Az a gond, hogy a montiról is le vagyok tiltva. (A doki...) Ha valami aszfaltos karika lenne, arra szívesen beneveznék! Cserébe mondjuk a gödöllői K-valamennyi után nálunk is alágyújthatnánk a bográcsnak :-)
Nem, nem tetted rosszul, mindenki úgy csinálja ahogy neki jól esik.
Ezt az egészet csak azért hoztam szóba, hogy egy egészséges fiatal embernek mint pl. Sutam nem feltétlenül kell felfújható lángossűtő bódét magával cipelni egy 80 km-es kerékpár "túrán", hanem megfelelő felkészüléssel végig lehet úgy is menni ezen a 80 km-en, hogy nem kell attól rettegni, hogy rásötétedik, és megeszik a farkasok, vagy éhen hal :)
Asszem bicikliztünk már párszor együtt, ha éppen olyan a társaság én is megiszom a két barna sörömet a tarja/knédli után Párkányban, de én azt is tudom hogyan lehet
11 kört menni a Velencei tó körül 9 és fél óra alatt összesen 15 perc megállásssal :)
Én meg egy ötvenes kört most délután. Rövidgatyában, február végén! Hazaérve először egy kis sajtocska olajbogyóval, rá némi borocska, a végén lefojtottam egy kupac tejberizzsel.
A marhapörköltet galuskával adják arrafelé? Jó sűrű szafttal? Jut eszembe: http://www.flickr.com/photos/phoneclicker/2061881086/
ennek a saját zsír égetése dolognak hol lehet utánaolvasni magyarul vagy angolul, nem bulváros-fogyós de azért nem is orvosi latin szinten?
Engem ez egy ideje foglalkoztat, mert furcsát tapasztaltam magamon de nem találtam rá magyarázatot: sokkal kisebb számokkal, nem 2x120, hanem 48 km-rel, de azt munkába menet hétfőtől péntekig ismételve tapasztaltam hasonlót magamon. Egy szelet müzlivel vagy egy banánnal, de néha csak sózott citromleves kulacsvizzel mentem, a testsúlyom stagnált vagy kicsit csökkent, és nem tűnt fel, hogy a köztes étkezésekkor sokkal többet ettem volna. Nem éheztem le a bringáról egyszer sem, a végén már direkt vártam hogy mikor, de nem, átlag 75% pulzus mellett sem...
Magamban akkor azzal zártam le, hogy egy kicsit fogytam, egy kicsit többet ettem, biztos azért volt elég pár korty víz ekkora távra. De azért jó lenne érteni, hogyan is megy ez...
A "felaggatott alkatrészek" -ben pedig jobban belegondolva teljesen igazad van,valójában ugyanazokkal a váltókkal, fékkarokkal, agyakkal, stb van szerelve ez is mint egy 170 ezres Merida. Köszönöm mindenki segitségét az ügyben. Ha esetleg valakinek érdekes lehet az alább leirt akció akkor Március 13.-a az ő napja:)))) Köszönöm mégegyszer mindenkinek hogy reagáltatok.
A választásnak több oka is van(lenne), az egyik ha nem tévedek hogy ez a márka maga az InterSportnak a saját márkája és együtt gyártatja a KTM-el egy gyárban. Ergo csak nem lehet rossz akkor, ha ugyan ott készül mindkettő. A másik ami melette szól a felszereltsége, párosulva az árával. És a legvégén pedig az hogy lesz egy akciójuk, olyan ami tavaly is volt. Ha kettőt veszel akkor az olcsóbbiknak elengedik a felét. Igy a két kinézett kerékpár igen kellemes árban lenne. 28" kerekekkel, vázra 3 év garral, a többire pedig 1 évvel. Ingyenes üzembe helyezés ami kiterjed egy 80Km utáni ismételt átnézéssel ami szintén dijtalan. Hát röviden ennyi. Vélemény??
Olyan, mint itthon a Caprine, Magellan például. Hazai tervezés, ázsiai (főként tajvani) gyártás modern gépeken. A kerékpárgyártók túlnyomó többsége így tesz. A felaggatott alkatrészek bármely más márkán megtalálhatóak.
Én kb. óránként ettem, 1 műzlit, vagy épp gyümölcsöt (hazafelé gyümölcskenyér volt műzli helyett, olcsóbb és jobb ;-). Nekem ez a párosítás bevált, ezentúl is így fogom csinálni.
Feladatmegoldani majd később fogok, ok ;-) (a pontozás mit takar? ;-)
Én már felhagytam minden reménnyel. A járdás bicikliutat járdának tekintem. Felkészülő hajtáskor a főúton megyek, itt Szolnokon még nem volt eset, hogy rám dudáltak volna. Ha meg van időm, lassan gurulok be a városba, akkor szépen kerülgetek, csöngetgetek, mosolygok.
Egyébként már én is kaptam rajta magam, hogy a biciklisávban gyalogoltam.
Régi ötletem, hogy kellene valami igazolvány, vagy útvonalengedély, hogy hosszú túrákon, vagy felkészüléskor ne kelljen bemennünk a bicikliútra.
Számomra is hihetetlen, hogy egyes gyalogosok önbizalma mennyire határtalan. Régebben még töprengtem azon, hogy melyik veszélyesebb a biciklisre az autós, vagy a gyalogos. Sajnos már régen nem kérdés, hogy az utóbbi.
Egy saját pesti "élményem": ketten gyalogolnak egymás mellett tömött teszkós cekkerrel mindkét kezükben, elfoglalva teljes szélességben a kerékpárutat is. Én hátulról jövök és kábé 30-cal nekimegyek az egyiknek. És még ő van felháborodva.
Másik pesti példa: cinkotai kétsávos kerékpárút, vastag sárga vonalak felfestve. Megáll egy busz és leözönlenek róla az emberek, körül se nézve. Nem tűnik fel nekik, hogy a busz és a járda között van egy kétsávos jól felfestett bicikliút, és én éppen ott jövök mondjuk 28-cal. Satufék. Persze ha beléjük hajtottam volna, akor meg én lennék a köcsög biciklis. Nekik kéne megtanulni végre gyalogolni!
Nem vagyok pszichológus, de van egy elméletem. Szerintem egyesek fejében az autózás és a gyaloglás között egyszerűen nem létezik másfajta közlekedési mód (pl. gördeszka, bringa, robogó, motor...). Számukra egyszerűen nem is létezik olyan, hogy kerékpáros, hogy létezhetne akkor kerékpárút, és hogy lehetne má ott elsőbbségük?...
Én egy Gödöllő - Verőce - Gödöllő kört nyomtam tegnap délután a gyönyörű napsütésben. A legnagyobb élményeim a váci dunaparti kerékpárúton születtek:
1) Kismamák egymás mellett, babakocsit tolva jönnek szembe, és láthatóan biztosak benne, hogy át fogok ugratni a fejük felett.
2) Nyugdíjas házaspár sétál előttem, középen, és mikor távolról kiáltom "Kerékpár!" a bácsi megáll helyben, megfordul és öklét rázva szidni kezd.
Érdekes, hogy a birka gyalogosokra milyen szuggesztív hatással van a sárga csíkokkal határolt bicajsáv. Tuti, hogy ott akar menni, a járda meg üresen pang. Ha van köztetek pszichológus, kifejthetné ennek az okát :-)
Én tudom magamról, hogy hosszú tekeréseknél két óránként ennem kell. Nem sokat, de nem is keveset. Diák vagy, tanultad az energia megmaradás törvényét. Adok neked egy gimis fizikapéldát:
1) Átlagos túratempóban a leadott teljesítmény legyen 200W. 2) A kerékpáros hatásfoka 25%. 3) 100gr kenyérben van 1000 kJoule energia.
Két óránként hány gramm kenyeret kell enni a bicajosnak? - Megoldás: 10 pont - Levezetés: 5 pont - Ábrázolás: 5 pont
mint írtam, 80km, végig ellenszélben, reggel 9-től délután 5-ig, közben egy 1 órás vonatravárással, és 20km-es vonatozással (az ellenszél miatt óránként kb. 14km-t tudtam megtenni (pihit is beleszámítva), de így is fogyott lassan az erőm, ezért szálltam vonatra).
Kaját nem vittem magammal, amivel a bringázással megnyert 700ft-ot lazán megettem (ennyit spóroltam azzal, hogy nem vonatoztam (ez az út nem "sport", hanem "utazás" volt). Sőt, folyton számolgatnom kellett, hogy mikor ehetek a szűkös készletekből, hogy kihúzzam vele. Szerencsére nem éheztem el, de tanultam a dologból. Olcsóbb és kiadósabb otthon szendvicset csinálni ;-).
A szembeszél rossz volt, bár lelkiekben felkészültem rá. Szererncsére nem fárasztott ki, ha jól éreztem, kb. 10-15km tartalék maradt bennem.
Ma szinte végig hátszelem és oldalszelem volt. Sokszor mentem 26-27-el. A 100. km után már szenvedtem a nyeregben (újra be kell törni az ülepem, más bajom nem volt). Az össz. táv 106km volt, kb. 5, max 10km-nyi tartalékom maradt.
Kicsi időket pihentem, max 5-10perceket, mégis - ha jól számoltam - 1 órányi "passzív idő" jött össze.
Oda-vissza ugyanott mentem, és ami nagyon tetszett az útban, hogy vannak kicsi emelkedők, éppen annyi, hogy színesítsék az utat, de ahhoz kevés, hogy kifejezetten hátráltassanak. Sajnos a nagyalföldön ilyenből kevés van :-(.
Tud valaki véleményt mondani nekem az Intersport által forgalmazot Genesis márkájú kerékpárokkal kapcsolatban. Nagyon megköszöném az esetleges tapasztalatokat,véleményeket ha van ilyen. Köszönöm előre is.
Pénteken és vasárnap letekertem a tervezett utat! Pénteken 80km, végig ellenszélben, kb. 15-ös átlag, 20km-t a közepén vonattal rövidítenem kellett, mert nem értem volna meg Sárvárra sötétedésig.
Ma gyönyörű idő, végig hátszél, 106km. Mostanra elfáradtam. Mindezt persze pakkal (bizonyos okok miatt).