Tumi,
nem akarok beleszólni a beszélgetésekbe, de hozzá kell tegyem: a Ferrarinak úgy sikerült éveken keresztül szinte 0-át produkálnia, hogy mindíg messze a legmagasabb költségvetéssel rendelkezett az összes csapat közül. Úgy szokták írni a szakujságokban:
Jordan x millió dollár,
....
Williams xx millió dollár,
....
McLaren xxxx millió dollár,
....
Ferrari unrestricted
Mégsem értelek.
Az F1, azért F1, mert mindig van benne tőke.
Ha valaki nem ugy látja... Most mit gondolsz? Van egy Mercedes, Van egy Ferrari, Néha Ford, Jordan. De ez a tőke.
Hidd el Sch -ra azért is érdemes emlékezni, mert ő hozott fel egy olyan csapatot, amelyik évtizedek óta nem produkált.
A másik: A Ferrari mindig saját motorral, autóval versenyez.
Nem szerencsés olyanokkal egy kalap alá venni, akik a piaci viszonyok szerint váltogatják a szponzorokat és a motorkat.
Ezért volt nagy dicsőség Prostnak akkor, és ezért nagy dicsőség most Sch-nak, Irvine-nak ilyen eredményeket elérni.
Gyerekek-gyerekek ennyi láma hozzászólót én még nem láttam egy rakáson, valószinű, hogy az elvakult rajongás iratja veletek ezeket a hozzászólásokat.
Nem tudom hallotátok-e, de valószínű, hogy még nem (különösképpen nils barátunknak üzenem), azt, hogy Salo baszólt a boxba, hogy Irvine gyorsítson mert Frentzen jön fel rá, nem rossz mi?
Azok után, hogy el kellett engednie Irvine-t még vigyáznia kellett, hogy nehogy seggbe torpedózza a verseny végéig. A Ferrarit én addig nem látnám szívesen a konstruktőrök világbajnokának, amíg ez a ravaszdi róka Jean Todt arcát kell csapatfőnöküknek látnom.
Hakkinent nagyon sajnálom, de nam csak a csapat ludas a boxban történtekért, ugyanis a benyaadagoló szerkezeteket a csapatok részére ugyanaz a cég szállítja, abban viszont már hibásak, hogy nem ellenőrizték le a verseny előtt. Valószínű, hogy ezentúl négy faszi fog állni két csővel az autók melett mikor kerékcserére beérkeznek.
Tény, hogy az lehetséges, hogy a gumit a hátsó szárnyról levált darab tette tönkre, de a Brigestone az igazi ludas a dologban, nagyon nagy szerencséje volt Mikanak a balszerencse közepén.
Erről Kúltárdról meg továbbra is csak azt lehet mondani, hogy egy nagymester, igaz nem tudom észrevettétek-e Jenővel ellentétben, hogy David 3x volt a boxban és így is csupán 16mp volt a hátrány Eddie-vel szemben, sőt volt néhány kör amikor 10mp-et hozott az élen állókon, csakhát már a verseny elején eljátszotta a becsületét.
Jenci egy nagy szaros valag. Tuminak üzenem, hogy a Sch. interjúban nem a globális mondanivaló számít, igaz engem egyáltalán nem érdekel, hogy mit nyilatkozik a rajongóinak a germán, de azért olyan sületlenségeket fordított, hogy az már mindennek a teteje. Lehet, hogy előre megírta Sch. nyilatkozatát és csak úgy olvasgatta.
Hill papa meg azt nyilatkozta, hogy baj volt a fékjeivel, és amikor beállt a boxba mondták neki, hogy menjen tovább, de ő veszélesnek vélte, és kiszállt a versenyből. Azonban később a Jordan-nél nyilatkozták, hogy a fékeknek kutya baja volt, nos Damon-ról ennyit.
Remélem Eddie arcáról lehervad már az öntelt mosoly a magyar versenyt követően és végre az égiek is besegítenek Hakkinen-nek. Egyébként is már nagyon nagy az a mellény Eddie-re.
na csá
Azért ebbe belegondolni is rossz. Képzeljétek MH helyébe magatokat. Olyan minden mint egy álom. Megvan a Pole, jó a rajt. Angliában vezet, bemegy a boxba, elbarmolják a kerekét, később elhagyja. Ausztriában a kedves csapitárs kirak a pályáról, jön Németprszág vezet kényelmesen, körönként pár tizeddel jobb mindenkinél. Erre bemegy a boxba, és baromkodnak a szerelők a tankolással, aztán meg jön a defekt. Szerintem szegény nem szívesen járkál mostanában a boxba. Gondolom minden versenyen eszébe fog jutni mikor be kell menni: na mi az istent fognak most elszúrni? Mellesleg jobb lenne szerintem 3 kerekű kocsival mennie: olyannal, ahol nincs bal hátsó:-)))
Haki elég jól tűri a megpróbáltatásokat. Én nem nagyon szeretem, de kezdem sajnálni... Sőt, valahogy szívesebben látnám VB-ként mint az Irvine-t.
Érdekes, hogy milyen gyorsan meg tud változni a közvélemény. A Hakit egész tavalyig kevesen értékelték, aztán no lám csak. Irvine életében eddig három futamot tudott megnyerni (azokat is hogyan) erre már VB-nak érzi magát. Bár ő már akkor is pofázott, amikor még csak 1 futamgyőzelme volt
Szasztok!
Abba bele kell törődni, hogy ez egy csapatsport, ahol minden előfordulhat.A győztes az lesz akinél minden összejön /csapat,autó,versenyző,szerencse/. A szerencsével nem lehet mit tenni vagy van vagy nincs.A többinek viszont ott kell lenni.
Remélem jövőre a Jordan is tud versenyképes pilótá/ka/t igazolni egy megfelelő motor /esetleg egy Honda/ mellé!!!
Forza Jordan!!!
Surranó polgártárs,
gondolom a verseny után nyilatkozta, kissé szűkszavú a hírügynökség, lehet, hogy rajta van ezeken az oldalakon valahol .
alejandro,
mégis utolérte :))
xpt
Tényleg egy eltömődött benzincső okozta a galibát, de ez is a csapatot minősíti. Utána meg igen tépnie kellett és pár kanyarral korábban sikerült is a bal hátsóval a kavicságyat fölvernie, ami lehetett a defekt oka, de az is elképzelhető, hogy tényleg valami a hátsó szárnyból csapódott bele a kerekébe.
Nem értem, hogy miért kell Irvinet fikázni a nagy arca miatt. Végre visz egy kis színt a magába boruló Senna-klónok közé. Egyébként meg a meddő vita arról, hogy a csapat, a kocsi vagy a vezető számít-e lezárható, ha észrevesszük, hogy ez itt csapatverseny. A legjobb összjáték nyer.
Nem tudom ki írta egy kicsit feljebb, hogy Hakkinen szerencsével nyert versenyeket. Melyiket? Talán szerencséje van ha nyer. Mansell óta legnagyobb pechszéria bajnok és villámgyors, még az istencsászárnál is gyorsabb, aki egyébként tényleg nagy pilóta, de ez Hakkinenre is elmondható, csak ő kicsit később kapott jó autót.
Coulthard kriminális.
Knédli egy barom, valaki igazán elküldhetné neki a topic véleményeit!
Coulthard és a leggyorsabb körök: ilyen alapon ha vki edzésszetappal (mongyuk első helyről) kilő és három-négy kör után bemegy tunkolni meg szárnyat cseréltetni meg ilyenek, akkor ebből már következik, hogy ha meg nem fő a motorja, akkor bizony lekörözte volna kétszer az egész mezőnyt. Télleg, nektek feltűnt, hogy alig volt lekörözés? Ahhoz képest, hogy más pályákon (ami 2/3 ilyen hosszú) 3-4 köröket is vernek egyesekre, itt is lehetett volna 2-2.5 kört az utsókra verni. Na persze, ha nem esnek ki <G>
Vili-Salo: na jó, te nyertél :) Bennem akkor is az maradt meg, hogy az F1 Racing c. nyúság játékában Salo pluszokat hozott, Vili viszont mínuszokat (ráadásul akkor is, amikor Salo (nem lévén ott) semmit sem hozott). Nem beszélve arról, hogy Vilit lényegesen drágább megvenni... mármint ebben a játékban (érdekes ez a necckép, kavarja a betűimet rendesen...)
Egyebkent a verseny leggyorsabb korei mutatjak, hogy a legfurgebb Coulthard lehetett volna, ha Salo engedi. Frentzen kocsija pedig igazan nem volt gyorsabb Saloenal, megis siman elengedte a szabadon szaguldo Coulthardnal lassabban korozo Hakkinent. Jo, jo szep az a VB harmadik hely, de ha jovore is csak igy megy Frentzen, akkor le se fogja sajnalni senki.
David Coulthard McLaren/Mercedes 43 1'45.270
Olivier Panis Prost/Peugeot 20 1'46.823
Mika Hakkinen McLaren/Mercedes 6 1'47.433
H-H.Frentzen Jordan/Mugen-Honda 17 1'47.619
Eddie Irvine Ferrari 17 1'47.687
G.Fisichella Benetton/Playlife 5 1'47.785
R.Barrichello Stewart/Ford 5 1'47.788
Mika Salo Ferrari 4 1'47.945
Legutobbi infoim szerint az Arrows es a Minardi egyarant Supertec motorra vadaszik, de lehet, hogy nem vagyok eleg up-to-date. Mindenesetre a Benetton szeretne gyari csapatta lenni a franciaknal, ami nemsok jot iger az "on customer base" csapatoknak.
Villeneuve-Salo
Imola: edzeseredm.: 1'27.313 - 1'29.451
a versenyen JVi. kiesik, MSa 3 kor hatrannyal celbakocog nemi javitgatas utan.
Monaco e: 1'21.827 - 1'22.241
v: mindketten kiesnek.
Spanyolorszag: e; 1'22.703 - 1'23.683,
a versenyen JVi a nagy Schumival merkozik (mig a BARja birja), kis Mika a faradt Damon Hillt nem tudja utolerni.
Aze' lilahaj nem kozkatona a zefegybe'!
Az az igazság, hogy én vagyok a felelős! Mea culpa! Én írtam, még az előző verseny után, hogy Eddie csak akkor lehet világbajnok, ha szegény Hakkinnennek mindig elrontják a pit-stop-ját, ha kiesik a kereke, deffektet kap, ilyesmi... Hát nem bejött?
Bocs Mika.
Na a 7vége után összeírom egy hozzászólásba a mindent (remélem, a Magyarulezről senki sem olvassa ezt (rajtam kívül ;) ))
Ayrton: tény, hogy gyorsabb a Ferrari a boxban. De az A1-en nyilvánvaló volt, hogy miért (több stuffal indult), egyébként meg lehet, hogy egyszerűen kevesebbet fogyaszt a Ferrari
MacPhisto: Ausztriában Mr Bigmouth úgy nyert, hogy Heki a pályán volt <G>
Alejandro: Az Arrows-Minardi négyes utóbbi fele a 9-10. helyen fejezte be a versenyt. De ha jövőre télleg a Hart motorral mennek... (ami most az Arrowst hajtja (?))
Alejandro megen: Villeneuve télleg lemosta Salót a pályáról? Nem vettem észre... Vagy lehet, hogy azért, mert amikor saját magát lemosta, az árhullám visszamosta Salót? (gyerekek, ha ez már flame, akkor szóljatok)
Xpt: honnan szedted ezt az Irvine-nyilatkozatot? Elolvasnám az egészet. Az itv-f1-en ilyesmiről szó sem volt.
Am Block Eddie: először is, az Iron Maiden Eddie-jét valahogy jobban bírom. Mindenesetre az év elején is azért voksoltam a Fercsire az Ezüstnyulak (ki írta? teccett ;) ) helyett, mert nem elég gyorsnak lenni, hanem tudni is kell. Biztosra menni. Ez kb olyan, mint amikor döntened kell, hogy két kockával dobsz (2d6) vagy egy tizenkét oldalán beszámozott dodekaéderrel (d12) és hozzáadsz egyet: így mind2 legalább 2, az utóbbi 13 is lehet, tehát az átlaga jobb, de sokkal könnyebb (1:12) vele 2-t dobni, mint 2d6-tal (1:36). Igaz, 12-13-at is (2:12=1:6 vs 1:36). Persze hosszú távon itt a d12+1-et érdemes választani, de szerintem hasonlatosabb a Ferrari-McLaren viszony mondjuk a 2d6-1d10+1-hez, ami azért már rosszabb arány. Könnyebben jobb, de átlagban rosszabb a gyenge teljesítmény miatt. De 2d6 helyett vegyünk 3d4-et, és akkor már irtó megbízható 7,5-es Fercsit kapunk az instabil 7,5-es 1d12+1-el szemben is. Az igazi betli az, amikor mind2 Meki (a technika miatt) gallyra megy. Nem emlékszem rá, hogy a Ferrarival ilyen megtörtént volna a közelmúltban. Szóval kell a szerencse, de nem is adják ingyen. Forgandó is, csak nem mind1, hogy mennyire. A baj tehát röviden az, hogy csúcson jobb a Mc, de gyakrabban van vele nagy gond, mint a Fercsivel kicsi.
Szegeny Hakkinen! Nagyot esett, de hal'istennek semmi baja sem lett! Viszont a pit-stop. Nekem ugy tunt, hogy nem volt jo a benzinbetolto-cso. Aztan hoztak egy masikat es azzal sikerult megtankolni. Ron Dennis mondott valamit a Mclaren homepagejen, de nem ertettem tisztan. Mindenesetre a mondat egy reszet idemasolom:"...by a jammed refuelling nossle ... !
Orulok, hogy ez a Salo gyerek nem valtotta be a hozza fuzott "remenyeimet". Nem nagyon biztam benne, de amit most muvelt, az nagyon szep volt. Bocs Mika! Pedig nem is csinalt semmi kulonoset, csak tokeletesen vegigment a palyan. Ugyanez igaz Irvine-re is. Panaszkodott nemi olajhomerseklet emelkedesre, ezert kicsit alacsonyabban valtott. Ezt a ferrari.it-ben mondta. Frentzen hozta a maga pontos nyugodt semmi kulonos stilusat. Ralphika is szepen vegigment, megint kerdes, hogy mit csinalt volna egy jobb Williams-vel.
Egyszoval jo verseny volt, jobb lett volna, ha Hakkinent a palyan sikerul legyozni, de ne legyunk telhetetlenek!
arszt polgártárs,
az bizony defekt volt (még jenő is észlelte!!!), Hakkinen szerint a boxban cseszték el a versenyét. szvsz igaza van.
alejandro polgártársam,
Frentzenhez annyit, h látszott lassabb a Ferrariknál és a McLareneknél, hova tartsa fel Hakkinent akkor?
Coulthard és Hakkinen szerződését 2000 végéig meghosszabbították, kezdenek bebetonozódni...
Ez a Hill gyerek - akit nagyon szerettem annak idején - kezd 1 fürdősqrvává válni, "kétségei támadtak, végigversenyzi-e a szezont, túl öregnek érzi magát", ideje összepakolni :((
xpt
ui. Irvine nyilatkozat: (azon felül, hogy Salot tekinti győztesnek) "I don't really feel like celebrating. It's a very boring 10 points really but I'll take them" Na ezek után kapja már be!
Mióta utoljára itt jártam, két verseny is lement, némileg meglepő eredménnyel. Mondjuk Silverstone-ban is volt esélye az Eddie fiúnak az első helyre visszaállnia, de hát kissé túlfutott a boxon. Ausztriában egy precíz Ferraris stratégia hozta az első helyet, ez nem baj, inkább a maximális profizmust mutatja. Hakkinen Ausztriában bemutatta, hogy ő is képes kerestülvágni a mezőnyön. Bár lehet hogy neki is csak félreálltak mint tavaly M. Schumachernek Japánban? Szerintem jelenleg MS és Hakkinen azok, akik ilyen helyzetben a leginkább képesek magukból és a kocsijukból kihozni mindent. Dícséret Hakkinen-nek, megmutatja, hogy nem véletlenül lett világbajnok. Németország totális meglepetés, a pálya jellege miatt kettős McLaren győzelmi remények, a valóságban meg egy ötögik hely... Amit Hakkinen-nek csináltak a boxkiálláskor, az egyenesen nevetséges. Én mindenesetre örülök a Ferrari sikereknek, de Irvine nem ellenfele a Hakkinen-McLaren duónak, maximum Coulthardot tudja tartani. Salo viszont él a nagy lehetőséggel. Amennyiben Irvine megpattanna jövőre a Ferraritól, én megvenném helyette.
Schumacher meg marha ideges lehet látván Hakkinen betlijeit, neki is lepottyant volna két-három győzelem, toronymagasan vezethetné a pontversenyt. De hát HA a kiskutya nem sz@rna, akkor kipukkadna...
Mindenesetre Irvine-nak sok-sok mázlira van még szüksége, hogy VB legyen.
A csapat kb annyival többet ad Irvine-nak, mint amennyit elvesz Hakkinentől a saját szerelőgárdája. Ezzel ugye egálban lennének, de Hakkinen-nek sajna mostanában pechje is van.
Szerintem jól látható volt hogy a gumi még a pályán eldurrant. Az más kérdés, hogy vajon mitől is...
Hello, Tumi!
Lehet, hogy a potyaév kifejezés kicsit tényleg durva, de elmondom, hogy mire célzok ezzel:
Az zavar engem, hogy Sch. akkor lett VB, amikor gyakorlatilag nem volt számbavehető ellenfele, túl fiatalon túlnyerte magát. Sch. teljesítményét elismerem, de NEM a VB. címeit, hanem az utána következő éveket, amikor egy szar autóval tudott versenyképes maradni.
Azért éppen Prostot és Sennát emeltem ki, (pedig Sennát pl. ugyanúgy nem csíptem, mint Mensch-maschine-t) mert mióta nyomon követem a F1-versenyeit, ők voltak képesek beírni magukat a legnagyobb nevek mellé-fölé a soxoros VB.-k közé. Mert valljuk be, melyikünk ismeri a 20-30 évvel ezelőtti sima mezei VB-ket? Az olyanokat, mint amilyen e pillanatban Villeneuve, Hill, vagy Hakkinen? Jó versenyzők, egyszer összejött nekik, de semmi több. E pillanatban úgy tűnik hogy nem lesz belőlük legenda. Legenda csak a soxoros világbajnokokból, ill. a halottakból válik. Előbbire van még esély(Hill-t leszámítva), utóbbit nem kivánom senkinek. Sch-nak nagy az esélye, hogy a 20-30 év múlva is emlékezzenek rá. DE: Nem a valódi teljesítményei miatt, (pl. tavaly Hungaroring), hanem mert nyert néhány VB.-t, közülük kettőt olyan években, amikor mindenki be volt szva, nem volt tőke, nem volt ember, nem volt autó, nem volt verseny. Ha tavaly nyert volna, meg tavalyelőtt, akkor azt mondom OK. ott a helye Fangio, Prost, Senna, Lauda, Stewart, meg a többiek mellett, de így nem. Ugye érted, hogy miről beszélek?
Nincs igazad! A defektet TÖKÉLETESEN lehetett látni, már a nem lassított képen is. Azt -még- nem lehet tudni, hogy mi okozta. Lehetett valami karosszéria darabka a pályán, gumihiba, esetleg az autó hibája. Biztosan tudosít majd topicunk szakértője, és mostanra -sajnos- tulajdonképpeni tulajdonosa Alejandro.
Miert kell ezt az Irvine gyereket annyira fikazni? Lehet, hogy nagy az arca, de nyer es szerintem csak ez szamit. A sok gyors csodapilota vagy karambolozott vagy szethajtotta az autojat. Irvine meg hiba nelkul ment es nyert. Hakkinennek pechje volt, de o is sokszor nyert szerencsevel, hosszu tavon a szerencse kiegyenlitodik. Szerintem Irvine igenis nagyon jo pilota, ezt mar sokszor bizonyitotta. Irvine igazi versenyzo alkat, ezt bizonyitotta Kanadaban es tavaly Japanban is. Azon nem lehet csodalkozni, hogy elege lett a masodhegedussegbol. Remelem iden vegre Ferrari nyeri a vilagbajnoksagot. Valaki magyarazza el nekem, hogy a sok hurka nemet miert orult olyan vesszettul, amikor a Mika elszallt, mint a gyozelmi zaszlo? Ja es az 1000 %, hogy a gumi durrant el a Mercin? Nem lehet, hogy a hatso szarnybol tort le egy darab? Ha jol gondolom az hasonlo eredmenyre vezetett volna es a hatso szarny meg mielott barminek nekiment volna mar nyaklott jobbra-balra. A lassitott felvetelen pedig az latszott, hogy akkor valt lapossa a jobb hatso gumi miutan eloszor lement a fure az auto. En nem vagyok meggyozodve arrol, hogy a gumi durrant volna el, mert akkor az apro darabokra szakadt volna es errol szo sem volt.
Udv,