Nem hiszem, hogy 10 mA-nél többet fogyasztana. Ilyenkor a hideg veszi ki az erejét az akksinak. Ha nagyon zavar, benyúlsz a rádió helyén (márha befér a kezed) és lehúzod innen a csatlakozót az alatta levő fekete pöcök lenyomása után. Csak az óra van rajta. Sárga színű csatlakozó és szürke a vezetéke. ) Az enyémben legalábbis.
Kétségtelen, hogy a dízel kormol, de egy LPG üzemű hasonló köbcentis autó kevésbé szennyez, mind t hybrid. Az etanol is jó kezdeményezés volt, aztán mi lett vele? Egyik sincs agyonbonyolítva, nem aranyárba mérik a garanciális szervízt. A statisztikáknak megfelel az autógépész barátom, aki szervizeli kocsimat. Most hosszbordás szíjat, görgőket, olajat, automata váltó olajat cseréltünk.
Ő javasolta anno 200~-ben a "francia szart". Akkor módomban állt új kocsit venni és megkérdeztem a véleményét egy olyan embernek, aki kb 1500 vezérlést cserélt már. Volt nála Toyota "szakszervizelt",
a vezérlés deklijét csak körbekenték tömítőanyaggal, az nem kipréselődött. Elszámoltak papíron vezérléscserét. Meg kipufogót... Meg ki tudja, mi mindent, de semmi nem lett a kocsin cserélve.
A német márkákra mikor rákérdeztem, azt felelte, "nem látod, hogy csak ezek állnak itt"?
Dizelben a Peugeotot javasolta és nekem nagyon bevált. 17 éve van folyamatosan belőle. Volt benzinesem is, még etanol átalakítót is szereltem bele. Aztán pár hónap és felemelték az etanol árát és a kutakon vagy nincs, vagy letakarták a kutat. A hybrid nekem soha, de soha nem térül meg. A minusz 1 litere nem kecsegtet. A környezetszennyezés pedig társadalmi probléma. Az LPG, Etanol , elektromos autók vásárlására kellene ösztönözni, de nem a gazdagokat. Nem 11 millás autóra kell adni a 2 milla kedvezményt. Nem vagyok a jó és a fejlődés ellensége, de jelen magyarországi körülmények között nekem a dízel a megfelelő.
Egyébként télen a szmog jelentős része a szilárd tüzelőanyagok égetése a háztartásokban miatt képződik. Nekik nyilván bejött a rezsicsökkentés, azért fűtenek fával, szénnel, szeméttel, kacattal.
Ez csak azért jutott eszembe - mármint, hogy az is szerepet játszik az akkku lemerülésében - mert beállítottam délután háromkor, és hajnal fél egykor az óra már megállt.:-(
Visszakerestem azt videót amit Hektor kocsijának az indításáról csináltam . Az első felvétel egy éve készült decemberben , nem volt ilyen hideg , de a kocsihoz akkor már 20 hónapja senki nem nyúlt . Beraktam az aksit , izzítottam ( a jelzőlámpa-automatika szerint ) majd megforgattam -- egyebet nem tettem . A videó számlálója szerint az 5-ik másodpercben röffent be . Aztán 9 hónapig ált a kocsi , a szeptemberi indítózáskor 2 másodperce volt szüksége .
Teszem hozzá én mindig gázzal indítok , és ha beröffen akkor nem engedem leállni .
Ha demagóg akarnék lenni, akkor azt mondanám, te már több mázsa rákkeltő kormot eregettél a levegőbe...
A múlt század elején megváltás volt az autók megjelenése a városokban, mert éppen kezdtek belefulladni a lószarba. De ma már a kipufogógázokban fuldoklunk, az utódaink átkozni fognak még érte bennünket. Japánban vajon miért nincsenek diesel személyautók? Talán ott kiszámolták, hogy az a kis üzemanyag spórolás, nincs arányban az egészségügyi kockázatokkal?
Fogyasztást nagyobb mintán kell nézni, erre jó a spritmonitor.de
Az autók megbízhatóságra pedig a totalcar népítélet és az ADAC statisztikák elég jó támpontot adnak.
Annak idején késhegyig menő vita alakult ki az órának az aksira gyakorolt hatásáról . Megegyezésre nem jutottak , de az biztos , hogy olyan járműben amelyik jól indul -- márpedig amelyik -10 fokban beindítható az nem tekinthetőnek rossznak -- és nem teszik hetekre hanem jószerivel naponta használják abban fölösleges ezzel foglalkozni . Pláne ha a napokban veszel új ( a gyárinál jóval nagyobb ) telepet .
Abban biztos lehetsz nem az óra fogyasztása okozta ebben a farkasordító hidegben az indítási gondot .
A Ligierben szerencsére van hely nagyobb akksinak -- én biztos a legnagyobbat venném meg bele . Ha csak arra gondolok , hogy valahol a világ végén elmegy a töltés akkor jobb eséllyel érek haza nagyobb áramtartalékkal , mint kicsivel . Merthogy ha máshoz nem is , de a mágnesszelep nyitvatartásához mindenképpen kell áram . Amikor a Volvot vettem ( 2009) akkor lényegében 3 kocsi jöhetett szóba : a Mercedes , az Opel Omega és Volvo . A szempontok ugyanis : dízel , hosszmotor hátsókerékhajtás , nagy kombi . Olvasgattam a népítéletket ami alapján az Opelt töröltem a listáról . Az egyik népítéletben írták , hogy állandó töltés gondok voltak , egyszer Németországból jöttek haza benzinkutakon töltögetett aksival -- de az út végén megfeldkezett magáról a jámbor vezető és Tatabányánál sávváltásnál kitette az indexet , ami elszívta az áramot a mágneszelep elől és az le állította a motort beindíthatatlanul . Ajánlom figyelmetekbe , szórakoztató és tanulságos végigolvasni , engem mindenesetre eltántorított a dizel Opel Omega kombi vásárlástól . http://nepitelet.hu/autok/opel/omega_1986/hitvany_kurva/
De visszatérve a Ligier aksihoz : én az 55-öst javaslom . Hogy fel tudja-e tölteni ? Hát nézzük . A Lombardini motor gyári szervizkönyve szerint a lendkerékmágneses rendszer 2000-nél 13 A , 2500-nál 17 A és 3000-nél 20 A töltőáramot produkál . Ha igaz az érték akkor 40-es tempónál már akkor is van némi töltése , ha 120 W-ot fogyasztasz , normál égő világítás mellett is marad legalább 5 amper . Az 55 Aó-s aksit normál körülmények között kapacitás 1/10-ed uskve 1/20-ad áramerőssséggel illik tölteni .
Az Ambráknak némileg gyenge pontjuk a töltés , bár nekem jók a tapasztalataim , összeségében mindig töltött volt az aksim , télen városban is . Igaz a hátsó ablakot sosem fűtöttem ( szerintem nem is jó ) , de csisszre kiszolgálta a verdát az áramtermelő .
Az én aixamom múlt hét Vasárnap óta nem ment.Ma megpróbáltam így indult.
Jött egyik haverom rámértünk multiméterrel.Enyémbe az a fajta izzitórelé van ami ha kialszik a izzitás visszajelző azzal együtt megszünik az izzitás is.
Ennek jónak kell lenni. De majd megpróbálom úgy is, hogy rásegítek egy másik akkuval. Ott az amperek összeadódnak és olyan lesz, mintha nagyobb AH-s akkum lenne.
Ilyen a Samartunknál fordult elő. Eltörött a tanknál a visszafolyó ág műanyag csöcse. A kocsi alulról műanyaggal burkolt, telefoly a műanyag gázolajjal, aztán fékezéskor előre löttyent. Csak néztem, mint maci a málnásban. Hátul a motor. Tapperoltam a kocsi előtt az aszfalton a gázolajat :)
1994 óta szinte csak dízellel járok. Ezekszerint "próbapadon", mert keveset fogyasztanak. A Smartunk 3-4 liter között, most télen valamivel 4 felett. A régi 1.7 D Astrám 5.5 körül fogyasztott, az Audi 1.9 TD mindig 7 körül, a PUG 2.Í HDI 5.4 átlaggal ment. A mopedeket nem számolva a jelenlegi 2.2 HDI "hulladék" a 6. dízelem. A németeknél a futómű, vezérlés, izzítógyertyák, a franciáknál az alsó ékszíjtárcsa, gömbfejek, stabpálcák , vezérlés volt cserélendő. A Smart más műfaj :).
Még szerencse, hogy egy Hybridnél nincsenek ilyen gondok.
Még a használt rézalátétet is puhítani kell a beépítés előtt.Felfűzöd egy drótra az alátéteket, akár gáztűzhely lángján felmelegíted lilás árnyalatúra, majd vízbe hirtelen lehűtöd.
Hoztam a kocsiba 10 liter OMV prémium gázolajat, majd beindítottam, járt kint kb 15 percet. Visszaálltam a garázsba és lett alatta egy kb 20cm átmérőjű gázolaj folt. Már álló helyzetben. Eddig sohasem folyt, pedig járt már ennyit egy helyben. Van olyan hely, ahol "szokott" folyni? Legutóbb lekötöttem az üzemanyag csövet, mert úgy könnyebb volt visszatenni a légszűrőt, de jól meghúztam, jobban, mint volt. Ki is tisztítottam a réz alátetek alatt, nehogy a kosz miatt szivárogjon.
Másik, akksi.
Nekem is kint éjszakázott. Benne maradt az akksi sajnos. 15mp izzítás után első indítózás megfogta a 40Ah 330 A-es akksit. Kihoztam a 44-es 390A-es bannert, azzal beindult kb 4 mp indítózás után.
Bár csak az enyém is ilyen jól indulna. Arra nem gondolok, hogy túlságosan kopott lenne a motor, mert nem füstöl. Nem megfelelő izzításra, vagy gyenge porlasztásra gondolok.