Ha Neked benzines van és pozitív a tapasztalatod, akkor részedről a pontosítás biztosan helytálló (nekem dízel van, csak a fórumbeszélgetésekből vannak "nem-dízel tapasztalataim").
Köszi, ez is nagyon hasznos hozzászólás volt nekem. Ez egyébként tényleg jó csomag ezért a pénzért, de ha nem megy rendesen nem kockáztatom meg. Kevés a tudásom, hogy el tudjam dönteni, mekkora a baja.
Köszi a véleményt és a tanácsot. Jó lenne menni egy garantáltan jóval, de tudom, hogy ez kényes téma annak aki szereti a kocsiját, így nem merült fel bennem a próbakör, fórumtagnál.
Marad az eladó autók tesztelése, megyek tovább.
Ha a következő dízel olyan dinamikájú lesz, mint várom, akkor valszeg felvetem ennek az eladónak, hogy rendbe kéne tenni és akkor van esélye nekem eladni.
Ha esetleg bárkinek van itt kedve ránézni a ha-hun fellelhető bármelyikre neten, vagy még jobb ha személyesen, mert közel van akkor sokat tudna segíteni. Pl nem utaznék 200km-t egy túlreklámozott szemétér vagy éppen nem szalasztanék el egy jó példányt csak mert mondjuk 300 ra van tőlem.
Az 1-es és 2-es fokozatot leszámítva, szerintem az 1500 alatti tartomány, akár egyenletes tempóval akár onnan gyorsítva inkább árt a motornak és kettőstömegűnek, mint használna.
Országutas, papás tempójú utazásnál 90km/h körül tényleg csak 4.5 körül fogyaszt.
De ki az aki mindig ilyen körülmények között használja az autóját?
A lefalazásnak ráadásul gyakorlatilag nincs költsége.
Ha turbó hiba lenne akkor magasabb fordulaton sem húzna úgy.
Az egr szelep tipikus hiba jelensége, hogy alacsony fordulaton pl. 1500-nál padlógázas gyorsításnál csak nagyon lassan kezd el gyorsulni de, 2500 körül hírtelen megjön az ereje. Közben pedig ezen a 2500 alatti fordulatszám tartományban iszonyúan kormol (hangsúlyozom: padlógázon).
A 260ezer km nem sok a JTD-nek, még sokáig megbízható lehet.
Ahogy olvasom sok mindent cseréltek benne, ez pozitív.
Bár ilyen km futásnál szokott előjönni még a turbó csere is, viszont a vételár az feltünően kevés, így maradhat tartalék.
Szerintem a dízel jobb választás.
DE mint többen írták, használt autónál az állapotot kell nézni.
Egy szívó dízelnél rendben, de egy turbó dízelnél (JTD) NEM!
Nekem ugyan ez motor van (116Le) régi kasztnival, ezek még dpf szűrő nélküliek, eu3 motorral.
Mondjuk nem egy nyomaték király, de a rövid váltó miatt annyira nem rossz. Normál helyzetben 2000-2200-nél váltok felfelé, 2500-2600-nál kicsit már sietősebre vett a tempó, de itt már érezhetően jól megy, 3000-3200-nél akkor már nagyon jól szalad, jól gyorsul, szépen rakható felfelé, igazi élmény autó számomra.
Ott valami gond lehet, turbó, egr (ekkor lehet hogy kicsit kormol) vagy a szősz tudja mi.
Úgy érzem az első benyomásod nem jó erről a kocsiról akkor, hagyd a francba. Nézz meg másikat.Sajna nem nagy a választék.
Eleinte én is az FL-t szeretem volna venni, de nem találtam normálisat és a régit vettem mert ez jobb állapotú volt mint az újabbak. Most már meg kifejezetten örülök, hogy így alakult.
Esetleg lehet, hogy jó lenne ha kipróbálhatnád valakiét a fórumról akivel tudsz ütközni valahol.
Én fel ajánlom az enyémet egy próbára, de szerintem messze vagyunk egymástól.(Baranya-Pécs körzete)
Nekem is egész alacsony fordulattól húz, de ha igazán gyorsulni akarok, akkor picit pörgetnem kell, 60 alatt nem is használunk 5.-et. Ketten vezetjük párommal, de 6,5l fölé még nem tudtuk feltornázni a fogyasztást. A miénk 105 lovas.
Más. A maglódi osan-nál ne tankoljatok. Amikor kigyulladt a sárga lámpa (az ugye 6-7l tartalék) épp arra jártunk, tankoltunk. Gyanús volt a 64,5 liter, így aztán rátankoltam 130 km után. Igaz ebben volt 60 km nagypapás országút, de a 4,3 l-es fogyasztás igazolta a gyanúm.
Jah, én konkrétan szinte SOHA nem pörgetem 2000 fölé.... :P
Így 4.5-öt fog enni egy darabig, aztán egyrészt szépen lekormolsz mindent, az viszi a szívórészt, szelepeket, leragadnak a dugattyúgyűrűk, bekormolod a turbot, a 2000 alatti fordulat meg belülről is lassan, de biztosan öl, a kenési rendszer nem erre a fordulatra van tervezve, a forgattyús részekről ilyen fordulatnál és ilyen olajáramoltatásnál elég nehéz elvezetni a hőt, szóval szép lassan odalesz a hengerfal, dugó, gyűrű, hajtókarcsapágyak is. Az olaj nem melegszik, de tele lesz korommal. Egy ideig működik ez...
Az hosszú távon biztosan nem tesz jót a kettőstömegű lendkeréknek
A linkelt adatok pedig nyilván nem teletankolások, hiányosak, mert pl. 1168 km-re 24 liter 2 literes átlagfogyasztást jelentene... így pedig a 4.5 sem stimmel (az kb. a minimum, fix 60-al csorogva. Valós forgalomban 5 liter alá nemigen tudom elképzelni, h lemenjen, még ha az első, 105 lovas dízel takarékosabb is a későbbieknél)
Ma megnéztem, kipróbáltam a dízelt. Volt az eleje törve, el is mondta a tag egyből. Cserés volt a nyúlvány, bal első sárvédő, motorháztető, lámpak, húzatni nem kellett. Rozsdamentes, kicsi horzsok vannak rajta. Belseje elhasznált.
Alapvetően jól egyben van de sok apró bizbasz nem tökéletes.
Ha elhiszem, hogy a vezérlést megcsinálták rajta és nekem nem kell (mert egyébként megcsinálnám vétel után) akkor lehetne költeni az esztétikára.
Motor indult pöcre, pedig a vezető oldalon akkor pókháló volt, hogy azt napok, hetek óta nem nyitották, nemhogy járatták volna.
Nem kormolt. Motortér tiszta, a hűtő folyadék maxon volt, olajat nem csekkoltam.
Fékbetétek, tárcsák vastagok, alig használtak.
Ami nem tetszett elsőre, hogy lényegében 2500 alatt használhatatlan a nyomatéka bámilyen gyorsításra.
EZ NORMÁLIS?
Nem vezettem még semmilyen multiplát, dízelt pláne. Mennyire szabad ezeknek halottnak lenni alacsony fordulaton?
Ezért is nem veszek új autót, csak olyat, amelyiknek a pénzügyi amortizációjának a nagy része nem nálam történt meg. Az Astra 7 évesen került hozzánk, az újkori árának kb. harmadáért. A Dagi meg most kevesebb, mint a negyedéért. Így aztán -ha jó a kocsi- maradhat sokáig, annyit már nem veszít rajta az ember...
Vitatkoznék, szerintem nem a benzines, hanem a benzin/CNG variáció tűnik problémásnak, többek között a valószínűleg eltitkolt előélet és a valós km miatt.
Nekünk a benzines variációval motorspecifikus bajunk nem volt, amit javasolt a szerviz, vagy ami bedobta a kulcsot, azt viszont cseréltük, jobbára futómű/fék/kuplung/vezérlés/fesz.szabályzó. stb.
Amikor vettem a multit volt hozza kvasok belga szamla az elottemlevo magyar tulajtol semmi 11ekm helyett ment 100-at fel ev alatt ora visszaporgetve ezek utan nekem a szamla nem jelent semmit. Egy darabot se orzok. Ugy tartom karba hogy barmikor mehet muszakira
Ilyen számlák is vannak: műszerfali izzócsere, két izzó 300 Ft, munkadíj ~4 ezer...
De volt rajta vezérlés csere, 3-as injektor csere, első féltengely csere (ekkor vontatni kellett), hátsó fékmunkahenger csere, meg még pár dolog, pl. a kuplungon is kellett valamit csinálni.