Keresés

Részletes keresés

kem0001 Creative Commons License 2016.07.09 0 0 62387

Egyelőre ezek még csak találgatások. Ha igaz tényleg, akkor maximum azt az 50-60 kocsit szétosztják a KK-ban, mivel lenne ott rájuk igény.

Előzmény: Snake-Mojzi (62385)
dundalk Creative Commons License 2016.07.09 -1 0 62386

A VB-nek meg kell úgy 100db sürgősen, ha a BKK útjára lép:

http://totalcar.hu/magazin/hirek/2016/07/08/holnaptol_szamuzik_budapestrol_a_hibridbuszokat/

Előzmény: Snake-Mojzi (62385)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.07.08 0 0 62385

Ha ez igaz, elég nagy érvágás lesz az ÉNYKK-nak:

http://forum.index.hu/Article/viewArticle?a=140230839&t=9124412

Megjegyzem, számításaim szerint nem 30, hanem akár 50-60 kocsiról is szó lehet.

M62,306 Creative Commons License 2016.07.08 -1 0 62384

Passzolom, de korábban egy HOMM-os Bova szokott ott parkolni.

Előzmény: MCA-001 (62383)
MCA-001 Creative Commons License 2016.07.07 -1 0 62383

NSF-310

ex.Icom Intouro

Bp. Simonyi Zs. utcában áll.

 

Kié lehet?

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.06 -5 2 62382

Jó, hogy már ezt is tudjuk.

Előzmény: f_k (62380)
dundalk Creative Commons License 2016.07.06 -2 1 62381

"Úgy tudjuk, a buszsofőrt Győrben a rendőrök igazoltatták, büntetést azonban nem kapott, egy figyelmeztetéssel megúszta."

 

Mire kapott volna büntetést vajon?

 

A büntető fékezés és lámpánál kiszállok és megbeszéljük (még ha igaza is van) amit nem tudok hová tenni egyik fél részéről sem.

 

Egyébként mit nyert az egésszel? kb 1 percet? Értelmetlen..

Előzmény: Törölt nick (62379)
f_k Creative Commons License 2016.07.06 -3 3 62380

Nincs 24 Volán már , csak 6 vidéki KK (ÉNYKK , DAKK, KNYKK, KMKK, DDKK, ÉMKK) meg a Volánbusz Zrt.

Előzmény: trizs77 (62378)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.06 -1 1 62379
trizs77 Creative Commons License 2016.07.05 -1 1 62378

Magyar gyárosok Vargának: 250 ezer vendégmunkás kell ide azonnal

Nincs elég szakképzett munkás Magyarországon, ha nem hozunk külföldről, lefulladhat a gazdaság. Tovább »

forrás: Index.hu

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

 

 

Ebből legalább 1000 fő, autóbusz vezető legyen.

 

 - Fővárosba a BKV-nak, az alvállalkozóknak,

 - Vidékre a 24 volán társaságnak.

 

 

archlinux Creative Commons License 2016.06.19 -1 1 62377

Ja, a szegedi helyi menetrendet is így lehet elérni a DAKK-os honlapról...

Előzmény: Racilaci (62376)
Racilaci Creative Commons License 2016.06.19 -2 1 62376

Egész hihetetlen, amit írsz. Nem mondtam, hogy nem hiszem, csakhogy ez már tényleg a Balkánnak is a legsendriánabb verziója. Vagy egy véget nem érő cseh szatíra a '70-es évekből.

Előzmény: Komlósfecskés (62375)
Komlósfecskés Creative Commons License 2016.06.19 -1 3 62375

Na igen, van annak valami diszkrét bája, hogy mondjuk a Békés megyei helyi járatokat egy másfél éve megszűnt cég - egyébként dicséretesen frissített - honlapján lehet megtalálni. Amely honlapot közvetlenül nem is lehet elérni, hisz átirányít a DAKK honlapjára. Ahol aztán persze a laikus az aktuális menetrendet nem feltétlenül a jogelőd társaságok honlapjai menüpontban keresi...

Előzmény: Snake-Mojzi (62374)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.06.19 -1 0 62374

Azt gondolom a DDKK honlapja akármennyire is khmmm nem tökéletes, a DAKK-éval össze sem hasonlítható.

Előzmény: Törölt nick (62372)
-Smiley- Creative Commons License 2016.06.19 -2 0 62373

Örülj neki, kecskeméten a körjáratokon a műanyagtáblán az szerepel:  

Széchenyi tér -> Széchenyi tér.  Aztán találd ki hogy épp melyik irány?

Hogy nyelte volna le inkább az anya azt aki ezt kitalálta.... 

Előzmény: sosiforda (62363)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.19 -2 0 62372

A DDKK-nál már az is előrelépés, hogy elérhető a honlap munkaidőn kívül is. Szóval, lassan, de fejlődik a rendszer... Ősz szakállam lesz, mire eljutnak a normálisan használható honlap szintjére.

Előzmény: matteo14 (62370)
Irisbus Creative Commons License 2016.06.19 -2 0 62371

Az egész DAKKnál általános probléma lett ez, múlthét szerda, Szeged.

Előzmény: torqmatic (62369)
matteo14 Creative Commons License 2016.06.19 -2 0 62370

Azt tegyük hozzá, hogy azok a cégek, ahol ez bukott projekt, azok nem is erőltették nagyon ezt a dolgot.

Pölö DDKK-nál is kint van már lassan 4-5 hónapja a link az online utastájékoztatáshoz, de még mindig egy halott linkre mutat...

Előzmény: torqmatic (62369)
torqmatic Creative Commons License 2016.06.18 -2 1 62369

Mondjuk hogy ez az ex-Körös Volánnál így működik, az a cég szegénységi bizonyítványa, de hogy azért nem űrtechnikáról van szó, mi sem bizonyítja jobban, mint hogy elég egy megyét feljebb menni, és megnézni, hogy megy ez az ex-Hajdú Volánnál. Korábban ugye ott is volt egy tábla a szélvédő mögött (az mondjuk elég igényes), azt' csókolóm. Most:

- kívül két kijelző van, elöl és oldalt, amiken a betűk jóval nagyobbak, minden körülmény között jobban olvashatók

- belül is van egy kijelző, ami a következő megállót és a pontos időt mutatja felváltva (korábban ugye semmi nem volt, kérdezgethetted a többi utast vagy a sofőrt)

- akusztikus tájékoztatás is van

- helyi járat esetén fel van tüntetve a járatszám és az aktuális végállomás is, mint minden normális városban, belül szépen lépteti a megállókat automatikusan

- az adatbázis, a megjelenítés könnyen és gyorsan frissíthető, aktualizálható, változtatható (tök mindegy, hogy hol van a busz), az "átszerelés" is egyszerűbb

- mellékesen a sofőr is látja, hogy mennyit siet vagy késik, a diszpécser is tudja, hogy hol jár a busz, könnyebb lett a kommunikáció közöttük, stb.

Persze messze nem tökéletes a rendszer, de a régitől fényévekkel jobb, és ez nem Nyugat-Európa, hanem egy Kelet-magyarországi megye...

 

Szóval attól, hogy 1-2 cégnek szégyen szemre beletört a bicskája a projectbe, talán nem kéne konzerválni ezt az ősrégi megoldást még további évtizedekig.

Előzmény: sosiforda (62363)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.17 -1 0 62368

Persze hogy nem jobb, de a jelenlegi keretek között még mindig a tábla adja a legtöbb információt.

Sajnos. És ez gáz.

Előzmény: Irizar ranger (62367)
Irizar ranger Creative Commons License 2016.06.17 -1 0 62367

Ettől függetlenül a tábla nem jobb megoldás...

Az a rendszer hibája, hogy ez így senkit nem zavar, és nincs felelőse annak, hogy hosszú évek után is sötétek a kijelzők....

Előzmény: Törölt nick (62366)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.17 -1 0 62366

És ami a legfőbb probléma, hogy ezek a beruházások, ezek a kijelzők uniós pénzből lettek kiépítve. :-(

 

 

 

Előzmény: sosiforda (62363)
Törölt nick Creative Commons License 2016.06.17 -1 0 62365

Én is, ha számomra ismeretlen járattal utaztam, a város olyan részén, amerre nem voltam ismerős, mindig rácuppantam a táblára. Vagy oda ültem mellé, vagy ha nem volt szabad ülőhely a közelben, ott kapaszkodtam, még ha a jármű túlvége kongott is az ürességtől.

Előzmény: sosiforda (62364)
sosiforda Creative Commons License 2016.06.17 -2 1 62364

>Azt viszont jó figyelembe venni, hogy az új (legyen az bármi) ne tudjon kevesebbet mint a régi.

 

Ezt érzem a BKK Futárnál.

Nagyon klassz, hogy a járművön belül bemondja a következő megállót, ki is ír egyet-kettőt, de nem tudom, hogy mennyire messze van még a végállomás, ez már a 4., vagy csak 20. lesz, nem tudom követni az egész vonalat és legfőképp nem mutatja az átszállási lehetőségeket (buszra, villamosra, trolira), amik pedig a műanyag táblák belső oldalán régen feltűntetésre kerültek.

Előzmény: trizs77 (62359)
sosiforda Creative Commons License 2016.06.17 -1 2 62363

>Egyébként egy mai modern utastájékoztatók már jóval többet tudnak mint egy 20-25 évvel ezelőtti Fok-Gyem, így nem ahhoz >kellene viszonyítani.

 

Nem akartam ezzel nagy vitát szítani.

 

Én is láttam már korszerű utastájékoztatást. A kedvencem nemrég a olsztyni villamoson volt, ahol a belső kijelzőn egy térképrészleten is ugrált a pötty, hogy hol vagyunk, mutatott az átszállást, megállót, mindent belül és az 1-es villamoson azt, hogy ez egy 1-es busz :))

 

>Egyébként egy mai modern utastájékoztatók már jóval többet tudnak mint egy 20-25 évvel ezelőtti Fok-Gyem, így nem ahhoz kellene viszonyítani.

 

 

Ez egy ex-Körös Volános járat, ahol a tábla alternatívájaként én nem a monacoi, vagy frankfurti utastájékoztatókat képzeltem el, hanem a meglévőt, mondjuk a Gyula-Szeged járatét, ami ennyit tud kiírni, hogy Gyula-Szeged. Még azt sem, hogy Battonyán és nem Orosházán át megy.

 

Ezek a DAKK Békés megye területén működő nemrég beszerzett  zöld kijelzők az alábbi szöveget mutatják gyulai 5-ös helyijáratban:

 

"Gyula

GYULA" - vagyis a busz Gyuláról megy Gyulára, tehát helyijárat :)

Azt, hogy honnan hová megy a városon belül és hányas, azt csak az ósdi műanyag tábla mutatja:)

 

Mondjuk ma jött velem Szegeden szemben egy befehéredett Volvo csuklós, hatalmas gyönyörűen olvasható elektronikus kiírással.

Szeged, aut.áll.

Szeged, aut.áll.

 

Szerencsére alul volt kis műanyag tábla is, hogy ez a sándorfalvai körjárat:)

 

 

Előzmény: torqmatic (62355)
Irizar ranger Creative Commons License 2016.06.17 0 2 62362

"Egyébként egy mai modern utastájékoztatók már jóval többet tudnak mint egy 20-25 évvel ezelőtti Fok-Gyem, így nem ahhoz kellene viszonyítani. A tábla például továbbra sem mondja/írja a megállókat, elég nehezen lehet látni sötétben és így a szélvédő mögé beb*szva ráadásul még szabálytalan is."

 

Abba ne menjünk bele, hogy ezek kapcsán mennyi berendezés került beszerzésre, amiket okosan felhasználva rengeteg hasznos információhoz jutnának a cégek. (Menetrendi korrekciók, vonali terheltség-eloszlás, stb..)

Előzmény: torqmatic (62355)
torqmatic Creative Commons License 2016.06.17 -2 2 62361

Hát mert a szélvédő mögé bekúrt tábla az aztán tényleg baromi sokat tud... Látszik rajta kb a két végállomás (ok, néhányon néhány közbülső megálló is), általában ezek is kívülről, aztán ennyi.

(És nem véletlenül írtam mai, modern utastájékoztató rendszert; ezalatt természetesen nem a 7 szegmenses emke kijelzőt és társait értem...)

Előzmény: trizs77 (62356)
Irizar ranger Creative Commons License 2016.06.17 0 3 62360

A legnagyobb gond a '90-es évekből hozott, megragadt szemlélettel van. Egy új buszhoz nem elég a jármű árát kifizetni - és ez az, amit a hazai közszolgáltatók még mindig nem értettek meg. A modern autóbuszokhoz modern karbantartási rendszer is tartozik, modern eszközökkel (számítógép, hibakód kiolvasására alkalmas eszközök, stb), rendszeres és aktuális oktatással az érintetteknek.

Józsi bácsi is egy ócskavasnak fogja tartani a Ferrarit, mert nem ért hozzá, csak abban biztos, hogy minden elinduláskor csipog, villog, stb. Az tartja visszalépésnek a modern technikát, aki nem ért hozzá.

Előzmény: trizs77 (62356)
trizs77 Creative Commons License 2016.06.17 0 1 62359

A fejlődésben, a fejlődés követésében Neked van igazad.

 

Nem maradhatunk a barlangban a kőbaltánál mert valakinek az tetszett.

 

Azt viszont jó figyelembe venni, hogy az új (legyen az bármi) ne tudjon kevesebbet mint a régi.

 

 

Előzmény: Racilaci (62358)
Racilaci Creative Commons License 2016.06.17 0 1 62358

Hát, attól függ. Márminthogy miként kezelik, tartják karban. Van azért itt olyanra is példa, hogy szarrá kopott, mocskos tábla fityeg a szélvédő mögött, szig.szalaggal "jelezve", hogy az épp gyorsjárat. Vagy A/4-es lapból kivágott nyomtatvánnyal van átírva valamelyik közbülső állomást, netán csak az a probléma, hogy a felső táblatartón lévő tábla ellentmond az alsónak. Az elfelejtett, fordítva betett, ellenirányt mutató táblákról már nem is beszélve.

Előzmény: trizs77 (62356)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!