Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

Csülök Creative Commons License 1999.07.28 0 0 1647
weirdo,
én azt hittem ez a topic a F1-ről és az abban szereplő pilótákról szól, nem a szellem és erkölcs nagyjairól (bár én így is találok átfedést).
Nelson Piquet háromszoros világbajnok tehát a legjobbak közé tartozik az örökranglistán.
Kis emlékeztető:
1. Juan Manuel Fangio 5 Championships
2. Alain Prost (my favourite) 4 Championships
3-7. Jack Brabham, Jackie Stewart; Niki Lauda; Nelson Piquet;Ayrton Senna 3 Championships

Angel Úr Creative Commons License 1999.07.28 0 0 1646
Halihó mindenkinek, egy új hozzászóló vagyok, de már régi motoros a forma-1 szakmában, a tivi vendégkönyvében már felkorbácsoltam egyszer kétszer a kedélyeket, remélem, hogy ti nem úgy fogadjátok majd észrevételeimet.
Nekem Senna volt a kedvencem, most Hakkinen a favorit, mióta eltávozott az isten, Suszter Misit rühellem, de most sajnáltam csórikámat. Ezek a tények, és most jöhetnek a vélemények. Sokat olvastam itt a király Irvine-ról, nos nekem például szimpatikus a srác, csak egy kicsit gyengécske képességgel van megáldva, de tökéletes másodélvonalbeli fickó. Az utóbbi versenyről csak annyit, hogy, ha David barátunk, aki szerintem egy kutyaütő nem üti ki Mikat akkor Hakki 30 vagy még több mp-el verte volna Eddie barátunkat, ez is tény. Kúltárdot ki nem állhatom egy áltehetség, Ron helyébe már réges rég kipenderítettem volna a McLarenből, amely csapat szintén a kedvencem, de sokkal jobban szerettem a piros fehér mekeket Hondával felvértezve. Mihály barátunk ugyancsak nagy tehetség elismerem, de különben egy nihil és nem is értem, hogy hogyan lehet egyszerűen kedvelni, rajongani érte, ez nekem furcsa. Semmi egyénisége egy pofátlan maflapofa és kész.
Nos egyelőre ennyi.
csá
weirdo Creative Commons License 1999.07.27 0 0 1645
Semmi, azt leszámítva, hogy nem elégedett meg a társai pocskondiázásával, hanem nekiugrott a családtagoknak is (pl. Mansell: rém ronda feleség és ilyenek), és általában hót tahó egy ember, semmi intelligencia. Ennyi, ezt nem tudod cáfolni!
w
Surranó Creative Commons License 1999.07.27 0 0 1644
Oops, ugy latszik, nem minden palyanak van Race Info-ja...
Surranó Creative Commons License 1999.07.27 0 0 1643
Tudtommal a www.f1today.com-on fenn van.

(ez az elso forumbaszolasom; remelem, olvashato)

Surrano

Alexfux Creative Commons License 1999.07.27 0 0 1642
mccheese polgartars!

A legteljesebb mertekben egyetertek Veled! Mindenki elismeri Senna nagysagat, de a maiakhoz hasonlitani szerintem butasag. Es igy van ez Piquet-vel, Mansell-lel Prost-val es meg sorolhatnam. Kulonben is a topic cime Forma-1 -1999. De azert szeretettel gondolunk a regi nagyokra!

mccheese Creative Commons License 1999.07.27 0 0 1641
Bocs, az ismétlésért, de nem olvastam végig..

Mcc

mccheese Creative Commons License 1999.07.27 0 0 1640
Akkor azt is írhatnám:
"Na nehogy már ezt a piperkőc, orrát fennhordó, arrogáns brazilt Sumacherhez hasonlítsátok!"
Az egésszel arra akartam rávilágítani, hogy kár az egész vita, és aki a fentihez hasonló hozzászólásokkal operál,az önmagáról állít ki bizonyítványt.
T. Beluking! Senna meghalt. Ez tény, bármennyire is fáj. Jelenlegi versenyzőkkel összehasonlítani nem fair. Nem tudhatod mit produkált volna a jelenlegi autókkal, gumikkal stb. Szerintem ezt fejezzük be. Nyugodtan tiszteld tovább, rajongj érte stb... , de ne fikázz miatta mai versenyzőket. Még Takagit se, mert azzal meg Kinézi Jenőt szintjére süllyedsz...

Mcc

Mcc

Csülök Creative Commons License 1999.07.27 0 0 1639
Úgy volt biz a'! A professzor vagy negyven métert tolta a járgányt, és akkora előnye volt, hogy még így is harmadik lett!!
Degeczi Creative Commons License 1999.07.27 0 0 1638
Erdekes, hogy az osszegzes szerint Zanardi (ez meg nem meglepo) es Alesi is uzemanyaghiany miatt esett ki!
Amig nem lehetett utantolteni, addig persze ez nem volt ritkasag (suttyo korombol remlik Prost, ahogy betolja az autojat a celba), de manapsag nem illeni ezzel megszivni.
MacPhisto Creative Commons License 1999.07.27 0 0 1637
Nézve a versenyt,nekem egy évszám ugrott be,és három név...1986.

Nem szeretem a Ferrarit,de tudjátok mit,nyerjen az Irvine világbajnokságot avval az autóval,amivel MS nem fog soha.
Igaz,akkor meg az lesz a szöveg,hogy MS tuti nyert volna...

MI BAJ VAN PIQUET-vel,weirdo?

wendriner úr Creative Commons License 1999.07.27 0 0 1636
Hajrá Irvine, Hajrá Irvine!
Ayrton Creative Commons License 1999.07.27 0 0 1635
Olvassatok el a holnapi sportot! Sok minden ki fog derulni az utkozessel kapcsolatosan. Coulthard arra hivatkozik, hogy a szamitogep szerint egesz hetvegen kesobb fekezett le, mint Mika abban a kanyarban, ezert probalta meg az elozest.
Csak ez a majom azt felejtette el, hogy az egesz hetvegen Hakkinen hatso legterelojet bamulta. Tudta jol, hogy Mika gyorsabb nala, vagy ha nem is gyorsabb, akkor is megvarhattak volna mig meglepnek a tobbiek elol. Ez azert arra remelem jo lesz, hogy elfelejtik ezt az egyenlosdit a csapaton belul, mert most mar a csapaterdek serul emiatt. Hiszen egyedul Hakkinen kepes nyerni, DC, mint lattuk nem. Igy egy kettos McLaren gyozelem helyett, amivel 12 ponttal tobbet szereztek volna (felteve Irvine 3. helyet),mint a Ferrari, csak ugyanannyit szereztek. Mindegy Hockenheimben eselyuk sincs a tobbieknek, mert ezutan DC megegyszer nem meri majd ezt eljatszani.
Norbert Haug eleg lehangoloan azt nyilatkozta, hogy lehet, hogy ezen buktak el a vb-t, dehat ilyen elofordul.
rOver Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1634
Akkor miert kert bocsanatot? Szerintem igenis hibazott Coulthard, mert olyan helyzetbol probalt elozni ahonnan nem lehetett.
Egyebkent szerintem nem is lett volna szabad megprobalnia az elozest ennyire a verseny elejen. Ha ugyanez a 10-ik korben tortenik, Hakkinen siman nyerhetett volna.
rettegen Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1633
beluking,
Olvasd el amit irtál, de a germán helyett irjál nyugodtan brazilt és megkapod az igazságot.
Forditva is igaz amit irtál tehát Sennára is... sajnos ez igy volt.
Emlékszem még milyen suttyo volt a Hungaroringen mikor valamelyik riporter oda ment hozzá a reggeli alatt riportot kérni töle. Ő se csinálhatta meg mert ö is a rajongókbol élt.
Ja és egy kicsit könyebb dolga volt, volt még vagy egy max. két jó pilota ... A Forma1 vegetált akkoriban ezért hozták Pestre is papa, akkor vette igazán kézbe ez az Ecclestone gyerek.
kanga Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1632
Coulthard már megint elpuhánykodta, ha már kilökte Hakkinent legalab nyert volna!
kanga Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1631
Sajnos az idő szalad és lassan Sennán is túl kell lépni. Persze attól még egyedülálló marad...
Nehéz összehasonlítani mai versenyzőkkel.
maresz Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1630
Coulthard nem tehetett a Hakinennel való ütközésről!!! A mögötte lévő nyomta előre, Hakkinen pedig fékezett. Ez kivédhetetlen volt!!!
maresz Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1629
Szasztok!!! Megérkeztem a fórumra!!!
Kedvenc versenyzőm: Frentzen (Jordan Honda - ha valaki nem tudná)
Remélem érdemes volt feliratkoznom e fórumra.
Abraka Dabra Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1628
fiúk! nem tud nekem valaki valami linket, vagy akarmit, ahol megtalalom a 98-as 99-es müsorban szereplö pályák érvényes körrekordját?
elöre is köszi!
beluking Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1627
Na nehogy már ezt a piperkőc, orrát fennhordó, arrogáns germán cipészt Sennához hasonlítsátok!
Vezetésben is, viselkedésben is messze elmarat a PILÓTÁTÓL.
SENNA MINDIG AZ ELSŐ MARAD , ezt jó ljegyezzétek meg!!
rOver Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1626
Szerintem azert amit Coulthard csinalt mas versenyzot megbuntettek volna, csak megsajnaltak a McLaren csapatot.
rOver Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1625
Hakkinen a palya 3 pontjan elozott. Egyszer a celegyenes vegen, egyszer a valahol mashol, de legtobbszor valoban a celegyenest koveto gyors szakasz utan.
Kulonben pedig el kell fogadni, hogy ilyen a mai Forma1. Nagyon nehez elozni meg erosebb autoval is. Lattunk mar olyan versenyt, ahol az elso 6 hely nem elozesekkel hanem a boxban dolt el.
Ja ez most nem flame: Szerintem egyesek nem tudjak elviselni, hogy Hakkinen most mar tobb versenyen igen jol teljesitett
Poedle B. Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1624
Hi all!

En is csatlakozom mccheese sztrovacsekhez! Nekem anno Senna volt a kedvencem, utana Schumi lett a No.1 (subjektiv dolog). De kedves Ayrton, ahogy eloadtad magad, az nem volt semmi! Ilyen erovel pl. akarkit (meg Sennat is) lehetne hasonlitgatni a nagy elodokhoz (Fangio, Carraciola, Clark, etc.). Csak epp semmi ertelme SZVSZ. Ez olyan, mint a tortenelem. Nincs "ha"! Ha Senna elne... akkor valoszinuleg mar abbahagyta volna a versenyzest, idestova 7 ev telt el a :-((((((((((((((((( esemeny ota...

Bye

P.B.

MCGercsi Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1623
Csatlakozom Sajtmesterhez...
mccheese Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1622
Senna nem volt isten, ahogy Schumacher sem az. Mindeketten emberek, mindeketten kiemelkedően jó vezetők (volt). De mindkettőjüknek vannak (voltak) hibái ami miatt utálni lehetett őket.
Az viszont eldönti a kérdést, hogy amikor együtt versenyezetek Schumi még kezdő volt Senna viszont már öreg róka. Ha most mennének mondjuk Ferrariban mindketten, szerintem masszív küzdelem alakult volna ki kettőjük között. Én nem szerettem Schumit sokáig, de mióta beült a Ferrariba és felhozta a nagyon gyöngélkedő autót azóta azért rokonszenvesebb.

Mcc

Csülök Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1621
Csak tárgyilagosan:
2 évig ültek egy autóban 1988-1989, ebből egyszer Senna let a világbajnok, egyszer Alain Prost. Nem figyelmen kívül hagyható tény, hogy előbb Ayrton (1988) és utána Prost (1989). Tehát szó nincs arról, hogy Senna "túlnőte" Prost-ot. Kicsit felpaprikázta az öreg harcost. :)
Ayrton Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1620
Hogy miert eri meg a kiscsapatoknak?

Meg kell nezni, hogy kinek van ez penzeben. Elsosorban a tulajnak es a szponzoroknak. Az osszes tobbi alkalmazott (pilota, csapatvezeto, szerelok) szamara ez munka es hobbi.

A resztulajdonos gyakran esik egybe a csapatvezetovel, akik mar regi motorosok es ez nemcsak a munkajuk, hanem a szorakozast is biztositja, elvezik amit csinalnak. Dehat ugye minden szorakozas penzbe kerul....

A szponzoroknak pedig akarmilyen gyenge a csapat, az emberek latjak a hirdetest, kulonbozo kiadvanyokon, PR tevekenyseg soran jol felhasznalhato, hiszen fontosabb a reszvetel es a marka tudatba ultetese, mint az, hogy hogy szerepel az auto. Hiszen ha a Marlboro nem lenne ott a ferrarin, mert atpartolna egy az egyben a Minardihoz, attol meg az emberek nem fognak atnyergelni a Lucky Strikehoz. Termeszetesen nagyobb az erteke a Ferrarin egy hirdetesnek, mint egy Minardin, de mas koltsegvetessel is dolgoznak, azaz a Minardi is ott tud lenni, mert szeretik az ottdolgozok az F1-et es ott akarnak lenni, megha nem is jovedelmezo nekik.

MCGercsi Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1619
Kiscsapatnak lenni ugyanazért éri meg, mint nagycsapatnak lenni: a pénzért. Ugyan jóval kevesebbet, de még mindig nyernek a versenyzésen. Kb 1-2 éve olvastam valahol, hogy az akkor legjobb Willi és egy azt hiszem Minardi előállítási költsége közötti különbség valami 10-szeres összeg volt úgy, hogy körönként van köztük mondjuk 1,5-2 mp különbség ugyanazzal a pilótával. Ez azt jelenti, hogy kis csapatok jóval kevesebb összegből is kigazdálkodják magukat és néha még tv-be is bekerülhetnek egy-egy látványos kicsúszással. Egy másik dolog, hogy egy átlagos mérnök éves fizetése a F1-ben kb. 50-100 ezer dollár, ami egyáltalán nem nagy összeg (most nem Adrian Newey-ra gondoltam persze), de sokan vannak, akik még ennél is kevesebbért dolgoznak. A napokban olvastam, hogy a Toyota újsághirdetésen keresztül keresi a szerelőket a csapatába. Ha most valaki bejön az utcáról dolgozni, annak nem fognak nagy zsák pénzeket adni (mellesleg megjegyzem, hogy én még ingyen is dolgoznék F1-ben (teljes ellátásért, meg egy pusziért a Haki feleségétől (a Sumi feleségéé nem kéne :-))). Sokszor meg a versenyzők viszik a lét a csapatnak és így a csapatfőnök szerelemből is csinálhatja, mert anyagi kockázata sincs neki.
rettegen Creative Commons License 1999.07.26 0 0 1618
Ovodás akkor voltam amikor még a Lauda elég jól nyomta a gázt (nálam mindig Senna elött volt, mint ahogy a Prost is, de például mindig csuszik be valami "tehetségtelen" az elsö helyre is - mint pl. Rosberg)
Nekem a Senna mindig tul volt misztifikálva, jó van na jól vezetett, de nem olvasta valaki a Prost-tal készült interjut a TOPSPEED magazinban érdemes...
Mindenki láthatja a Schumacher sokkal, de sokkal nagyobb versenyzö (lehet anyázni).
Ellenben a finnekkel valamiért nem vagyok kibékülve, egyik se szimpi: se Salo, se Rosberg, föleg nem a Hakkinen - a raliban meg Makkinen. az utóbbi kettö kétségtelen tud vezetni (Makkinen még jobb is egy fényévvel mint Hakkinen). A KKK viszont király. (juha)
Az viszont -- belátom -- tulzás, hogy mindenki utálta a Sennát. Igaz igazán akkor jöttek rá mennyire szerették, amikor a koporsót kellett alulról támasztani. De a kérdésre még mindig várom a választ, ha valaki tudja segitsen.
Miért éri meg a kiscsapatoknak?
Miért éri meg a 20*20cm-es szponzornak?
bonus
Ki lesz az elsö magyar F-1 pilota?
Melyik a király a motorsportban négykeréken? Rali v. F-1?

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!