Tévedés. A jó bringa egyik fő ismérve, hogy elengedett kormánnyal is remekül lehet vele menni, sőt kanyarodni is. Persze nem ott ahol az ominózus eset volt.
Másrészt egy kézzel fogva is tökéletesen, biztonságosan kell tudni vezetni, ugyanis kézzel kell jelezni az irányváltási szándékot jobbra is, balra is. Ellenben a népet le kellene szoktatni arról a női baromságról, hogy kanyarodás közben is kitartja a kezét. Akkor már a kormányt kell fogni, két kézzel.
Gondolom, ezért van egyre több helyszínelői irka-firka a kerékpárutakon. Ma a Megyeri hídon láttam egy újabbat, de a Barát-patak melletti kanyarban is van és még kettőt láttam. Ezt csak egy ma reggeli kis körön.
ahhoz kéne legalább egy sérült. na mármost ha nekimegyek egy kocsinak, elég valószínűtlen, hogy szegény autós megsérült, amikor felfeküdt a bringás a motorházra.
én ott nem megyek. múltkor megint próbáltam, de annyi idiótát rég láttam. országútisok egymás mellett beszélgetve, engem leszorítva. simán kitolató autós. 6-an egymás mellett sétálók, mindent lexarva. batár suvos, sietve a jachtjáért.
Szép anyanyelvünk annyi, de annyi negatív jelzőt ismer, hogy igazán kár éppen azt a réteget bántanod, amelyik éjt nappallá téve dolgozik azért, hogy tele tömhesd magad minden jóval.
Jó, tudom. Frajtit sem sikerült meggyőznöm eme szóhasználat helytelenségéről.
A kepen látható helyen történt. En a sarga nyil szerint jottem a vedett uton es jobbra kanyarodtam kis iven kis sebesseggel. A betorkollo ut szembeiranyu savjan allt egy auto, aki elsobbseget adott a vedett uton haladoknak, a bringas a lejtorol (piros nyil) erkezett, amikor meglatta a macisajtnal allo autot, akkor az en savomon kerulte, mert megallni nem tudott mogotte. Igy kerult eros fekezes mellett konfliktusba velem - amikor felnezett a kocsira, en mar alltam. A telefon akkor esett ki a kezebol, amikor utkoztunk.
Onbiraskodni nem fogok es mar a telefonja is visszajutott hozza - az edesanyja hivta fel a mobilt. Meglepodtek, hogy ki vette fel, mert arra nem szamitottak, hogy pont en, akibe belejott a srac. Nem is volt 18 eves. :( es annyira megijedt hogy azonnal elhuzott. Az autoban nem esett kar, a srac eltekert (szoval benne sem meg a bringajaban sem esett maradandó), az anyja ajanlott fel penzt, amikor eljottek a telefonert, de mivel nem volt karom, ezt elutasitottam.
Konnyebb volt kezelni, hogy nem azonnal az eset utan "talalkoztunk" es volt ido lehiggadni - a helyszinen nem lettem volna turelmes es megertő.
Friss - Tihanyban a partról a centrum felé vezető kis útra szabályosan kanyarodtam jobbra, kis íven autóval. A dombról nagy sebességgel jött egy bringás, aki velem szembe, az én sávomban, aki csak azért tudott elsőbbséget adni a főúton közleekdőknek, mert felfekúdt a motorháztetőre. A telefonja a kocsi alatt landolt. Ahogy lekászálódott, azonnal felkapta a bringát és elhajtott a helyszínről. Telefon nélkül. Az itt van nálam.
Mit tegyen az ember az ilyen idiótákkal? Jól indult a nyaralás, ez 1,5 kmre volt az úticéltól.
Beengedni, persze, kivéve, haz az a benntragadt valami BMW-s majom, na az olyat nem engedjük be. Soroljon be jóval korábban, ki van táblázva minden időben. De nem, ezek a gyökerek gázra lépnek, mert nekik mindenkit meg kell előzni. Hát a jó q. anyjukat.
Ma, egy biciklisnek látszó barom jött velem szemből enyhe lejtőn, a kanyarodó bringaúton (Lupa rév környéke), elengedett kormánnyal, telefont tartva a füléhez. Mikor már szénné fékeztem a felniket, akkor tudott a kormányvég után kapni a szabad kezével (melyet szívesen vetnék ólmosbot kezelés alá - a másikkal együtt). Nem rajta múlt, hogy elmaradt a csattanás.
Az az ártéri kanyargós éppen az elengedett kormánnyal történő mobilozós tekerésre alkalmas.
Amikor megcsinálták a jelenlegi M0-11 körforgalmat, hónapokig minden egyes alkalommal, amikor arra jártam, azt láttam, hogy valamelyik "nagytudású" és "jól képzett" sofőr átment a betonelválasztókon, mert nem tudta, hogy merre van az arra. Beleértve azt a taxisofőrt is, aki a reptérről hozott haza.
Minden telizöldes balrakanyarodás ilyen. A körforgalom meg többsávos utaknál nem jó, legalábbis a magyar sofőrök túlnyomó többsége képtelen helyesen használni őket. Igaz, a telizöldes balkanyar is meghaladja nagyon sokak képességeit...