Keresés

Részletes keresés

Ingenieur_2 Creative Commons License 2016.07.30 0 0 62439

Azt tudom, hogy sok beszerzés a Volánbuszon keresztül ment, de akkor a tenderben benne volt, hogy a beszerzést más nevében végzi. Ennél a giga használtbusz beszerzésnél mondjuk lehet nem akarták minden KK nevét kiírni, megoldották a Volán Buszpark  Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.-vel.

 

Ha igazad van, akkor ezek tényleg a KK-khoz mennek. 

Előzmény: Törölt nick (62436)
18-09 Creative Commons License 2016.07.30 0 0 62438

Akkor tárgytalan. Majd Albániába ellehet őket adni. 

 

Más: elég sok (kb. 10) 3 ajtós zöld, exNorvég 7700A érkezett az elmúlt napokban a Cinkotai útra... na ők kihez mehetnek? 

Előzmény: Törölt nick (62437)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.30 0 0 62437

Nagy tévedés. A Kiskingák nem automata váltósak.

Előzmény: 18-09 (62435)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.30 0 0 62436

Több idei tender is a Volánbuszon keresztül futott. Ilyenek a KNYKK, ÉMKK, DDKK elkaszált új buszokra kiírt tenderei, az ÉMKK sikeres használtbusz-tendere, valamint a KMKK, ÉNYKK és DDKK még folyamatban lévő új buszokra kiírt tenderei.

Ezen kívül csak alacsonypadlós, illetve alacsony belépésű városi-elővárosi buszokat szereznek be, a Color lepótlásához pedig normálpadlós helyközi, illetve távolsági buszokra lenne szükség.

Előzmény: Ingenieur_2 (62434)
18-09 Creative Commons License 2016.07.30 0 0 62435

Ahogy elnézem, bőven megfelelnek a kisKingák az egyes részeknek... 

Előzmény: Ingenieur_2 (62434)
Ingenieur_2 Creative Commons License 2016.07.30 0 0 62434

Az ajánlatkérő általános címe: http://www.volanbusz.hu 

 

Biztos, hogy szétosztják ezeket a KK-k között? Nem a kieső T&J-s, Kontakt-os és Color-os buszok helyére jönnének?

Előzmény: MCA-001 (62433)
MCA-001 Creative Commons License 2016.07.30 0 0 62433

Volán használt busz beszerzés újratöltve

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:264128-2016:TEXT:HU:HTML&src=0

 

Ajánlat kérő:

Volán Buszpark Ker.Szolg. Kft...

 

 

Törölt nick Creative Commons License 2016.07.30 0 0 62432

Minden idők legnagyobb magyar használtbusz-beszerzése: összesen 160 db (!!!)

http://ted.europa.eu/udl?uri=TED:NOTICE:264128-2016:TEXT:HU:HTML&src=0

 

Viszont milyen cég ez a Volán Buszpark Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.?

trizs77 Creative Commons License 2016.07.30 0 0 62431

Ebből a "sok"-ból mennyi az ON topik és mennyi az OFF topik ?

 

 

Előzmény: f_k (62429)
DZA242 Creative Commons License 2016.07.30 0 0 62430

Az újak nagy részénél már nem divat a nyelvtudás (tisztelet a kivételnek). Helyette nagy arc és hosszú nyelv van...

Előzmény: trizs77 (62428)
f_k Creative Commons License 2016.07.29 0 0 62429
trizs77 Creative Commons License 2016.07.29 0 2 62428

Nekem a sofőr pötyögésbe belefér a :

 - köszöntések,

 - igen, nem, kicsi, nagy, messze, közel,

 - merre, mennyi, hol, hogy hívják a falut, lerakót, szállodát,

 - stb.

 

Ez nem elegendő ott megélni, de elegendő kérni/kérdezni/köszönni, ahol épp vagy odatalálni, vagy segítséget kérni.

 

Ma nem tudom, hogyan van de a mi időkben (kb. 1970-1999-ig) ez igen sok száz (lehet, hogy sok ezer magyar sofőrnek ment, és valóban 4-6-8 nyelven.

 

Ezzel a "tudással" nem kértük meg senki kezét, alkalmatlanok voltunk kinti muka vállalásra, de elvárták és mi tudtuk.

 - lengyelül,

 - szlovákul

 - németül,

 - kevert skandinávul,

 - kevert délszlávul,

 - valamilyen vegyes olasz-spanyolul is,

 

Akik közülünk jobbak voltak, azok angolul is.

 

Előzmény: dundalk (62426)
archlinux Creative Commons License 2016.07.29 0 2 62427

Igen, bőven elég, ha tud angolul pötyögni az ember.

 

OFF Én középiskolákban is csak egy idegen nyelvet tanítanék, de azt rendesen. Ahelyett, hogy két (vagy több) nyelvet tanítanak rosszul, kis óraszámban, és inkább csak összezavarodnak a gyerekek... ON

Előzmény: dundalk (62426)
dundalk Creative Commons License 2016.07.29 0 1 62426

6-8 nyelven pötyögni? Az szép teljesítmény lenne. Hol lenne rá lehetőség gyakorolni 6-8 nyelvet?

ismersz ilyen nemzetközi sofőrt?

Az egy dolog, hogy megtanul elmondani valamit, de mikor válaszolnak azt is érteni kellene.

 

Előzmény: trizs77 (62425)
trizs77 Creative Commons License 2016.07.29 0 5 62425

Stimmel.

 

Nem kell tudni huszon nyelvet/nyelven ahhoz, hogy Európát bejárd.

 

De ha 6-8 nyelven, a konyha szint alatt elpötyörögsz, akkor már megfelelő vagy.

Nem jó, hanem megfelelő.

 

1./ A legfontosabbnak azt tartom, hogy köszönj az adott nyelven.

Akkor is ha egy kukkott se tudsz norvégul vagy portugálul, norvégul vagy portugálul köszönj Norvégiában vagy Portugáliában.

 

2./ Annyit tanulj meg minden nyelven:

 - Kérem segítsen merre van az X utca ?

 - Kérem segítsen hívjon mentőt/rendőrt/sárga anygyalt.

 - Kérem...............

 

Volt olyan cég, abba a csúnya régi rendszerben, amelyik a külföldre menő gépkocsivezetőinek adott 9y12 centis kiskönyvecskét (kisokost) amiben vagy tucat nyelven leírták a szükséges 16-22 mondatot.

Ráadásul két fajta módon.

 

Először helyesen, másodszor kiejtés pontos fonetikusan.

 

Az adott nyelvet jól tudók, persze hülyére röhögték magukat a fonetikus leírásokon, de nem is nekik készült.

 

Erre ma is szükség lenne.

 

 

Előzmény: Racilaci (62424)
Racilaci Creative Commons License 2016.07.29 0 1 62424

Gondolnám, hogy a Help me, please benne lenne a tíz alapmondat között, amit minimálisan használnia kellene egy külföldöt járó sofőrnek. 

Előzmény: torqmatic (62423)
torqmatic Creative Commons License 2016.07.29 0 1 62423

Hát egy olyan embernek, aki a fél életét külföldön tölti, talán nem árt, ha néhány szót makog valami ismertebb nyelven, mert magyarul biztosan nem fognak hozzá beszélni... Mondjuk régebben ez magától értetődő volt, ma már úgy tűnik, hogy ez se kell, csak legyen valaki, aki vezeti azt a járművet. Gondolom ez a nő is valami megélhetési kamionos lehet.

Előzmény: Törölt nick (62422)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.28 0 0 62422

OFF:

 

Apám Győrben végzett közlekedésgépész mérnökként (vasúti), még a '80-as években, magyaron kívül mukkot nem tud más nyelven, pedig tanították oroszul. Miért kellene egy általános- vagy középiskolai végzettségű gépjárművezetőnek perfektnek lennie angolból? Az EU egyik hivatalos nyelve a magyar. Egyébként a papírGPS-től jobbat még nem talált föl senki. Az nem szájal vissza, és a legyet is le lehet vele csapni...

 

On.

Előzmény: v_peti (62419)
Fzolee Creative Commons License 2016.07.28 0 1 62421

OFF

So what? Hozzánk a céghez (Central London) a múltkor román kamionos jött aki nem beszélt egy szót se angolul. Nehogy azt hidd már, h. ez hungarikum...

Előzmény: v_peti (62419)
trizs77 Creative Commons License 2016.07.28 0 0 62420

Ez itt OFF téma.

 

Írd a kamionos topikba.

Előzmény: v_peti (62419)
v_peti Creative Commons License 2016.07.28 0 0 62419

Nem csodálom. A minap eltévedt egy magyar kamionos Angliában. Nem nagy ügy, a GPS dezinformálta. De a furcsa az, hogy nem tudott angolul!!! Könyörgöm, ha románul vagy szlovákul nem tud, még megértem, na de angolul??? És így kiengedik dolgozni?

Előzmény: trizs77 (62414)
v_peti Creative Commons License 2016.07.28 -1 0 62418
trizs77 Creative Commons License 2016.07.21 0 0 62414

Belőlük lesz majd a konkurencia ?

 

Kétlem.

 

------------------------

 

 

A napokban kezdődik kétszáz, állami támogatással segített autóbusz-vezető képzése.

 

A személyszállítókat talán még a kamionosoknál is jobban sújtja a sofőrhiány.

A hónap végéig megkezdődik a sofőrképzés a kisebb autóbuszos cégeknek is. Első körben kétszáz sofőrjelölt ül iskolapadba, illetve számítógép, laptop elé, hiszen az elméleti tananyag e-learning formában sajátítható el.

 

Azok, akik most kezdik meg a tanulást, három-hat hónap múlva kapnak jogosítványt. Elvileg ezzel már munkát vállalhatnak, de sok cégnél betanítják a friss jogosítvánnyal rendelkezőket: általában tapasztaltabb sofőr mellé ültetik őket, akitől elsajátíthatják a gyakorlati tudnivalókat.

 

A sofőrhiány már akkora az ágazatban, hogy emiatt tevékenységük felfüggesztésére vagy aktivitásuk jelentős visszafogására kényszerülnek a kisebb magyar autóbuszos személyszállító vállalkozások. Harminc buszból csak hármat-négyet tart meg a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) tagja, Áipli László, az Áipli Busz Kft. ügyvezetője.

 

A családi vállalkozásból huszonöt év alatt közepes szolgáltatóvá fejlődött cég vezetője azt nyilatkozta, hogy nem találnak olyan munkavállalót, akire rábízhatnának egy hetvenmillió forintos buszt.

Az új jelentkezők kilencven százaléka tisztességes önéletrajzot sem tud írni, nem tudja kitölteni a tachográfot.

 

A cégvezető szerint nem hatékony az állami támogatással indított járművezető-képzési program sem. A tanfolyamokra járó fiataloknak csak a harmada marad meg a pályán.

A képzések kisebb csúszás után a hónap végéig elindulnak – nyilatkozta a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) szóvivője.

Árvay Tivadar szerint érthető a kisebb autóbuszos cégek türelmetlensége, hiszen a képzések szervezésénél értelemszerűen a nagy munkáltatókat vették előre.

 

 

Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.07.21 0 1 62413

Sikerült egy pár hónappal korábbi változatot is találnom, ekkor még több vonal élt:

http://web.archive.org/web/20010309200339/http://www.volan.hu/menetr/altalanos/vonal.htm

Előzmény: Snake-Mojzi (62405)
setra415HD Creative Commons License 2016.07.21 0 1 62412

http://www.handelszeitung.ch/unternehmen/flixbus-ueber-eine-million-passagiere-der-schweiz-1141592

 

Két dolog érdekes:

- Az idei évben akarnak nyereséget elérni,

- Ehhez több utas kell és a kínálatot jobban a kereslethez akarják igazítani.

Előzmény: kbn (62407)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.20 0 0 62411

de a lényeg látyzik:

 

Ezt félre ütöttem, bocsi.

 

de a lényeg látszik:

Előzmény: Törölt nick (62410)
Törölt nick Creative Commons License 2016.07.20 0 1 62410

Működik a link. A kilométerek és a menetidők eléggé el vannak számolva, de a lényeg látyzik: kétszer kompolt át a tavon, ha tényleg volt utascsere Siófokon is és Szepezden is. De elég érdekes, hogy amennyi időt ad Siófok és Tihany között, azt teljes egészében elviszi a komp menetideje, és akkor nem néztünk kompmenetrendet...

 

Egy jópár nemzetközi járat hivatalos útvonala a komp volt. Korábban összeszedegettem magamnak párat, utána fogok nézni.

Előzmény: kbn (62408)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.07.20 0 1 62409

Valahogy mintha sem a kilométeradatok, sem a menetidők nem stimmelnének ennél a járatnál.

 

Ráadásul a Szepezd-Siófok-Tihany-Füred-Almádi-Veszprém útvonal valóban vagy óriási kerülőt jelentene vagy kétszeri kompolást.

Előzmény: kbn (62408)
kbn Creative Commons License 2016.07.20 0 0 62408

Balatonszepezd - Siófok - Tihany - Balatonfüred - Balatonalmádi - Veszprém??

Füredet és Almádit, ha jól számolom, 3-szor érintette, míg eljutott Veszprémig... nem semmi... mi lehetett ebben a logika?

Előzmény: Snake-Mojzi (62405)
kbn Creative Commons License 2016.07.20 0 0 62407

Bár a némettudásom nem túl jó, a linkelt cikk szerintem arról szól, hogy nem jó üzlet alvállalkozónak lenni. Ennek nagyjából semmi köze a fővállalkozó jövedelmezőségéhez (esetleg az, ha a fővállalkozó alacsonyan tudja tartani a díjakat, akkor több profit marad nála), a beszerzők jó esetben nem úgy dolgoznak, hogy ha megy az üzlet, jófej leszek, és felemelem a díjaidat. :)

 

Arra, hogy fenntarthatók-e a mostani piaci árak, leginkább a nagy fővállalkozók számviteli beszámolóiból (EBITDA, ROE stb.) lehet következtetni.

Előzmény: Fradista Utazó (62401)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!