Keresés

Részletes keresés

setra415HD Creative Commons License 2016.09.15 0 1 62518

Ez a szám a Németországban ellenörzött buszokra vonakozik, és nem csak a német buszokra. Vagyis ebben benne van a Bukarest-Stockholm járat is. :)

 

Az is kérdés, hogy csak a pihenö és vezetési idökre vonatkozó szabályok megsértését értik alatta, vagy mindeféle egyéb hibára is vonatkozik.

Pl. pár napja olvastam egy másik cikket, ahol részletesebben ismertették a hiányosságokat, és szerepelt köztük olyan is, hogy néhány utas papirja nem volt rendben, illetve olyan dolgokat is szállitottak, amit nem kellett volna.

 

 

Német buszbarátok az idei évben többször készitettek saját felméréseket a különbözö szolgáltatók járatainak kihasználtságáról, azonos viszonylatokon. Kivétel nélkül a Flixbusz járatai futottak a legjobb kihasználtsággal, pedig a Megabus és a Berlinlinienbus is alá igért akkor már árban. 

Ezekben a riportokban, újságcikkekben nem gyakran lehet hallani, olvasni, hogy az igazán alacsony árakat nem a Flixbusz kinálja/kinálta, hanem a szép lassan kihulló konkurencia.

 

A piaci részesedést pedig ha jól tudom menetrendi kilométer alapján mérik, vagyis ha a Flixbusz kihasználtsága valóban jobb nagy átlagban is mint a többi lassan eltünö cégé, akkor utaskilométerben mérve a részesedés még nagyobb lehetett/lehet.

 

Emlitést érdemel meg, hogy egy 2-3 év alatt a semmiböl kinött, folyamatosan fejlödö, lassan egész Európát behálozó kb. 1000 buszos cég, nyilván többek szemét szúrhatja.

Előzmény: MCA-001 (62516)
Fradista Utazó Creative Commons License 2016.09.15 0 0 62517

A BerlinLinienBus kiszállásával a menetrend szerinti távolsági piacon már 90% felett lesz a Flixbus részesedése, azt hiszem. 

Előzmény: MCA-001 (62516)
MCA-001 Creative Commons License 2016.09.15 0 0 62516

Tényleg tévedtem. Bocsánat.

 

A riportban azt állítják, hogy az összes ellenőrzött távolsági busz 30 százalékánál találnak hiányosságokat.

De ez szerintem akkor is sok. (Magyarországról ismert valamiféle hasonló adat?)

 

A Flixbus lassan monopol helyzetben lesz a maga 80%-os részesedésével.

És nem azért ért el ekkora részesedést, mert annyira jó, hanem egyszerűen felvásárolta a konkurenciát...

 

Ha nem is ő szabja meg az árakat, de irányítja őket.

Van akkora súlya, hogy a többiek kénytelenek követni őket.

 

Persze az alvállalkozók ott is úgy spórolnak ahol tudnak...

Előzmény: setra415HD (62514)
Fradista Utazó Creative Commons License 2016.09.15 0 0 62515

Mindenesetre tovább erősödhet a Meinfernbus-Flixbus monopóliuma. Úgy néz ki, a Deutsche Bahn az év végén teljesen megszünteti a BerlinLinienBust, annak legtöbb vonaláról teljesen kivonul, néhányat átvesz a DB másik buszos szolgáltatása, az IC Bus. A pénzügyi adatok szerint a DB buszos üzletága egy év alatt 30 millió euró bevételt és 15 millió euró veszteséget termelt. 

Ezzel megszűnik az utolsó nagy távolsági buszos cég is a Meinfernbus-Flixbuson kívül. 

setra415HD Creative Commons License 2016.09.15 0 2 62514

Már két éve is lehetett látni hasonló videót, ahol 1-2 gépkocsivezetö - aki korábban "Fernbus" soförként dolgozott, majd valamilyen ok miatt abbahagyta - nyilatkozott hasonlóan mint a bácsi a videó közepén. Meg persze a riporter szerint az utcán engedték le valamelyik német nagyvárosban a busz WC-jét, stb...

Ennek semmi köze ahhoz hogy eddig müködött volna a "modell".

 

Lehet figyelmetlen voltam, de nekem az nem jön le, hogy egyre több a visszaélés, és az sem hogy a 30% a Flixbuszra vonatkozik.

Az 1/3 az ellenörzött összes Fernbuszra vonatkozik, és nem egy konkrét cégre. Eddig még nem közöltek olyan adatokat melyekben konkrét cégre bontva adták volna meg a szabálysértéseket.

Söt, igazábol sok esetben az sem tiszta, hogy ez valóban csak a menetrendszerinti buszokra vonatkozik, vagy beletartoznak a különjáratok, egyéb buszok is.

 

Persze az is jó kérdés, ha éppen hosszabb ideje araszol egy busz a dugóban, épitkezés, vagy baleset miatt, és nincsen pihenöhely, majd emiatt nem tudja kivenni a 30, vagy 45 percet idöben (mint a riport elején a példában), akkor az éppen minek számit a 30%-nál, mert azért az mégsem lenne szerencsés ha a leállósávban állna félre fél órára.

 

A Rostock-Leverkusen út is érösen túlzónak tünik a videó második felében. Az elérhetö menetrend szerint ha egy soför visszi végig, akkor a vezetési idö kb. 8 óra, vagyis 1+1 óra tartalék van benne, a pihenöidö Leverkusenben pedig 12 óra 45 perc, vagyis 3 óra 45 perc minusz végzés és kezdés, tehát kb. 3 óra a tartalékidö. 

 

A Flixbuszt és az OW-t egy lapon emliteni pedig finoman szólva is túlzás, mert ég és föld a két cég, szolgáltatásukat, minöségüket tekintve.

 

 

 

Előzmény: MCA-001 (62511)
MCA-001 Creative Commons License 2016.09.15 0 0 62513

Kint keményen rászálltak a rendőrök a buszok ellenőrzésére...

 

A németül tudóknak érdemes megnézni a videót.

Előzmény: dundalk (62512)
dundalk Creative Commons License 2016.09.15 0 1 62512

Nekünk már hamarabb volt ilyen, csak azt Orangeways-nek hívják.

 

Egyébként itthon a Volánbusz a partner -van közös festésű busz is- ahol (feltételezhetően) jobban betartják a szabályokat. ..és valóban a "dugóban ülés" miatt eltolódhat a pihenő idő szabályosan.

 

Azért itthon is meg lehetne nézni a 17 perces állásidőket, amiből 15 perc a pihenő és 2 perc jut 30 fő utas kezelésére..

Előzmény: MCA-001 (62511)
MCA-001 Creative Commons License 2016.09.14 -1 0 62511

Meddig működik a Flixbus modell???

 

Németországban már a piac 80%-át birtokolják.

Egyre több a visszaélés a pihenőidőkkel.

Az ellenőrzött Flixbus parner sofőrök 30%-a nem tartja be a szabályokat.

Ezt az utakon tapasztalható dugókkal magyarázzák.

 

A sofőrök a pihenőidejük alatt pakolják a csomagokat és ellenőrzik a jegyeket.

 

Kell ez nekünk???

 

https://www.ndr.de/fernsehen/sendungen/panorama3/Die-gefaehrliche-Markt-Macht-von-Flixbus,panoramadrei2228.html

trizs77 Creative Commons License 2016.09.12 0 0 62510

Fogorvosnál (váróban) egy újság mely ezt írja :

 

A volánok :

    - Tavaly a helyközi utazások 77 %-t bonyolították le,

    - 507 millió utast szállítottak,

    - 5600 busszal végezték a helyközi szállítást,

    - a buszok átlagéletkora 14,6 év,

    - a Volánok forgalma 147 milliárd forint volt,

    - a Volánok 18,5 ezer főt foglalkoztattak.

 

Jók a számok ?

 

 

Váczi István (ki ő ?) írta.

Mivel valaki kitépte egy lapból ezt a két oldalt, így nem tudom milyen újságban jelent meg.

trizs77 Creative Commons License 2016.09.09 -2 0 62509

Fehérítik a piacot:

 

http://nol.hu/gazdasag/az-uber-utan-a-telekocsit-is-kinyirja-a-kormany-1630965

 

Tiszta fehér nem lesz sohasem, de kicsit fehérebb mint most, még lehet.

 

 

Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.09.07 0 0 62508

http://mfor.hu/cikkek/makro/Lesz_tamogatas_az_italautomatak_NAV_hoz_bekotesere.html

"A miniszter arról is szólt, hogy a közelmúlt megalakult Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság 436 új autóbusz beszerzésének támogatásáról döntött. Ez esetben elsősorban a Volánbusz és a közlekedési központok beszerzéseiről van szó, mivel a Volánbusznak több olyan lejáró is szerződése van, amely miatt új buszok beszerzésére lesz szükség - fűzte hozzá.

Varga Mihály elmondta: a testület a már meglévő, használt buszok esetében szükségesnek tartotta, hogy azok használatban maradjanak. Ez mintegy 150 használt busz további üzemeltetését teszi lehetővé - fűzte hozzá."

Törölt nick Creative Commons License 2016.09.03 0 2 62507

Az új buszpályaudvar építése sajnos nagyon jó példája az utóbbi időszak hazai fejlesztéseinek. Látszik rajta, hogy az építésének célja nem a közösségi közlekedés tényleges fejlesztése volt, hanem egy annak látszó, jól PR-olható, jól "szalag átvágható" látvány építkezés, ami később több kárt okozott, mint hasznot. Hülyén néz ki most elhagyatva (Volános buszok azért szoktak ott parkolni), de e kötelező fenntartási időszak már lejárt.

Előzmény: siófoki35 (62505)
JLW-470 Creative Commons License 2016.09.03 0 0 62506

Lassan ez lesz Pécsen is a kertvárosival. :)

Előzmény: siófoki35 (62505)
siófoki35 Creative Commons License 2016.09.02 0 0 62505

nem semmi hogy felépítettek egy új buszpu.-t és felhagyták... :o :(

Előzmény: Snake-Mojzi (62503)
Törölt nick Creative Commons License 2016.09.02 0 0 62504

Meg a "vissza párja" délután (779).

Előzmény: Snake-Mojzi (62503)
Snake-Mojzi Creative Commons License 2016.09.01 -1 0 62503

2015.07.20. óta a helyijáratok nem a vonatkerti végállomásról indulnak. Úgy tudom menetrend szerint egyelten egy, iskolai napokon közlekedő reggeli Sükösd-Baja (5310/768) járat tér be a vasúthoz - hogy a gyakorlatban is megcsinálja-e ezt a kitérőt a járat, nem tudom.

Előzmény: f_k (62501)
dundalk Creative Commons License 2016.09.01 0 0 62502

Az szinte ingyen volt.

Előzmény: Dante001 (62499)
f_k Creative Commons License 2016.09.01 0 0 62501

A bajai vasútállomást érintő járatok mennyiben csökkennek 2017.01.01-től?

Előzmény: sosiforda (62490)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.31 0 0 62500

Ok, köszönöm!

Előzmény: Dante001 (62499)
Dante001 Creative Commons License 2016.08.31 0 0 62499

Az ÉNYKK-sok 60 milla/db voltak, a DDKK még nem elérhető.

Előzmény: Törölt nick (62498)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.31 0 0 62498

A most megvett Credok darabárairól van elérhető adat?

Előzmény: dundalk (62497)
dundalk Creative Commons License 2016.08.31 0 1 62497

Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság - egy újabb gittegylet. A cikk megpróbálja eladni, hogy mekkora magyar siker, hogy a beszerzési stop következtében a gyárudvaron ragadt buszokat most elviszik.

Előzmény: setra415HD (62495)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.31 0 1 62496

Igen, ezen nekem is megakadt a szemem kicsit. Valóban nagy eredmény :) Egyébként ez szerintem a Kálvária utca alsó (Lőkert sor alatti) szakaszára vonatkozott, ahová a tessék-lássék napi néhány alkalommal járó 86-os járat lett beerőltetve, elvileg valami úniós útépítési és vízelvezetési beruházással kapcsolatban.

 

Igen, egyébként a hasonló nagyságú városokhoz képest igen jó volt a hálózat és a járat darabszám is. Egy gond volt, hogy az összköltség kb. negyedét fedezte a bevétel, a többi kb. évi 100-110 millió támogatás volt.

 

2009-ben a Bács Volán nagy ritkítása után 290 ezer km volt az éves teljesítmény. Utána jött az Orange és a kibocsájtás szépen lassan felkúszott 390 ezer kilométerre. Nem csoda, hogy csődbe mentek vele, az amúgy is aláígért ár mellett. (Akkoriban évi 30-40 milliós veszteségtérítést fizetett a város, ezt vessük össze a jelenlegi évi 100 milliós összeggel...)

 

Egyébként a brutális vágás ellenére még munkanapokon így is kb félóránkénti követés lesz a különböző városrészek irányába csúcsban, csak pl. alvégen leegyszerűsödött közben a hálózat 2 egymást kb. ellentétesen körbejáró vonalra. (Szerintem ez a városrész szívta meg igazán a végállomás Déri sétányra helyezését, mert a közvetlen járataik csak idáig jöttek már.)

Előzmény: sosiforda (62494)
setra415HD Creative Commons License 2016.08.30 0 0 62495

További közbeszerzések kiírásáról nem tudnak a cégnél, ellenben bizakodással tekintenek a Nemzeti Autóbusz Beszerzési Bizottság (NABB) tevékenysége elé. Mint ismeretes, a közelmúltban megalakult NABB feladata, hogy a regionális közlekedési központokkal és a flottakezelő társaságokkal közösen az iparpolitikai céloknak megfelelően készítse elő az autóbusz-beszerzéseket.

 

Előzmény: sosiforda (62491)
sosiforda Creative Commons License 2016.08.30 0 0 62494

Azért az a mondat sem buszmániások fülének való, hogy:

 

"Teket Melinda (Sikeres Bajáért) örömmel nyugtázta, hogy eredményesek voltak az egyeztetések. Körzetében sokan kérték, hogy a Kálvária utcában ne közlekedjen helyi járat. „Ezt most sikerült elérni, köszönöm.”

 

Az alföldi "közepes" városok között évtizedekig messze a legjobb hálózati lefedettsége, széleskörű díjszabási kínálata (napijegy, kismama bérlet stb.) és még most, a sokadik ritkítás és járatösszevonás után is irigylésre méltó menetrendi kínálata volt - mostanáig - Bajának. 

 

Előzmény: Törölt nick (62493)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.30 0 0 62493

A második igen jó cikk, csak a lényeg maradt ki belőle, hogy megnyírják a hálózatot és a járatok 40-45%-át :) Ügyes!

Előzmény: sosiforda (62490)
trizs77 Creative Commons License 2016.08.30 0 0 62492

Hová ülsz a buszon ?

 

http://www.femina.hu/ezo/busz-ules-szemelyiseg

 

 

sosiforda Creative Commons License 2016.08.30 0 0 62491
sosiforda Creative Commons License 2016.08.29 0 0 62490
Előzmény: Törölt nick (62489)
Törölt nick Creative Commons License 2016.08.29 0 0 62489

Akit érdekel a jelenlegi formájában a bajai helyi közlekedés, az még év végéig megnézheti. Utána jelentős (kb 45%-os) járatritkítás és hétvégi délutáni leállás fog jönni.

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!