Nem a volt cegemet ( egy hete hagytam ott oket kb koszonés nelkül ) akarom savazni ezért nem nevesitem.
Felvettek azzal, h hetente egy Mo-Angol-Mo kör. Belfoldesek eloraknak, 24-45 itthon ho vegen kompenzácioval.
Nos ugye ez 4x3800-4000 km. Ami ugye csak 180 orában is csak nyélen megy akkor is necces. Mindezt 5 kilo fixért.
A masodik honap vegen kiderult hogy 350 et elis utaltak. Levonasok tomkelege, 26l/100+0,3 tonna szorzo siman megy szerintuk cshnek, német bundeson, vagy ha francia is beesett még az N4 luxus volt. Persze mondtam h ezt a honapot vegig csinalom h ne hagyjam szarba oket. A masodik honap elszámolása igy h benyogtem az unalmast:
Megint 350 25Ft/km
Levonva 89000 mert Franciaba leloptak egy disztarcsat, meg ossze cseszték a baloldali fellepot de leszedni nem tudtak. Két tukor lapot meg egy hátlapot vettem kint hogy melozni tudjak 100€. Szlovakba megvett egy rendor 150€ ra valami hulyeséggel persze benyelhettem, így osszességében 2 hónap 4 napot voltam itthon, kb a lé lett osszesen 530
Mindezert leadtam 29867 km -t
Óvatosan a biatorbágyi frigos céggel!!! Így megy tovabb napocskaGyuri lesz a kánoán
Filoztam a tetoablakon, de ez nem daf volt. Amugy semmi nem volt nálam, még telefon se, nemhogy csavarhuzó. Nyugodt lehetsz masfel oraig filoztam rajta
Amugy tök könnyű kinyitni azt az autot:-) mikor tették be az ablakot láttam hogy nézz ki a zár, hmm elég puritán, nem egy vasziszdasz kinyitni
Én egy mikrot, kávéfőzőt TV-t nem tartok extrának. Tavaly vettem 100€-ért egy 51cm-es LED TV-t, hogy beszerelem a kamionba. Még költöttem 13€ tartóra meg kábelre. Majd később belegondoltam, hogy a TV tunert amit a laptopba kell bedugni 2 éve elő se vettem. Teljesen felesleges a TV számomra. Úgyhogy amikor pár hónappal később hazamentem egyszer autóval repülő helyett hazavittem azt is. Később egy kiárusításban 25€-t vettem egy 12V-os 10"-os akkumulátoros LCD TV-t. Sajnáltam otthagyni ennyiért. Megvan már vagy másfél éve de még sose néztem rajta adást.
Egy mikro vagy kávéfőző sem tétel (60€-ba sem kerül darabja ha nem szükséges 24V-os). Az ilyet többnyire nem is a tulaj, hanem a sofőr saját magának veszi és szereli be.
Amikor engem kizárt a DAF én a tetőszellőzöt próbáltam meg felfeszíteni csavarhúzóval decemberben hátha enged a zár. Nem engedett és szíllánkosra tört szét. Azután benyúltam seprűnyéllel a tetőablak nyílásán át és kinyítottam az ajtózárat. A Space Cab-es DAF-ban van a tetőszellőző alatt egy elhúzható műanyag lap (a napfényvédő). Azt elhúztam befedve a tető nyílását és úgy dolgoztam még 2 hétig karácsonyig. Picit zajosabb volt a fülke meg hidegebb de lehetett dolgozni vele. Nem kellett az oldalablakot beverni. Karácsonyi hazamenetelkor elfelejtettem szólni a tetőablak hiányáról. Így aztán volt meglepetés annak aki átmenetileg felült az autómra.
Elmondom. Az egész kelet-európai fuvarozás arra épül, hogy mivel az állandó költség (üzemanyag, karbantartás, járműpark beszerzése, útdíj) a keleti cégeknek gyakorlatilag ugyanannyi mint a nyugatiaknak, így úgy szereznek piacot, hogy a legjelentősebb tételt a sofőr bérét tartják alacsonyan. Még adózásban vannak különbségek (helyi adók, társasági adók) a keleti cégek javára, de ez azért kisebb jelentőségű) Csak így tudnak versenyképesek lenni. (Na meg úgy, hogy heteket, hétvégéket élnek a kamionban. Ezen változtat a Belga és a Francia szankció).
Ha ez a lehetőség megszűnik úgy borul az egyensúly, a versenyképesség csökken. Nem véletlenül csak az "új" EU-s tagországok tiltakoztak a német minimálbér ellen.
Amíg a bérkérdés nem kerül rendezésre addig lehet itt 16.500 sofőr is képezni mindig hiány lesz. De ez igaz a nyugati részre is, mert ott is alacsony a végzett munkához képest a bér, csak most a kelet-európai országokból elszívva a munkaerőt még átmenetileg sikerül feledtetni a problémát.
Gyurka magánvagyon csak azért került szoba nálam, mert annak ellenére, hogy neki megvan az anyagi fedezete a probléma orvoslására mégis máshonnan akar forrást erre bevonni. (külföldiek bírságolásából). Ezt tartom pofátlanságnak.
Tapasztalatom az amit az ember ingyen kap azt nem becsüli meg. Lehet itt más pénzéből a jogosítványt szponzorálni, de az ilyen sofőrök jó része nagyon hamar befejezi sofőr pályafutását.
Annak idején én olyan középiskolába jártam ahol, autós, közlekedési szakmákhoz képeztek embereket. Volt egy gépjármű karbantartó szak aminek a lényege volt, hogy fuvarozáshoz kapcsolódó jogszabályokat tanultak, gépjármű szerkezettant, és a honvédségen anyagi támogatásával a B+C jogosítványt is ingyen kapták a 4. év végére. A kb. húsz főből 1 azaz 1 lett később sofőr. Pedig minden ingyen volt.
hmm itt dolgoznak echte külföldi cégnél, ugy emlékszem....
pl németbe a munkáltató ugyanugy viselkedik a német soförjével, mint a magyar?? vagy franciába?? esetleg olaszba??
én tudom, hogy nem:D
el tudom képzelni a franciát, hogy elvileg hetelne, aztán a francia munkáltato 3 hétig europába köröztetné, majd hazaengedi 1 napra, aztán vissza mert a kocsi nem állhat.... hmm biztos németbe is igy van:D
volt olyan hely ahol 2 hét kinn 1 hét otthon volt, jo volt, de inkább a melo tetszett
voltam olyan helyen, hogy mikor mentem ki akkor szoltam 27. vagy 30. napon szeretnék otthon lenni és otthon voltam, kb 10 honapig nem volt gond ezzel soha, a turnusba 1x se kellett szólnom el ne felejtse, de ez elromlott.
nem felejtem el amikor már ugattam, kioktatott a kamionozás nem arról szol, hogy a sofőr akkor jön haza mikor ö szeretne, mindezt a 8. héten
aztán kitalálták hetelés lesz, na ott felmondtam, nekem nem éri meg 10-20 órára hazamenni 8000 ft-ért
érdekes 10 hónapig nem volt gond, semmi baj, megkérdeztem kellek e, mert úgy érzem nem, aztán kiléptem.... emlékszem mentem fel, kérdezi a góré megbeszélted okosoddal?? persze .... itt a felmondásom, mondjuk ott az utolsó húzás borított ki
volt olyan hely ahol elvileg minden hétvégén otthon voltam
meséljem?? felesleges
nem azért akarok hazamenni, hogy a gyereknek lekeverjek egy nyaklevest tudja ki az apja:D talán mert dolgom van, talán olyan dolog ami fontos....
én bevállalom a 6 hetet is esse kavics, de nem azért, hogy jopofizzak, hanem mert a 7. héten dolgom van, ergo bevállalom. 6. héten amúgy már nyűgös vagyok:DD
nálam ez egy fontos szempont, ha sérül keresek másik helyett, semmi gond nincs
3 fontos szempontom van..... ennyi
nem vagyok én se tökéletes, én bevállalom... de ha én azt mondom, hogy fekete akkor az fekete, ha nem akkor befestem:D
mesélek még egyet. Most beszéltem haverommal.....
mekkora kegybe részesült ma este hazaért, kár hogy péntekre kérte magát haza, és ez a nyaralás eluszott, reggel már menni kellett volna
mondjuk ismerem a céget, sejtettem nem fogják hazavinni, de hazaérhetett volna, csak van még melo, meg kell csinálni. Hülye ülj be az autóba azt csináld , te céged, te kocsid
és igazábol semmiből nem tartana a majomnak felhivni a hülye sofört előtte, hogy figyelj, légyszi van ez a fuvar, ide elviszed, és utána jösz haza, megvan a hazafuvarod. Ugyanaz az eredmény, csak éppen másképp vetitödik le... ja drága a telefonszámla arra a 2 percre
rossz a felfogásom, sajnos... én fix, hogy felhivnám a sofőrt és elmondanám neki hogy ez van...
jobban jársz szerintem,ha elöbb belföldezel,megtanulsz nyergessel biztonságosan közlekedni,plusz rakományrögzités stb.ez kb egy félév alatt megvan,ha még mindig tetszik,akkor érdemes belevágni.
Tóni bátyám vidámságai között tallóztam, és találtam rá a szomszédban .
Nekem nagyon tetszett. :-))
"Az 1992. évi XXII. törvény V. fejezete az alábbiak szerint módosul:
A MUNKAVÉGZÉS SZABÁLYA
102.§ (1) A munkának pihentető, felüdítő hatásúnak kell lennie, ezért a fokozott munkatempó nem megengedett. Ha a dolgozót tetten érik, hogy a munkavégzés közben megizzad, munkaviszonya azonnali hatállyal megszüntetendő.
(2) A minimálbér 5.000.- Ft/óra. Ez az összeg havonta arányosan növekszik a KSH által jelzett inflációnak megfelelően.
103.§ (1) A munkaidő kezdetét és/vagy végét minden alkalmazott egyénileg határozza meg.
(2) Munkakezdés előtt a munkáltató a dolgozó kívánságának megfelelően itallal (pl. kávé, tea, kakaó, kisfröccs, stb.) kedveskedik alkalmazottainak.
(3) Munkavégzés közben nótázás, dalolás, valamint reklámszövegek dúdolgatása kívánatos. Az ehhez feltétlenül szükséges zenéről a munkáltató köteles gondoskodni.
104.§ (1) Amennyiben a dolgozó munka közben elszenderedik, a többi munkatárs köteles a munkavégzést megszakítani, és a legnagyobb csendben, lábujjhegyen elhagyni a munkaterületet. Munkaidejük hátralévő részével a dolgozók szabadon rendelkeznek.
Ugyanezen szabály alkalmazandó a Főnök távollétében is.
(2) Az ebédszünet 12 órától 15 óráig tart. Amennyiben a dolgozó 15 óra után érkezik vissza a munkaterületre, az üzemi konyhán ingyen vacsorára jogosult.
(3) Ha a dolgozónak privát elintéznivalója támad, köteles azt munkaidőben elrendezni. Az ehhez szükséges eszközöket (mobiltelefon, szolgálati gk. internet, stb.) a munkáltató köteles biztosítani. Ebédszünetben, illetve munkaidőn kívül magánügyek intézése szigorúan tilos.
(4) A munkavállaló jó egészségi állapotának megőrzése érdekében, a munkáltató az alábbiakat köteles térítés mentesen a dolgozó rendelkezésére bocsátani: uszoda, szauna, szolárium, masszőr, kozmetikus, mani - illetve pedikűrös
105.§ (1) Ha a munkavállalóhoz ellenkező (speciális esetekben azonos) nemű vendég érkezik, tilos őt bármilyen ügyben megzavarni. A látogatás idejének megfelelő körülmények között történő eltöltése érdekében a munkáltató köteles a dolgozó rendelkezésére egy külön szobát biztosítani, az előírt berendezésekkel. (ágy, minibár, valamint egyéb kreatív kellékek)
(2) Azon dolgozók akik munkaidejük jelentős hányadát az (1) bekezdés szerint kénytelenek eltölteni, kiegészítő juttatásokra is jogosulta
106.§ (1) 10 órakor a munkáltató köteles minden alkalmazott részére – kívánság szerint – az alábbiakat felszolgálni: melegszendvics, pizza, bor, sör, likőr, üdítő, déligyümölcs.
(2) 16 órakor kezdődik a munkahelyről történő ünnepélyes eltávozás. Élőzene mellett az intézmény vezetője forró kézfogással megköszöni az aznapi munkát, és átadja a jutalmakat.
107.§ (1) A munkahelyről való eltávozáskor a dolgozó felszólítás nélkül köteles bemutatni táskáját, retiküljét a biztonsági szolgálatnak. Amennyiben az őr semmilyen eltulajdonított tárgyat nem talál, úgy jogában áll a dolgozót visszaküldeni, az említett mulasztás helyrehozatala érdekében.
(2) Az idősebb dolgozók az általuk eltulajdonított tárgyak lakásukra történő elszállításához, szolgálati gépkocsit jogosultak igénybe venni. Ugyanezt kell alkalmazni terhes nők, illetve vezető beosztású munkavállalók esetében is.
108.§ (1) Ha a dolgozó bizonyítani tudja, hogy éjszakánként munkahelyéről álmodik, éjszakai pótlékra is jogosult. Ennek mértékét a mindenkori álom tartalma határozza meg.
(2) Az éves szabadság időtartama: tavasz-nyár 60 nap, ősz-tél 40 nap " :-))
Üdv. Hozzánk meg most jön egy kolléga, tőletek. Elvileg hétfőn kezd. Jó lenne a mi csapatunkba, 20 nap 10 napozni, mert most káosz van itt is, valami 15 román tette le a kulcsot, a munka meg annyi mint a nyű.
Nálunk(Belefáradtam is nálunk van immár) 4 hét - 1 hét a megbeszélt,ez elfogadható.De sokan azért nem jönnek hozzánk,mert már a 3 hét - 1 hetet sem vállalnák,nemhogy 4-et.
Sok cégnél minden második hétvégén 3-4 nap otthon saját autóval,ezt elfogadhatóbbnak tartják többen,ezt szűrtem le a beszélgetésekből.
De nálunk olyan is van,aki 3 hónapra 3 hetet van otthon.
Szóval az igények elég széleskörűek,kinek mi felel meg.Nekem a minden nap otthon alszok a párom mellett lenne az ideális.
csak annyit jegyeznék meg hogy ugye dolgoztam magyar cégnél, dolgoztam fél évet hollandnál, meg ugye elvileg megint magyar cégnél dolgozom, ironikus akarok lenni lehet, hogy még 1 hétig:D
mesélek a hollandrol
az tény meloztal rendesen napi 1 le és 1 felrako általános volt , mondhatnám 90 %, kb 4-500 kmes távok és fix napidijjal, kb 1700-1800 euro közötti keresett
olyan hogy menetlevél, olyan nem létezett
olyan hogy tankolási cetlik nem létezett, tankolj és kész, voltak kijelőlt kutak (IDS)
olyan hogy fogyasztási norma nem létezett annyit eszik a kocsi amennyit eszik
olyan hogy azonnal faxolni vagy elküldeni a menetlevelet nem létezett, miko beértél a telepre ad le
potok bontoszökevények, de évente 20 uj traktor mindig jött, mindig cserélt (olyan kb 80 autos cég)
ha törtél, vagy valami probléma volt azt mondta a goré aki dolgozik hibádzik nem vonta le... Én 1x betörtem a jobb oldali ablakot, kizárt a traktor, semmi más lehetöségem nem volt, annyit mondott a tulaj, jol tettem ez volt a legolcsobb megoldás
aljamunka, mindent elválallt amit lehetett
és mint irtam a pénzt megkaptad, nehogy nekem egy gyuris azt mondja ennyit kap havonta
voltak negativ dolgok, ilyen a hazajárás, a pénz kifizetése, meg a hülye irányitás, és a szabályok beleszarása, az tény elkaptak szo nélkül fizették a büntit
magyarba ???
beszéltem Wabissal, és szidta mint a bokrot, beszéltem másikkal az is szidta, itt a hazajárás amit ugy kell kikönyörögni, meg az ok nélküli levonások
az nem hazajárás hogy mováron kiessel, majd menj haza hazaérsz délutánra de vasárnap este gyere vissza mert a hétfőn a kocsinak indulni kell
ja még egy a holland cégről, én hétfőn kiszálltam pénteken jöttem vissza és visszaszálltam a kocsiba és a kocsi ott állt hétköznap, nem volt probléma
eza szakma egy nagy kotyvasz, gyuri bácsi nézzen körül saját portékáján, vajon miért van emberhiánya mindig
röhögtem a volt wabis cégemen küldött nekem levelet hogy szeretettel visszavár, rá 3 hete beszéltem egy soförrel, szidta mint a bokrot semmi se változott
valamikor hajoztam összefutottam egy kék volvos ilyen vikingmintás tartályosal beszélgettünk:DD hmm láttam a kocsiját belülről:D
az nem extra hogy távolságkövető, vagy sávelhagyo figyelmeztető:DD
övébe, mikro, kávéföző, tv volt beépitve:D klima ugye alap. Na én ezt nevezem extrának
mesélt a pénzről is... hmm érdekes az ottani fönöknek, miért éri meg a fuvarozás??
Gyuri bácsi teker, mert nincs embere. Nyugaton annyi az állás, hogy nem igaz, pl. nálunk közel nyugat - európai bért adnak, de még sincs ember, folyton panaszkodik a vezetőség. Nem baj, jó ez nekünk, én a német Fehrnfahrer - t szoktam megvenni, ott is hirdet boldog - boldogtalan.
Ovi és Gyuribácsi átadta a Wabi új, 100 szobás és Balaton-parti stranddal rendelkező üdülőjét. Potom egymilliárdért.
Évente összesen 1000 alkalmazott és családja pihenhet egy-egy hetet kedvezményesen a főszezonban.
Az üdülőberuházás kiegészíti a Wab. szociális gondoskodási intézményrendszerét: a Waberers alapítvány által a rászorulóknak nyújtott támogatást, a gyermeknevelési hozzájárulást, a folyamatos betegállományba kerültekről való gondoskodást.
Az egy éves balesetmentes közlekedésért a gépjárművezetők 200 ezer forint hűségjutalmat kapnak.
A vállalat finanszírozza évente 100 hivatásos gépjárművezető E kategóriás kiképzését, enyhítve ezzel a sofőrhiányt.
Milyen rendes, nemes ember. Már könnyezek is. Még a végén újra lesz céges SZOT-beutaló?
Tényleg igaz ez az évente 200 ezres jutalom a balesetmentességért???
A Waberersnél az utolsó 1-2 évben rengeteg változás volt.Az elmúlt pár hónapban sokkal több elégedett sofőrrel találkoztam,mint elégedetlennel. Az újabb autók már 460-500-asok,nem alapfelszereltséggel. A Waberersnél régebb óta van lehetőség arra,hogy megfinanszírozzák neked a jogsit,aláírsz velük x évet.Az összes ötletedet rég megvalósították.Ennek ellenére nincs sofőrjük.Pedig a Waberers már rég nem az a hely,ami pl. 4 éve volt,amikor ott voltam.Attól függetlenül,hogy biztos most is vannak náluk rossz helyek.
Jól felszerelt autók?Nem egy céggel találkoztam már,ahol igen jól felszerelt autókkal járnak,mondanám a példát,de a rossebnek nem jut eszembe most a nevük,főleg autógumit hordanak sok léces ponyvás póttal,de van silójuk is.Kisfülkés a Daf,460-asok,de távolságtartós tempomat,sávtartó,állóklíma,minden benne van.
Ezenfelül.A mennyi a magánvagyona a Gyurinak témához.
Sajnos még mindig nem tudok eléggé külföldiül ahhoz,hogy idegen nyelvű fórumot olvassak,de rohadt kíváncsi lennék,hogy csak magyar jellegzetesség-e ez a dolog.Nálunk a sofőrök gyűlölik a vállalkozókat,mert azok a sofőrön gazdagodnak meg,rohadt szemetek,nem is értem,hogy képesek keresni más munkáján,nincs lelkiismeretük,átverik a sofőröket stb.,a vállalkozók meg gyűlölik a sofőröket,mert a sofőröknek az Isten pénze nem elég,lelakják az autókat,ellopják a gázolajat,különben is tök hülyék,kerülőúton mennek,megpadkázzák az autót,stb.,stb.
Mit szóltok ehhez?A vállalkozó tisztelje a sofőrt,mert az ő keze munkája által van pénze.A sofőr teszi lehetővé,hogy egynél több kamionja lehessen,ő megy helyette az út szélére aludni,ő nem látja a családját hetekig stb. stb. A sofőr pedig tisztelje a vállalkozót,mert a vállalkozó felelőssége az egész,ő viszi a hátán a céget,szerzi a fuvarokat,és neki 200 a vérnyomása minden nap,hogy a cége ne menjen tönkre.Ő felelős azért az x sofőrért,akik neki dolgoznak,ha ő valamit elszúr és tönkremegy,nemcsak az ő családja válik földönfutóvá,de a sofőrök családjai is bajba kerülnek.(Attól függetlenül,hogy a sofőrjei pillanatok alatt találnak majd másik munkát,míg neki ott marad a milliós-tízmilliós-százmilliós tartozás a nyakán).
Mindenkinek megvannak a maga problémái.Ha az emberek a saját dolgaikkal törődnének és elkezdenék tisztelni egymást a másik munkájáért,sokkal előbbre tartanánk,de ez bizonyára utópia.Megint csak idealista hülye vagyok,gyűlölködni,panaszkodni az sokkal sokkal jobb,rohaggyon meg mindenki,mennyivel jobb lesz akkor.
Én nem keleti tarifáról beszélek. Uniós munkára gondoltam, mert a 6500 fő nem belföldre kell hanem uniós munkára.
Én nem látom sehol a jobban felszerelt autókat. Magastető, klíma, hűtő, 420-450Le az mindenhol standard (még az uniózó magyar cégeknél is). Maximum az fordul elő hogy a sofőrhiány miatt a tulajdonos még néhány apróbb dolgot belerak, hogy megtartsa a sofőrt lemondva így némi pénzről. Hosszútávon ezzel viszont nyer.
A fuvardíjat a nagyok diktálják pl. DHL, Rhenus, Schenker, Danzas, Dachser. Nekik mindegy hogy ki viszi el a fuvart lengyel, német vagy magyar. A lényeg, hogy az árú eljusson a címzetthez. Ha valaki nem direkt a termelőtől kapja a munkát akkor kénytelen ezeknek a nagyoknak dolgozni.
Viszont ezek a nagyok sokszor 1-2 autós alvállalkozókkal dolgoznak (csereszekrénynél ez nagyon jellemző, vagy bérvontatás van). Itt előfordulhat, hogy a tulaj a saját maga által vezetett autót felextrázza.
Viszont sok cég csak bérli az autót egy erre szakosodott cégtől pl Charter Way (MB), Scania Rent stb. A bérbeadó érdeke, hogy a gyorsan bérlőt találjon így ezeknél előfordul hogy a standardnál több dolog is van benne. Havi bérleti díjban könnyű érvényesíteni ezt a többletet hiszen havi 40-50€-val magasabb bérleti díj nem tétel. Később 2-3-4 év után ha kikerül a flottából könnyebb eladni és az árban is visszajön ez plusz befektetés jó része.
Ha esetleg sávtartó automatára meg hasonlóra gondolsz magasabb felszereltség alatt akkor arra meg a magyarázat lehet az, hogy a biztosítók az ilyen autókat díjkedvezményben részesítik tehát egy része ennek is megtérül a másik része meg eladásnál jön majd vissza. De azért ezek még itt is messze vannak attól a standard felszereltséghez hozzátartoznak.
Csak egy példa, hogy itt sem kolbászból van a kerítés.
Az elöző autóm tavaly decemberben 11 évesen lett eladva 1.350.000km-el Euro3-as volt 380Le-vel (egy utólagos részecskeszűrővel így Euro4-es kilométerdíjjal futott a németeknél). Rendszeresen karban volt tartva, heti 3-3.500km-t futott Benelux-Német-Francia pályán
Viszont érdekes amit írsz,ugyanaz a tarifa mint "keleten",akkor az hogy van hogy sokkal jobban felszerelt kocsival dolgoznak kint? Mert azért a kinti cég sem a Télapó.