Ez a 0.75-ös olyan nekem mint a tisztességes politikus... (én még sose láttam).
A tescós levegős vágóhoz való 76 mm-es kis lyukú korongot sem találtam sehol, még a maglódi úti piacon is az Obit ajánlotta az orosz, de persze ott sem volt. Így aztán maradt a flex, bár nehézkesen fér oda sok helyre.
Úgy emlékszem valamikor elég gazdag képi információkat nyújtó oldalad volt kitűnő munkáidból, de mire megint mentem volna oda lesni, addigra megszűnt... remélem nem veszett el, kár volna érte.
Köszi, örülök, hogy így látod, de amilyen nehéz meló ez, sztem anyámnak sem vállalnám el az EL-GO mopedjét. Szóval örülni fogok ha végre kész lesz, nem hiszem hogy hobbimmá fog ez válni. .. :-)
Köszi a tippet! Néha unom már kicsit a dolgot, most 86 óránál tartok. Remélem a jobb oldala belefér a 100 órába. Egy profinak nyilván harmada is elég lenne, de én sokszor csak nézegetem a feladatot negyed órákig :-) Már csak a sárvédő van hátra. Csinálom a képeket hogy lássam mit csináltam, meg én is sok mindent néztem le ilyen képekről, meg főleg youtubos videókról.. hátha valaki hasznát veszi, ha látja hogy a másé se jobb.
Kivágott darab visszarakáskor ha nagyon vékony a lemez, egy centis lemezcsikból tegyék mögé egy peremet,"falcot".
Hozzápotyögöd a fix oldalhoz, utána ráhajthatod a kivágott darabot igy mögötte lesz belül a csík, nem a légrést kell berakni, lesz alatta anyag,könnyen tudod hegeszteni. :)
Apropó, ami a megvágott, majd visszahegesztett lemezt illeti... 1 mm-es tárcsával vágtam fel, mégis marha nehéz volt a rést visszahegeszteni, több ponton sikerült még nagyobbra fújni a rést, amivel aztán lehetett szenvedni mire betaknyolódott.
Erre a dologra van valami eljárás, hogy ne legyen vele ilyen szívás? (A másik oldalra gondolva...)
Fent van a jobb küszöb, a héten sztem a jobb oldal kész lesz. Az a oszloptakaró elejét megvágtam, a takart rögzítést is visszaállítottam a küszöb elején. Sajna kicsit elkúrtam, mert a küszöb alját a középső harmadban nyomatnom kellett volna felfelé, de ezt valahogy nem vettem észre.
Így csak felül igazítottam, alul hozzá vágtam a kipótolt belső küszöb lemezt aztán kívülről végigfúrtam és összepontoztam a külső és a belső küszöb lemezt. Aztán lementem az aknába és láttam hogy az eredeti fenéklemez széle jó centivel feljebb van, pedig eredetileg mindhárom réteg vonalban futott ha jól emlékszem. Na szóval így jártam, odapöttyöztem a fenéklemez szélét is belülről aztán most már így marad. Kicsit bosszant, de nincs már energiám szétszedni. Tanulópénz, hogy kicsit rondább és nem annyira pontos mint kellene.
Szeretnék tanácsot kérni fényezés témában, mert nem sok tapasztalatom van ezen téren. Szeretnék egy régi motor kerékpárt felújítani házilag egy 21 éves Jawa Babetta segédmotorkerékpárról van pontosabban. Festését spray-vel gondoltam volna. Igen tudom, hogy az 1K akril spray festés festés helyett a 2K festékszórás sokkal tartósabb és szebb, stb. volna, de az az igazság, hogy nem nagyon akarok többet költeni a dologra tekintettel arra , hogy az utóbbi 5-6 évbe elő sem volt szedve a motor. Inkább pusztán csak állagmegóvás céljából szeretném helyrerakni.
Megvettem nagyjából mindent ami kell a dologhoz értem ez alatt a csiszolópapírokat (száraz és nedves polír), festékeket (Motip Very Well fényes fehér/fekete 400 ml), szórógitt (Motip Puty spray, Hb Body Body fill 360 spray szürke mindkettő), alapozó (prisma color szürke alapozó). Az alkatrészeket helyenként felütötte a rozsda ezeket Korrant nevezetű roszdaátalakítóval akarom lefesteni csiszolás után, ami ezután egy festhető felületet képez az alkatrészen. A nagyobb horpadásokat meg gittel javítani.
Ja az elfelejtettem mondani, hogy a régi gyári festéket nem szeretném teljesen leszedni , tehát fémig csiszolni az alkatrészt vagy Kromofágozni meg ilyesmi ha nem muszáj inkább csak meghagyni amit meg lehet és ráfújni az újat. Így talán még jobb volna.
Nagy vonalakban úgy ennyi.
A kérdésem az volna és főleg ez az amit akarok tudni, hogy milyen sorrendiséget kell betartani az egyes lépéseknél. Hogy is kell egyáltalán elvégezni az egészet, mit milyen sorrendbe , kezdve a csiszoláson át (P100, P150, P200, P400 P600,P1000,stb.) a szórógittelésen keresztül egészen a fényezésig.
Nincs fotóm most,de ritkán varrott rongykorong Kucsakertől. 60-as vászontól 800-ig csiszoltam mert belülről a peremet megfogták fémmel és volt mit csiszolni. Ezekre sok idő ráment,kb 4-5 óra/db a sok hiba miatt.
A csiszolás a titok,ha az oké akkor nincs karc. Ami "karcot" hagy maga után a rongykorong az meg hamar eltünik,pár tisztitás és oké. Ezt pl 800-ig csiszoltam és rózsa paszta majd egy "poroló" ami az igaz fényét megadja.
Beválni bevált,de jo lenne egyszer egy profitol is látni mit hogyan kell. sokat szenvedtem vele, meg is utáltam becsületesen,a festés már gyerek játék volt a polirozáshoz
nehezen sikerült a tükrösités, havertol kaptam két spéci alu polir folyadékot na azokkal sikerült meg adni fényét de még mindig nem karcmentes, nekem az lenne az igazi ha karcmentes lenne és tükör :)
Lehet hülye kérdés. Ha esetleg valaki szakmabeli. Festékes mit tud kezdeni egy olyan kéréssel hogy viszek neki egy epoxi kétkomponensű festéket ami nagyon sűrű, hogy csináljon belőle híg fújhatós állagot illetve a színét RAL 6010ről keverje át RAL 6011re. Mindkettő zöld szín?
Sziasztok! Lenne egy kerdesem! Valaki kozuletek probalta e vagy epp hasznalja e a CAR SYSTEM festekeket es kevero felszerelesuket? Nagyon gondolkodom rajta, hogy beszerzem, de elotte szeretnem hallani a szakik velemenyet is. Elore is koszi!