Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

barnazol75 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41942

barnazol75 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41941

Nem hiszem, hogy 10 mA-nél többet fogyasztana. Ilyenkor a hideg veszi ki az erejét az akksinak. Ha  nagyon zavar, benyúlsz a rádió helyén (márha befér a kezed) és lehúzod innen a csatlakozót az alatta levő fekete pöcök lenyomása után. Csak az óra van rajta. Sárga színű csatlakozó és szürke a vezetéke. ) Az enyémben legalábbis.

 

Előzmény: daty55 (41928)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41940

Kétségtelen, hogy a dízel kormol, de egy LPG üzemű hasonló köbcentis autó kevésbé szennyez, mind t hybrid. Az etanol is jó kezdeményezés volt, aztán mi lett vele? Egyik sincs agyonbonyolítva, nem aranyárba mérik a garanciális szervízt. A statisztikáknak megfelel az autógépész barátom, aki szervizeli kocsimat. Most hosszbordás szíjat, görgőket, olajat, automata váltó olajat cseréltünk.

Ő javasolta anno 200~-ben a "francia szart". Akkor módomban állt új kocsit venni és megkérdeztem a véleményét egy olyan embernek, aki kb 1500 vezérlést cserélt már. Volt nála Toyota "szakszervizelt",

a vezérlés deklijét csak körbekenték tömítőanyaggal, az nem kipréselődött. Elszámoltak papíron vezérléscserét. Meg kipufogót... Meg ki tudja, mi mindent, de semmi nem lett a kocsin cserélve.

A német márkákra mikor rákérdeztem, azt felelte, "nem látod, hogy csak ezek állnak itt"?

Dizelben a Peugeotot javasolta és nekem nagyon bevált. 17 éve van folyamatosan belőle. Volt benzinesem is, még etanol átalakítót is szereltem bele. Aztán pár hónap és felemelték az etanol árát és a kutakon vagy nincs, vagy letakarták a kutat. A hybrid nekem soha, de soha nem térül meg. A minusz 1 litere nem kecsegtet. A környezetszennyezés pedig társadalmi probléma. Az LPG, Etanol , elektromos autók vásárlására kellene ösztönözni, de nem a gazdagokat. Nem 11 millás autóra kell adni a 2 milla kedvezményt. Nem vagyok a jó és a fejlődés ellensége, de jelen magyarországi körülmények között nekem a dízel a megfelelő.

Egyébként télen a szmog jelentős része a szilárd tüzelőanyagok égetése a háztartásokban miatt képződik. Nekik nyilván bejött a rezsicsökkentés, azért fűtenek fával, szénnel, szeméttel, kacattal.

Már, akik nem a lakásukban fagynak - még - meg.

Ez a véleményem.

Előzmény: WooDoo (41932)
daty55 Creative Commons License 2017.01.08 -1 0 41939

Az enyémben az anyós ülés alatt van.

Előzmény: Lawicska (41937)
Lawicska Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41938

Legközelebb megpróbálom én is gázzal indítani.Köszi a tanácsot.

Előzmény: Bakancs4 (41934)
Lawicska Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41937

Az akkumlátorom 2 éves.Annyiból szerencsém van hogy már gyárilag az anyós ülés elött van egy kis üreg így védve van az aki és a kiszedése is egyszerű.

 

Előzmény: Lawicska (41927)
daty55 Creative Commons License 2017.01.08 -1 0 41936

Ma melegebb volt, most "csak" -13 fok van.

Holnap megpróbálok rátölteni, és beindítani, gázzal, ahogy Te szoktad.

Gondolom nem padlógáz kell, hanem csak kicsi ugye?

Előzmény: Bakancs4 (41934)
daty55 Creative Commons License 2017.01.08 -1 0 41935

Persze, ez nyilvánvaló.

 

Ez csak azért jutott eszembe - mármint, hogy az is szerepet játszik az akkku lemerülésében - mert beállítottam délután háromkor, és hajnal fél egykor az óra már megállt.:-(

 

 

Előzmény: Bakancs4 (41931)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41934

Visszakerestem azt videót amit Hektor kocsijának az indításáról csináltam .  Az első felvétel egy éve készült decemberben , nem volt ilyen hideg , de a kocsihoz akkor már 20 hónapja senki nem nyúlt . Beraktam az aksit , izzítottam ( a jelzőlámpa-automatika szerint ) majd megforgattam -- egyebet nem tettem . A videó számlálója szerint  az 5-ik másodpercben röffent be . Aztán 9 hónapig ált a kocsi , a szeptemberi indítózáskor 2 másodperce volt szüksége .

Teszem hozzá én mindig gázzal indítok , és ha beröffen akkor nem engedem leállni .

Előzmény: Lawicska (41927)
daty55 Creative Commons License 2017.01.08 -2 0 41933

Köszi, ez már valóban hathatós, és tényekkel, adatokkal alátámasztott érv a nagyobb kapacitás mellett!

 

És az indítóáram mennyi legyen?

400 A?

Attól félek a 6-700 már sok lenne.

 

Előzmény: Bakancs4 (41929)
WooDoo Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41932

Ha demagóg akarnék lenni, akkor azt mondanám, te már több mázsa rákkeltő kormot eregettél a levegőbe...

A múlt század elején megváltás volt az autók megjelenése a városokban, mert éppen kezdtek belefulladni a lószarba. De ma már a kipufogógázokban fuldoklunk, az utódaink átkozni fognak még érte bennünket. Japánban vajon miért nincsenek diesel személyautók? Talán ott kiszámolták, hogy az a kis üzemanyag spórolás, nincs arányban az egészségügyi kockázatokkal? 

 

Fogyasztást nagyobb mintán kell nézni, erre jó a spritmonitor.de

Az autók megbízhatóságra pedig a totalcar népítélet és az ADAC statisztikák elég jó támpontot adnak.

Előzmény: BIGYO4 (41918)
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41931

Annak idején késhegyig menő vita alakult ki az órának az aksira gyakorolt hatásáról . Megegyezésre nem jutottak , de az biztos , hogy olyan járműben amelyik jól indul -- márpedig amelyik -10 fokban beindítható az nem tekinthetőnek rossznak -- és nem teszik hetekre hanem jószerivel naponta használják abban fölösleges ezzel foglalkozni . Pláne ha a napokban veszel új ( a gyárinál jóval nagyobb ) telepet .

Abban biztos lehetsz nem az óra fogyasztása okozta ebben a farkasordító hidegben az indítási gondot .

Előzmény: daty55 (41928)
daty55 Creative Commons License 2017.01.08 -1 0 41930
Bakancs4 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41929

A Ligierben szerencsére van hely nagyobb akksinak -- én biztos a legnagyobbat venném meg bele . Ha csak arra gondolok , hogy valahol a világ végén elmegy a töltés akkor jobb eséllyel érek haza nagyobb áramtartalékkal , mint kicsivel . Merthogy ha máshoz nem is , de a mágnesszelep nyitvatartásához mindenképpen kell áram . Amikor a Volvot vettem ( 2009) akkor lényegében 3 kocsi jöhetett szóba : a Mercedes , az Opel Omega és Volvo . A szempontok ugyanis : dízel , hosszmotor hátsókerékhajtás , nagy kombi . Olvasgattam a népítéletket ami alapján az Opelt töröltem a listáról . Az egyik népítéletben írták , hogy állandó töltés gondok voltak , egyszer Németországból jöttek haza benzinkutakon töltögetett aksival -- de az út végén megfeldkezett magáról a jámbor vezető és Tatabányánál sávváltásnál kitette az indexet , ami elszívta az áramot a mágneszelep elől és az le állította a motort beindíthatatlanul . Ajánlom figyelmetekbe , szórakoztató és tanulságos végigolvasni , engem mindenesetre eltántorított a dizel Opel Omega kombi vásárlástól . http://nepitelet.hu/autok/opel/omega_1986/hitvany_kurva/

De visszatérve a Ligier aksihoz : én az 55-öst javaslom . Hogy fel tudja-e tölteni  ? Hát nézzük . A Lombardini motor gyári szervizkönyve szerint a lendkerékmágneses rendszer  2000-nél 13 A , 2500-nál 17 A és 3000-nél 20 A töltőáramot produkál . Ha igaz az érték akkor 40-es tempónál már akkor is van némi töltése , ha 120 W-ot fogyasztasz , normál égő világítás mellett is marad legalább 5 amper . Az 55 Aó-s aksit normál körülmények között  kapacitás 1/10-ed uskve 1/20-ad áramerőssséggel illik tölteni .

Az Ambráknak némileg gyenge pontjuk a töltés , bár nekem jók a tapasztalataim , összeségében mindig töltött volt az aksim , télen városban is . Igaz a hátsó ablakot sosem fűtöttem ( szerintem nem is jó ) , de csisszre kiszolgálta a verdát az áramtermelő .

 

Előzmény: daty55 (41878)
daty55 Creative Commons License 2017.01.08 -4 0 41928

Lehet, hogy hülyeség, de eszembe jutott valami.

Az óra ugye elektromos, az akkuról megy?

 

Az nem lehet, hogy az sem használ az akkunak?

Minden esetre, ha használ, ha nem, én ki fogom kötni, és teszek bele egy sima elemes quartz órát.

Az is lehet, hogy az eredeti óra üvegére fogom ráragasztani.

 

Lawicska Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41927

Az én aixamom múlt hét Vasárnap óta nem ment.Ma megpróbáltam így indult.

Jött egyik haverom rámértünk multiméterrel.Enyémbe az a fajta izzitórelé van ami ha kialszik a izzitás visszajelző azzal együtt megszünik az izzitás is.

barnazol75 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41926

Sajnos nem. Ez olyan, mint a tetőbeázás. Sohasem a lyuk alatt vizes a padló... Szétkapom majd az üzemanyag csöveket, úgyis szűrőt kell cserélni.

Előzmény: daty55 (41920)
oljeg12 Creative Commons License 2017.01.08 -1 0 41925

Ennek jónak kell lenni. De majd megpróbálom úgy is, hogy rásegítek egy másik akkuval. Ott az amperek összeadódnak és olyan lesz, mintha nagyobb AH-s akkum lenne.

Előzmény: daty55 (41919)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41924

MGO feeling:

ívfény Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41923

sok minden lehetséges, de én elsőnek megnézném a rézalátétes csavarokat, húznék rajtuk...

Előzmény: barnazol75 (41915)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41922

Ligier feeling:

BIGYO4 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41921

Ilyen a Samartunknál fordult elő. Eltörött a tanknál a visszafolyó ág műanyag csöcse. A kocsi alulról műanyaggal burkolt, telefoly a műanyag gázolajjal, aztán fékezéskor előre löttyent. Csak néztem, mint maci a málnásban. Hátul a motor. Tapperoltam a kocsi előtt az aszfalton a gázolajat :)

Előzmény: barnazol75 (41915)
daty55 Creative Commons License 2017.01.08 -1 0 41920

Meglett a probléma?

Előzmény: barnazol75 (41915)
daty55 Creative Commons License 2017.01.08 -1 0 41919

És az nem jó?

Kevés?

Előzmény: oljeg12 (41912)
BIGYO4 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41918

1994 óta szinte csak dízellel járok. Ezekszerint "próbapadon", mert keveset fogyasztanak. A Smartunk 3-4 liter között, most télen valamivel 4 felett. A régi 1.7 D Astrám 5.5 körül fogyasztott, az Audi 1.9 TD mindig 7 körül, a PUG 2.Í HDI 5.4 átlaggal ment. A mopedeket nem számolva a jelenlegi 2.2 HDI "hulladék" a 6. dízelem. A németeknél a futómű, vezérlés, izzítógyertyák, a franciáknál az alsó ékszíjtárcsa, gömbfejek, stabpálcák , vezérlés volt cserélendő. A Smart más műfaj :).

Még szerencse, hogy egy Hybridnél nincsenek ilyen gondok.

 

Előzmény: WooDoo (41906)
Malaguszti Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41917

Ilyen nekem is volt a ligiernél,

az üzemanyag visszatérő cső lecsúszott és kinyomott a földre vagy két liter gázolajat.

 

Újabban külön 38Ah akksi van az ízzítógyertyákra kötve , így sokkal intenzívebben teker indításkor :)

40Ampert mértem a két ízzitógyertya áramfelvételénél, igaz Superdízel márkájú gyertyák...

Előzmény: barnazol75 (41915)
Mnagy Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41916

Még a használt rézalátétet is puhítani kell a beépítés előtt.Felfűzöd egy drótra az alátéteket, akár gáztűzhely lángján felmelegíted lilás árnyalatúra, majd vízbe hirtelen lehűtöd.

Előzmény: barnazol75 (41915)
barnazol75 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41915

Van egy kis baj. 

 

Hoztam a kocsiba 10 liter OMV prémium gázolajat, majd beindítottam, járt kint kb 15 percet. Visszaálltam a garázsba és lett alatta egy kb 20cm átmérőjű gázolaj folt. Már álló helyzetben. Eddig sohasem folyt, pedig járt már ennyit egy helyben. Van olyan hely, ahol "szokott" folyni? Legutóbb lekötöttem az üzemanyag csövet, mert úgy könnyebb volt visszatenni a légszűrőt, de jól meghúztam, jobban, mint volt. Ki is tisztítottam a réz alátetek alatt, nehogy a kosz miatt szivárogjon.

 

Másik, akksi. 

 

Nekem is kint éjszakázott. Benne maradt az akksi sajnos. 15mp izzítás után első indítózás megfogta a 40Ah 330 A-es akksit. Kihoztam a 44-es 390A-es bannert, azzal beindult kb 4 mp indítózás után.

 

 

oljeg12 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41914

Mikor még nem voltak ezek -10 fok alatti hidegek, akkor próbáltam gázadással indítani, de nem segített a helyzeten.

Előzmény: Mnagy (41910)
oljeg12 Creative Commons License 2017.01.08 0 0 41913

Bár csak az enyém is ilyen jól indulna. Arra nem gondolok, hogy túlságosan kopott lenne a motor, mert nem füstöl. Nem megfelelő izzításra, vagy gyenge porlasztásra gondolok.

Előzmény: WooDoo (41908)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!