Ez nem teljesen így van! Olvasd el korábbi hivatkozásomat : a három város... kohler Hüller stb. és az Amati témakörben.
Röviden összefoglalva: Igaz az Államosítás, de mégis a nagy vintage nagymesterek rakták össze a szoc nagyüzemet( Amati) A második világ háború előtt is egymás között csencsembencsemeltek az alkatrészekkel. Tehát az Amati csövek mondjuk a 30 as évek fejlesztései alapján készültek alapvetően. Az, hogy a tervgazdálkodás nem tette lehetővé a régi bevállt mechanika fejlesztését, juttatta el az amatit az alacsony kategőriába, a fejekben. +a szoc nagyipar álltalános csodatermékeinek jogos megítélése- ergo álltalánosítás.
Nem is azt írtam, hogy a profi kategóriájú hangszerek között taroltak, de aki olcsóbb jóminőségű hangszert keresett annak tökéletesen megfelelt. A politikai vezetés külön utasításba adta, hogy valutát kell szerezni ezért voltak a nyugatra eladott hangszerek jobb minőségűek.
A háború előtti Kohlert és Keilwerth csöveknek annyi köze van az Amati céghez, hogy ezek államosításából alakult a gyár.
A Superior a drágább, a többi az olcsóbb. Gyártották sokféle színben, vörös, ezüst, matt, bronz, akármi, nem sok a különbség, csak szépségben. Minél csicsásabb, általában annál drágább.
A schagerl még megvan. Felhívtam őket. Ügyanott van a szekrény tetején. Azt hiszem megnézem. Tud valaki ulyan oldalt ahol a schagerlnél szaofonról írnak.
Szerintem jó hangszerek. Több hazai nagy név is játszik Schagerlen, én is speciel az egyikőjüktől vettem. Az academia hangszerek ,az van nekem is, megbízhatóak, és nem spóroltak ki belőle semmit, az én tenorom korpusza sárgarész amúgy meg ilyen vörösréz maga az egyenes rész, meg a pipa. Nekem tetszik a hangja stb. 3éve van meg, eddig csak beállítatnom kellett. Ja és ami nem mindegy, Szilágyi Miki a garanciális javító. Aztán vannak a mester hangszereik, azok már elég drágák, de tényleg brutálisak, azokat ott gyártják helyben a schagerlnél ausztriában. Egy próbát szerintem mindenképpen megér.
Kb. 3 hónapja felajánlottak egy Schagerl tenort, hogy nézzem meg de nem foglallkoztam vele. Lehet, hogy rosszul tettem? A márkáról nem tudtam semmit azt hittem csak el akarnak sózni valami gagyit.. A család a fiuknak vette aki abbahagyta a zentanulását és már tőbb éve csak a szekrény tetején pihen.
Lehet, hogy még megvan. Ez a Schagerl tényleg olyan jó?
Kell valakinek egy Hercules Travlite DS430B szaxiállvány (belefér a csőbe, van egy puha tokja, így nem is sérti, nagyon praktikus). Altra és tenorra kiváló, csak nekem éppen most egyik sincs.
Van egy Koenig&Meyer alt/tenor állványom is, a hagyományos típus, az is eladó.
Mindkettő új állapotú, 5000 forint/darab.
Ha valaki elviszi mellé a Bari 105-ös fejet 19000-ért, akkor csak 4000. :)
Ezek az opciók mind adottak a számomra. Szerszámokat nem szeretnék venni, maximum gyártok néhány speciál dolgot. A járműiparban ténykedek - oda is halom dolgot kell "faragni" időnként. Van saját műhelyem itthon. Remélhetőleg valamire csak jutok. Esetleg ha mégsem akkor van egy gyönyörű díszem a falra! :-)
Ez a fajta "minőségvizsgálat" ma is megvan, majdnem minden hangszernél (számítógépnél stb.), sajnos. Az amerikai ellenőrzés a legerősebb, aztán a német. Mi valahol az alján kullogunk. Ezért írtam pl., hogy német piacról származó kínai hangszert érdemes venni.
Nyugaton azért nem volt akkora respektje az Amatinak és a B&S-nek, max. tanuló kategóriában. Keleten már annál inkább, mivel alig lehetett mást kapni (bár nálunk néha előfordult, hogy behoztak Selmert, Yamahát, Yanagisawát, sőt, még Meinl szaxofont is lehetett kapni :)).
És a nyugatiaknak nem volt elfogadhatatlan ára egy hangszernek már akkoriban sem, emlékszem, hogy játszottunk Svájcban, és megcsodáltam egy kolléga baritonját, megkérdezte, miért nem veszek, aztán elmagyaráztam neki, hogy sokévi fizetése ez egy magyar embernek. Márpedig egy akkori Amati, még a nyugati verzió is (nekem volt egy olyan altom, ami Németországból származott), nagyon alulmaradt a Selmerhez vagy társaihoz képest. A B&S már egy más történet, az konkrétan Selmer nyúlás volt, nehéz is volt hozzájutni, még manapság is ritkán kerül elő a használtpiacon az a típus, de nyugaton az is csak a futottak még kategória. Azért az sem véletlen, hogy a hazai hivatásos zenekarok (rendőrség, katonaság, rádió stb.) Selmert meg Buffet-Crampont vettek, nem Amatit vagy B&S-t.
Most van egy gyűjtői hullám nyugaton a régi kelet-európai hangszerek irányában, de azt sem a minőség, inkább a nosztalgia mozgatja.
A háború előtt hangszerek meg megint egy másik mese.
Költeni azt nem szeretnék sokat, egy romossal megpróbálkoznék , hogy fel tudom-e éleszteni saját kezemmel. A mechanika nagyon tetszik a szaxofonokon, ezért is kezdtem el fújogatni. Gyártani tudok kisebb alkatrészeket, stb. Igazából a kihívás része motivál nagyon. Téli szöszmötölésre remek dolog lenne, főleg egy egyenes nyakú model. Azok mégjobban tetszenek. (ne kérdezd miért, énsen tudom megmondani)
Mennyit akarsz rá költeni? Nagyon sok van Európában is. Felújítottat kapphatsz 7-800 euróért, most is van egy Martin a német Ebay-en. Romot meg olcsóbban, csak vadészni kell rá. De romot nem érdemes venni, mert lehet, hogy túl rom. Ha te újítod, megéri, de ha hangszerész, akkor gatyád rámegy, mert semmi nem sztenderd benne.
Látod, én meg vettem baritont, ami annyira bő, hogy ha nem hajlított szopránom lenne, bele is férne a csőbe. Most már kicsit sajnálom is, hogy nem egyenest vettem, mert csak egy tokot kellenb cipelnem. :)
Hello mindenkinek! Továbbra is érdekelne egy (akár elvert) valamilyen öreg ,olcsó ,low pitch c-melody hangszer felújításra. USA-ban sok van , de mire ideérne nem éri meg. Esetleg ha valaki belebotlik ilyesmibe...
Szerinrem a hangszer válltás az belűről fakad. Ma sincs markVI-om, ha éppen el nemkezdem szűknek érezni a 62 es világát. Nálam valahogy adják magukat a hangszerek. Úgyértem, ahogy elkezdek keresni, előbb-utóbb felbukkan a megfelelő darab.
Mondjuk a Keilwerth Shadow olyan gyönyörű, hogy sírok, de még nem próbáltam (meg minek is próbálnám, jelenleg esélytelen, hogy vegyek egy többmillió forintos hangszert).
én teljesen meg vagyok ezzel a Schagerl-el elégedve. A legutóbbi szaxofonos napon, rengeteg szaxofont kiprobáltam, yanagisawa,yamaha,keilwerth, selmer, és bevallom nem volt egy olyan amitől elájultam volna. De a legnagyobb csalódást a keilwert shadow okozta (az nagyon gáz volt, vagyis nekem baromira nem jött be) Szerintem ez egy elég jó széria a Schagerltől, egy darabig biztos marad ez. :)