Ez a szám a Németországban ellenörzött buszokra vonakozik, és nem csak a német buszokra. Vagyis ebben benne van a Bukarest-Stockholm járat is. :)
Az is kérdés, hogy csak a pihenö és vezetési idökre vonatkozó szabályok megsértését értik alatta, vagy mindeféle egyéb hibára is vonatkozik.
Pl. pár napja olvastam egy másik cikket, ahol részletesebben ismertették a hiányosságokat, és szerepelt köztük olyan is, hogy néhány utas papirja nem volt rendben, illetve olyan dolgokat is szállitottak, amit nem kellett volna.
Német buszbarátok az idei évben többször készitettek saját felméréseket a különbözö szolgáltatók járatainak kihasználtságáról, azonos viszonylatokon. Kivétel nélkül a Flixbusz járatai futottak a legjobb kihasználtsággal, pedig a Megabus és a Berlinlinienbus is alá igért akkor már árban.
Ezekben a riportokban, újságcikkekben nem gyakran lehet hallani, olvasni, hogy az igazán alacsony árakat nem a Flixbusz kinálja/kinálta, hanem a szép lassan kihulló konkurencia.
A piaci részesedést pedig ha jól tudom menetrendi kilométer alapján mérik, vagyis ha a Flixbusz kihasználtsága valóban jobb nagy átlagban is mint a többi lassan eltünö cégé, akkor utaskilométerben mérve a részesedés még nagyobb lehetett/lehet.
Emlitést érdemel meg, hogy egy 2-3 év alatt a semmiböl kinött, folyamatosan fejlödö, lassan egész Európát behálozó kb. 1000 buszos cég, nyilván többek szemét szúrhatja.
Mindenesetre tovább erősödhet a Meinfernbus-Flixbus monopóliuma. Úgy néz ki, a Deutsche Bahn az év végén teljesen megszünteti a BerlinLinienBust, annak legtöbb vonaláról teljesen kivonul, néhányat átvesz a DB másik buszos szolgáltatása, az IC Bus. A pénzügyi adatok szerint a DB buszos üzletága egy év alatt 30 millió euró bevételt és 15 millió euró veszteséget termelt.
Ezzel megszűnik az utolsó nagy távolsági buszos cég is a Meinfernbus-Flixbuson kívül.
Már két éve is lehetett látni hasonló videót, ahol 1-2 gépkocsivezetö - aki korábban "Fernbus" soförként dolgozott, majd valamilyen ok miatt abbahagyta - nyilatkozott hasonlóan mint a bácsi a videó közepén. Meg persze a riporter szerint az utcán engedték le valamelyik német nagyvárosban a busz WC-jét, stb...
Ennek semmi köze ahhoz hogy eddig müködött volna a "modell".
Lehet figyelmetlen voltam, de nekem az nem jön le, hogy egyre több a visszaélés, és az sem hogy a 30% a Flixbuszra vonatkozik.
Az 1/3 az ellenörzött összes Fernbuszra vonatkozik, és nem egy konkrét cégre. Eddig még nem közöltek olyan adatokat melyekben konkrét cégre bontva adták volna meg a szabálysértéseket.
Söt, igazábol sok esetben az sem tiszta, hogy ez valóban csak a menetrendszerinti buszokra vonatkozik, vagy beletartoznak a különjáratok, egyéb buszok is.
Persze az is jó kérdés, ha éppen hosszabb ideje araszol egy busz a dugóban, épitkezés, vagy baleset miatt, és nincsen pihenöhely, majd emiatt nem tudja kivenni a 30, vagy 45 percet idöben (mint a riport elején a példában), akkor az éppen minek számit a 30%-nál, mert azért az mégsem lenne szerencsés ha a leállósávban állna félre fél órára.
A Rostock-Leverkusen út is érösen túlzónak tünik a videó második felében. Az elérhetö menetrend szerint ha egy soför visszi végig, akkor a vezetési idö kb. 8 óra, vagyis 1+1 óra tartalék van benne, a pihenöidö Leverkusenben pedig 12 óra 45 perc, vagyis 3 óra 45 perc minusz végzés és kezdés, tehát kb. 3 óra a tartalékidö.
A Flixbuszt és az OW-t egy lapon emliteni pedig finoman szólva is túlzás, mert ég és föld a két cég, szolgáltatásukat, minöségüket tekintve.
Nekünk már hamarabb volt ilyen, csak azt Orangeways-nek hívják.
Egyébként itthon a Volánbusz a partner -van közös festésű busz is- ahol (feltételezhetően) jobban betartják a szabályokat. ..és valóban a "dugóban ülés" miatt eltolódhat a pihenő idő szabályosan.
Azért itthon is meg lehetne nézni a 17 perces állásidőket, amiből 15 perc a pihenő és 2 perc jut 30 fő utas kezelésére..
"A miniszter arról is szólt, hogy a közelmúlt megalakult Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság 436 új autóbusz beszerzésének támogatásáról döntött. Ez esetben elsősorban a Volánbusz és a közlekedési központok beszerzéseiről van szó, mivel a Volánbusznak több olyan lejáró is szerződése van, amely miatt új buszok beszerzésére lesz szükség - fűzte hozzá.
Varga Mihály elmondta: a testület a már meglévő, használt buszok esetében szükségesnek tartotta, hogy azok használatban maradjanak. Ez mintegy 150 használt busz további üzemeltetését teszi lehetővé - fűzte hozzá."
Az új buszpályaudvar építése sajnos nagyon jó példája az utóbbi időszak hazai fejlesztéseinek. Látszik rajta, hogy az építésének célja nem a közösségi közlekedés tényleges fejlesztése volt, hanem egy annak látszó, jól PR-olható, jól "szalag átvágható" látvány építkezés, ami később több kárt okozott, mint hasznot. Hülyén néz ki most elhagyatva (Volános buszok azért szoktak ott parkolni), de e kötelező fenntartási időszak már lejárt.
2015.07.20. óta a helyijáratok nem a vonatkerti végállomásról indulnak. Úgy tudom menetrend szerint egyelten egy, iskolai napokon közlekedő reggeli Sükösd-Baja (5310/768) járat tér be a vasúthoz - hogy a gyakorlatban is megcsinálja-e ezt a kitérőt a járat, nem tudom.
Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság - egy újabb gittegylet. A cikk megpróbálja eladni, hogy mekkora magyar siker, hogy a beszerzési stop következtében a gyárudvaron ragadt buszokat most elviszik.
Igen, ezen nekem is megakadt a szemem kicsit. Valóban nagy eredmény :) Egyébként ez szerintem a Kálvária utca alsó (Lőkert sor alatti) szakaszára vonatkozott, ahová a tessék-lássék napi néhány alkalommal járó 86-os járat lett beerőltetve, elvileg valami úniós útépítési és vízelvezetési beruházással kapcsolatban.
Igen, egyébként a hasonló nagyságú városokhoz képest igen jó volt a hálózat és a járat darabszám is. Egy gond volt, hogy az összköltség kb. negyedét fedezte a bevétel, a többi kb. évi 100-110 millió támogatás volt.
2009-ben a Bács Volán nagy ritkítása után 290 ezer km volt az éves teljesítmény. Utána jött az Orange és a kibocsájtás szépen lassan felkúszott 390 ezer kilométerre. Nem csoda, hogy csődbe mentek vele, az amúgy is aláígért ár mellett. (Akkoriban évi 30-40 milliós veszteségtérítést fizetett a város, ezt vessük össze a jelenlegi évi 100 milliós összeggel...)
Egyébként a brutális vágás ellenére még munkanapokon így is kb félóránkénti követés lesz a különböző városrészek irányába csúcsban, csak pl. alvégen leegyszerűsödött közben a hálózat 2 egymást kb. ellentétesen körbejáró vonalra. (Szerintem ez a városrész szívta meg igazán a végállomás Déri sétányra helyezését, mert a közvetlen járataik csak idáig jöttek már.)
További közbeszerzések kiírásáról nem tudnak a cégnél, ellenben bizakodással tekintenek a Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság (NABB) tevékenysége elé. Mint ismeretes, a közelmúltban megalakult NABB feladata, hogy a regionális közlekedési központokkal és a flottakezelő társaságokkal közösen az iparpolitikai céloknak megfelelően készítse elő az autóbusz-beszerzéseket.
Azért az a mondat sem buszmániások fülének való, hogy:
"Teket Melinda (Sikeres Bajáért) örömmel nyugtázta, hogy eredményesek voltak az egyeztetések. Körzetében sokan kérték, hogy a Kálvária utcában ne közlekedjen helyi járat.„Ezt most sikerült elérni, köszönöm.”
Az alföldi "közepes" városok között évtizedekig messze a legjobb hálózati lefedettsége, széleskörű díjszabási kínálata (napijegy, kismama bérlet stb.) és még most, a sokadik ritkítás és járatösszevonás után is irigylésre méltó menetrendi kínálata volt - mostanáig - Bajának.
Akit érdekel a jelenlegi formájában a bajai helyi közlekedés, az még év végéig megnézheti. Utána jelentős (kb 45%-os) járatritkítás és hétvégi délutáni leállás fog jönni.