Egyik sem az. A lényeg, hogy a nemzetközi vonatokat lehetőleg célszerű egy helyre járatni, hogy az átszálló nemzetközi utasoknak ne kelljen a városon belül közlekedniük.
Ezzel nem értek egyet. Ha jól tudom, a Venezia a gyorsok ütemében megy (17:11kor nem indul a Déliből gyors), tehát egy kicsi százalék sajnos a Keletiben marad.
A Venezia már elég régóta nem gyorsvonat, hanem EuroNight és szerintem nem kérdéses, hogy miért maradt a Keletiben: lesz közvetlen kocsi orosz hálókocsi továbbra is (na ilyen nem lesz jövőre a Maestralban, ezért mehet a Déliből/Délibe), arról pedig nem is beszélve, hogy elképzelhető a román kocsik visszakerülése is. Szóval, itt kivételesen a józan ész elve szól a Keleti mellett (könnyebb a közvetlen kocsikat átkapcsolni/lekapcsolni).
Ezzel a Balaton mentén közlekedő ütemes gyorsok 100%-ban a Déliből indulnak/a Délibe érkeznek. Ilyenre sem volt még példa. :-D
Ezzel nem értek egyet. Ha jól tudom, a Venezia a gyorsok ütemében megy (17:11kor nem indul a Déliből gyors), tehát egy kicsi százalék sajnos a Keletiben marad.
Sok változás lesz még decemberig, hála a rendszerben lévő megannyi idiótának...
Ez jó. :-D (Egyébként egyetértek.)
Néztem, hogy vannak olyan vonatok, ahová tettek megjegyzést is (a vonat közlekedtetése további egyeztetést igényel). Viszont sok helyen (pl. 30-as vonal) véglegesítetté tették.
-------------
Egy érdekes kérdés, ami nem egészen idevág: a jövő évi autóbusz menetrend változásairól is lehet már valamit hallani?
Jó, azóta már én is megnéztem egy menetrendi tervzetet. ;-)
Láttam, hogy a tervezet szerint páratlanban 7.39-kor érkezik Balatonszentgyörgyre és 7.50-kor indul tovább és a 877 sz. IC kocsijait viszi a Keletibe. Visszafelé pedig 20.04-kor fog Balatonszentgyörgyre érkezni és 20.15-kor közlekedik tovább. A 11 perc alatt a 876 sz. IC-t lekapcsolják és az megy tovább Keszthelyre. Ezek szerint a Kvarner InterCity vonat lesz a leggyorsabb vonat ezen a szakaszon. Viszont néztem, hogy új vonatszáma lesz. Ennek mi értelme?
Jobban meglepődtem azon, hogy - 1994 után ismét - a Maestral nemzetközi gyorsvonat a Déliből fog indulni/a Délibe fog érkezni. Ezzel a Balaton mentén közlekedő ütemes gyorsok 100%-ban a Déliből indulnak/a Délibe érkeznek. Ilyenre sem volt még példa. :-D
A pécsi IC-k is egytől egyig át fognak kerülni a Délibe, de lesz változás: a Tubes-Somogy IC kivételével egyik sem fog Sásdon megállni, viszont a Tubes-Somogy IC kivételével mindegyik pécsi IC megáll Pinceheleyen is. Érdekes stratégia. :S
Amin viszont nagyon meglepődtem, az az, hogy elmaradt a több közvetlen vonat közlekedése Budapest és Kaposvár között (illetve fordítva), pedig többször volt szó arról, hogy a főváros és Kaposvár között javulni fog a tömegközlekedés.
Igen, mint nagykanizsai utas, éppen erre akartam utalni, hogy a Venezia jelenlegi menetrendje kedvezőbb a nagykanizsaiaknak, nagyobb utazóközönséggel bír Nagykanizsáról/ra, gyorsabb mint az ütemes gyorsok.
Nekem egyébként nincs semmi bajom vele, de csak azért tud gyorsabban a Keletibe érni, mint az ütemes gyorsok Délibe, mert az ütemes gyorsok Balatonszentgyörgyön 12 percet állnak. Nagykanizsáról/Nagykanizsára naná, hogy megéri ezzel a vonattal utazni.
Visszatérve a délutániakra: én úgy hallottam, hogy a Venezia nem fog közvetlen keszthelyi kocsikat kapni, tehát minden marad a jelenlegi felállás szerint (talán annyi különbséggel, hogyha végre egyszer elkészül az elővárosi szakasz, ott csökken a menetidő). Elvileg minden marad így, a 30-as vonalon én is csak a Varsovia megszüntetéséről hallottam.
Viszont nem sokat hallok a Kvarner IC-ről. Várhatóan lesz ez a vonat jövőre is?
Nemolyanrég utánaérdeklődtem a Startnál hogy miért nem IC a Citadella. Azt mondták azért mert nincs benne étkező és leegyszerüsítve a mondottakat túl sok helyen megáll. Az utóbbit értem,de én úgy tudom régebben sem továbított étkezőt, és mégis csak" Helybiztosítás nélküli IC pótjeggyel vehető igénybe" mondta hangzott el mindig amikor jött.
Én sem emlékszem, hogy a Citadella IC-ben valaha is lett volna étkezőkocsi. De ha így nézzük a dolgokat, akkor a Kvarner sem lehetne IC, mert abban sincs étkezőkocsi. És ez csak egy példa volt a sok közül. :-D
Az idén már alig van étkezős IC! :((( Sőt az 1. osztály is rendszeresen hiányzik! A Halászbástyánál ez durva azért, meg minden Szombathelyi IC-nél! (nem mindegyikből hiányzik, de volt, amikor egy nap kettőben* sem volt!!!)
Én sem értem. Nézegettem a railjetek menetrendjét, és abban is van zavaró 4-5 perces eltérés a Bécs-Müncnen vonalon, meg ronda egy ütemtörés! Egy vonat napközben csak Salzburgig megy, míg visszafelé a csonkamenetek reggel és este jellemzőek csak!