Ha nekem szántad, amit írtál, akkor jó ha tudod, pontosan tisztában vagyok azzal, hogy egy honlap elkészítése, karbantartása, tartalomgyártása mennyi időbe telik.
Jelen esetben te nem tudsz olyan dolgokról, hogy a teljesítők névsorának egy része hogy került tőlem Hörpölinhez, milyen körülmények között és milyen tartalommal.
Valamint arról sem tudsz, hogy más fórumon már évekkel korábban szóltam neki a frissítésről.
A beírásod többi részével teljes mértékben egyetértek!
Az a helyzet Hörpölin, hogy a rengeteg munkát, energiát, időt amit a honlapodnak szenteltél, kevesen érzik át, kevesen tudják felmérni, hogy ez valójában mennyi időt vesz el. Én például a te blogod olvasásakor döntöttem el, hogy én is fogok ilyesfajta túranaplót írni, de azt már akkor tudtam, hogy a többi - egyébként nagyon hasznos - infóra, adatra, grafikonra nem fogok áldozni. Miért is tenném, hisz a te oldaladon már fenn van. Én ahhoz hozzátenni nem tudnék és nem is akarok. Azoknak, akik még nem írtak ilyet, egy személyes tapasztalaton alapuló adat: egy kb. 30 km-es túra elvesz egy teljes napot (mondjuk számoljunk rá az én esetemben 11-12 órát). A fényképek válogatása, vágása, feliratozása, a szöveg megírása, ellenőrzése, javítgatása és a túráról készül térkép elkészítése minimum ugyanennyit. Nyilván nem egyszerre, bár volt, hogy lendületből megtettem, de az azt jelentette, hogy reggel 8-tól éjfélig csak kajálni álltam fel. Azóta azért elosztom 3-4 napra, napi 2-3 órát dolgozok vele. Feltételezem, hogy te a honlapodba ennek a sokszorosát tetted, hisz ráadásul neked a designal is kellett törődni, beleásni magad a html-be, css-be, stb... Én a blog.hu ingyenes felületét használom, így legalább ezzel nem kell bajlódnom. Szóval minden elismerésem a tiéd! Én a helyedben azokat a leírásokat, amik már egy régi bejárás beszámolója, amelynél már te is azt érzed, hogy sok helyen nem a mai útvonalat, nem a mai állapotokat mutatja be azokat nem törölném, hanem nagy és feltűnő betűkkel odaírnám az elejére (ahogy egyébként internetes újságoknál is bevett szokás), hogy "Ez a beszámoló 1 évnél régebben frissült utoljára, nem féltétlenül tükrözi a jelen állapotokat, ezért kérem a Kedves Olvasót, hogy erre a szakaszra való felkészüléskor tájékozódjon a Kéktúra hivatalos oldalán!" Ezzel a felelősség némiképp lekerül a válladról, nem róhatják fel neked, hogy elavult információt közölsz azt a látszatot keltve, hogy az még aktuális, de annak aki szereti olvasni soraidat, kedveli a stílusodat, az továbbra is a te leírásodból készül fel a túrára és legfeljebb tényleg "körbenéz" itt, vagy a facebook releváns csoportjában.
"Tessék észrevenni, hogy" Hörpölin számunkra fontos. Az igazadon túl sok másféle igazság is létezik, illetve sok dolog van, amit nem az "igaz/nem igaz" mércén mérünk... (pld. a fényképeid, melyek szépek, akár igazak, akár nem.)
Sajnálom, hogy nincs időd írni, mert valóban nagyon átélhető az az írásod. Köszönöm a fénykép linket, át fogom nézni alaposan, ezt ízlelgetni kell, nem akarom elkapkodni.
Nagyon szépen köszönöm, hogy felhívtad a figyelmem a honlapon található hibákra, már nem aktuális dolgokra, egyebekre, amint időm engedi, javítani fogom azokat! Továbbá arra kérném a topik teljes író- és olvasótáborát, hogy ha ők vesznek észre hibákat benne, azokat nyugodtan jelezzék akár itt, akár levélben!
Güszi, egyszer s mindenkorra kikérem magamnak ezt a hangnemet! Én bejárásból származó alapadatok alapján, az összes lehetséges körülményt figyelembe véve szerkesztek, nem barmolok.
Mint jeleztem, egyetlen, sehová nem vezető 2009-es track alapján húzta be egy szerkesztő 2012-ben a 11 m-es, zsákutcaként jelzett útszakaszt. Te az írtad alább, hogy ott nincs út. ha nincs, akkor miért lenne barmolás egy nem létező valami törlése?
Tekintettel arra, hogy az észrevételezett rövid útszakasz egyetlen fellelhető alapja egy 2009-ből származó track, egyszerűen törlöm a 2012-ben rögzített 11 m hosszú útszakaszt.
A fán lévő piros pötty meg erdészeti jelölés lehet.
Nem attól becsöpösödött, hogy milyen márkával mászkál, hanem attól, hogy olyan információkat tárol már lassan tizen X éve a honlapon, ami felett úgy járt el az idő, hogy már ő sem csinálja, de javasolja.
Ugyanakkor nem figyel oda egy EU-s szabályozásra.
Mint szerető túratárs melléállhatsz és védheted tőlem, a támadó némbertől, de ezzel pont nem abban segíted, hogy a továbbiakban is fenn tudjon maradni.
A tartalmi módosításra tett javaslatoddal maximálisan egyetértek. Ezekkel, építő gondolatokkal lehet segíteni.
Honlap frissítés - lassan kifut az eddigi dicsőség, az újak meg két szó után továbbmennek, pláne, ha elavult az infó.
A kritikám mögött mindig jószándék van. Az már más kérdés, hogy a stílusom nyers.
Azonban tekintettel arra, hogy amikor berakok valami pozitívumot akkor valaki más érez ingerenciát arra, hogy kötözködjön, akkor úgy gondolom, hogy nemcsak én élek a folyamatos kritizálás eszközével.
Nem tudom, hogy eljutott-e Önökhöz a most futó akció híre. Aki már megkapta, attól elnézést kérek az ismétlésért.
De még maradt 40 db 2016-os Vértes térkép, amelyeket ezúton is ajánlok figyelmükbe.
****************** augusztus 30-án írtam Tisztelt cím!
A 2016-ban kiadott Vértes 1:30.000 turista- és biciklis térképből maradt cca. 200 darab, melyeket a jelen körlevéllel akciós áron kínálom a környékbeli egyesületeknek, közületeknek, erdészeteknek, szálláshelyeknek, vendéglátósoknak, turistáknak, iskoláknak, önkormányzatoknak, stb..
A kiadvány normál fogyasztói ára 2000 Ft, de aki ebben az akcióban 10 darabot rendel, az egy térképért csak 750 Ft-ot fizet (7.500 Ft összesen). 20 térkép megvásárlása esetén az akciós ár csak 500 Ft (10.000 Ft a csomag!). Ezeket az akciós rendeléseket semmilyen más költség nem terheli (sem posta-, sem csomagolási-, sem kezelési költség).
Az akció a készlet erejéig tart.
A megrendelő e-mailben kérem megadni a megrendelt Vértes térképek darabszámát a postázási / számlázási adatokat, egy mobil számot, valamint azt, hogy kérnek-e sárga csekket a fizetéshez. A térképekért előre fizetni nem kell, hanem az áruval együtt a postai csomagban megküldött számla alapján lehet választani a fizetési módok közül. Akik nem kérnek sárga csekket, azok fizethetnek átutalással, bankkártyával, vagy PayPal-lal.
Az egyértelműség kedvéért a megrendelésben szerepeljen a Vértes Akció "jelszó".
Tisztelettel:
Szarvas András
--
SZARVAS András Térképész mérnök / Engineer-cartographer
Hobotól kaptam egy rövid levelet. Ebben arra kér, erősítsem meg azt Neked, hogy ez már valóban a végleges. Már mint véglegesen törölte magát, nem regisztrál újra. A kérését ezennel teljesítettem is.
Bár én nagyon ritkán írok ide, de "read only" módban szinte mindent elolvasok. Részint, mert tapasztalatlan vagyok túrázás terén, részint mert többen olyan szépen, részletesen írtok a túráitokról, hogy öröm olvasni! Viszont internetes fórumozásban eléggé régóta otthonosan mozgok, ezért kérlek fogadjátok meg a tanácsomat. Ne törődjetek a "minuszolóval/kkal"! Őt/ket az élteti, ha rendszeresen olvas arról, hogy valakit ez zavar. El kell engedni! Tudom, hogy az embert bántja az indokolatlan negatív kritika, de ha valaki megfogalmazná, hogy egy adott hozzászólás ezért, vagy azért nem jó, akkor azzal lehetne vitatkozni, vagy esetleg akár még egyet is érteni vele és javítani a stíluson, a tényszerűségen, stb..., de így ez semmi. El kell engedni, nem kell foglalkozni vele. ... Ha ez rendszeresen előkerül (márpedig előkerül) itt, mint téma, azzal táptalajt, muníciót adtok neki, jelzitek, hogy érdemes visszatérnie és minuszolni nyakra-főre. Szerintem! :-)
A pont elhelyezkedésére figyelemmel utánanéztem a FÖMI adatbázisában, mi is lehet az a bizonyos megnevezés nélküli POI? Minden bizonnyal az 53-2014 jelű III. rendű földmérési alappontnak felel meg, amely egy betonlapokkal (gúla alakban) védett kő.
Túl sok írásodat nem olvastam, de amit egyszer igen, amelyikben éjszaka a sátrad felé rohantak a szarvasok, nagyon tetszett. Nem így érzek a kritikai írásaiddal kapcsolatban, melyekben sokszor értelmetlenül, túl csipkelődő, kötekedő a stílusod. Szerintem jobban jársz (járunk), ha kritikák helyett inkább élménybeszámolóiddal örvendeztetsz meg bennünket.
A gond az, hogy a félkilós kalapács súlya éppen megegyezik a dobozos Borsodiéval. Gyakorlatias ember vagyok, és bár a dobozos sörrel nehéz lehet sátorcöveket leütni fájó veszteségek nélkül - ilyen igényem viszonylag ritkán is jelentkezik, lévén 99%-ban sátor nélkül túrázom -, ezért utóbbit előnyben részesítem a kalapáccsal szemben. :-)
A mínuszoló(ka)t ismét/sokadszorra csak sajnálni tudom, saját lelki sivárságáról és szűk látóköréről árulkodik csak ez.
Ha nekem valami nem tetszik vagy nem érdekel itt, akkor fogom magam és tovább görgetek. Az ilyenek még azt a nem kevés munkát sem tisztelik ami egy-egy beszámoló megírásával, képválogatással és ezek összeállításával jár (jó pár óra beszámolónként)...
A legkevésbé sem érdekelnek a mínuszok, akkor is fogok feltenni saját élményű túrákról képeket, írásokat, mert úgy gondolom helye van itt akár belföld, akár külföldről van szó.
A kezdetektől már messze jutottam, de nem maradtam azért hűtlen a kék jelzéshez:
Itt például az osztrák Vorarlberg tartomány területén jártam (a kék ezen a részen magashegyi útvonal jelölése), 18 perc múlva értem el a Kárpátok legmagasabb csúcsának magasságát (2655 m) és onnan volt felfelé tovább (majdnem 3000-ig). A kép készítése után nem sok idővel durva időjárási események kezdtek el kibontakozni ...de erről majd az aktuális beszámolóban részletesen írok.
Távolban az alacsony vízszintű Lünersee látszik.
Folytatom lassan az Obertauern-Sölktal beszámoló írását, mert még csak félkész egyelőre. Amint meglesz fel is kerül majd ide, ez volt a Zentral első kötetének befejező túrája.
"...és hány olyan út van, ami a terepen (papírtérképen) létezik, tuhun pedig nincs?"
Szerintem ez megválaszolhatatlan kérdés.
Én arra vállalkoztam, hogy ami a TUHU térképén van, azt a lehető legalaposabban átnézem.
A "Mérleg" tehát az általam készített nyilvántartás és a TUHU "kapcsolatát" mutatja.
Idén tavasszal amennyire tudtam, megnéztem az OSM megfelelő útvonalait is.
Nagyon sok az azonosság, természetesen találtam olyat, ami a TUHU térképén van, és az OSM térképén nincs.
Azt nem tudom, hogy ami az OSM térképén van, az hogy viszonyul a TUHU térképéhez.
Ha találtam nem felmért útvonalat az OSM térképén, azt előjegyeztem, és alkalomadtán felmértem.
Van még néhány:-)
Dél-Zalát elég alaposan megnéztem, sokat jártam arrafelé, az idézett részt azonban nem:-(
Itt rengeteg útvonal darab van a TUHU térképén ezek szerepelnek is a nyilvántartott problémák között, de még nem jutottam el arrafelé, magunk közt szólva nem ezeket tartottam a legfontosabbaknak.
Egy rövidke részlet a mellékletnek ezen fejezetéből:
Murakeresztúr - Fityeháza (Z)
Semjénháza - Valkonya (Z)
Semjénháza (Z+)
Bödeháza (Rédics) - Z
Ezek tehát szerepelnek a nyilvántartás mellékletében, annak "Útvonal részek" fejezetében.
Amennyire én tudom, nem lesz újabb Dél-Zala térkép, nekem van egy nagyon régi, most kapásból nem tudom, azon rajta vannak-e ezek az útvonalak.
én kéktúrás sátrazásomra vittem, de aztán leszoktam róla
mondjuk kéktúrán a sátrazásról is :-)
gyalogtúrán már csak akkor sátrazom ha muszáj (mondjuk Erdély, ahol nulla közeli az infrastruktúra)
kalapácsot nem viszek, vagy benyomom bakancs talpával, vagy keresek valami követ, vagy kérek valakitől kalapácsot aki vitt, ha egyik se akkor úgy marad..
kérek valakitől: egyszer elmentünk négyen hótalpazni a Biharba, indulás előtt nézegettem a napkrémet, betegyem, ne tegyem, á, nem teszem, ha esetleg kéne, majd hoz valaki a bibi hogy kellett, de mindenki pont így gondolkozott