nem tudom mivel foglalkozol de az írásodból arra következtetek hogy non profit amit csinálsz, szóval nem keresel pénzt semmin és ezt várod el mindenkitől.
"Egyébként amíg a repcéket gabonákat két hetente permetezik méreggel olyan anyaggal amit ha távolról beleszippant az ember majd elfullad.
Ne lovagoljunk pár liter olaj, olajszűrő környezetbe juttatásán. "
a környezettudatos hozzáállásodhoz nem is írnék kommentet.
most teszek egy x-et a hsz-ed jobb felső sarkához úgyhogy ne fáradj a válasszal nem fog megjelenni a monitoromon.
Kétszer is elolvastam a hozzászólásod mert elsőre nem hittem el. Nos erősen remélem, hogy nem az egyik ismerősöm vagy. Bár nem hinném. Ekkora tahók nincsenek az ismerőseim között. Ha akarod kimoderáltathatod, de akkor is ez a magánvéleményem.
Egyébként igen, nem tudom, hogy olcsóbban adná-e a szerelő mint amennyiért nekem a bolt. Ha egyáltalán adna, mert ugye a szerelő nem kereskedő. No meg ha már ennyire sűrün előfordul az olaj kogyvasztás, honnan tudhatnám mit ad a szerelő. Neki is csak az a jó ha minél többet tud keresni a cseréknél.
Miért is mellőzöm a szerelőket amúgy is?
Pl. Műszaki elött elvittem heggesztetni az autómat. Valami zörgött odafele. Kértem a szakit azért nézzen rá, mert ha vezérlés ahhoz én nem nyulok csinálja meg, de ha csak a klíma szíjfeszítője azt én is ki tudom cserélni. Mikor mentem érte ki volt cserélve a klíma szíjfeszítő, azt mondja a mester az zörgött, kicserélte. Erre hazafele hallom ugyanúgy a hangot. Felhívtam azt mondja el van öregedve a laposszíj cseréljem ki, mert annak is lehet hangja. A klímakompresszor szabadonfutó csapágya zörgött. Itthon cseréltem ki. (Látod igazad van a klíma szabadonfutó csapágy is valami 10.000.ft körül van bele ha jól emléxem. Ám itt a fórumon ajánlotta egy klímás és tudott is olcsóbban adni.)
Visszatérve a szerelőre kérdeztem tőle, hogy nincs-e szíjfeszítője ledobva, mert kéne rotakapára, jó a kikopott is. Azt mondja nincs, de holnap cserél vezérlést lépjek be ad görgőt. 2000ft.ért adott leszedett görgőt amit ő a kukába dobott volna. Igen, keresett rajtam.
Másik szerelő aki pár sörért adna olajat. Egy db 200literes hordóba tartja az összes motortipus olaját :) Harmadik felajánlaná, hogy lecseréli, de tudom, hogy dupla áron dolgozik mint pl. egy szervíz.
Amúgy ha már megkérdezted, még nem is elég a fáradtolaj amit lecserélek. Ezzel vannak lekenve a melléképületek deszkái.
Egyébként amíg a repcéket gabonákat két hetente permetezik méreggel olyan anyaggal amit ha távolról beleszippant az ember majd elfullad. Ne lovagoljunk pár liter olaj, olajszűrő környezetbe juttatásán.
Páciens p11 GA16DE. Előzmény , behalt a gyújtás elosztó, majd csak feldobták neki. Ezt követően,rángatott neki nem volt alapjárat vagy ugrált, stb. Ezután keresett meg engem. Minden be lett állítva ahogy az megvan írva(lehúzott tps el 15 fok, alapjárat 700-750), de az alapjáratra bizonytalanul áll vissza. Értem úgy hogy, 200rpm el magasabban tartja 1-2-3 mp ig, van hogy azonnal visszaáll. Pucoltam légtömegmérőt, potit, légtömegmérőt mértem. Alapjárati motor pucolva majd cserélve. Ha lehúzom a potit, vagy az alapjárati motort a jelenség megszűnik. Akkor azonnal visszaáll alapjáratra. Egr re már nem volt idő. ObdII kábelem nincs. Maf gyújtáson, 0,99v Meleg motorrál alapjáraton 1,6V környéke (ez szerintem picit sok). Egr kipucolva, jelenség maradt.
Közben rájöttem hogy 10fok a gyujtás de nem változott semmi.
300km-re tőled. Levettük a szelepfedelet,a vezérfal felső fedelet,kint van a feszítőpatron több mint 20mm-re.Aki megnézte még biztos nem látott,hogy hogy áll amikor új lánc van feltéve.Pedig 'Bosch' szerviz ben nézték meg,meg úgy össze tömitőanyagoztak mindent...,hogy elég volt letakarítani. Megrendeltem az új láncot. Köszi mindenkinek a segítséget,majd beszámolok...
Segítséget kérnék mi lehet a gond hogy nem melegszik megfelelően az autóm (hyundai accent 1,5 gls 12v) annó 4 éve cserélve lett a vízpumpa meg a termosztát és azóta ilyen városban ha nagy a forgalom akkor talán felmegy üzemi hőmérsékletre de ha kiérek nyílt területre látványosan visszaesik a hőmérséklet, télen esély sincs elérni letakart hűtővel sem.
kipróbáltam már vagy 4 fajta termosz hőgombát meg mindenféle hőérzékelő szenzort de semmi változás!
Indulni indul rendesen pöcc röf de a gyertya hamar koszolódik gondolom a nem megfelelő hőmérséklet miatt nem tud kiégni rendesen!
kitisztítottam már a hűtőrendszert tömítéseket is cseréltem de semmi változás még nyáron annyira nem is zavaró de télen kicsit hideg van a kocsiban mert ha fűtök akkor aztán igen lassan melegszik fel langyosra a víz.
Nemrégiben cserélnem kellett a V40-en a MAP szenzort. Nagyon klassz lett utána, rezzenetlen alapjárattal, majd 30 nap után újra kezdte a mutatványt. Létezik, hogy a Hella ennyire szart gyárt? Melyik típus megbízható szerintetek? ( A gyárit írni nem ér! :-P )
Lefényképeztem az oszcilloszkóp képeit a jeladóknak,legyetek szívesek kiértékelni mert én nem annyira vágom az oszcilloszkópot. Az autót már csak nehezen lehet beindítani,rángat megáll,eltárolt hiba :P0340 Képek az indafotón:
hát ha csak pinfordító akkor inkább keresek kapcs rajzot, nem is fillérbaszásból hanem az idő miatt, minimum szerdára lenne meg, az meg nagyon soká van
nemtudom csak átkötés van e benne, vagy van még benne valami okosság, bedugdosós pin out-om van, ha valakinek esetleg megvan a bekötési rajz az jó lenne