Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Abraka Dabra Creative Commons License 1999.07.12 0 0 1153
Kedves MindenkI!
Én abszolút nem vagyok egy MS rajongó, de a balesetét én is sajnálom. Azokkal értek egyet, akik szerint nem zárható ki a vezetési hiba. Egész hétvégén nem volt az igazi a kocsija, a rajt előtt még visszament a boxba. Aztán a rajtnál Ervine, és Coulthard is otthagyta. Egyébként is kezd kinyílni a szeme Ervine-nak, állítólag már nem olyan segítőkész, szeretne ő is nyerni. Elképzelhető, hogy Schumacherre leszállt a lila köd, és nyomta, nyomta, és csak az utolsó pillanatban akart fékezni. Az egy nagyon gyors kanyar, egy gyors egyenes után. Aztán vagy elszámította magát, vagy tényleg nem volt megfelelő a fékerő. Ráadásul nem is az ideális íven ment. Ilyen vészfékezésnél SZVSZ nem tudja az irányt ennél a sebességnél korrigálni. Aztán a kavicságy... Ott aztán már semmit nem lehet tenni. Se kormányozni, se fékezni. Ott, ha repül a kocsi a legjobbak is tehetetlenek. Szerintem pontosan soha nem fogjuk egészen megtudni mi történt. Azt sem fogjuk megtudni, hogy szakadhatott le a kocsi eleje. Ezeket a csapatok megtartjág maguknak.
Más.
Knézy: A verseny előtt Panis a tartalékautójáért rohant. Erre K: "Gondolhatják hova rohan, sürgős dolga van az illemhelyen." Ez igazán veretes volt Jenő.
A verseny másik nagy pillanata: MS-t viszi el a helikopi, erre Jenőnk: "Sokkos állapotban lehet, ilyenkor kap infúziót, vérátömlesztést, ...", basszus majdnem leestem az ágyról. Még jó hogy a földön ültem:-))) Fel nem boncolják??? Dr. Knézy...
Azt már nem is mondom, hogy nem tűnt fel neki, hogy Hakkinen körönként jár a boxba, mint egy sima kerékcserét állt neki kommentálni.
nils Creative Commons License 1999.07.12 0 0 1152
Üdv Mindenki!
Nem túl jól beszélek németül, de úgy értettem, mintha Lauda a zertéelen a törött lábbal való versenyzést elemezgette, miszerint, ha a jobb láb törik, az a gázpedál kezelésére még elég lehet; bal lábnál és a féknél természetesen egészen más a helyzet. Biztosan rengeteg minden függ a törés jellegétől is, de felhozhatom Johnny Herbert példáját, aki dupla törött lábbal is egészen jól tudott vezetni. (Más kérdés, hogy közben mit érzett...)
Szóval, én még nem temetem MSch-t, különösen, ha Coulthard és Irvine is így hozza magát, és esetleg nem hagyják Hekcsit messze elhúzni.
nils
MaCS Creative Commons License 1999.07.12 0 0 1151
Halihó!

Köszi a képet! Nagyon fasza!

A versenyről: sajnos csak a legelejét láttam műszaki okok miatt.

Mint tőzsgyökeres MS rajongó nagyon sajnálom a történteket, és örülök, hogy nem történt nagyobb baj.
Annál is inkább sajnálom Schumit, mert éppen én is begipszelt lábbal fexem, és qrva szar, pedig nekem nem is úszik el a bajnokság, csak a nyaram... :(

Az ismétlések során engem az lepett meg, hogy az első kerekek végig egyenesen álltak! És persze helyből Senna ugrott be.

A Knézy meg tényleg egyre kiborítóbb. Az ember már azt hiszi, hogy nem lehet rosszabb, aztán nem, a fenét...

Üdv: MaCS

Előzmény: And67 (1139)
alejandro_magno Creative Commons License 1999.07.12 0 0 1150
Nekem az a velemenyem a balesetrol, hogy Schuminak eltort a kormanya, csakugy, mint Sennanak 5 eve. Irvine szepen kihuzodott balra - valoszinuleg jott egy udvarias figyelmeztetes a radion, hogy ki az elso pilota - Schumi ezt eszlelve rantott is egy idegeset a kormanyon, mire annak a rudja (vagy vmi mas) szepen eltort, amitol az auto erintoiranyban repesztett, majd repult tovabb. Schumacher nem lehetett annyira hulye, hogy ne porgesse meg a fal fele szaguldo kocsit, o hires arrol, hogy - Mansellhez hasonloan - eszmeletlen nehez helyzetekbol is ki tud kaszalodni. A gazpedal kiakadasa eseten ott lett volna a kuplung, a fekhiba meg nevetseges kifogas, mivel a lassitasokon latni lehet mind az elso, mind a hatso kerekek fustoleset. Raadasul a Ferrari nemcsak erosebb motort, de konnyitett autot is inditott Angliaban. Persze nem fogjak elismerni, hogy alulmereteztek egy alkatreszt, foleg most nem, amikor nehany digo jogasz bortonbe akarja zarni az F1 ket csucsmernoket.

A futam amugy teljesseggel DC-e volt: tobb, mint egy ev utan megtort az ot sujto atok, raadasul Irvine is kibekult vele, mindezeken tul a ket masik csapattal is targyalo skotot azzal edesgette vissza Ron Dennis, hogy deklaralta a papiron eddig is meglevo egyenjogusagat Hakkinennel. A mernokcsere is eredmenyes volt, mostmar csak Hakkinen szereloi kozott kell rendet vagni... Hakkinen egyebkent pont a heten mondta, hogy Coulthard nyerhet, ha nincs balszerencseje es osszeszedi magat. Azt meg mindig is elismerte a finn, hogy egyes palyakon a skot gyorsabb, mint o. SZVSZ a kovetkezo futamokon Coulthard es Irvine jo kis versenyeket vivnak majd Hakkinennel.
Kar, hogy az a ..... Honda meg mindig nem veszi komolyan a Jordan csapatot! Frentzen igy csak akkor lehetne VB, ha Hakkinen es Irvine kiesne 4-5 futamon, o meg nem. Persze az ev masodik felere meg a BAR es a Benetton is foljavulhat, nem is beszelve a Williams uj aerodinamikai package-erol...

Sz Tamas Creative Commons License 1999.07.12 0 0 1149
Igazán kedvesek voltak szavaid neked, pár hozzászólással lejjebb.
Érzem, hogy te egy érző szívű ember vagy, és szívből imádod az embereket. Mindet. Kivétel nélkül.
Hogy tudsz te ilyen csodás ember lenni? Így kimutatni érzéseid?
Legközelebb küldök egy interaktív pézsét, hogy kisírhasd magad egy ilyen baleset miatt.

És azt mondtam már, hogy te egy visszafejlődött hulla vagy, aki arra se méltó, hogy a bányászbéka 1000 méterrel magasabbról rádottyancsa kiválasztószervrendszere termékét?
Sötét vagy.

De hogy ne legyek túl off, írok a versenyről is:
Szerintem aki beért, mindenki megérdemelte a pozícióját. Habár Én Eddie-nek szurkoltam (tudjátok: "Jó napot, jó szurkolást kedves nézőink").
Az tetszett, amikor 3 brit volt az első 3.
És az is tök jó volt, ahogy Ralf ment. A maxot hozta ki a nam túl acélos kocsijából. Ráadásul a testvére balesete után.
Heki fiút is sajnálom. De még azért jól járt azzal, hogy ott jött le a kereke, és nem 250-300 körül. Rosszabbul is járhatott voln, mint M. Sumi.
Megjegyzem, ebben az esetben nem lett volna ennyire egysíkú az idény többi versenye. Bááááár,... na mind1.
És a legrosszabb az Sumi balesete volt. Őneki szurkolok, és rossz volt nézni, ahogy belecsapódik a gumifalba.És még áldhatja az eget, hogy így +úszta.
Reméltem, hogy tán a Hungaroringen indzulhat, de most már kételkedem. :o(
Forza Ferrari!

Sz Tamas

feri9 Creative Commons License 1999.07.12 0 0 1148
Hát kedves GRGCORP, tényleg nagyon súlyos, amit itt lentebb írtál. Szerintem gondold át, csinálj egy újabb nicket, aztán gyere vissza, mint vadiúj gyerek. De akkor ne legyél már ilyen baromarcú. Nézd, itt sokan nem szeretik Sch-t, én nagyon nem, de aki nem sajnálta őt a történtek miatt, abban nincs emberi érzés. Pont. Itt időnként cikizzük egymás kedvenc versenyzőit, időnként akár kétségbe vonjuk képességeiket is, de a sérülés az sérülés. Nézd, én még annak se örülök, ha Sch kocsija műszaki hiba miatt áll meg. Menjen mindenki végig épségben, működő kocsiban, és úgy nyerjen a jobb - még akkor is, ha az Sch.
Amit írtál, méltatlan volt mind a topichoz, mind a fair play szelleméhez.
Ha nem világos a fenti finomkodás:
Húzzon a büdös francba mindenki, aki más bajának örül!
Előzmény: GRGCORP (1145)
Mogorva Creative Commons License 1999.07.12 0 0 1147
Hát, barát... Te aztán ordas nagy tuskó gyökér vagy... :(

Tolókocsi mi? Tapló állatja a földnek!
Jó lenne sürgősen nicket változtatnál, legyél mondjuk "sötét bunkó", ha az a gond, hogy nincsenek ekezeteid, akkor a "primitiv seggfej" sem elveszett otlet.

Még egy ilyen büdös bunkót...

A többiektől elnézést, hogy ez az agyatlan állat így kiakasztott, de az ilyeneket nehezen tolerálom.

Más. Mint a mellékelt képen is látható, az ominózus kanyar előtt közel 300-al haladnak, amiről 180-ra kell lasítani. meggyőződésem, hogy Schumi kicsit elszámította magát, mert felidegesítette Irvine. Nincs hozzászokva a fiú, hogy nem koccolnak az útjából ha menni akar... ;)

A felülnézeti képen jól látható, hogy mennyire ráfut Coulthardra is a kanyar bejáratánál, pedig az egyenes közepén még tekintélyes távolságra, legalább 50m-re voltak az előttük haladó Coulthardtól, ráadásul Scumi és Irvine fej-fej mellett szálltak bele a kanyarba úgy, hogy míg Irvine az ideális íven autózott, addig Schumi az út közepére szorulva, úgy próbált elé vágni, de már nem tudta bevenni a kanyart, sőt hely hiányában fékezni sem. 300-ról még egy Ferrari sem tud kb. 30-40m alatt kellően lelassulni. Elszállt. Rendesen...

Ezzel Irvine érdekes helyzetbe került. Jelen pillanatban neki és Schuminak is 32 VB pontja van. Ha Schuminak ki kell hagynia mondjuk 3 futamot, azalatt kis szerencsével akár 20 pontot is ráverhet Eddie fiú, ezesetben érdekesen alakulhatnak a szerepek az istállón belül, ami az így is nyúzott Schuminak plusz megrázkódtatás lesz.

Az az állat Crézy már megin le Watson profeszorozta Watkinst. Jordant meg Eddie Irvine-nal titulálta. Hajtsák már el onnan ezt a negatív marhát, mert teljesen lejáratja az egészet!
:(

Előzmény: GRGCORP (1145)
Peterr Creative Commons License 1999.07.12 0 0 1146
Hejjho!

Szegeny Sumakker , jol osszetorte magat... eccer csak felepul...
Addigis , Hajra Coulthard !

GRGCORP Creative Commons License 1999.07.12 0 0 1145
Ahoj

Erdekes dolgokat muvel manapsag ez a kinezi fiu, de nem csak nektek van tele tole. De eleg kiakaszto hogy mindenki nevebe beszel sokszor. Azert ilyen benyogesekkel hogy mindenki sajnalja hogy schumi eltorte az egyik labat. Egy kicsit elkapott az ideg, aztan rajottem hogy telleg en is sajnalom. De en mondjuk azt sajnalom, hogy nem a gerincet meg a bordajat torte el. Aztan utana hajthatta volna tolokocsis Marborlo-sra festett ferrarijat. :) Bar valoban izgalmassabb lett volna a tovabbiakban a f1 ha mindenfutamon tori ossze a ferrarit de hat ne legyunk telhetetlnek. Sajnaltam szegeny knezit hogy elvette a hangulatat a futamtol, de nekem meghozta jol, csak a kozvetitese vetette vissza. Roviden ennyi lenne asszem.
bye

Homeboy Creative Commons License 1999.07.12 0 0 1144
ezaz 1. hozzászólásom.
1.re nemis akarok sokat fecsegni csak annyi hogy gyógyulj meg Shumi! mert fika nagyszerü vezetését úgyis elrontják azok a tehetséges szerelők, mint azt nem egyszer megtették. úgyhogy nincsen semmi vészve
Hajráá ferrari !!
Mogorva Creative Commons License 1999.07.12 0 0 1143
Szóról-szóra egyetértünk! Szegény Schumi... Ahogy most másodszor végignéztem felvételről, úgy gondolom nem dicsérték meg az események elemzése után Irvine-t. Nekem az a határozott véleményem alakult ki a sokadik megtekintés után, mintha vezetési hiba miatt következett volna be a baleset! Látható, ahogy Schumi már előtte is küzdött (!!) Irvinnel, aki egyrészt rerajtolta, majd miután Schumi megelőzte, a srác visszaelőzte őt. Ezután az ominózus kanyarnál is fej-fej mellett kakaskodtak és lassításban jól látható, hogy schumi ki akarta őt fékezni. Azonban akkor már vagy nem fogott rendesen a fék, vagy egyszerűen túlszaladt és pár méter fékút után a kavicson már esélye sem volt lassulni, mivel szinte végigrepült afelett. Valahogy határozottan ez az érzés alakul ki az emberben a képeket nézve, főleg a helikopteres lassításban szembeötlő a dolog. Persze tévedhetek, és ha esetleg igazam van sem valószínű, hogy a Ferrari valaha is elismeri, hogy vezetési hiba volt, lényegesen kisebb presztizsveszteség műszaki hibának beállítani. Csak az a 10-15m-es füstölgő vészfékezés... az nem hagy nyugodni. Ha egyik fék nem fog, úgy keresztbe fordul egy ekkora fékezésnék, mint a vattacukor... ha meg nem fog a fék, akkor mi füstöl... ha meg beakad a gázpedál, akkor még mindig ott a kuplung, mégha esetleg gyenge is.
Mindenesetre gyors felépülést Schumi!

Hakkinen kerekét inkább nem kommentálom... ez már túl durva. Az ismételt csere után is láthatóan érezte, hogy nem stimmel, szitáltatta is a boxutcából kifelé menet. Most olvastam egy külfölsi oldalon, hogy nem Ő akarta feladni a versenyt, hanem kiszólították a kerék vizsgálata után.
Pech...

Előzmény: Kapsel (1141)
kentaur Creative Commons License 1999.07.11 0 0 1142
Üdv Asztaltársak! Új vagyok a topicban. SZVSZ Häkkinen azért állt ki, mert átvillanhatott vezetés közben az agyán, hogy azt a kereket 300km/h-nál is elhagyhatta volna, és azt nem biztos, hogy olyan szerencsésen megúszta volna, mint az ausztrál balesetét. Az összetett első helyét pedig tényleg nem fenyegette veszély.

Jenőt, bár jobban elviselem, mint Palikot, de a mai kuvikolása idegesített!

Van-e valakinek ötlete, hogy a Honda miért a BAR-nak adja a motorját? SZVSZ a Williams jobb autót építene hozzá és Ralfban is több van, mint Jacques-ban.

Elnézést, hogy kicsit hosszú voltam.

Előzmény: Fec (1118)
Kapsel Creative Commons License 1999.07.11 0 0 1141
Most olvastam az www.itv-f1.com-on, hogy Schumi az elkövetkező 3 versenyt biztos kihagyja, de az is lehet, hogy nemcsak 3-at de 5-öt, mindez attól füüg milyen gyorsan gyógyúl.

Én abszolute nem vagyok Schumi rajongó, de nagyon sajnálom ami vele történt. Nélküle a világbajnokság elég egyhangú lesz a továbbiakban. Jobban örültem volna ha Hakkinen szoros versenyben diadalmaskodott volna.

Az első hely tehát valószínűleg eldőlt (hacsak a McLaren megbízhatósága nem mond csődöt - ami nem valószínű), de a második helyért még érdekes csata alakulhat ki a Jordan és a Ferrari között.

Fec Creative Commons License 1999.07.11 0 0 1140
Szeretem en is a Ferrarit. Igazan megerdemelnenek egy elso helyet, de '83 ota (jobb esetben is csak) masodhegedusok. Es nekem valami azt sugja, hogy igy lesz ez jovore is.
Előzmény: SIRály (1137)
And67 Creative Commons License 1999.07.11 0 0 1139
Helló MaCS!

Itt találsz egy képet a hatkerekűről:
http://www.extra.hu/f1archiv/teams/tyrrell/tyrrell.htm

Ugye már nem is reménykedtél. Véletlenül bukkantam rá az imént.

Előzmény: MaCS (389)
Wpic Creative Commons License 1999.07.11 0 0 1138
Valószínűleg a kormánya is beszart, mert nyílegyenesen beszáguldott a gumik közé. Egyébként ha fejreáll akkor még jobban is jár mert megtartja a bukócső.

(A Jenci meg takarodjon a mikrofon elől)

Előzmény: Gorcsev (1124)
SIRály Creative Commons License 1999.07.11 0 0 1137
Szerintem nem kell a Ferrárit félteni. Bár sokat "szenvednek", de az új gépeknek kell legalább 2-3 év, mire fel tudják venni a kesztyűt a mostani nagyokkal (mint pl. a Ferrári).
Előzmény: f_luigi (1136)
f_luigi Creative Commons License 1999.07.11 0 0 1136
MS balesete miatt én is szomorú vagyok - bár nem tartozok a kedveceim közé. Fec -nek igaza van. Jövőre új motorok jelennek meg. A Ferrari eddig is erőlködött, nem tudom, hogy lesz e ereje felvenni a versenyt az újakkal, akik mellesleg régen nagyon nagyok voltak.
Előzmény: Fec (1134)
Árpi Creative Commons License 1999.07.11 0 0 1135
Ugyan nem kedvencem a nagy Schumi, de nagyon sajnálom. És a baleset következtében még az is megtörténhet, hogy nem ő, hanem Irvine lesz versenyben a világbajnoki címért. Vajon hogy fog dönteni a Ferrari, ha azon múlik Irvine végső győzelme, hogy Schumi elengedi-e? Ő ugyanis képes lehet még megszorongatni a finnt.
Fec Creative Commons License 1999.07.11 0 0 1134
Ne szomorkodj Beuci! Schumi gyorsan felepul es (remeljuk) jobb lesz mint valaha :)

Viszont telleg nem artana csapatot valtania. Az en uveggombom ugyanis azt mondja hogy ha nem lesz gond a pilotakkal, akkor a kovetkezo ev a Honda-e lesz :)

Előzmény: Beuci (1131)
feri9 Creative Commons License 1999.07.11 0 0 1133
Mellesleg először azt sem vette észre, hogy Irvine elment Sch mellett ...
Előzmény: Herold (1130)
Herold Creative Commons License 1999.07.11 0 0 1132
Úgy tudom, 2001-ig.
Előzmény: Beuci (1131)
Beuci Creative Commons License 1999.07.11 0 0 1131
Regota olvasom a topicot, de eddig meg sosem szoltam hozza (bocs, hogy ekezetek nelkul irok, ha valakit zavar, szoljon). Lany letemre nagyon szeretem a F1-et, es elso szamu kedvencem M.Schumacher. Nagyon elkeseredtem a mai baleset lattan. Ezentul mar nem is lesz erdekes az idei verseny...Hakkinen biztos gyoztes, kevesen tudjak majd megszorongatni.
Gyogyulj meg Schumi minel hamarabb!
Egyebkent meddig kotott szerzodest a Ferrari es Schumi?
Herold Creative Commons License 1999.07.11 0 0 1130
Egész pontosan így hangzott:
Irvine nagyon, nagyon jól rajtolt, és befészkelte magát a két Ferrari közé.
Előzmény: AndráááS (1128)
feri9 Creative Commons License 1999.07.11 0 0 1129
"És mindjárt kialszanak a piros lámpák, és a zöldre indul a mezőny"
Előzmény: Degeczi (1127)
AndráááS Creative Commons License 1999.07.11 0 0 1128
És amikor Irvine két ferrari közt ment?
Degeczi Creative Commons License 1999.07.11 0 0 1127
Reszletek a kommentarbol:
"egy visszaallas..."
"egy elozes..."
fingja nincs rola mi es ki van a kepen.
Előzmény: torban (1126)
torban Creative Commons License 1999.07.11 0 0 1126
Schumi éppen, hogy csattant, amikor KNÉZY már közölte:
"- az angolok most örülnek..."
Jenő hamar felmérte a helyzetet megint....rá 10 percre - gondolom szóltak neki, vagy az angol nagyközvet tiltakozott - már így beszélt
"- az angolok sport emberek, biztosan nem örülnek...döbbenet az arcokon"
Majd halálesetekről anekdótázott, meg terroristákról, néma gyászról ...

JENŐ TE IGEN NAGY BAROM VAGY !!!

AndráááS Creative Commons License 1999.07.11 0 0 1125
Ferrari hivatalos nyilatkozata :

Jean Todt
"Michael Schumacher had an accident on the opening lap because of a problem with the rear brakes. We are investigating the cause. Michael has broken the tibia and fibula of the right leg. He is currently undergoing an operation in Northampton General Hospital."

Gorcsev Creative Commons License 1999.07.11 0 0 1124
Schuminak mindkét lábszárcsontja eltört. A ferrarisok szerint fékhiba volt. Azt nem értem, miért nem próbált meg egy kicsit félrekormányozni... Esetleg attól tarthatott, hogy a kavics miatt fölbukfencezik?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!