték le a nagyokat,hogy kíméljék az aksit.(Meg azért is,mert nagyobb fordulaton nyüstöli a főtengelyt,így könnyebben is indúl)
Mértem forró vízbe a thermosztátot 50-es vízóra 60 fokot mutatott és elkezdett kinyitni, beraktam a gépbe és a sajátja is 60 fokot mutatott mikor elkezdett melegedni a felső vízcső, de a thermosztátra 70fok van rá írva. Majd szántáskor kiderül hogy mennyire megy föl.
Cseréld le az olajat a kormányoszlopban motorolajra. Én a kormányba, motorba és a hidraulikába ugyanazt az olajat használom. Általában Agip 20w50-est vagy Mol standard diesel 20w40-est szoktam használni. Szitálás lehet, hogy a kormányösszekötő rúd lötyög vagyis a gömbcsészék kopottak.
Miért szitálhat a kormányom?? Főleg országútiban, +indítás után kb 5 percig marha nehéz....Szervószivattyú??ui.:Tudom hogy vajai vagy....(nem sokkal több az tíznél...:))Mielőtt elkezdtem mtzket nézegetni(a vételhez) azért olvasgattam is kicsit...
Az enyém ennyire füstöl és meg vagyok vele elégedve minden gyári értékre állítva. A turbós motorok is füstölnek valamennyire gázfröccsnél. Az enyém munka közben csak addig füstöl enyhén míg kipörög a motor, de ez természetes.
Feltöltő nélküli sima szívódízeltől ez természetes, épp ezért nem is kell megijedni tőle. A turbós motor már más,az már nem füstölhet ugy mint egy szívó...bár ha szegény egykori rába steigert visszaidézem :D
Üdv Szaby.Én meg vagyok vele elégedve.Jól tekeri télen is.Cseh(magnetik)már 5 éve rajta van.Én télen nem megyek vele sehova sem.Csak azért indítom. be,hogy járjon 10 percig.Ja még valami.Jó aksi is kel hozá.
Már nem emlékszem rá, mert kb 3éve raktam be. De ha az emlékeim nem csalnak akkor volt alatta gumikarika. Én úgy vettem akkor a termosztátházat, hogy össze volt szerelve vagyis a termosztát benne volt. Ha jól emlékszem a haverom már külön vette a házat és a termosztátot, neki is lötyögött benne és gumi karikával oldotta meg. 70°C-on tartja a gépet.
Valamennyire mindenképp kell füstölnie.De minél több az anyag neki annál sötétebb ez a füst.De ha azt akarod h a motornak az élettartama hosszú legyen akkor 1000 alá ne engedd a fordulatot.Még alapjáratot se.Ezeknek a motoroknak az a jó hogyha pörögnek!!!Rengeteg szerelési tapasztalatom van a gépekkel kapcsolatban.Ha bárkinek valami nagyobb gondja akad arrok szívesen segítek!!!
Üdv. Még tartozom neked egy válasszal. De előtte mondok egy tanmesét; székely legény mondja az apjának, idesapám kérhetek egy pipa dohányt? Kérhetsz fiam. Eltelik 10 perc, kérdezi a gyerek hát nem ad dohányt idesapám ? Miért hát kértél? (bocs az offért) 3000,2620.
magasnyomású mosásról csak annyit, hogy a mosófejet mindig derékszögben tartsd a hűtőre, mert különben a kis lemezeket elgörbíti vagy letörheti a víznyomás
Ha visszább olvasol két héttel kb,nekem is ugyanez volt a gondom. Termosztátot kell bele tenni,mert nekem se volt benne mint utolag kiderült és miután beraktam a kiskörben cirkuláló hidegvizet szépen felnyomja először a szivattyu,utána mikor nyit a termosztát már elkezd cirkulálni is a viz,mint a központifütésben hiába lesz kisebb a nyomás.
Az adagolós témához hozzá szólva, ha normálisan be van állítva az adagoló akkor is füstöl egy kicsit mert van egy pont aminél kell füstölnie kell, ezt egy adagolóstól hallottam.
Mifelénk is darázsderéknak hívják a kuplungházat, veszprém megyében:)
Kérdésem lenne:
eredeti fűtést kukáztam össze a gépembe, az a gondom, hogy alapjáraton löki a vizet rendesen a radiátorok felé, de emelt fordulat számon alig megy valami, ez mitől lehet??? A vizpumpa lapátnál a ház fala kikophatott vagy a vizpumpa nem bír elég vizet szállítani? Gépemben nincs termosztát, folyamatosan cirkulál benne a viz.
Addig ne csinálj semmit,ameddig ki nem mosatod a hűtődet nagynyomásúval,ha nincs melegvizes,akkor a következőképp járj el: Felmelegíted a motort üzemmelegre,leállítod,leszeded az elején a hűtőrácsot (addig hül a blokk) aztán a ventillátor felől centiről centire átmosatod ahova be birsz lőni vele,lehetőleg úgy,hogy minél jobban átlőjje a lamellák között a víz a hűtőt (nézegesd a másik oldalon mi jön ki) Aztán mindezt előlről is elkezded az olajhűtő felől,de a sorrend ez legyen,először e ventillátor felől kezd el mosatni,mert a tuloldalról kapja fel a piszkot a légáram mindig. Ha ez se segít,önts bele hűtőtisztító folyadékot hogy a víztér is át legyen mosatva. Aztán jöhet a termosztát csere. Szerintem ez segiteni fog a melegedésen. Az esetek többségében némi szervóolajos sár kerül porral keverve a léglamellák közé és gyönyörüen szigetel is meg tömít is.
Az adagolós témához hozzá szólva, ha normálisan be van állítva az adagoló akkor is füstöl egy kicsit mert van egy pont aminél kell füstölnie egy normáls beállításnál, ezt egy adagolóstól hallottam.
Mifelénk is darázsderéknak hívják a kuplungházat, veszprém megyében:)
Kérdésem lenne:
eredeti fűtést kukáztam össze a gépembe, az a gondom, hogy alapjáraton löki a vizet rendesen a radiátorok felé, de emelt fordulat számon alig megy valami, ez mitől lehet??? A vizpumpa lapátnál a ház fala kikophatott vagy a vizpumpa nem bír elég vizet szállítani? Gépemben nincs termosztát, folyamatosan cirkulál benne a viz.
Ezt így ,nagyon nehéz megmondani...Tudod..a sújt, ki kell golyózni..vagyis kísérletezgetni kell ! Ha túl könnyű,hátracsapódik,oszt úgy marad :-) Ha meg nehéz,nem emeli fel. Én úgy súlyoztam,hogy érzékenyen játszik a gázadásra. Nagyon jól mutat ,és látványos mikor nyomod neki :-)
Szerintem Holmerral kapcsolatban tévedsz..! Tudod...ő nagyon régi Mtz topikos itt..Még soha nem kötekedett senkivel sem,ugyan olyan segítőkész ,mint bárki más a fórumon.!! Szerintem,csak humorizált egy kicsit...:-) Néha mi is húzzuk egy mást...ez még belefér...Én az ilyesmit,inkább az összetartozás jele ként értékelnék . (...egy csipetnyi humorral,másképp lát az ember mindent..) És így,könnyebb a beilleszkedés..
én olyat kérdeznék hogy turbós mtzre szeretnék a cső tetejére kalapot vagy pillangó kihogy hivja.és azt kérdezném hogy 3mm-es lemez nem lenne nehéz ugy értem hogy nem fojtja vissza?a cső átmérő 80mm
Köszönöm mindenkinek a segítséget...(Holmert és misikét kivéve:) ui.: Gyere el szabolcsba Holmer egy mtz szervízbe kérdezd mi a darázsderék megmutatják......( én csak 2 napja vagyok mtz tulaj, de ha 50 éve lennék se lenne akkora arcom hogy egy plazma tvbe ne férjen bele...) Mégegyszer köszönöm a többieknek... Még egy Kérdés a kormányom országutiban "beszitál" ,szervószivattyú miatt?
Látom az ekeszaggató megmaradt benned de az nem lehet, hogy sok anyagot kap ezért füstől vagy el van tömődve a légszűrőd és kevés levegőt kap ez is lehet a baja. Mást már nem tudok mondani ha az adagoló és a porlasztók jók. A fel nem melegedés miatt vettem én is az újfajta thermosztátot Szaby mintájára.
Jó estét urak ! Tájékoztatásul közlöm hogy összeraktam az ekeszaggatót ! :) A hangjáról inkább nem mondanák semmit ! :-D A füstje gázadáskor nagyon erőteljes és sötét volt ezért -az adagolós tegnapi instrukciói alapján- az adagoló alsó állítócsavarján apránként kitekertem egy fordulatot ,egésszen a szürkés árnyalat megjelenésének a határáig. Tehát most is sötétes az árnyalata, de nem olyan tömény. Alapjáraton nincs füst . Karter gáz (kisfordulaton) nincs ! Holnap próbaút ,remélem fasza lett ! (Már csak a víz felnemmelegedésével kéne kezdeni valamit . Újfajta termosztátház ??)
Üdv.Már nincs benne fent.Kipakoltam.Ez csak télére van berakva.1 pólóban lehet ülni benne.De én általában mire felfagy le mosom a gépemet és csak tavasszal veszem elő.Néha beindítom a télen is.
Igen ráférne a festés már 10 éve hogy festettem, a télen leveszem a fülkét kihegesztem és tavasszal kap új festést ha minden jól megy. Az első munkalámpák Rába Steiger-ről származnak. A fűtés az jó olyan meleget csinál, néha ki kell nyitni a hátsó ablakot. A régi thermosztáthoz tudom hogy kell gumi tömités de ehhez nem tudom.
Üdv . Jó a fűtésed ,én is ilyenen gondolkodom ,ha jó körülnézek a portán találnom kell zsiguli fűtést kompletten ,a burkolást már megoldom én is .Csak egy kis szabadidő kellene !! A rádiót ugyanoda tervezem,de a hangszórókat az ajtókba. Te raktál plussz lámpákat az elejébe ? (hasznos lehet) Nem rosszból ,de lassan megérik egy festésre a géped !
A régifajta termosztát alá biztosan tudom hogy kell gumialátét ,nemrég cseréltem én is. (nem árultak sehol ,én belsőgumiból vágtam ki egyet ,azthiszem 3 mm-es kell)
Ezeket a képeket neked rakom fel, lenne egy kérdésem az újfajta thermosztáttal kapcsolatban. A thermosztátra 70 C fok van írva ez ugye a nyitás kezdete, és az a fő gond hogy azt nem tudom hogy a ház és a thermosztát közé kell-e valami gumitömítés? Mert ha a házra ráteszem a tetejét tömítéssel együtt akkor egy kicsit lötyög a thermosztát. (2. kép)
Na mostmár értelek ,de ha tudnám a választ mindenre akkor miért kértem volna az itt lévők hozzászólását ? Ami tüneteket észleltem a trakin -az én tudásszintemmel- azt leírtam ! De figyelj ide : ENGEM HAGGY !!
"Na idefigyelj kisfiam!" Ez üti ezt: "Alpári hangnemre végképp nincs itt szükség" Ne m helyes írási hiba volt, hanem nem is akartam, alpári kifejezést használni.
Na idefigyelj kisfiam! Alpári hangnemre végképp nincs itt szükség,bazmegezésre meg végképp. Ameddig ezt nem tudod megérteni ki leszel tiltva az indexről!
"Kedves Misike miért is nem írtam a lényeget ???" Kérdeztem bmeg!! -misike110 válasz | megnéz 2009.10.25 18:34:23 Š (9765) Megy mind a 4 henger? Előzmény: Atyus 77 (9764)"- De mind 1 én szántam a problémádra az időmből, de ha te nem figyelsz, akkor kár volt.
Kedves??? misike. Ez a topic szerintem egyrészt azért is jött létre, hogy a kezdő mtz-sek is tudjanak hol kérdezni... Nem pedig azért, hogy az öreg motorosok hencegjenek itt a tudásukkal. Vannak itt normális szakik, akik hajlandóak a tudatlanoknak is segíteni... Nem pedig leminősítik őket... Részemről ennyi. Ha nem bírod az amatőröket, menj át másik topicba... Én itt azt szeretem látni, ha segítenek egymásnak az emberek, nem vitatkoznak...
Kedves Misike miért is nem írtam a lényeget ??? Azt hogy a kifolyócső el volt dugulva, meg megszorulva a porlasztócsúcs azt te minek neveznéd ??? Ha figyelnéd ezt az MTZ-s topikot tudnád hogy nem rég van MTZ-m ,soha nem volt dízel motorral üzemelő járművem !! Nekem még meg kell ismernem milyen a jó dízel motorhang ! Van aki így születik ugye ? (((A hangján számomra feltűnő változás nem volt , a füstölés sem látszott erősnek (csak az emelkedőn, akkor kurvára,de ezt írtam már !! )! Megjegyzem hidegbe és sötétbe jöttünk. ))) Egyébként én "qrva botfülű" vagyok ok., de te éles szemmel mindjárt észreveszed azt is hogy " nagyon béna" is . Gratula ! Az én világom inkább a kétüteműeké ,régen sokat foglalkoztam motorokkal :MZ ,Danuvia,Pannónia,Jáva,Simson, stb.(az oldalkocsis pannóniába lükvercet is építettem). Meg a keleti blokkos autókzoz is volt már szerencsém ,van is egy saját gyártású Trabant motoros, platós fakihordó kisautóm. Az UAZ-kával is szépen elboldogulok (nagyon igényli a törődést ).A motorfűrészeket már nem is említem.
Szóval a dízel üzemagyagellátó rendszer ,és a hidraulikus rendszer stb. nekem új dolog !!(Valamikor tanultam elméletben, ennyi.) De azért is vagyok itt hogy bővítsem az ismereteimet. Ezt elismerem. Bocs fiúk a sok írásért.
Még új vagyok itt, és Mtz-sként is újnak számítok. Vettem egy egész jó állapotú 50-st 80as motorral(amire kell nekem elég ilyen). A (tuning nélküli) végsebessége felől érdeklődnék. És a darázs deréknál terepben recsegés hallható, mi lehet?? Csapágy? Amúgy szerintem nem rossz gép.
Mennyire igaz! Egy ismerős így égette szét a magnóját. Tönkrement az áramtalanítója,vagy nem kapcsolt rendesen és a magnó testjén át kapott az önindító is testet.
Üdv mindenkinek.Csak meg jegyezném,hogy ügyeljen mindenki a rádió beépítéssel.Pláne ha külön áramot visz a magnóhoz,áramtalanító megkerülésével(memória megtartás véget).A magnót jól szigetelje el a váztól.Mert ha ki nyomja az áramtalanítót még minden működni fog a magnó testén keresztül.Bocsi a kifejtésért.Nekem is autó fűtés van beépítve az mtz-be.Nyáron ki veszem,télen be építem.Kb 15 perc.Készítek este képeket.
Lehet... Azt hiszem a 45-ösön (az illető öreg belarusznak hívta) valami tányérkereket tettek át a másik oldalra a diffiben. Ott erre volt hely az öntvénykialakítás miatt. Az öreg állítása szerint az 50-esen ezt nem tudták megcsinálni... Meg még vagy 2-3 típuson kísérletezett vele, de ez más tészta... Azért köszönöm a választ...
"Mikor más megmondja utána már te is megtudod mondani!! Te biztos nagy spiller vagy!!! azt is meghallod hogy a gázolaj lefolyik a motorolajba!ez igen!!" "pláne ne fikázz másokat,akik Téged még meg sem szólítottak." ÉBRESZTŐ!!!! Olvasni! "A fórumból nem kéne kocsmát csinálni!" Eeeeezt mondom én is.
Misike!1 Azt jegyezd meg,hogy nem elég a tudás,akarat is kell. Ha akarat van,meg majd megjön a tudás is idővel. 2 Ha részleteket nem tudsz ne okoskodj annyira,pláne ne fikázz másokat,akik Téged még meg sem szólítottak. 3 A fórumból nem kéne kocsmát csinálni!
Figyelj barátom lehet hogy te még a traktort madzagon huztad amikor én már traktoros voltam! CSAK ÉN NEM MÁS UTÁN OKOSKODOK!!!! Mert addig te sem voltál okos mig más nemmondta meg mi a baj.
Nos nem tudom Te mihez értesz, de a 1 traktoros annyit jár 3 hengerrel, hogy több liter gázolaj leszivárog neki a gyűrűk mellet, annak NEM VALÓ TRAKTOR.
Ez igaz ! Mert akinek MTZ-je van, jobb ha mindenféle szerszámmal felvértezi magát..:-) És pont ez a jó benne (többek között..) hogy házilag is javítható,és alakítható.. Mert 1 Fendt-be,nem hiszem hogy bármelyik tulaj belemerne piszkálni.
Nem mondtam, hogy olyat vágjon..!:-) A gyárban hogy csinálják..? Hát pont úgy kell otthon is...! Hidd el nekem,hogy össze tudnám hozni....és ahogy írja, kolléga sem most kezdte. Amúgy szerinted ,van kivitelezhető megoldás a problémára ?
Az a baj, hogy elég rossz beszámolót írtál, nem írtad a lényeget. De ahhoz, hogy fentről annyi gázolaj bejusson a karterba, ahhoz qrva botfülű nagyon béna traktors kell!
Szép estét. Nem nekem szól a kérdés , de a diferenciálművet meg kell fordítani, és az megfordítja a haladási irányt, azt hiszem az a szépséghibája hogy a TLT kapcsoló tengelyét ki kell venni.
Voltam az adagolósnál .Nem talált nagyobb hibát . Azt mondta kicsit kopottak az elemek ,meg berakott valami alátéteket , és beszabályozta .El volt dugulva a kifolyó cső is . Még jó hogy megnézettem vele mégegyszer a porlasztókat ! Az egyik meg volt szorulva ,kicserélte egy régire .Na lehet hogy ez volt a főbaj !! Ja és azzal kezdte hogy majd ellenőrizzem időközönként az olajat benne mert,tegnap hirtelen ránézésre mondta azt hogy központi olajzású ,de ez még nem az a fajta !! Én kérek ELNÉZÉST !!!! Ferri72 te mondtad a frankót !! Kb. 1 dl olaj kell bele,alul van a nívócsavar. Holnap összerakom .
Holnap csinálok fényképet, a ventillátor is zsiguli, de én csináltam neki egy házat lemezből. A műszerfal bal oldalára erősítettem, de holnap csinálok úgyis fényképet majd meglátod.
Nekem is ilyenem van és olvastam, hogy rádió beszerelésről beszéltek ma vagy holnap teszek föl képeket a rádiómról, hogy én hogyan csináltam meg. Jelenleg nem tudok képeket csinálni.
Nem fogyaszt szinte semmit,viszont rögtön az akksinál egy lengő bajonettes biztosíték ajzattal biztositani kell a traktorétól külön hálózatot,jobb a biztonság.
Tisztelt Katalog! Önhöz irányítottak át a kérdésemmel. Hogyan érték el a sima mtz-nél, hogy hátrafele menjen 9 sebességben? Az mtz targoncára gondolok... Válaszát előre köszönöm!
Igen,ez így van sajnos..Nem tudom,hogy az akkumulátor tettrekészségét,ez mennyire veszi igénybe..? Lehet hogy ezért kell télen gyakrabban töltenem....ha csak 3 hetente indítom be..
Nekem 1 Panasonic rádiós magnós hifi van benne, 4 szer 45 watt. Igen jó..!!:-) 7000ft ért vettem Vaterán ,még tavaly.A hangfalakat külön vettem,8000ft ért,1 Német használt kereskedésben. Ha csutkán van,nem hallani a gépet...1 helikopterben is megállná a helyét..:-)))
Rádióban a régifajta tekerős elég,mert a memóriásaknak állandó áramot kell adni az áramtalanítón kívül,hogy ne felejtse el a tárolt csatornákat. Láttam én már Cd-t is Mtz ben :D
A porlasztócsúcsok ahogy a képen vannak,olyan sorrendben is vannak a motorban?
Terveztem a rádiót én is,de sima autórádiót már nemlehet kapni ! Olyan jó békebelit kellene szerezni ami régen a moszkvicsunkba volt !! Komolyabb szerkezetet nem akarok bele ,úgyis csak megenné a por meg a rázkódás...
Oké Holnap megnézem Menet van benne? A hengerfej hátulján van egy mechanikus hőfokmérő, de az elektromost is be kellene kötni. Lehet hogy a hűtöbe kellene.
Üdv . Szaby neked volt igazad ,az én adagolóm valóban központi olajozású !! Ma elvittem az adagolóshoz,Ő mondta és mutatta is hogy miért : a meghajtás csaprészén,annak közepe táján van egy furat az olajzás részére . A képen berajzoltam mert éppen nem látni: Kiszedtem a fejeket is ,szerintem itt valami nagy disznóság van ::!!:: ???
Sziasztok ! MTZ-80 (kisfülkés) tulaj vagyok. Régóta figyelem ezt a fórumot. Lenne egy kérdésem. Termosztátházat cseréltem. A régin a házra volt kötve a hőmérő gomba,de ilyet nem sikerült venni. Hova tudom áthelyezni a gombát?
:-))) Szerintem,érdemesebb venni 1 ,,80-az blokkot..! 250-max 300-ért. (Elég gyakran hirdetik..) Ha az enyém 1 szer beszarik. (Ha végleg..) Én már 80 -as blokkot fogok tenni bele,meg felezőt,az 550-es be.
Szaby én is kérdeztem már kereskedőtől de nem tudták megmondani, én most cseréltem az enyémen 1 hónapja kb, kemény 25.000-be került, ugyan olyant hozattam mint ami fent volt. lehet már az egyik olyan aminél a munkahengert a műszerfal felőli karral kell vezérelni, ez is lehet egy másik változat.
Sajnos elektronikus formában nincs több amit emailben el tudok küldeni. Már csak könyv formájában van. Van itt egy fórumozó igaz régen irt már de ő tud olcsón eredeti könyvet szerezni. Én is tőle vettem fél áron és eredetit, nem pedig fénymásoltat amit hirdetnek. Tébéeger a felhasználó neve. Olvass vissza és vedd fel vele a kapcsolatot.
Akkor elég az előbb felsoroltak közül az 1,2,4,9-es pontokat csinálni. Ha új alkatrészekből akarja akkor kb: 80-as komplett főtengely 70-80ezer Ft áfával 80-as 5gyűrűs dugó+hűvely garnitúra: 25-30ezer Ft áfával 80-as új komplett hengerfej: 60-65ezer Ft áfával 80-as porlasztók 4db 15-20ezer Ft áfával Hengerfejre szelepház+fedél újba kb 12-15ezer Ftáfával Szívótorkok több darabból áll kb 15 ezer Ft áfával Motortömítés garnitúra 3ezer Ft Adagoló átállítás ha csak állítani kell kb 5-10ezer Ft
Ez összesen kb 200-250ezer Ft. Ezt minimum cserélni kell, hogy 80 lovas legyen a gép.
Nem tudom mi a külömbség a 3 típus között de szerintem nem sok én még sose figyeltem pedig leszedtem már párszor. Lehet eltérés évjáratban, verzióban pl. erőszabályzó nélküli stb.
Ha ezt mind elmondom neki égnek fog állni a haja. Jobban jár ha az 50-es blokkot felújítja. De ezt olcsóbban nem lehet megcsinálni, nem kell teljesen D-240-es blokkot csinálni belőle csak 80 körüli lóerőt.
Az érdekelne hogy ha egy D-50-es blokkot akarok D-240-re csinálni tehát 50 lóból 80-at akkor a hengerfej maradhat előkamrás? Ezt nem tudom mert még ilyen átalakítást nem csináltam. De az biztos hogy főtengely ellensúlyok kellenek, adagolón fordulatot felvinni. Az egyik falubéli illető akarta átalakítani de nem voltam benne biztos pontosan milyen alkatrészek kellenek.
Még nem tudom pontosan ,h milyen turbó legyen.gondolkodtam gyárin hallottam a zetor turbós verziót is de még nincs kizárva ,h vmilyen autó turbó lesz. Ti milyet ajánlanátok? vezérlésen nem kell állítani?és hány bar lehet a turbónyomás?
És hogyha valami szimmeringfélét kivesznek, akkor???? Mert nekem van régi 50-es adagolóm, és nagyon rég öntöttem bele olajat. Viszont nagyon egészségesen küldi kifelé a gáztengelynél... Szerintem már be kellett volna állnia. Vagy beállás előtt mik a tünetek? (csak szükségmegoldásnak van fent most)...
Jóregelt ! Délután megyek adagolóshoz ,viszem az adagolót,a porlasztó fejegységeket ne is vigyem azt mondta a fickó,mert azt Ő már beállította és biztos benne hogy jók ! Majd kiderül .
A 9793 -as hozzászólásban az alsó képen ott látszik a túlfolyó, akkor nem lehet központi olajzású. Amit a nyillal jelöltél, az a furat csak a fogaskerék bronzperselyéhez vezeti az olajat .
Ez azért lényeges mert nagyon finom illesztése van a porlasztócsúcsnak és nem tudsz úgy vigyázni hogy ne kerüljön oda bármi pici kosz. Hát hugyozhat ,de akkor nagyon csúnya hangjának kellene lenni a motornak. Én a hejedben megnézetném azt az adagolót meg a porlasztókat, aztán már többet lehet tudni, és ha ki van véve a porlasztó lehet kompressziót mérni.
Üdv. Ezt a cső kitakarításos módszert tényleg kihagytam,de a tisztaságra nagyon ügyeltem. Ha mégis kosz jutott volna a porlasztóhoz,akkor az hogyan befolyásolná a működését ??Akkor hugyozna ?? Ez magyarázhatná az olajhígulást ??
Nekem az a tulfolyócső kívülről van rakva a tápszivattyú felöl. Akkor ez az adagoló központi olajzású vagy külön? Mert nekem úgy tűnik hogy a motor felé nem tud folyni semmi. Egyébként nekem is kisfülkés 80-asom van mint Atyusnak.
Sziasztok!! Én is jelentkezek itt a fórumon mint büszke MTZ 82 tulajdonos. Érdeklődnék h megtudnátok-e mondani h mit kell változtatni a turbósításnál pontosan.kell-e a vezérlésen vagy kell-e a kompresszión butitani és hasonlók érdekelnének . köszi
Üdv . Ez az adagoló nem központi olajzású úgyhogy ha jó a szimering benne akkor ebből nem kerülhet az olajteknőbe gázolaj. Ha valamiért leveszed az adagolóról a nyomócsöveket azt úgy szereld vissza hogy a porlasztónál lévő hollandit akkor húzd meg ha előtte a motort meghajtatod önindítóval addig amíg gázolaj nem csöpög a hollandinál, és utána húzd meg , így kimossa a koszt . Nem lehet hogy ezt a műveletet kihagytad, és fölakadt a porlasztócsúcsod?
Heló! Az a cső az adagoló hátuljától jön(képen látni),gondolom elvezeti a "kóbor"gázolajat. Nemrég vettem le az adagolót ,csak egy pár határozott mozdulatra volt szüksége !! ((Azt nem tudtam hogy belülről van-e rögzítve)) Friss képek:
ha lekötöttél midnent, kivetted a csavarokat, akkor lassan húzd meg hátrafelé, és kijön a házából, lehet hogy az önindító miatt nem tudod levenni, ha a régi hagyományos van fent, mert attól nem fér ki
Ez olyan adagoló ami nem központi olajzásos, de az a cső arra szolgál ha a motorból jutna bele olaj, akkor ott huggyozza ki a felesleget. Nekem is ilyen az egyik, adagolóm. ha sok olaj van a motorba öntve nekem ott csepeg ki a felesleg, de az is előfordulhat ha a gázolaj jut be az adagolóba az is ott tud kijutni, túlfolyó:))
Üdvözlet mindenkinek ! SÜRGŐS segítség kellene adagoló levétellel kapcsolatban . Ott tartok hogy lekötöttem az összes csövet ,és kicsavartam a 4 db. felfogató csavart. Várom a segítséget ! ( Egyébként hátrább álltam a trakival ,jól indult de kur.ára füstöt mikor gázt adtam.)
HALI. Nem annyira bonyolult csak a 2 főkábelt kell az akksihoz vezetni(+és-) meg két saru és egy áramtalanító kapcsoló hátra és bekötöd aztán sztem ennyi.
Hello. Pontosan milyen trakid van? Milyen adagoló van rajta? külön olajzásos vagy nem? Mert ha külön olajzásos akkor sztem egy szimering lesz a hibás. Ahol a motor meghajtja az adagolót ott mehet a gázolaj a motorolajba ha rossz a szimering. Ez eredményezhette a szintemelkedést. Egy haverom ugyan így járt egy 80-al de ő nem vette észre a szintemelkedést és addig gyűlt az üzemanyag a motorban míg felrobbant a motor és megragadt, az olajbeöntő sapkáját pedig olyan messzire kilőtte, hoy meg sem találta. Sztem nézd át rendesen és addig amíg nem jössz rá a hibára ne járj vele.
Hu bakki! Egy centivel magasabb az olaj a nívón? Az van vagy 4liter plusz. Akkor az gázolaj lesz szerintem. Ha viszont még eredeti a motor a kisfülkésen,az saját olajozású adagolóval volt szerelve,amiből nem mehet át a gázolaj. Vedd le az adagolódat és nézesd át adagolóssal,mert akkor lehet az lesz a gond.Viszont akkor olaj le és csere,ha az tényleg gázolaj.
Látom te már találkoztál ilyennel, ma szedtem szét az órát és láttam van még 3sor szám, gondoltam kireszelem. Kérdésedre válaszolva nem adom el mert ez van a gépembe és fölösbe nincs még egy. A voltmérőröl csinálnál képet, meg kérdezhetem hogy hol vetted és mennyiért?
Üdv! Igen találkoztam már ilyen órával. Alapból mindegyik ilyen csak az utolsó 3 számjegy nem látható csak ha szétszeded az órát. Én már jó párat szétszedtem és mindegyiknek a belsejébe ennyi számjegyet találtam. Amúgy ilyen típusszámú /TX-114/ órát keresek. Nem adod el vagy adok helyette t-25-ös üzemórát.
A porlasztókat egy öreg mester állította be 175 bárra, 4 új porlasztócsúcs lett berakva. Én raktam vissza a fejegységeket a helyükre (természetesen előtte jól kipucoltam ronggyal a helyét),új rézalátéteket raktam mindenhova !! A motorban az olajszint valóban megnőtt, ((minden indítás előtt ellenőrzöm )) a felső nívónál szokott lenni ,most pedig fölötte van kb. 1 cm-rel. Mintha hígabb is lenne,színre nem változott !! Ahogy már írtam a kormányszervótól NEM hiányzik olaj . Picit jobban füstöl a motor és kékes árnyalattal. Röviden ennyi. Mi lehet ???
Biztos jól be lettek lőve és jól visszarakva azok a porlasztók? Mondjuk ha az adagoló átenged és bekeveri az olajjal,attol még nem kéne neki igy füstölni. Próbáld meg ujra megnézni jók e a porlasztóid ( ha kiveszed a szinén rögtön meglátod,ha valamelyik nem frankó) Az olajszinted valóban emelkedett,vagy csak feltételezés? Mennyit emelkedett a pálcán? Ha leveszed az adagolót,rögtön megérzed,ha átenged alulra.
Vagy még a következő lehet! Az uj porlasztók jó magas nyomáson nyitnak ha jól be lettek lőve és az adagolód kopott elemei alá becsurog a gázolaj és befolyik motorba az összetételnél. Eddig ez azért nem volt ,mert a régi csúcsoknak nem kellett akkora nyomás.
Ha nincs gázolaj,víz a motorolajban,meg a szervóból se fogyott,szerintem nyugodtan hazahordhatod a fát igy is vele,valamelyik porlasztód behugyozik. Pláne ha porlasztócsere előtt jo volt minden.
Üdv. Kormányhidraulikából nem hiányzik az olaj , motorolaj nem fehéres színű . Nemrég cseréltem olajat ,állagra nincs feltűnő változás (talán hígabb). Porlasztócsúcsok lettek cserélve,beállítva pár napja,esetleg ott valami ? ((Rosszkor jött ez nekem ,mert kint van még 50 köbm. fám .))
kékes füst azt jelenti eszi az olajat..... vagy valamelyik olaj lehuzógyűrű sült meg vagy ragadt meg vagy vmelyik kompresszió gyűrű. megemelkedett az olajszint lehet hogy az adagolón vagy a tápszivattyún keresztül gázolaj ment bele vegyél ki egy kicsit és gyújtsd meg ha belobbanik akkor gázolajos, ha nem akkor lehet hogy a szervóból ment le az olaj, ha meg szürkés akkor a hűtővíz ment bele
Üdvözlet ! Gond van a trakimmal . Tegnapelőtt voltunk kint fáért,hazafele félúton egy emelkedőn elkezdet hirtelen erősen füstölni a gép ,majd alábbhagyott a füst,hazamentünk vele. Másnap világoson beindítottam ,kicsit erősebben füstölt mint szokott és kékes árnyalattal. Ami érdekes hogy az olajszint is megemelkedett (a pálcán nézve majdnem 1cm-t) !!
Még annyit elmondanák ,hogy nemrég volt hüvely és dugógarnitúra csere ,legalábbis a régi tulaj elmondása szerint (azóta ment kb.60-70 üzemórát). Én gyűrűtörésre vagy beszorulásra gyanakszom, szerintetek is az lehet ???
Szép estét. Másfajta kell de ránézésre nem lehet megálapítani,és évjáratonként és tipusonként is változhat. Nagyobb forgalmú szaküzletekben kell érdeklődni, ott talán többet tudnak. Én a HABi - nál vettem a tavaszon turbósba valót és egész jól muzsikál.
Á volt már itt normálisan megnőtt zsemleszínű igazi tacsi.Amíg ide nem hoztam bele voltam szédülve a tacskóba,mert tényleg szépek,viszont az utána derült ki,hogy a rövid lábak miatt a popóját :DD szúrja a fű és (mert ateste nagy ,csak a lába rövid) egyenesen kazlakat kakált,DE CSAK A JÁRDÁRA!!!:DDDDD
Elajándékoztam néhány hónap után,de onnan is ugyanemiatt továbbadták.:DDDDDD
Volt többszáz gyöngyösöm is,amitől szép kerekre híztak itt a rókakomák...
A tengeri itt van a ház mellett,ezt elfelejtettem írni.
Igen a golden letudva, de van még pár száz láda Idared. Majd elmegy... jó helyen van. A pirosodás nekem se a tavalyi. Egy jó tacskót kell szerezni és nincs patkány, meg gyöngytyúkot annak meg a hangját nem bírja a patkány. Épp most kaptam egy zsemleszínű fajtiszta tacskó kölyköt. Én nem hagynám kint, mert a vad leeszi és a "vademberek" leszedik fűteni. Mifelénk ez a szokás.
Legalább letudtál róla.Itt ennek abarátomnak nem szinesedett-talán mostanára egy kicsit- az Idared,mert nem volt harmat.
Kukoricával meg arra is gondoltam már,hogy kint hagtyom,mert nem akarom a patkányt hízlalni a góré alatt,csak ez a mocskos tl ne jönne....Vettem egy frankó kisvárdai morzsolót.Ha érdekel ,nálam a kisgépes topikba tettem fel képet.(nem akarom már itt rontani a topikot a képpel is,elég,hogy másról írkálok...)
szaby már megtörtént, amúgy az a videó, már 2 éves legalább:))) a múltkor csak kipróbálásból döntöttem ellenkező irányba az ekét, meg is lett a következménye:))) Amúgy a bal oldali lakatot össze kell húzni különben az eke nem megy be a gép mögé.
Üdv! A szántásos videódhoz. A menetirány szerinti jobb orsón tekerj egy menetet széjjelebb a harmadik ponton meg egy menetet összébb. A feszítő láncokat meg hagyd lazán. A támasztó kereket meg állítsd feljebb. Ezek állítgatásával be fog állni az ekéd. Türelem játéka. De mindig csak max 1 fordulatot tekerj és utána húzd meg az ekét a földben. Mikor beállt az eke akkor minden orsót lemérsz és feljegyzed, hogy hány cm. Utána minden szántásnál erre beállítod és csak dolgozni kell az ekével. Én is így csináltam annó a T-25-el és a 2-es orosz ekével. Betonon be tudtam állítani egy mérőszalaggal.
Á ők nem trógerek.Normális karbantartás és 55-60 közötti az alkalmazott,régi traktorosok.Ezzel nem szántottak,vagy hasonló,csak vetettek,most pótkocsiztak almát.A nagyobb munkákat a 90 lovas nemtudomhanyassal csinálják.Mindig a rosszabb melót a régebbivel csinálják.A Proximaval csak permetez,arra vette.
Az alma itt is annyi.Ezt mondtam már tavaly is tudod,hogy ugyanannyi a körtét is megcsinálni és többször annyi az ára,meg van rá kereslet norálisan és nem kommersz áru,hanem delikatesz cucc.Nem árt a körte árának úgy a válság,meg más se.Én biztos ültetek,ha lesz hova 10-20 hektárt.(meg még diót)
A trakker belet rendesen járatva. Gondolom 200 valahány hektárnál nem igen volt ideje bejáratni és újkorában átnézni a traktort, meg 4 traktort egy fenékkel nem nagyon tud megülni, így gondolom napszámos is hajtsa és ez elárul mindent. A zetorok nem rosszak. Épp most hozott az egyik haverom egy 105 lovas proxima powert. Tetszik nekem nagyon alig várom hogy dolgozhassak vele, de azt mondta 30 üzemóra járatás után 20-30 üzemórát még csak esetleg homlokrakózik, meg esetleg vet ilyesmi. 60 üzemóráig nem akar vele szántani, tárcsázni, úgyhogy már csak jövőre szántok vele. Alma Kicsi 50Ft/kg, sok 40-45Ft/kg. Az ára úgy látom kezd emelkedni, mert a fáról lassan lejön az alma.
A kétszázvalahány hektáros haverom tavasszal vett 820.2-esét nem tudom,hanyadjára javítja ő saját maga és mindig valami ,,kis" xar,de bosszantó (most antiszlip) hibával.Ottó barátunktól vette a Proximával együtt.Rengeteg MTZ-je volt már 54 éves korára,most is 4 van.Szolgáltat,sajátot művel (Medion,stb...).Mire előjönne a garanciális faszinger,addig megcsinálják és megúszta a kiszállást.Most van a gépben 500 óra,nem tudom,meddig garis.Sajna nem sok jót hallok tőle se az MTZ-ről,se a Zetorról.
Na mindegy ebbe ne menjünk bele. Mtz-ébe a Crystál jobb az agrosatnál. Az agrosatnál a jinma garancia nélkül volt annyi a crystálnál meg garanciával. Nagy f@x az agrosat garancia nélkül árul mindent. Ha kell garancia akkor 800euró. Alma leszedve betárolva. Most éppen adogatjuk elfelé apránként. A golden lassan elmegy. Az idared még most fog indulni. Az agrosatos mtzére visszatérve szerb összeszerelésűt árul. A crystál, meg a belarus traktor kft által beszerzettet(ez az eredeti mtz)
Az olajra reggel tudok ránézni. Valószínű fogy az olaj is mert kékes a füst, de azt a légszűrőből is szívhatja nem biztos, hogy motorolaj. Arra gondolok, hogy a régi csúcsok kopása miatt állítottak az anyagon, és az most sok. A szervizes persze csak jövő szerdán ér rá. Van az adagolón 2 csavar. Melyikkel tudnék tőle anyagot elvenni? És merre kell tekerni?
A t...ömet nem drága.A Crystalnal akcióban is drágább volt pl a 70 lovas Jinma,mint az Agrosatnál simán.Az LTZ-t is olcsóbban vettem és jobb felszereltséggel,mint,amit a Crystal árult.Az LTZ alkatrész is drágább,mint másutt.Egyszer vettem tőlük csak valami cuccot,mert más nem volt nyitva,vagy valami hasonló ok miatt.
Segítségre lenne szükségem. Nagyon füstöl a trakim. Új porlasztócsúcsok(beállítva), légszűrő tiszta. Hol kékes színű, hol korom fekete a füst, de dől belőle már pici gázfröccsnél is. Az erő is mintha tűnne el belőle. Adagolóhoz nem lett piszkálva. Mi lehet a baja?
Én is ezt tudom javasolni. Termosztát ki utána szántás, ha akkor is forralja a vizet akkor hengerfej le és tömítés csere. A termosztátot teszteld le egy fazék vízben hőmérővel.