Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

szg75 Creative Commons License 2014.10.15 0 0 39805

Ha Neked benzines van és pozitív a tapasztalatod, akkor részedről a pontosítás biztosan helytálló (nekem dízel van, csak a fórumbeszélgetésekből vannak "nem-dízel tapasztalataim").

Előzmény: bombahoppa (39782)
r.andras Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39804

Annyi km-rel ami a kocsidba van már nem szégyen egy turbó csere/javítás.

Előzmény: babarucu (39800)
rnagy8 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39803

Köszi, ez is nagyon hasznos hozzászólás volt nekem. Ez egyébként tényleg jó csomag ezért a pénzért, de ha nem megy rendesen nem kockáztatom meg. Kevés a tudásom, hogy el tudjam dönteni, mekkora a baja.

Előzmény: r.andras (39798)
rnagy8 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39802

Köszi a véleményt és a tanácsot. Jó lenne menni egy garantáltan jóval, de tudom, hogy ez kényes téma annak aki szereti a kocsiját, így nem merült fel bennem a próbakör, fórumtagnál. 

Marad az eladó autók tesztelése, megyek tovább.

Ha a következő dízel olyan dinamikájú lesz, mint várom, akkor valszeg felvetem ennek az eladónak, hogy rendbe kéne tenni és akkor van esélye nekem eladni.

 

Ha esetleg bárkinek van itt kedve ránézni a ha-hun fellelhető bármelyikre neten, vagy még jobb ha személyesen, mert közel van akkor sokat tudna segíteni. Pl nem utaznék 200km-t egy túlreklámozott szemétér vagy éppen nem szalasztanék el egy jó példányt csak mert mondjuk 300 ra van tőlem.

 

Köszi

Előzmény: multidroid (39797)
garzon lakas Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39801

Én is cseréltem kettőstömegűt, sajna 2x, valószínűleg az első csere nem volt annyira profi munka...

 

Ja, és ezt lőttem nem is olyan rég:

 

Előzmény: Vilmos a gázos (39708)
babarucu Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39800

lefalazott egérrel vettem. megpucoltam, kicseréltem, lefalaztam, mégis az van amit írtam

Előzmény: r.andras (39798)
r.andras Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39799

Az 1-es és 2-es fokozatot leszámítva, szerintem az 1500 alatti tartomány, akár egyenletes tempóval akár onnan gyorsítva inkább árt a motornak és kettőstömegűnek, mint használna.

Országutas, papás tempójú utazásnál 90km/h körül tényleg csak 4.5 körül fogyaszt.

De ki az aki mindig ilyen körülmények között használja az autóját?

 

Előzmény: jmos (39786)
r.andras Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39798

EGR szelep lesz az, ahogy már előttem is írták.

Ki is pucoltathatod, le is falazhatod.

A lefalazásnak ráadásul gyakorlatilag nincs költsége.

Ha turbó hiba lenne akkor magasabb fordulaton sem húzna úgy.

Az egr szelep tipikus hiba jelensége, hogy alacsony fordulaton pl. 1500-nál padlógázas gyorsításnál csak nagyon lassan kezd el gyorsulni de, 2500 körül hírtelen megjön az ereje. Közben pedig ezen a 2500 alatti fordulatszám tartományban iszonyúan kormol (hangsúlyozom: padlógázon).

A 260ezer km nem sok a JTD-nek, még sokáig megbízható lehet.

Ahogy olvasom sok mindent cseréltek benne, ez pozitív.

Bár ilyen km futásnál szokott előjönni még a turbó csere is, viszont a vételár az feltünően kevés, így maradhat tartalék.

Szerintem a dízel jobb választás.

DE mint többen írták, használt autónál az állapotot kell nézni.

Inkább vegyél drágább de jó állapotút.

 

Előzmény: rnagy8 (39794)
multidroid Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39797

Helló!

NEM NORMÁLIS!!

Egy szívó dízelnél rendben, de egy turbó dízelnél (JTD) NEM!

Nekem ugyan ez motor van (116Le) régi kasztnival, ezek még dpf szűrő nélküliek, eu3 motorral.

Mondjuk nem egy nyomaték király, de a rövid váltó miatt annyira nem rossz. Normál helyzetben 2000-2200-nél váltok felfelé, 2500-2600-nál kicsit már sietősebre vett a tempó, de itt már érezhetően jól megy, 3000-3200-nél akkor már nagyon jól szalad, jól gyorsul, szépen rakható felfelé, igazi élmény autó számomra.

Ott valami gond lehet, turbó, egr (ekkor lehet hogy kicsit kormol) vagy a szősz tudja mi.

Úgy érzem az első benyomásod nem jó erről a kocsiról akkor, hagyd a francba. Nézz meg másikat.Sajna nem nagy a választék.

Eleinte én is az FL-t szeretem volna venni, de nem találtam normálisat és a régit vettem mert ez jobb állapotú volt mint az újabbak. Most már meg kifejezetten örülök, hogy így alakult.

Esetleg lehet, hogy jó lenne ha kipróbálhatnád valakiét a fórumról akivel tudsz ütközni valahol.

Én fel ajánlom az enyémet egy próbára, de szerintem messze vagyunk egymástól.(Baranya-Pécs körzete)

Üdv.:multidroid

 

 

Előzmény: rnagy8 (39784)
600D Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39796

Nekem is egész alacsony fordulattól húz, de ha igazán gyorsulni akarok, akkor picit pörgetnem kell, 60 alatt nem is használunk 5.-et. Ketten vezetjük párommal, de 6,5l fölé még nem tudtuk feltornázni a fogyasztást. A miénk 105 lovas.

Más. A maglódi osan-nál ne tankoljatok. Amikor kigyulladt a sárga lámpa (az ugye 6-7l tartalék) épp arra jártunk, tankoltunk. Gyanús volt a 64,5 liter, így aztán rátankoltam 130 km után. Igaz ebben volt 60 km nagypapás országút, de a 4,3 l-es fogyasztás igazolta a gyanúm.

Előzmény: rnagy8 (39794)
babarucu Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39795

sokszor nem érzem az erőt. 2000 ig van utána kevés 2500-től meg van ismét.

amúgy meg nem értem piroslámpás indulásnál ha nem nyomom akkor is mindenkit elhagyok 

Előzmény: rnagy8 (39794)
rnagy8 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39794

Sejtettem én, hogy nem normális, hogy semmi ereje 2500-3000 alatt. Tudom, hogy van turbólyuk, de az nem tart ilyen magas fordulatig. 

Köszi mindem hozzászólást.

 

Előzmény: babarucu (39792)
babarucu Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39793

Hulyeseg! 2000 az orszaguti 90 akkormindenki kinyirja

Előzmény: R!ck4 (39791)
babarucu Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39792

Pont igy 2500 alatt nekem is hianyzik a ménes fele turbo terelolapat pucolas kene

Előzmény: rnagy8 (39784)
R!ck4 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39791

Jah, én konkrétan szinte SOHA nem pörgetem 2000 fölé.... :P

 

Így 4.5-öt fog enni egy darabig, aztán egyrészt szépen lekormolsz mindent, az viszi a szívórészt, szelepeket, leragadnak a dugattyúgyűrűk, bekormolod a turbot, a 2000 alatti fordulat meg belülről is  lassan, de biztosan öl,  a kenési rendszer nem erre a fordulatra van tervezve, a forgattyús részekről ilyen fordulatnál és ilyen olajáramoltatásnál elég nehéz elvezetni a hőt, szóval szép lassan odalesz a hengerfal, dugó, gyűrű, hajtókarcsapágyak is. Az olaj nem melegszik, de tele lesz korommal. Egy ideig működik ez...

Előzmény: jmos (39786)
babarucu Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39790

A lendkerekes dologgal nem ertek egyet a fogyasztassal viszont igen heti 850-1100 km-t megyek kizart az 5 alatti fogyasztas forgalomba plane

Előzmény: Degeczi (39787)
Vilmos a gázos Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39789

Ja az előző fele a tied. ;D

Előzmény: rnagy8 (39784)
Vilmos a gázos Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39788

van itt az indexen wagon fórum is. segítőkészek általában. próbáld meg.  nekem gyári az alufelnim.

 

A diesel multi meg jól megy nyomni kell neki, akkor jobb a kenése is. De nem 5 litert fogyaszt viszont vigyorogsz. :D

Előzmény: jmos (39780)
Degeczi Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39787

Az hosszú távon biztosan nem tesz jót a kettőstömegű lendkeréknek

 

A linkelt adatok pedig nyilván nem teletankolások, hiányosak, mert pl. 1168 km-re 24 liter 2 literes átlagfogyasztást jelentene... így pedig a 4.5 sem stimmel (az kb. a minimum, fix 60-al csorogva. Valós forgalomban 5 liter alá nemigen tudom elképzelni, h lemenjen, még ha az első, 105 lovas dízel takarékosabb is a későbbieknél)

Előzmény: jmos (39786)
jmos Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39786

Jah, én konkrétan szinte SOHA nem pörgetem 2000 fölé.... :P

Ezért is eszik 4,5-öt vegyesben.

(aki nem hiszi: https://www.spritmonitor.de/en/detail/647542.html)

 

Alapjáratról keményen tolnia kell, ha nem teszi, az gáz!

Előzmény: Degeczi (39785)
Degeczi Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39785

jobb esetben kissé döglött lehet az egér (nem zárt le teljesen), rosszabb esetben a turbó

 

egyébként már 1500-on eléri a nyomatékmaximumát, és húz is szépen (azért persze érdemes 2000 fölött tartani, de semmiképp nem normális amit írsz)

Előzmény: rnagy8 (39784)
rnagy8 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39784

Ma megnéztem, kipróbáltam a dízelt. Volt az eleje törve, el is mondta a tag egyből. Cserés volt a nyúlvány, bal első sárvédő, motorháztető, lámpak, húzatni nem kellett. Rozsdamentes, kicsi horzsok vannak rajta. Belseje elhasznált. 

Alapvetően jól egyben van de sok apró bizbasz nem tökéletes. 

Ha elhiszem, hogy a vezérlést megcsinálták rajta és nekem nem kell (mert egyébként megcsinálnám vétel után) akkor lehetne költeni az esztétikára.

Motor indult pöcre, pedig a vezető oldalon akkor pókháló volt, hogy azt napok, hetek óta nem nyitották, nemhogy járatták volna. 

Nem kormolt. Motortér tiszta, a hűtő folyadék maxon volt, olajat nem csekkoltam.

Fékbetétek, tárcsák vastagok, alig használtak.

 

Ami nem tetszett elsőre, hogy lényegében 2500 alatt használhatatlan a nyomatéka bámilyen gyorsításra.

EZ NORMÁLIS?

Nem vezettem még semmilyen multiplát, dízelt pláne. Mennyire szabad ezeknek halottnak lenni alacsony fordulaton?

Köszi

Előzmény: bombahoppa (39750)
Bodrobert Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39783

Ezért is nem veszek új autót, csak olyat, amelyiknek a pénzügyi amortizációjának a nagy része nem nálam történt meg. Az Astra 7 évesen került hozzánk, az újkori árának kb. harmadáért. A Dagi meg most kevesebb, mint a negyedéért. Így aztán -ha jó a kocsi- maradhat sokáig, annyit már nem veszít rajta az ember...

Előzmény: jmos (39780)
bombahoppa Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39782

Vitatkoznék, szerintem nem a benzines, hanem a benzin/CNG variáció tűnik problémásnak, többek között a valószínűleg eltitkolt előélet és a valós km miatt.

 

Nekünk a benzines variációval motorspecifikus bajunk nem volt, amit javasolt a szerviz, vagy ami bedobta a kulcsot, azt viszont cseréltük, jobbára futómű/fék/kuplung/vezérlés/fesz.szabályzó. stb.

Előzmény: szg75 (39764)
babarucu Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39781

Amikor vettem a multit volt hozza kvasok belga szamla az elottemlevo magyar tulajtol semmi 11ekm helyett ment 100-at fel ev alatt ora visszaporgetve ezek utan nekem a szamla nem jelent semmit.  Egy darabot se orzok. Ugy tartom karba hogy barmikor mehet muszakira

jmos Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39780

Ott a kulcsszó: 19 éves és nálad van!

Akkor érdemes átlagon alul keveset menni egy autóval, ha 20 évig megtartod. Ez mondjuk egyébként is luxus...

 

Az én Wagonom is 12 éves és még csak 200.000 van benne. Nem is adom el még 10 évig...

 

BTW OFF téma:

Állítólag több Wagon tulaj van itt. Nem tudjátok hol tudok szerezni hoszabb tőcsavart? Nem hiszem el, hogy eddig bárhol kérdeztem, senki nem tudta :(

Mintha senkinek nem lenne alufelnije...

Arra gondolok, hogy az elsőt hátra teszem, előre kellene valami más típusé. Mondjuk Micra? Ötlet?

Előzmény: Bodrobert (39763)
jmos Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39779

Éppen kérdezni akartam, hogy érdemes-e csapágyat cserélni, vagy vegyek bontott hidat?

 

A hátsó kerék láthatóan kicsit befelé dől, a gumi még mérhetően nem kopott a 9ekm alatt.

 

Előzmény: R!ck4 (39774)
Bodrobert Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39778

Ilyen számlák is vannak: műszerfali izzócsere, két izzó 300 Ft, munkadíj ~4 ezer...

De volt rajta vezérlés csere, 3-as injektor csere, első féltengely csere (ekkor vontatni kellett), hátsó fékmunkahenger csere, meg még pár dolog, pl. a kuplungon is kellett valamit csinálni.

 

Előzmény: R!ck4 (39777)
R!ck4 Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39777

És 4 szervizelésből lett egy kupac számla? 

Előzmény: Bodrobert (39776)
Bodrobert Creative Commons License 2014.10.14 0 0 39776

F-es Astrához vagyok szokva... Meg aztán a tulaj elvitte 20 ezrenként rendesen a márkaszervízbe átnézetni, minden.

Előzmény: R!ck4 (39775)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!