Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

GYURMA 944 Creative Commons License 2013.03.10 0 0 29189

Szia!

 

Van egy uno 1,5 70-es váltóm. nem tudom, hogy jó-e a Puntóba. 

Egy tízes.

Előzmény: Törölt nick (29188)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.10 0 0 29188

96-os Punto I. 55s -hez váltót vennék, Székesfehérvár környékén.
Lehetőleg olyat ami nem kerreg, olyan van nekem is.

CsRob1 Creative Commons License 2013.03.09 0 0 29187

Köszi a választ. Közben találtam tesztet is, vélemyényeket is. Szinte biztos, hogy Uniroyal lesz. 

Egyébként jobb oldalon jobban kopnak a gumik. Ez Punto-jellemző vagy csak nálam van így?

Előzmény: CsRob1 (29161)
enoxx79 Creative Commons License 2013.03.09 0 0 29186
elküldtem

Előzmény: nemszabad (29184)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.08 0 0 29185
Előzmény: nemszabad (29184)
nemszabad Creative Commons License 2013.03.08 0 0 29184

A vezérműkeréken már megtaláltam a jelölést,de a főtengelyen levőn még nem.Egyébként is

nekem-bentről kifelé - a következő tárcsák vannak: főtengely bordás kerék, szervoszivattyú

szíjtárcsa,klímakompresszor szíjtárcsa. Melyiken van a jel? Szóva jó lenne az az ábra.

E-mail : sznemeth65@gmail.com

 Köszi !

Előzmény: enoxx79 (29170)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.08 0 0 29183
Ha kér, keresd meg Lesi02 kartársat a puntoclub.hu oldalon, és segít.
Előzmény: Jameson81 (29182)
Jameson81 Creative Commons License 2013.03.08 0 0 29182

Sziasztok,

 

Nejem Punto 2-jén egy kis hegesztési művelet miatt le kellene vegyük az akkumulátor kábeleit. Gyári Blaupunkt kazettás magnó van benne, viszont a kocsihoz nincs meg egyik kódkártyánk sem. SZerintetek ilyen esetben fog kódot kérni? 

Köszi,

J

Törölt nick Creative Commons License 2013.03.08 0 0 29181

Azért, a kitartásod becsülendő..

 

Előzmény: kisfitti (29180)
kisfitti Creative Commons License 2013.03.08 0 0 29180

Szívesen mennék, sokat tanulhatnék tőled, mint gáz programozásban, mint fiat diagnosztizálásban, de sajnos messze vagy. Nagykanizsa-Pest. 

Előzmény: Törölt nick (29179)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.08 0 0 29179

Tudok önindítózáskor is ránézni az érzékelőre, ha érdekel..

 

Előzmény: kisfitti (29178)
kisfitti Creative Commons License 2013.03.08 0 0 29178

Igen, ha máséból nem, majd a saját hülyeségemből tanulok....

 

Véleményezésre:

Régen már felvetettem, hogy a 2/B benzin-gáz 1.2 8V punto, hidegben, melegben, hidegen, melegen csak úgy indul, ha nyomom a gázt. Majd 3-4 mp-ig tartom kb. 1500 rpm-en, akkor pillenik egyet a fordulatszámmérő, onnantól jó. Akkoriban betuttok a gázüzemnek, hogy eltömődött injektorok, eltanult ecu...

Az eltanult ecu kilőve, szívügyem lett a brc plug and drive, és szinte század ms-ra pontos fultrimmet csináltam terhelésen is. Igaz ez nekem majdnem 2 hetembe tellet.

 

Utána gondoltam, és azért is hajtottam, hogy bele lássak a can-be is, hátha van valami jeladó, vagy akármi, ami nincs rendesen csatolva. Mivel a motor-nál semmi hiba, semmi értelmetlen érték egyik jeladótól sem.

Persze a can-ben sem találtam semmi érdekeset.

 

Aztán ma reggel észrevettem, hogy indítózás pillanatában a vízhőfokmérő elszalad a forrásig, meg még azon túl is, pirosan világít a lámpája, majd mikor gáztartás közben, indítózás befejeztével a hőfokmérő vissza lemászik, és utána áll be az alapjárat. Sajnos az indítózást nem tudom monitorozni, mivel lekapcsol a mes-ről indítózás közben. A műszerfal jó, aktuátor tesztel néztem.

Következtetésem, zárlat a vízhőfok jeladóban, ami indítózásnál, a magas áramfelvétel miatt marhaságot továbbít az ecunak, azt hiszi forr a víz, így marha alacsony keverékkel akarna indítózni, holott a vízhőfok csak pl. 13 fokos.

Néztem jeladót kb.: 6K-ért kapom, lehet teszek egy próbát.

 

Előzmény: Törölt nick (29176)
hard74 Creative Commons License 2013.03.08 0 0 29177

Köszi.Akkor ez elvileg így ok.

Előzmény: kisfitti (29174)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.08 0 0 29176

Kérdezni nem bűn..

Előzmény: kisfitti (29175)
kisfitti Creative Commons License 2013.03.08 0 0 29175

Nos, megy a kindzsó elm 327. Kipattintottam szakszerűen az r4-ből a 120 ohm-os bigyuszkát. Egy erre a célra kifejlesztett, éles kés segítségével. :)

De, más ne legyen akkor állat mint én, nekimentem mint tóth az anyjának, a matrica alatt vannak a csavarok. Én szakszerűen szétfeszegettem.  :)

kisfitti Creative Commons License 2013.03.08 0 0 29174

Mert közben van a katalizátor. Ha alapjáraton is ilyen sokat kéne szabályozni a 2. szondának, akkor kuka a katalizátor.

Lehet, hogy a régi szonda már lassú volt, és azért volt alacsonyabb a feszültsége. Menet közben az emissziós normákhoz való alkalmazkodás miatt többet szabályoz a 2. szonda értékeire is az ecu. Főleg változó terhelés mellett. Ezért mérik vizsgán is alapjáraton, meg 3000 rpm-en.

 

Előzmény: hard74 (29173)
hard74 Creative Commons License 2013.03.08 0 0 29173

Azt még elfelejtettem említeni,hogy a leírt értékrk alapjáraton mértek.Most megnéztem menet közben és így a 2. szonda értékei is ugyanúgy változnak mint az 1.(0,75-0,1 között).Ez így rendben van,így kell működnie?Ha igen akkor alapjáraton miért nem követi a 2. szonda az 1. értékeit csak kisebb intervallumon belül(0,7-0.75V)?

hard74 Creative Commons License 2013.03.08 0 0 29172

Nem egészen világos.Nálam is kb. ilyen a diagramm,mint a képen csak a kettes szonda jele(zöld) az egyik szondával 0,45-0,55V a másikkal 0,7-0,8 között mozog.Hol kéne lennie a zöld jelnek,és nálam miért knem ugyanannyi,ha cserélem a szondát?

Köszi.

Előzmény: Törölt nick (29169)
pajti0912 Creative Commons License 2013.03.08 0 0 29171

Sziasztok!

 

Eladó bontásból megmarat össze alkatrészem egyben, nagyon kedvező áron!!! ;)

Az összes dolog ami a képen látható!

3ajtós 1.1-es 99-es volt

 

3db komplett ajtó (paintben kisatíroztam a feliratot ami rajta van...leszedhető!)

lökhárító

 

Ablaktörlő motor rudazattal

Hátsó lámpa

Emelő

Kerékkulcs szett

Duda

Index

Szélvédő előtti műanyag

Injektor (Weber)

Ablaktörlő kar

Bal első lámpa törött füllel

Hátsó lengéscsillapító

Jobb oldali index

Gépháztető nyitó

Gólyaláb

Vízhűtő

Gyújtástrafó

ajtók 3 db

lambdaszonda

stbstb

 

 

35e Ft

pajti0912@freemail.hu

nullahat harminc/30-15-675

 

 

enoxx79 Creative Commons License 2013.03.08 0 0 29170
egyszeru a dolog. a kerekeken van egy-egy bevagas, azt odaforgatod a blokkon es a hengerfejen levo jelhez. aztan az uj szijon is meg van jelolve a helyuk azt raigazitod, mwgspanolog es kesz. ha adsz egy mailt, akkor kuldok egy kis abrat is
Előzmény: nemszabad (29166)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.08 0 0 29169

A katalizátor után is kell hozni a ~0.8 volt maximumát.

rszletesen:

http://www.injektor.hu/index.jsp?id=2&main=133&akt=

Előzmény: hard74 (29168)
hard74 Creative Commons License 2013.03.07 0 0 29168
Sziasztok.
Ma kicseréltem a punyeszban a katalizátor utáni lambdaszondát,mert 1-2hetente bedobott egy fűtőkör hibát.Viszont a csere után az "új" szonda magasabb értékeket mutat.Torque szerint most 0,7-0,8 között mozog az érték az előző 0,45-0,55 volt.Az első szonda 0,1-0,8at mutat mindkettővel.Mennyinek kellene lenni a katalizátor után?Miért különbözik a két szonda által mutatott érték?Melyik lehet a "jó" szonda.Lehet egyáltalán a kat. után több mint előtte.
Köszönöm a válaszaitokat.
kisfitti Creative Commons License 2013.03.07 0 0 29167

Akkor szétkapom, hátha elég kiszedni ebből is azt a izét. :)

Viccet félre téve, megnézem menthető e az ellenállás kiszedésével, amit a mes fórumon írnak, ha nem, akkor mi lehet a jó megoldás, persze vékony ceruzával?

VAG/COM? De az nem kezeli a can bus-t. Drága elm 327?

Inkább ezt kéne rendbe tennem.

Köszi a segítséget.

 

 

Előzmény: Törölt nick (29165)
nemszabad Creative Commons License 2013.03.07 0 0 29166

Sziasztok!

 

Ma diagnosztizáltam egy vezérműszíj-szakadást. (Two eyes módszerrel.)

Szerencsére ez a nyolcszelepes típus,szóval a szelepek nem akadtak össze.

Holnapra lesz alkatrész és én csinálnám a cserét.Viszont nem tudom,vannak-e

a beállítást segítő jelölések a fogaskerekeken vagy külön készlet kellene hozzá.

Ezzel kapcsolatban van valakinek infoja,vagy egy link,esetleg ábra?

Punto I, 1.2-es 75 Le, 95-ös évjárat.

Törölt nick Creative Commons License 2013.03.07 0 0 29165

Já, 2/b-n mindent látok, az adapter hiba..

 

Előzmény: kisfitti (29163)
Törölt nick Creative Commons License 2013.03.07 0 0 29164

Grande lelkivilága/lábkiosztása kissé más, ott már variáltak a kábel  bekötéssel:

például 1,2 benya:

Magneti Marelli IAW 5SF3 CF4/EOBD Injection (8V)
Magneti Marelli IAW 5SF8 CF5/EOBD Injection (8V)
Bosch ABS 8 ESP
CONTINENTAL Airbag (Ep - PROXI) A3
TRW MY05 Airbag (Ep - PROXI) A3
Delphi Electric Steering
Service Interval Reset A3
Convergence Lauberhorn (Blue&Me)   A3
Convergence Marelli/Microsoft 9 A3
Convergence Marelli/Microsoft C3 (Blue&Me Nav)   A3
Instrument Panel Marelli   A3
Body Computer Delphi  A3
CAN Info A3
CAN Setup / PROXI Alignment Procedure  A3
Denso climate control   A3
Parking Control VALEO A3

 

Van ami megy simán, van aminél lábcsere kell, A3-as alapján:


 

A kindzsó adapterek elég érdekesek, az abszolut 1,5 és egyéb nem létező verziók még a régi 1.2-tört verziói, tehát elég régiek.

Plusz melléjön, hogy a can busz illeztésük is hagy kívánnivalót a szabványhoz képest..

Persze,a gyári  ELM 327-nél is létezik gyorsabb megoldás, sőt, stabilabb, de a cerka elég vastag..

http://www.ebay.com/itm/OBDLink-MX-Scan-Tool-OBD-II-to-Smart-Phone-Windows-PC-Interface-/200889629471?pt=Motors_Automotive_Tools&hash=item2ec5f47b1f&vxp=mtr

Előzmény: kisfitti (29163)
kisfitti Creative Commons License 2013.03.07 0 0 29163

Lolliii,

Hogy van ez most a multiecuscan-nél? a Punto classicnál nem írja a műszerfalnál, a body computernél stb, hogy kéne neki a kiegészítő kábel, még a grande puntonál írja.

Viszont a classicnál sem tudok csatlakozni máshoz, csak a motorhoz a sima elm327 BT interface-el.

Elvileg hétfőn, kedden megjön a kiegészítő kábel a grande-hoz, de lehet, hogy szXr a kínai elm327-em, és azért nem csatlakozik a classicnal sem  máshoz?

Elvileg te látod a 2-2/B punton a body computert, kormány, abs-t, műszerfalat kiegészítő kábel nélkül is?

 

Köszi

 

Előzmény: Törölt nick (29144)
Gyozi2 Creative Commons License 2013.03.07 0 0 29162

Nekem 195-ös 15-collban van Uniroyal Rain expert és elégedett vagyok vele. Esőben kifejezetten jó, de nem találtam gyengének semmiben.

Kopást még nem tudok, egy szezont mentem vele eddig.

Tesztekben van valamelyik évben ADAC tesztelte, nem tudom melyik méretben.

 

Puntóra michelin a legkevésbé kopós az én tapasztalataim szerint.

Előbb előregszik, minthogy elkopjon...

 

 

Előzmény: CsRob1 (29161)
CsRob1 Creative Commons License 2013.03.07 0 0 29161

Nyárigumi vásárlás előtt állok. 165/70 R14 méretben milyen gumit érdemes venni a Puntora? Milyen tapasztalataitok vannak? Eddig Barum Brillantis2 volt rajta, de viszonylag gyorsan kopik, úgyhogy a következő valószínű nem ilyen lesz. Uniroyal Rainexpert kapható nem túl drágán, de tesztekben nem találom. Valakinek esetleg tapasztalata az Uniroyallal? 

 

vegreee Creative Commons License 2013.03.07 0 0 29160

Sziasztok,

 

ha esetleg valakit erdekel!

 

 

http://racing-bazar.hu/utcai/bontasra-alkatresznek/fiat_punto_alkatresznek

 

Koszi!

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!