Ha csak egyedül akarsz repülni nem kell tuningolni a trabantot, anélkül is jó. A Molnár Zoli által tuningolt trabantok nem túl ésszerűen vannak átalakítva, sokkal jobbat is lehet csinálni, de a felújított főtengelyek nem bírják sokáig.
A rotax gyújtás főleg azért jobb az eredeti trabanténál, mert mágnesgyújtás, és nem kell hozzá aksi. Valószínűleg az 503-as gyújtását szerelték rá, ez még megszakítós, ettől jobbat is össze lehet rakni. Nekem induktív jeladós mágnesgyújtásom van, most cseréltem ki az eredeti ducatti elektronikát egy yamahára mert az önindító nem forgatta elég gyorsan ahoz hogy szikrát adjon. Berántóval egyébként jó volt.
Lattam egy olyan hirdetest, ahol Trabant /Molzon/ motort adtak, de ROTAX gyujtassal!
Sokat segit a trabimotoron, ha Rotax gyujtast tesznek ra?
Igy atalakitva 1szemelyes elso gepnek megfelelhet?
Vagy meg ekkor is sok szerelessel lesz csak megbizhato?
A szél tényleg kicsit erős volt, de nem vészes. Reggel 7-kor indultam Fahegyről, Gyöngyösig napsütésben, igaz hogy kb. 10 fokot kellett a szél ellen tartani. IAS=180 km/h, GPS szerinti földfeletti sebesség: 120 km/h 2000 lábon. Egerben délre elég sokan összejöttünk, összességében nagyon jó nap volt. Kár, hogy a BAZUL kupa a pénteki időjárás miatt elmaradt.
Trabantmotoros gep is van az ujsagban.. csak az 270:] szoval innen nezve tenyleg draga..
En igazibol azt hiszem nem ertek elegge a Trabihoz.. tehat hiaba szednem szet, es raknam ossze legjobb tudasom szerint.. az keves lenne a megbizhato mukodeshez..:(
Egerben lehet h. talakozunk:)
bar nem biztos, hogy felmegyek.. majd meglatjuk mit hoz a holnap...
Nekem Molzon azaz MOLnár ZOltáN által feltuningolt Trabant motorom van (nem az enyém az eladó gép). '94 ben vettem használtan, sokat dolgoztam rajta (nem azért, mert megbízhatatlan volt, hanem, mert szetem, ha általam vannak összerakva a repcsim dolgai). Soha nem hagyott cserben, egyetlen egy leállása volt a levegőben de arról én tehettem nem a moci(hosszu sztori majd elmesélem). A dolog titka, hogy precizen kell összerakni és tökéletesen be kell állítani a gyújtást, úszószintet, főfúvókát. Jól kell megválasztani a légcsavart, hogy ne pörögjön túl, de le is adja max. teljesítményt. Maximalistának kell lenni, hisz az életedről van szó. Igazából egyszemélyes motor, főleg RGT trikén.
Szerintem ennyi pénzért elég jó állapotúnak kell lennie a cuccnak, hiszen A keretes trikékkel már fele ennyiért is láttam több hirdetést.
A CX hibátlan tanulószárny, sőt...
Bocs a hosszért, de hátha holnap Egerben talizunk.
Motoros ernyőzéssel kapcsolatban... A motoros sárkánnyal nincs értelme összehasonlítani, mindkét repülő szerkezet repül ugyan, de nem ugyanarra való. Ismeretségi körömben két alkalmazásra használják a hátimotort, termikeléshez, illetve esti, és/vagy szélcsendes időben való örömrepüléshez. Az ernyőt is a cél határozza meg. Ha tudod, mit szeretnél csinálni a hátimotoroddal, akkor válassz olyan ernyőt, ami arra a feladatra megfelel. Én ugyanazzal az ernyővel repülök gyalog, és motorral, ismerve ennek előnyét, és hátrányát is.
Csukások, félelmek: A siklóernyő tud csukni, ez tény. MBazsa véleményével értek egyet+ egy dolog. A higgadt önmérséklet az ernyő kiválasztásánál egészséges dolog. Nem kell annak versenyautóba ülnie, aki nem tudja vezetni....
A témáról csináltam egy weblapot, www.hatimotor.hu
Üdv:
Levente
Az augusztusi Madartollban lattam egy hirdetest, mely szerint elado egy Apollo CX RGT sarkany, CX 19-es szarnyal, Molson motorral alapmuszerekkel "szep" allapotban...
Ara: 480 ezer Ft.
Kerdesem.. vannak-e csodak?:) azaz elkepzelheto-e hogy ennyi penzert /500eFt alatt/ lehet jo sarkanyt kapni.. Hisz ahogy eddig nezegettem kb 1milla alatt nem nagyon jon ki egy hasznalhato darab..
Ez a Molson motor..? ez mifele? Nem nagyon talaltam rola infot a neten, ami nem sok jot sejtet:| De azert gondolom trabantmotornal jobb..:]
CX 19-es szarny.. nyilvan nem mai darab..
de elso gepnek jo lehet?
"alapmuszerek" gondolom seb.mero, mag.mero, vario.
Es ha mar hasznalt sarkany vasarlasrol van szo?
Mire erdemes odafigyelni?
Pl. a szarnyon hogy latszik, ha mar tul oreg?
Egyaltalan mennyit ront a repulesi tulajdonsagain ha oregszik? /mert pl egy sikloernyonel sokat/
A motor allapotat/korat a teljesitmenyen, es a hangjan kivul meg lehet valahogy allapitani?
Szia!
Igen.. szerintem latalak titeket. Ott beszelgettetek a gep korul.. En egy fenykepezogeppel jarkaltam korbe-korbe.. es vartam Toth Ferire (Pamacs) hogy elmenjunk egyet birkozni:)
Mikor jártál kinn Fahegyen? Lehet, hogy láttuk egymást. A dátum szerint szombaton készült a kép. 10-től kb. 40 percre én vittem el a Star-t egy kis sárkány-reptetésre, ugyanis a lányom volt az utas :)))
Nagyon szép gép!
Én még zöldfülű, csak kóstolgatom a szelet.
De nagyon érdekel minden ami repülés, főleg a motoros sárkány. Kíváncsi vagyok mi lesz a felhozatal & prices:-))
Jóbarát visz ezzel a géppel:
Köszönöm, remélem találkozunk szombaton.
Motoros sárkányos vagyok, 7 évig farkashegyi pilóta Fuhurral és több más nagyon jó sráccal együtt. Most otthon tartom, tartjuk a gépet. Azt, hogy miért, elmesélem szombaton ha lesz rá lehetőség.
Sajnos kocsival megyek, mert még mindig beteg a motorom...de neked jó leszállást.
Hello mindenki! Akit érdekel.
Szombaton Egerben "Apollo"-s bemutató és tali van. Ha lesz ott valaki e topic-bol, beszélhetünk. I'm 60 y.o. fehér haj, szakáll, derű, fényképezés.
Repcsivel utazom Fehérvárról.
-kétkezű-
ps: Mit látnak a sasok? :-))
Koszi! Azt hiszem felhivom ezt a klubot.. mert ha ez valoban igy van, akkor ezert tenyleg erdemes leautozgatni hetvegente..
Madartollhoz hogy lehet hozzajutni?
En ujsagarusnal meg nem lattam... Az oldalon amit talaltam pedig mind2 cimrol visszapattan a level:(
http://www.kfki-isys.hu/pg/hirek/toll.htm
A pesti srácnak volt valami dolga itt, és néhány hétig leköltözött.
Az ehavi madártollban olvastam hogy a dévaványai klubban 25000 Ft az egyszeri belépési díj, és ez magában foglalja az oktatást is, feltéve hogy a növendék maga gondoskodik az üzemanyagról.
A mostani számban elég sok motoros sárkányos cikk van, pl. két új szárny tesztje. A motoros szárnyakat évekig alig fejlesztették, a nálunk elég népszerű CX tipus már kb. 20 éves. Az új tipusoknak kb. 2x akkora a sebessége mint a régieknek. A Quik Vne: 184 km/h, az iXess Vne:165 km/h. Az utazójuk is bőven 100 km/h felett van, és állítólag nagyon jóindulatúak.
A Bp. környékén lévő klubokat nem nagyon ismerem, de nemrég volt egy pesti kezdő srác aki nálunk (Debrecen) tanult sárkányozni, mert itt sokkal olcsóbb volt.
A kiképzés kb. 200 eFt, de van olyan vidéki klub ahol 25000 + benzinköltség az ára. Elvileg 10 óra után már egyedül repülhetsz, de nálunk volt olyan siklóernyős akit már 7 óra után elengedtek, de van egy srác aki már egy éve megvette a saját gépét (delta jet), és még most is oktatóval repül.
A panikbaesestol nem felek.. A vitorlan eleve nincs motor ami lealljon..;) szoval az ember szeme sarkabol mindig a repteret figyeli.. vajh vissza er-e ha a kovetkezo felho alatt nincs termik;]
Orulok, hogy viszonylag egyszeru ez az epites/engedelyezes tema..
Amugy egy budai kezdo sarkanyosnak melyik klubbot ajanlod? Farkashegy? Budakeszi? Dunakeszi?
Milyenek az arak ilyesmi?
Igazibol azt sem tudom, hogy melyik repteren milyen klub van. Persze tobb helyen is utana fogok erdeklodni, de minden velemeny segit a dontesben. En anno az Endreszben repultem Budaorson.. De ott a vitorlanal "konnyebb" gepeket mar nem igazan kultivaljak.. /sot a vitorlakat is epphogy:P/
Egy ido utan megszoknad, hogy nem kell figyelni a kupolat, mert mar a csukodas megelozo jeleit is eszlelned.
Egyebkent a hatimotorral az a masik gond, hogy ugyan azzal az ernyovel nem igazan tudsz motorral es motor nelkul is repulni, leven a motor +25kg-ja mar egy masik meretkategoriat indikal altalaban, illetve ha motor nelkul repulsz, akkor meg 15kg ballaszt lenne szukseges, ami meg piszok kenyelmetlen.
A hátimotorral nekem is az a gondom, hogy nagyon lassú, szembeszélben eléggé reménytelen vele repülni. Azt egy idő után gondolom megszoknám, hogy állandóan a kupolát kell figyelni, mikor csuklik be valamelyik oldal.
Motoros sárkánnyal lehet repülni gyalogos gyakorlat nélkül is, de szerintem aki előbb gyalogsárkánnyal repülgetett nem esik pánikba ha megáll a motor. Nekem még annyi volt a motoros átképzés, hogy elmagyarázták hogyan kell repülni a géppel, és már mehettem is. Igaz előtte 5 évig gyalogoztam.
Az egyedi építés még abból az időből maradt, amikor mindenki magának faragta a trájkot, főleg trabant motorral. A "papírmunka" mindössze annyi, hogy a klub műszaki vezetője átnézi a gépet, aztán a vezető pilóta berepüli, és kiállítják a törzskönyvet és az alkalmassági kártyát. Lehet hogy kell valamit fizetni érte, de tőlem még nem kértek ezért semmit. A sárkányrepülő és a siklóernyő lajstromozásra nem kötelezett légijármű, csak azonosító jel kell rá. Lajstromozni csak akkor kell, ha utasrepültetésre akarják használni, de az sem egy horibilis összeg.
400 Ezer valoban nem tunik irto soknak.. csak kerdes, hogy mit kap erte az ember. A hatimotorral az a baj, hogy elobb profin kell tudni sikloernyozni.. Illetve szinten eleg idojaraserzekeny... Tudtommal a motorossarkanyozasnak nem alapfeltetele, hogy gyalogsarkanyos gyakorlatod legyen.
Egyebken egy ilyen "egyedi epitesu" dolog papirmunkaja mennyire bonyolult? Egy atlag ember szamara van esely arra, hogy az epitett masinat lajstormozzak anelkul, hogy a gep arat meg1x kifizetne?