A 1628, Keszthely-Veszprém/Balatonfüred-Tatabánya járat pótjegyes vagy sem? Nem egyértelmű a számomra rendelkezésre álló menetrendekből. Illetve a naponta közlekedő járatpárt milyen típus végzi?
Mintha idén (talán tavasszal) olvastam volna, hogy végre eltörölték a 8 éves korhatárt, de nem találom a cikket. A vonatkozó rendeletet pedig most fáradt vagyok átolvasni.
Egész hihetetlen, amit írsz. Nem mondtam, hogy nem hiszem, csakhogy ez már tényleg a Balkánnak is a legsendriánabb verziója. Vagy egy véget nem érő cseh szatíra a '70-es évekből.
Na igen, van annak valami diszkrét bája, hogy mondjuk a Békés megyei helyi járatokat egy másfél éve megszűnt cég - egyébként dicséretesen frissített - honlapján lehet megtalálni. Amely honlapot közvetlenül nem is lehet elérni, hisz átirányít a DAKK honlapjára. Ahol aztán persze a laikus az aktuális menetrendet nem feltétlenül a jogelőd társaságok honlapjai menüpontban keresi...
A DDKK-nál már az is előrelépés, hogy elérhető a honlap munkaidőn kívül is. Szóval, lassan, de fejlődik a rendszer... Ősz szakállam lesz, mire eljutnak a normálisan használható honlap szintjére.
Mondjuk hogy ez az ex-Körös Volánnál így működik, az a cég szegénységi bizonyítványa, de hogy azért nem űrtechnikáról van szó, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy elég egy megyét feljebb menni, és megnézni, hogy megy ez az ex-Hajdú Volánnál. Korábban ugye ott is volt egy tábla a szélvédő mögött (az mondjuk elég igényes), azt' csókolóm. Most:
- kívül két kijelző van, elöl és oldalt, amiken a betűk jóval nagyobbak, minden körülmény között jobban olvashatók
- belül is van egy kijelző, ami a következő megállót és a pontos időt mutatja felváltva (korábban ugye semmi nem volt, kérdezgethetted a többi utast vagy a sofőrt)
- akusztikus tájékoztatás is van
- helyi járat esetén fel van tüntetve a járatszám és az aktuális végállomás is, mint minden normális városban, belül szépen lépteti a megállókat automatikusan
- az adatbázis, a megjelenítés könnyen és gyorsan frissíthető, aktualizálható, változtatható (tök mindegy, hogy hol van a busz), az "átszerelés" is egyszerűbb
- mellékesen a sofőr is látja, hogy mennyit siet vagy késik, a diszpécser is tudja, hogy hol jár a busz, könnyebb lett a kommunikáció közöttük, stb.
Persze messze nem tökéletes a rendszer, de a régitől fényévekkel jobb, és ez nem Nyugat-Európa, hanem egy Kelet-magyarországi megye...
Szóval attól, hogy 1-2 cégnek szégyen szemre beletört a bicskája a projectbe, talán nem kéne konzerválni ezt az ősrégi megoldást még további évtizedekig.
Én is, ha számomra ismeretlen járattal utaztam, a város olyan részén, amerre nem voltam ismerős, mindig rácuppantam a táblára. Vagy oda ültem mellé, vagy ha nem volt szabad ülőhely a közelben, ott kapaszkodtam, még ha a jármű túlvége kongott is az ürességtől.