Lugos-Déva szakaszról a legfrissebb hírek szerint (nem a minisztérium szokásos etetétese, hanem a Pro Inf egyesület szerint) a 3-as szakasz Holgya-Marosillye (Holdea-Ilia) június végén kész lehet, a 4-es szakasz Marosillye-Déva között pedig szeptember-október. igy augusztusban már szeretnék legalább az egyik szakaszon végighajtani.
a fennmaradó 13 km-en viszont még sokáig fogunk szívni, Marzsina-Holgya közötti szerpentinnnél, mert a medvealagutak csak 2022-23-ra lesznek készen, oda rászabadul az autópályaforgalom karácsony előtt, vagy augusztusban az szép lesz...
Te mindenképp csonkaországi belpolitikát, fidesz ekézést akarsz ide importálni...:-/ Ez nem az a fórum, mégeccer mondom! Én arra céloztam, hogy hiába alakul itt az infrastruktúra fejlesztés, mikor a román oldalon a főutak szintjén leragadtak. Ennyi.
A többpártosodott demokráciák "jellemzője" ez, sajna a kisebbségi sors alatt élő embereket, pártoknál is megvan ez. Nem tekintem katasztrófának. A románoknak megvan a maguk nem kis baja, identitás, irányvonal nélküli páriaország lettek... Ötmillió állampolgáruk elhúzott, ilyen még Venezuelában sincs, pedig ott most durva dolgok zajlanak jó egy éve. Szóval ők most úgy fejlődnek és nőnek a gazdasági mutatóik, mint ceausescu idején, kivétel, hogy a fogyasztók azok most ki vannak szolgálva, csak a jövőkép hiányzik erőst.
A román ellenségeskedést,hogy úgy mondjam,már "megszoktam",viszont számomra új volt,hogy MVásárhelyen két ünnepség volt egy kis átfedéssel. A Petőfi szobornál egy teljesen politika mentes, főleg diákok műsoraiból,majd sok szervezet koszorúzásából álló több,mint egyórás ünnepség.Itt Ignácz Balázs is koszoruzott az Erdélyi nemzeti tanács (?) részéről,de beszédet nem mondott. Kb 4-500-an lehettünk.
A Bernády szobornál az RMDSz tartott megemlékezést,külön.
Szomorú,hogy az Erdélyben eddig nem létező széthúzás a csonka országból exportálódott. Így a románoknak nem is nagyon kell hadakozni,röhögnek a markukban.
Mentemben jöttömben elmentem a nevezetes és népszerű "intézmény" mellett a múlt héten... Azért ott a Bucsin tetőn és a Gyergyói medencében határozottabban lassúbb a tavasz érkezése ;-):
Készült minden székelyföldi önkormányzat a 15-i ünnepre, már múlt héten lehetett érezni a hangulaton... Főleg azért is, mert újra bekapcsolt a vlah nacionalizmus, perlik, büntetik a zászlók miatt a legtöbb önkormányzatot, de mindhiába!
2,5 éves koromtól minden nyáron egy-két hónapot töltöttem ott nagyszüleimmel, akik haza jártak a testvéreikhez. Ma már én viszem a családom, barátaimat az unokatestvéreimhez Székelyföldre.
a video,és főleg a comment szerint 2014-ben Ivó felől teljesen leaszfaltozták a csúcsig.Az elején megjelenő makadám szakasz nem arról az útról készült,ne tévesszen meg
Koszi szepen Nektek! Igazabol nem most mennek fel, hanem tavasz vegen es csak arra voltam kivancsi, hogy Ivo fele jobb -e, mint a hargitafurdoi utrol. Az mar sok evvel ezelott is trefas volt. :)
google alapján le van aszfaltozva, hóban igazából mindegy is:) biztos hogy ki van tolva jelenleg, és sokan mennek fel onnan de hólánc azért nem árt gondolom:)
Nem gyakran járok arra, állítólag aszfaltoztak két éve és tavaly is, de hogy meddig értek le, nem tudom, hátha jelentkezik vki új hírekkel! Ami biztos, hogy most erősen télies útviszonyokra számíts.
szeretnek egy kis segitseget kerni: annak idejen jartam mar a Madarasi Hargitan tobbszor, de sosem Ivo felol. Milyen arra az ut? Olvastam, hogy egy darabig aszfaltos, milyen minosegu jelenleg es kb. meddig lehet rajta felmenni? Elore is koszi!
Tíz éve még privát kézbe adták a sebességmérést, akkor fix traffipaxokat telepítettek a cégek, aztán ezeket megtámadták az autósok, az alkotmánybíróság meg úgy döntött, hogy nem használhatják, csak a rendőrség a sajátjait. A táblák figyelmeztetnek csak, a balkáni mentalitás érvényesül, mennek ezerrel, de legalább ahol tényleg mérnek, ott előtte fénykürtöznek egymásnak az autósok, tehát azt illik komolyan venni! A gyorshajtás büntetés tétel ott is vastag már és nem kegyelmeznek.
...még ami pozitív, az az rmdsz lobbizása, amivel állítólag emelték az A3-asra fordítható források keretösszegét (...vagy majd később kiderül, hogy ez is csak egy ígéretlufi volt...).
Jó lenne, ha az összejönne, komoly ellensúly a bukarestcentrikus otthoni világban. Kolozsvár, Marosvásárhely és Temesvár reptereikkel és gazdasági súlyukkal talán az eu-nál sikeresesen tudnak majd forrásokért lobbizni. Amit nyernének, azzal mi is nyerünk, az egyre komolyabb csonkaországbeli támogatások is sokat jelentenek, együtt az uniós támogatásokkal már lehet lépni, mert az infrastrukturális lemaradásunk óriási és ezt fogják fejleszteni első körben. Igaz, egyes bukaresti politikusok szerint nem is kell korszerű út- és sztrádahálózat. :-/