Azt tudom, hogy sok beszerzés a Volánbuszon keresztül ment, de akkor a tenderben benne volt, hogy a beszerzést más nevében végzi. Ennél a giga használtbusz beszerzésnél mondjuk lehet nem akarták minden KK nevét kiírni, megoldották a Volán Buszpark Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-vel.
Ha igazad van, akkor ezek tényleg a KK-khoz mennek.
Több idei tender is a Volánbuszon keresztül futott. Ilyenek a KNYKK, ÉMKK, DDKK elkaszált új buszokra kiírt tenderei, az ÉMKK sikeres használtbusz-tendere, valamint a KMKK, ÉNYKK és DDKK még folyamatban lévő új buszokra kiírt tenderei.
Ezen kívül csak alacsonypadlós, illetve alacsony belépésű városi-elővárosi buszokat szereznek be, a Color lepótlásához pedig normálpadlós helyközi, illetve távolsági buszokra lenne szükség.
Igen, bőven elég, ha tud angolul pötyögni az ember.
OFF Én középiskolákban is csak egy idegen nyelvet tanítanék, de azt rendesen. Ahelyett, hogy két (vagy több) nyelvet tanítanak rosszul, kis óraszámban, és inkább csak összezavarodnak a gyerekek... ON
Volt olyan cég, abba a csúnya régi rendszerben, amelyik a külföldre menő gépkocsivezetőinek adott 9y12 centis kiskönyvecskét (kisokost) amiben vagy tucat nyelven leírták a szükséges 16-22 mondatot.
Ráadásul két fajta módon.
Először helyesen, másodszor kiejtés pontos fonetikusan.
Az adott nyelvet jól tudók, persze hülyére röhögték magukat a fonetikus leírásokon, de nem is nekik készült.
Hát egy olyan embernek, aki a fél életét külföldön tölti, talán nem árt, ha néhány szót makog valami ismertebb nyelven, mert magyarul biztosan nem fognak hozzá beszélni... Mondjuk régebben ez magától értetődő volt, ma már úgy tűnik, hogy ez se kell, csak legyen valaki, aki vezeti azt a járművet. Gondolom ez a nő is valami megélhetési kamionos lehet.
Apám Győrben végzett közlekedésgépész mérnökként (vasúti), még a '80-as években, magyaron kívül mukkot nem tud más nyelven, pedig tanították oroszul. Miért kellene egy általános- vagy középiskolai végzettségű gépjárművezetőnek perfektnek lennie angolból? Az EU egyik hivatalos nyelve a magyar. Egyébként a papírGPS-től jobbat még nem talált föl senki. Az nem szájal vissza, és a legyet is le lehet vele csapni...
Nem csodálom. A minap eltévedt egy magyar kamionos Angliában. Nem nagy ügy, a GPS dezinformálta. De a furcsa az, hogy nem tudott angolul!!! Könyörgöm, ha románul vagy szlovákul nem tud, még megértem, na de angolul??? És így kiengedik dolgozni?
A napokban kezdődik kétszáz, állami támogatással segített autóbusz-vezető képzése.
A személyszállítókat talán még a kamionosoknál is jobban sújtja a sofőrhiány.
A hónap végéig megkezdődik a sofőrképzés a kisebb autóbuszos cégeknek is. Első körben kétszáz sofőrjelölt ül iskolapadba, illetve számítógép, laptop elé, hiszen az elméleti tananyag e-learning formában sajátítható el.
Azok, akik most kezdik meg a tanulást, három-hat hónap múlva kapnak jogosítványt. Elvileg ezzel már munkát vállalhatnak, de sok cégnél betanítják a friss jogosítvánnyal rendelkezőket: általában tapasztaltabb sofőr mellé ültetik őket, akitől elsajátíthatják a gyakorlati tudnivalókat.
A sofőrhiány már akkora az ágazatban, hogy emiatt tevékenységük felfüggesztésére vagy aktivitásuk jelentős visszafogására kényszerülnek a kisebb magyar autóbuszos személyszállító vállalkozások. Harminc buszból csak hármat-négyet tart meg a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) tagja, Áipli László, az Áipli Busz Kft. ügyvezetője.
A családi vállalkozásból huszonöt év alatt közepes szolgáltatóvá fejlődött cég vezetője azt nyilatkozta, hogy nem találnak olyan munkavállalót, akire rábízhatnának egy hetvenmillió forintos buszt.
Az új jelentkezők kilencven százaléka tisztességes önéletrajzot sem tud írni, nem tudja kitölteni a tachográfot.
A cégvezető szerint nem hatékony az állami támogatással indított járművezető-képzési program sem. A tanfolyamokra járó fiataloknak csak a harmada marad meg a pályán.
A képzések kisebb csúszás után a hónap végéig elindulnak – nyilatkozta a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) szóvivője.
Árvay Tivadar szerint érthető a kisebb autóbuszos cégek türelmetlensége, hiszen a képzések szervezésénél értelemszerűen a nagy munkáltatókat vették előre.
Működik a link. A kilométerek és a menetidők eléggé el vannak számolva, de a lényeg látyzik: kétszer kompolt át a tavon, ha tényleg volt utascsere Siófokon is és Szepezden is. De elég érdekes, hogy amennyi időt ad Siófok és Tihany között, azt teljes egészében elviszi a komp menetideje, és akkor nem néztünk kompmenetrendet...
Egy jópár nemzetközi járat hivatalos útvonala a komp volt. Korábban összeszedegettem magamnak párat, utána fogok nézni.
Bár a némettudásom nem túl jó, a linkelt cikk szerintem arról szól, hogy nem jó üzlet alvállalkozónak lenni. Ennek nagyjából semmi köze a fővállalkozó jövedelmezőségéhez (esetleg az, ha a fővállalkozó alacsonyan tudja tartani a díjakat, akkor több profit marad nála), a beszerzők jó esetben nem úgy dolgoznak, hogy ha megy az üzlet, jófej leszek, és felemelem a díjaidat. :)
Arra, hogy fenntarthatók-e a mostani piaci árak, leginkább a nagy fővállalkozók számviteli beszámolóiból (EBITDA, ROE stb.) lehet következtetni.