Nejem Punto 2-jén egy kis hegesztési művelet miatt le kellene vegyük az akkumulátor kábeleit. Gyári Blaupunkt kazettás magnó van benne, viszont a kocsihoz nincs meg egyik kódkártyánk sem. SZerintetek ilyen esetben fog kódot kérni?
Igen, ha máséból nem, majd a saját hülyeségemből tanulok....
Véleményezésre:
Régen már felvetettem, hogy a 2/B benzin-gáz 1.2 8V punto, hidegben, melegben, hidegen, melegen csak úgy indul, ha nyomom a gázt. Majd 3-4 mp-ig tartom kb. 1500 rpm-en, akkor pillenik egyet a fordulatszámmérő, onnantól jó. Akkoriban betuttok a gázüzemnek, hogy eltömődött injektorok, eltanult ecu...
Az eltanult ecu kilőve, szívügyem lett a brc plug and drive, és szinte század ms-ra pontos fultrimmet csináltam terhelésen is. Igaz ez nekem majdnem 2 hetembe tellet.
Utána gondoltam, és azért is hajtottam, hogy bele lássak a can-be is, hátha van valami jeladó, vagy akármi, ami nincs rendesen csatolva. Mivel a motor-nál semmi hiba, semmi értelmetlen érték egyik jeladótól sem.
Persze a can-ben sem találtam semmi érdekeset.
Aztán ma reggel észrevettem, hogy indítózás pillanatában a vízhőfokmérő elszalad a forrásig, meg még azon túl is, pirosan világít a lámpája, majd mikor gáztartás közben, indítózás befejeztével a hőfokmérő vissza lemászik, és utána áll be az alapjárat. Sajnos az indítózást nem tudom monitorozni, mivel lekapcsol a mes-ről indítózás közben. A műszerfal jó, aktuátor tesztel néztem.
Következtetésem, zárlat a vízhőfok jeladóban, ami indítózásnál, a magas áramfelvétel miatt marhaságot továbbít az ecunak, azt hiszi forr a víz, így marha alacsony keverékkel akarna indítózni, holott a vízhőfok csak pl. 13 fokos.
Néztem jeladót kb.: 6K-ért kapom, lehet teszek egy próbát.
Mert közben van a katalizátor. Ha alapjáraton is ilyen sokat kéne szabályozni a 2. szondának, akkor kuka a katalizátor.
Lehet, hogy a régi szonda már lassú volt, és azért volt alacsonyabb a feszültsége. Menet közben az emissziós normákhoz való alkalmazkodás miatt többet szabályoz a 2. szonda értékeire is az ecu. Főleg változó terhelés mellett. Ezért mérik vizsgán is alapjáraton, meg 3000 rpm-en.
Azt még elfelejtettem említeni,hogy a leírt értékrk alapjáraton mértek.Most megnéztem menet közben és így a 2. szonda értékei is ugyanúgy változnak mint az 1.(0,75-0,1 között).Ez így rendben van,így kell működnie?Ha igen akkor alapjáraton miért nem követi a 2. szonda az 1. értékeit csak kisebb intervallumon belül(0,7-0.75V)?
Nem egészen világos.Nálam is kb. ilyen a diagramm,mint a képen csak a kettes szonda jele(zöld) az egyik szondával 0,45-0,55V a másikkal 0,7-0,8 között mozog.Hol kéne lennie a zöld jelnek,és nálam miért knem ugyanannyi,ha cserélem a szondát?
egyszeru a dolog. a kerekeken van egy-egy bevagas, azt odaforgatod a blokkon es a hengerfejen levo jelhez. aztan az uj szijon is meg van jelolve a helyuk azt raigazitod, mwgspanolog es kesz. ha adsz egy mailt, akkor kuldok egy kis abrat is
Sziasztok.
Ma kicseréltem a punyeszban a katalizátor utáni lambdaszondát,mert 1-2hetente bedobott egy fűtőkör hibát.Viszont a csere után az "új" szonda magasabb értékeket mutat.Torque szerint most 0,7-0,8 között mozog az érték az előző 0,45-0,55 volt.Az első szonda 0,1-0,8at mutat mindkettővel.Mennyinek kellene lenni a katalizátor után?Miért különbözik a két szonda által mutatott érték?Melyik lehet a "jó" szonda.Lehet egyáltalán a kat. után több mint előtte.
Köszönöm a válaszaitokat.
Akkor szétkapom, hátha elég kiszedni ebből is azt a izét. :)
Viccet félre téve, megnézem menthető e az ellenállás kiszedésével, amit a mes fórumon írnak, ha nem, akkor mi lehet a jó megoldás, persze vékony ceruzával?
VAG/COM? De az nem kezeli a can bus-t. Drága elm 327?
Hogy van ez most a multiecuscan-nél? a Punto classicnál nem írja a műszerfalnál, a body computernél stb, hogy kéne neki a kiegészítő kábel, még a grande puntonál írja.
Viszont a classicnál sem tudok csatlakozni máshoz, csak a motorhoz a sima elm327 BT interface-el.
Elvileg hétfőn, kedden megjön a kiegészítő kábel a grande-hoz, de lehet, hogy szXr a kínai elm327-em, és azért nem csatlakozik a classicnal sem máshoz?
Elvileg te látod a 2-2/B punton a body computert, kormány, abs-t, műszerfalat kiegészítő kábel nélkül is?
Nyárigumi vásárlás előtt állok. 165/70 R14 méretben milyen gumit érdemes venni a Puntora? Milyen tapasztalataitok vannak? Eddig Barum Brillantis2 volt rajta, de viszonylag gyorsan kopik, úgyhogy a következő valószínű nem ilyen lesz. Uniroyal Rainexpert kapható nem túl drágán, de tesztekben nem találom. Valakinek esetleg tapasztalata az Uniroyallal?