Keresés

Részletes keresés

kod1111 Creative Commons License 2010.12.01 0 0 15317

Nekem is  300-as indirekttem és azt vettem észre, hogy 70-ről gyönyörúen leesik másnapra a víz 35-re ami ugye már kevés, lezártam a cirkulációs vezetéket azóta 1 kicsit távobb kell ebgedni nyításkor, de hőfok kibírja 2-2,5napig.

Előzmény: mediterro (15315)
Oli59 Creative Commons License 2010.12.01 0 0 15316

Szia Blue!

 

Küldtem privit.

mediterro Creative Commons License 2010.12.01 0 0 15315

Otthoni tapasztalások

 

Rendszer:

Nekem jelen pillanatban  1 Hőterm Carbon M 35Kw-os nagyajtós vegyeskazán van. Ez fűt két tartályt, HMW 300 lit, és a fűtési 1000 literest. Falfűtés és padlófűtés van.

A visszatérő a kondenzációson keresztül megy, és csak akkor kapcsol be a gáz, ha a vízhőfok 35 alá megy. Így a gázkazán szivattyúja járatja a vizet, csak gáz nélkül.

3 szivattyú van a rendszerbe, mind 25-60 Grundfos, ebből két darab Alpha 2.

Védelmükről 1db Apc Smart 600-as szünetmentes gondoskodik, 2 db 12v 7ah akksival (vateráról 17 eFt)

A vegyes nyitottba üzemel.

A próbafűtéskor a huzatszabályzóra hagyatkoztam, de mostanába nyitott hamuzó ajtóval dolgozok. A cégnél rendelkezésre áll kartonpapír, egyéb papír csomagolóanyagokat csipegetek, amit nem vesznek rossz néven, mivel csak fogja a helyet…

Ez a gyújtós + néha-néha ezzel emelem a hőfokokat

Ugye legjobban a népszabit szeretem gyújtásra használni, mert ezek a színes prospektusok amik a madarasból, vagy egyéb helyről jönnek, nem valami jól gyulladnak.

A próbafűtéskor nem volt szigetelve a tartály, azóta gyorsabban melegszik fel, és meg is tartja a hőt, mert a kivétellel 35 fok alá nem megyek. Ezt 2 napig tartotta, veszteség nélkül.

Itt jön a képbe hogy nem érdemes 0-ra leszívni, mert sokkal tovább tart majd felfűteni, mint 35-85-re.

Enyhe időben a termofejeket padló 30, fal 25-re állítom, nagyobb zimába a falat is 30-ra állítom.

Minden nap kotrok, hetente a táskákat is lehúzom. A saválló 180-as átm. Füstcső színe szép lilás, nem sok kátrány képződhet benne, majd infrával megmérem a füstgázt.

Vezérlés:

Resol 4 érzékelős vezényel nálam.

1 érzékelő a kazán előremenő csonkon, továbbá a pufi felső, alsó, és az indirekt csonkján van.

Ezeket azért szeretem, mert pontosabbak, mint a tartályon, és a kazánon lévő analóg mutatók.

A kazán (tetején lévő hőmérő szerint) 90-100 fokig üzemel, 105-nél már fújkálja a vizet, lehet azért, mert kicsi a tágtartály (35L)….

Amíg nem volt digitális hőfokmérő, addig nem mertem 95fokos kazánhőmérséklet felé menni, de a Resol megmutatja hogy ekkor még csak 77fok az előremenő. Ezt nem tudom 82 foknál feljebb vinni kiegyenlítő tartály táncolás nélkül.

 

Fűtés:

az egész mindenség arra épül, hogyha hazajövök a munkából du 4-5, addig bírja, majd ezután nyomatom fel. Átlagban 40 kg fa megy el naponta, tehát ha 6 hónappal számolok 70 mázsa fa lehet a fogyasztás(ha 7-8 hónappal akkor több, de megáll 80 mázsánál, arról nem is beszélve, hogy kandallóval jóval kevesebb fa kellene), a 130m2 + 30 m2 garázs esetén úgy, hogy a fal 20cm, plafon 25cm, aljzat 10 cm-re lenne szigetelve, az ablakok pedig 06-os hő átbocsátásúak

(tokkal együtt nyilván 1, de máshol csak az ablak 1)

Könnyen lehet, hogy feleekkora ház kijön 30-40 mázsával, de valamennyi gázt csak csipegetne e mellé is.

(Tervezem, hogy felpattintok a tetőre egy 30-60 csöves napkoli rendszert, ami a köbös pufira lenne kötve. Abban reménykedek, hogy legalább 50 fokon szinten tartaná a pufit, 30-35-ről már fűtök)

Amennyiben csak gázról megyünk (novemberbe)4-5 m3 megy 1 nap alatt a kondenzációssal

4 óra kell 30-35-ről ahhoz, hogy felül 75-80-ra, alul 75-80-ra felnyomja az 1000 litert. (88/82-nél jobban még nem sikerült, betudható ez annak hogy hőcserélőn keresztül fűtöm)

Direktbe biztos lehet többre is, ezért nem hiszem hogy kevés a 35kw.

Az indirekt mindig elejti a meleget, pedig matrózmosdással tusolunk. Nyit-zár szappanoz,nyit-zár szappanoz,majd go, és így a 300liter csak 1 napig bírja(lehet hogy visszacsapó kell valamelyik ágba)

Hosszas kisérletezés után a következő módon fűtök:

Nyomatom a házat meg a tartályt ezzerel, bent 22fok, a tartály meg leengedem 65 fokig.

Így másnap innen indulok, vagyis van egy kis előnyöm, mintha 35fokról indulnék.  Ezáltal van ideje a kazánnak „utolérni” a tartályt(nem megy 50 alá a pufi, mert a vegyes küldi az utánpótlást)

Mivel a vegyes a gázkazánon keresztül küldi a kakaót a ház felé, ezért úgy szoktam eljárni, hogy először a pufit fűtöm alul felül 60-ra, anélkül hogy a ház vagy a hmv csipegetne belőle, ekkor a fal és a padló kerregője ki van kapcsolva, valamint a kondi is áramtalanítva van.

Máskülönben bekapcsol a gáz a hmv miatt(mindegy hogy a hmv-t a kondin 40-50-60fokosra állítom, a gáz utánfűt)

 

Végezetül mellékelek egy excelt a fafogyasztásról, külső hőmérséklet arányába.

 

 

 

Blue_Sky_007 Creative Commons License 2010.12.01 0 0 15314

3 alapvetően egymástól markánsan eltérő vészhűtési megoldás létezik.

  1. A kazán alapból rendelkezik vészhűtő körrel, ekkor csak egy TS130 kell és egy lefolyó amin a felmelegedett hűtővíz elfolyik.
  2. A kazán nem rendelkezik vészhűtőkörrel, de külsőleg (vagy utólag belülre) rá(bele)tehető, ekkor meg kell venned a vészhűtőkört és a TS130-at valamint a lefolyóról gondoskodni kell.
  3. Ez a legolcsóbb, de "legkritikusabb" megoldás, ha veszel egy kazánfeltöltő szelepet (ez olyan 4-5 eFt) és egy TS130-at. Ha a kazánban a víz forr (95 fok) akkor a TS elkezdi leengedni a vizet a rendszerből, és amikor a kazánfeltöltő szelep beállított nyomása alá kerül a rendszernyomás, akkor a hálózati vizet elkezdi beengedni a kazánfeltöltő a fűtésrendszerbe. Itt kritikus, hogy mit hova teszel, mi mi után következik a sorban. Nekem ez van. A megoldás nálam az, hogy a tágulási a VTC511 előtt van, vagyis ha a kazánból leengedésre kerül a víz a TS által, akkor először nem tökhideg, hanem langyos víz kerül a rendszerbe a tágulásikból. Ezután kerül sor a kazánfeltöltő üzembelépésére, ami szintén a tágulási elé, vagyis a VTC511 elé van bekötve, ezért először a tágulásit tölti, de közben a VTC511 által "előmelegített" vizet enged csak a kazánra, hogy nem kapjon hősokkot az öntvény. Itt a veszély az, ha a lakásban fűtéscsőrepedésed van, akkor a vízműtelep kapacitásának határáig képes a lakásodat elárasztani. Az első kettőnél csak a vízdíjat fizeted, kárt nem okoz.
Előzmény: Menahan (15303)
nszethi Creative Commons License 2010.11.30 0 0 15313

Ja azt kihagytam, hogy a mindig langyos radiátorok hősugárzása miatt le lehetett venni a lakás hőfokát 22 fokra, és mégsem panaszkodik senki.  Eddig a vegyessel 24-re nyomtam, mert akkor nem jött morgás a fotelből fürdőből . :-))

nszethi Creative Commons License 2010.11.30 0 0 15312

Ma játszottam egy sort. Eddig a szobatemosztát kapcsolta a szivattyúkat, mikor a lakás meleget kért. Igy viszont kihűltek a radiátorok a köztes időben. Átkötöttem úgy, hogy a lakásba a vizet felnyomó szivattyú folyamatosan meg addig, míg a pufferben van elég meleg, a pufferből a hőcserélőt hajtó szivattyút pedig próbából egy bojler hőfokszabályzóval kapcsolgatom, aminek az érzékelőjét a lakás felé menő csőre fogattam. Így olyan 45 fokosak a radiátorok állandóan, lassabban hűl ki a lakás, a szobatermó meg ha fűtés kell, akkor állandóra kapcsolja a szivattyút. Mikor megel van, megint jön a kvantálás. Persze ha megtetszik, a bojlerszabályzót is kiváltom egy elektronikussal, mert túl nagy a hiszterézise.

nszethi Creative Commons License 2010.11.30 0 0 15311

Majd felrakom ide a kapcsolásokat. Filléresből kihozható, és nagyon pontosan kapcsol, ellentétben a csőtermókkal. A hőmérő is filléres, az alapműszer cca 1.500-/db, a jeladó egy LM35D tipusú hőfokjeladó IC, ami 10mV / C -ra van gyártva, 0-150 C-ig működik. Ez is van vagy 150Ft/db. A tápban azért vannak akkora kondik, mert az aggregát feszültsége akár 30V-ot is imbolyog, így 25V DC-ből, jó nagy pufferrel csináltam meg a 12V-ot, amiről az elektronika megy. Nem tud akkorát köhögni az aggregát, hogy ebből ne fussa ki a 12V.

Előzmény: josi 93 (15291)
nszethi Creative Commons License 2010.11.30 0 0 15310

Igen, a rendesebbikből. Igy nem gravitál vissza a kazán felé, ha lekapcsol a szivattyú. Lesz beépített kisaggregát a pincébe üzemkészen, áramszünet esetére, meg van egy szinuszos szünetmentesem is.

Előzmény: Les Grossman (15284)
Menahan Creative Commons License 2010.11.30 0 0 15309

Én 12 radiátorra a VTA 372-est néztem ki.

Előzmény: visine1 (15308)
visine1 Creative Commons License 2010.11.30 0 0 15308

Sziasztok!

Én is megszerettem volna kérdezni,hogy melyik ESBE tipus lenne jó szerintetek?Nem akarnék megint hülyeséget csinálni.

visine1 Creative Commons License 2010.11.30 0 0 15307

Sziasztok!

Én is megszerettem volna kérdezni,hogy melyik ESBE tipus lenne jó szerintetek?Nem akarnék megint hülyeséget csinálni.

visine1 Creative Commons License 2010.11.30 0 0 15306

Sziasztok!

Én is megszerettem volna kérdezni,hogy melyik ESBE tipus lenne jó szerintetek?Nem akarnék megint hülyeséget csinálni.

kormi07 Creative Commons License 2010.11.30 0 0 15305

Erre is igen:-)

Előzmény: kod1111 (15288)
kormi07 Creative Commons License 2010.11.30 0 0 15304

Igen.

Előzmény: Sandor (15281)
Menahan Creative Commons License 2010.11.30 0 0 15303

Blue, neked hol van a Demradon a biztonsági hőcserélő?

Előzmény: Blue_Sky_007 (15219)
Menahan Creative Commons License 2010.11.30 0 0 15302

Blue Kolléga "oktatott", hogy mindenképpen fontos, de nem találtam a helyét a rendszerben.

Szóval elég ha vigyázok?:-) Bár már két gyerkek született úgy, hogy én vigyáztam...

 

 

Blue, előzetesen is elnézést. Nem pejoratív értelemben mondtam.

Előzmény: t.zsolti (15301)
t.zsolti Creative Commons License 2010.11.30 0 0 15301

akkor hova akarod a ts-130-at?????

Előzmény: Menahan (15300)
Menahan Creative Commons License 2010.11.30 0 0 15300

Az nincs, egy öreg lemezkazán pöfékel a pincében. 

Előzmény: t.zsolti (15299)
t.zsolti Creative Commons License 2010.11.30 0 0 15299

igen,ha van biztonsági hőcserélő a kazánban,kazánon

Előzmény: Menahan (15298)
Menahan Creative Commons License 2010.11.30 0 0 15298

Jól felmondtam a leckét?:-)

De van újabb kérdésem is... A tegnapi nem kicsit piros betűs válaszodat (15219) komolyan megfontolva jól értem, hogy a TS-130-as termikus elfolyószelepet (szakszer rajzon kazán feletti piros karika) rá kell kötni a hidegvízre?

Előzmény: Blue_Sky_007 (15294)
t.zsolti Creative Commons License 2010.11.30 0 0 15297

nekem nincs benne ,és működik,igaz amíg a pufi 90 fokos adig annyival van fűtve és kész

Előzmény: Blue_Sky_007 (15294)
t.zsolti Creative Commons License 2010.11.30 0 0 15296

meghatározptt nyomáskülömbség hatására átfolyt vízmennyiség    köb/óra-ban megadva.

Előzmény: Menahan (15293)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2010.11.30 0 0 15295

Csak azért volt zavaró a kérdés, mert a kazán és a puffer nem határozza meg a VTA-t. Azt a szivattyúnak és a fűtéskörnek megfelelően kell választanod.

Előzmény: Menahan (15293)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2010.11.30 0 0 15294

OK. Látom nem kevered. A Kvs az áteresztőképességet (nagyon leegyszerűsítve) mutatja. Minél nagyobb az érték, annál több vizet tud átengedni (majd a szakik jól helyreigazítanak engem is).

Sok radiátor=nagy Kvs

kevés radiátor=kis Kvs

 

Legalább is én így értelmezem.

Előzmény: Menahan (15293)
Menahan Creative Commons License 2010.11.30 0 0 15293

A puffer-radiátor kör közé betenni, amint az a szakszeres bekötési rajz gyűjtőtartály utáni piros körben látható.

 

http://www.szakszer.hu/sites/default/files/bekötési%20rajz%20esbe_0.jpg

 

Ha jól értem az általatok korábban már többször leírtakat a rendszerbe két darab termosztatikus keverőszelepet kell beépíteni.

Egyet a kazán előremenő és visszatérő ága közé pl. ESBE VTC 511, mely  kazánvédő töltőszelep  és egyet a puffer-radiátor kör közé pl. ESBE VTA 322, vagy VTA 372, mely a fűtéskör állandó 35-60 fok között beállított vízhőmérsékletét hivatott biztosítani.

 

a webgaz honlapon a VTA322 és a VTA 372 között különbséget csak a "kvs" értékben látok, de arról meg nem tudom, hogy micsoda.:-)  

Előzmény: Blue_Sky_007 (15290)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2010.11.30 0 0 15292

Kicsit felrázott volna a dolog nem?

Előzmény: josi 93 (15291)
josi 93 Creative Commons License 2010.11.30 0 0 15291

Szia!

Az elektronikáról mesélnél nekem privátban? (esetleg kapcs rajzzalegyütt, mert gondolom a hőmérőpaneleken kívülatöbbit te csináltad) Most így elsőre a táppuffer kondiméretein akadtam fel....

 

 

 

 

Többieknek:rajzolni se kedvem,se időm, fáradt vagyok, ma majdnem sikerült magamon 260 voltotátküldeni....

 

De msotmárvégképp nem tudom mit gondoljak... Reggelminden fullhideg, aminek annakiskellett lennie. Pufferhülése ennekmértékű. Talán egy porszem van a gépezetben?

Előzmény: nszethi (15269)
Blue_Sky_007 Creative Commons License 2010.11.30 0 0 15290

Mit akarsz csinálni a VTA-val mire kell neked?

Előzmény: Menahan (15289)
Menahan Creative Commons License 2010.11.30 0 0 15289

Sziasztok! 30 kw-os lemezkazán-1 m3 puffer kombó-hoz melyik ESBE VTA-t javasoljátok? A 322-est, vagy a 372-est? HMV csatlakozást jövőre tervezem.

kod1111 Creative Commons License 2010.11.30 0 0 15288

Az első és második képen lévő polifoam nem kap egy kicsit túlnagy terhelést, szép alakformálós lett a füstcső forrósága miatt.

Előzmény: kormi07 (15267)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!