Közkívánatra, valamint az újoncok és a forróbb fejű őstagok okulására az alábbi szösszenetet kéretik elolvasni mindazoknak, akik először járnak itt és azoknak, akik csevegni kezdenek friss topiklakóinkkal:
Hehe ez aranyos , de nem tűnik túl nehéznek, engem az tuti jobban fog zavarni hogy kanyarodásnal melyik sávba kell kanyarodni . Persze igy elképzeli az ember és gondolom én hogy tudni fogom de az tuti hogy fele olyan sebességgel fogok vezetni mit itthon hogy legyen időm átgondolni hova is megyek. Pláne amíg meglesz a balkormányos autó, és azzal kell a másik oldalon közlekedni. Érdekes én meg hátranézve nem tudok tolatni mert szinte mindíg dobozos, zárt autóval közlekedtem. Hmm azért kivancsi leszek az első napokra lehet én inkabb csak az anyósülésről figyelek amíg megszokom mi van. :-) Gondolom ott jobban figyelnek a motorosokra mint itthon. Sok motoros közlekedik az utakon? Feltételezem nem mert esőben elég gáz a 2 kerék elég ha csak nedves az ut, vagy ez őket nem zavarja?
Pont most mentem be okmanyirodaba es jelentettem be ideiglenes kulfoldon tartozkodast. Az URES lakcimkartyam tovabbra is megmaradt, a szemelyim is, es kaptam egy bizonylatot arrol, hogy a lakcimvaltozast bejelentettem. Igy legkozelebb mar nem fogok parazni azon, hogy angol autoval jojjek-e haza. Gondolom ennyi eleg lesz a kozegnek :)
Aki a zöld részhez közelebb azaz a belső íven halad , és el szeretné hagyni a körforgalmat jobbra nagy ívben (ez olyan viccesen hangzik, Mo-on is van aki jobbra nagy ívben kanyarodikhehe ) annak elsőbbséget kell adnia a külső íven egyenesen tovább haladók számára? Mert nekem az tűnnek logikusnak, és ha igen akkor a dupla sávban a menetirányszerinti jobb oldalt kell használni , ugye? Mert különben át kellene vágni egy párhuzamosan közelekedő előtt.
Mivel ugy 1999-ig nem volt KRESZ-vizsga (a gyakorlati vizsgan feltettek ket kerdest es passz) es a mai napig tanulovezetokent reszt vehetsz a forgalomban ugy, hogy meg nem vizsgaztal le elmeletbol (! - igen laza feltetelekkel raadasul) igy nem kell mindent elhinni, ami a highway code-ban es/vagy elmeleti vizsgaanyagban le van irva. Kulonos tekintettel az index nem-hasznalatara vonatkozoan, valamint a melyik-savot-is valasszuk egy korforgalomnal temakoroket. Magyaran a "neeeezd ma' mit csinal az a barom!" mindennapos felkialtas.
Ha le akarsz vizsgazni, akkor toltsd le ezt http://stargate.inf.elte.hu/~seci/fun/AA.zip :) Jo regi, de az alapszabalyok nem valtoztak (sot, szerintem semmi sem, most tervezik egy par autopalyan felemelni 80mph-ra a max sebesseghatart, evvel kvazi torvenyesitve azt, amit mindenki csinal)
Nincs ilyen, marmint egyenrango keresztezodes, vagy korforgalom van (ott a bennlevonek van elonye), vagy fel van festve/tablazva a forditott-haromszog/duplacsikos-keresztbevonal. Ha megis volna (falubeli mini utak keresztezodese), akkor senkinek sincs elonye.
Ne hallgass Cam-ra, ellentetben velunk o NEM vizsgazott UK kreszbol :P
Ja, igy gazolsz keresztul a semmibol elobukkano gyereken, aki eppen atszlisszan mogotted bringaval. Ez itt nem vad-London, itt figyelnek az emberek egymasra, meg egymas gyerekeire :P Tudom, ott fenn eszakon mindenki megtanul szlalomozni az autok kozott, a hidegleles jon ram az az alatt a 2x15perc alatt amikor aknotekhoz megyunk.
- tolatasnal a masik vallad folott kell hatranezni
- idonkent a sebvalto helyett az ablaktekerot markolassza az ember (foleg, amikor hatramenetbe akar kapcsolni)
Kb ennyi, maskulonben semmiben sem kulonbozik, akinek elsobbseget kell adni az gyakorlatilag a korforgalomban jon - jobbrol. Mindenhol mashol ugyis fel van festve, es logikus, nem ugy, mint otthon. Az jo gyakorlat, ha az ember az elejen rajta tartja a kezet a sebvalton.
seci: köszi az infot, az jo lenne ha nem kene megvallnom a magyar jogsitol mert otthon azzal furikaznek, itt meg meg nem merek autoba ulni, meg kess sincs a fenntartasara. btw nehez hozzaszokni a jobbkormanyos autohoz?
Persze lehet, hogy csak rokonlelkek, es ezert hasznaljak mindketten azt a bizonyos szot a forum helyett...Hosszan tudnam sorolni a problemakat ezzel az esettel es az illeto viselkedesevel kapcsolatban, de egyreszt ugyis kimoderalnanak, masreszt annyira azert nem erdekel az egesz :)
Mondjuk így, hogy most említed…;-) ? Elbizonytalanítottál ;-) Bevallom meg sem fordult a fejemben, hogy két-három nicken teszi amit …. Mert azért az teljesen más, ha Valaki "kényszerből" vesz fel "álruhát", mert nem kavarni akar ;-) Ha -és amennyiben sejtésed valós-, akkor sose legyen nagyobb öröme :D Azért a legalja az volt számomra, hogy még csak bele sem kötött, hanem csak azt kérdezte, hogy az ominozus hsz. rendben van-e :-( Még ezt sem volt képes vállalni.
Full license nem kell, eleg a provisional. Ahhoz meg nem kell megvalnod a magyar jogsidtol sem, igaz ez csak 2 evig ervenyes es utana ujra kell csinaltatnod (marmint a provisional license-t)
Ok azok, akik nem mennek egyetemre, a nyelvet is csak az tanulja meg igazan, amelyik hivatalnoki allasba megy, a tobbi megmarad kereskedonek vagy haztartasbelinek. Telefonon egyre nehezebb lesz kommunikalni, lutriszeru, mennyit lehet erteni az illeto angolsagabol.
Biztos van köztetek aki szaki már ebben a témában mert hasonló cipőben járt.A helyzet a következő, rendelkezem B kategóriás jogsival, ugye Pesten ezzel lehet 50cc robogót vezetni, itt viszont ha jól tudom már nem engedélyezett, legalábbis bejegyzést h 50cc mopedet lehet e nem találtam. Autót nem akarok mert kvdrága a biztosítás, a vonat meg amivel járok melóba elég bizonytalan, Avonmouth környékén melózok, kéne egy megbízható gép aminek fenntartása stb nem drága, bringa van, de nem túl jó izzadtan beesni a munkahelyre...így esett a választás egy robogóra.Szóval ha megcsinálom a CBT tesztet azzal 50cc-125ccs mocit is tudok vezetni, mondjuk egy 100ccs robogót?Illetve magyar josival egyáltalán kimehetek e a CBT vizsgára, vagy full GB license kell előbb és abba vésik bele?Így lenne logikus, csak gondoltam hátha nem kell 50 fontot perkálni.
Angol gyorstalpaló, kifejezetten haladóknak. - Ha kólát akarsz megrendelni, akkor mondd: GIMI E KÓK - Ha kávét és süteményt akarsz, akkor: KOFÍ END DÓNAT - Ha fáj valamid, akkor: FAK - Ha az üzletben látsz valami nagyon drágát, akkor: FAK - Ha valaki megtámad téged, akkor: FAK - Ha látsz egy szép lányt az utcán, akkor: VATA FAK - Ha valaki azt mondja neked, hogy: FAK, erre megfelelő válasz: FAKJU TUU - Ha elveszíted a dokumentumokat, akkor: ÁJ LOSZT MÁJ FAKING PÉJPERSZ - Ha hálni akarsz valakivel, akkor: AJ UANA FAK WIT JÚ, avagy: HÁJ, KEN ÁJ FAK JÚ - Ha keresel egy taxit, akkor: HAV TU GET A FAKING KAB - Ha valami nem működik, akkor: FAK DET SIT - Ha valaki idegesít téged, akkor: ÁRJÚ FAKIN WIT MI? - Ha ez nem elég, akkor: VAT DA FAK JÚ WONT? - Amikor egy öreg néni kér, hogy segítsd át az utca másik oldalára, akkor [zárójelben magyar fordítás]: ÁR JÚ FAKIN SZTJUPID BICS? [Persze! Természetesen!] Ha almát vennél: GIMI E KILÓ FAKIN EJPLSZ, MADAFAKA [Kérek egy kilót abból a szép almából] - Mikor kérik a jegyet ellenőrzésre: ÁR JÚ FAKING KRÉJZI ESZHÓL ?[természetesen, tessék, itt van!] - Mikor egy dugóban állunk es vitatkozunk a közlekedésben részt vevő más személygépkocsivezetővel: VAN MÓR WÖRD END ÁJL GET JOR FAKIN ESZ AUT FROM DA KÁR END FAK AP HÍR JÚ NESZTI MADAFAKIN BICS [kérem, ne legyen ideges, mert ez nem segíthet a helyzeten] - Amikor valami rossz történik: OU SIT, FAK FAK FAK FAK FAAAAAAAK! [azt a mindenit!] - Amikor egy hajléktalan pénzt kér tőled: GET DA FAK AUT OF HÍR BIFÓR ÁJL KIK JÓ MADERFAKING SIT ASZ [bocsánat, de nincs apróm]