Üdv mindenkinek! Szeretnék segitséget kérni, mert sikerült vennem egy Tolyota Avensis 2.2 d4d turbos autot ,(2008) de olasz nyelvü kezelési könyvel. Kérdés, hogy van-e bármi esélyem egy magyarnyelvühöz hozzájutni. Ha valakinek van a birtokában kérem irjon. Köszönöm előre is.
Nem tudom de még az OP-COM adta a legtöbbet,elözöleg próbálták,Autocommal,Delphivel,egyik ismerösnél van a kocsi,és volt ott nála egy másik haver segiteni ezekkel,aztán KTS,és a végén én voltam segiteni OP-COM-al,de sajnos se élöadat,se kivezérlö tesztet egyik se tudott,még aktiv se volt a kijelzön.
Hátha itt többen járnak,és valaki már találkozott ilyen gonddal!
Lenne kis gondom,adott egy Opel Astra J,2012-es,mot kód:A14XEL,Sötét kék.
Lényeg törött kocsi volt Ausztriába csinálták,üzem képtelen volt,most már beindul,a motor müködik,de nem látja a teszter,nincs jel a diag csatinál.
Világitásnál,helyzet világitás,tompitott van,de fényszóró nincs,pedig ha kapcsolva van,a müszerfalon mutatja a vissza jelzést,csak a lámpa nem világit,sajnos senkinek sehol idáig nem volt semmi kapcsolási rajza róla akit elértem,hibakódok.
U0181 - Megszakadt az összeköttetés a fényszóró állító vezérlő modullal
U1515 - 1. LIN busz Megszakadt az összeköttetés az 5-ös készülékkel
U1530 - 3. LIN busz Megszakadt az összeköttetés a 0-ás készülékke
U1540 - 4. LIN busz Megszakadt az összeköttetés a 0-ás készülékkel
U1544 - 4. LIN busz Megszakadt az összeköttetés a 4-es készülékkel
Gondolom olyan egyszerű dolgok a többségnek semmit sem mondanak (bízok benn, hogy az intelligensebbje felismeri a szarkazmust és nem fog megsértődni), mint domborzati viszonyok, uralkodó szélirány, közlekedési szokások, stb.
Pl.az osztrák nagyobb városok tengerszint feletti magassága: Salzburg 424m, Villach 501m, Klagenfurt 446m, Graz 353m, míg Budapesté, pl 102m.
Aki mondjuk síelni járnak ki, vagy a hegyekbe, azok meg többnyire az 500-1500m sávba mennek. Az uralkodó szélirány, elég egy műholdképet megnézni, nyugati (vagyis kifelé szembe fúj, vissza meg hátulról), így nagy logika nem kell hozzá, hogy miért van Ausztria felé nagyobb fogyasztás, mint visszafelé.
Arról nem is beszélve, hogy mások a közlekedési szokások, a 130-at illik jobban betartani és rengeteg a 100-as korlátozó szakasz Ausztriában (van már 80-as is). Magyarországon legutóbb az M7-est jártam végig, a nagy völgyhídon kívül mindenhol 140-el tudtam menni, sehol nem kellett elvenni a lábam a gázról a 200km-en. ilyen szakasz Ausztriában nincs, már 50 km is nagy szó korlátozás nélkül, dugó nélkül.
Több mint tíz éve élek Ausztriába és használok német, magyar és osztrák üzemanyagot is. Nem lehet a fogyasztás szempontjából különbséget érezni az üzemanyagok között, hogyan is lehetne? A bennük rejlő energia max 1-2%-nyit térhet el egymástól, azt meg nem lehet érezni, mérni.
Nem fitymálás ez, hanem hosszú idő tapasztalata...
Igen, de keresztül kellett már párszor mennem az országon, de ilyennel soha nem találkoztam. Biztosan van saját finomítójuk, meg olajlaborjuk és nagyon csoda gázolajuk lehet :-) A kis maszek, nevenincs hálózatok már csak erről híresek:-)
Tirolban van egy mini hálózat, a http://www.rissbacher.at/, ök pl biztosan Százhalombattai olajat forgalmaznak, volt kezembe párszor a szállítólevél!
Az utóbbi másfél évbe egyre több kamionostól,buszostól hallom olyan szemét van kint alig tudtak haza jönni,mikor megtankoltak. Volt akinek nagyon kevés volt a tankba,rátankolt eljutott egy rövid távig,mikor a rendszerböl kifogyott akkor megált,és nem lehetett,ujra inditani,segélyszolgálat,aztán lekelett üriteni,és máshonan hoztak gázolajat.Ráadásúl nem névtelen kutaknál hanem neves kutaknál tankoltak.
Nem nagy kunszt. Én is kinyitottam a műhelyajtót :)
-sőt, dolgoztam is, megpróbáltam levadászni miért nem kúz be a klímakompresszorom kuplungja. De később pl. felpattantam a traktorra 60 kilométerrel odébb, és lenyírtam a füvet az após telkén. Meg kocsit is mostam. Le is égett a nyakam rendesen.