Hát, így van, ahogy érzed. :-) Én így használom. Még téli gumi van az autón, én nem ceréltem még le a nyárira, ráadásul 35 centi hó hullott le átlagba durván 36 óra alatt. Az idei szezonba nem volt ilyen hóesés mint most.
A téli kerék méret 175/70 R14, a nyári meg 175/65 R14
Igaz nem punto, de dettó ugyanaz a kerékjárat és környéke. Volt Puntom is.
Annyi a különbség a két autó hátsó futőműve között( az első szinte egyforma konstrukcióra), hogy a punto II. merev hidas, az enyém meg független lengőkarosak. Ezért nem is olyan stabil. Viszont lágyabb. Az enyémnek talán jobban görbül befelé a kereke rugózáskor. Ezáltal talán kevésbé érhet hozzá a peremhez a gumi széle.
De volt fent nekem régebben 185/65 R15, na ez teljesen beleért rugózáskor. Aztán volt rajta 185/60R15, ez még hébe-hóbe beleért a sárvédő szélébe. Így jött a 175/65R15 méret, ami teljesen jól forog a sárvédőben. Az igaz, hogy elég lenne egy 6J-s felni. De ezzel a 7j-vel is jól végzi a dolgát. Van ismerősöm akinek kifejezetten tetszik, hogy befelé hajlik a gumi a felnin.............engem se zavar. Az autópályán is végzi a kerék a dolgát, ahogy kell.
Tudtommal ez a 175/65R15 méret a Grandenek is gyárilag.
Egy kis ellenpélda: Én augusztusban cseréltem a hátsó telókat, szintén Marellire, de én havi 6 ezreket mentem vele, szóval belekerült már 20 ezer is novemberig. (Azóta nem használom a kocsit) és semmi baj a telóknak.
Végülis valószínűleg ezzel sem ér bele, mert most lett részben átfényezve, kasznizva és sehol nem láttam nyomát a kerékjáratokon, dobbetéteken. ET38-as egyébként az enyém - ha jól rémlik.
Azért kíváncsi lennék, hogy hogy áll a 7J-n egy 175-ös gumi - gondolom nem Veszprém környéki vagy, mint én :)..
Én pont a 15" miatt parázok az én Punto Cabriomnál - amit nem rég vettem a németeknél. Jelenleg még 14-es téligumi van rajta acélfelnin, de hozzá kaptam a korábban évek óta rajta lévő 7J-s 15-ös alufelniket 195/45R15 nyárigumikkal. Szereztem egy régebbi fotót az eladótól - amin még rajta voltak a felnik és nekem nagyon tetszik vele, de az a /45 elég húzós szerintem a magyar utakra. Ráadásul a 7"-os szélesség túl nagy szerintem, mert még a 195-ös guminál is túllóg kivül 1mm-t, belül 4-et a felni - azaz elég könnyű megpadkázni. 185,175 széles pedig már picinek is tűnhet ilyen széles felnin. A gumik viszont se nem öregek, se nem túl kopottak, így az felé hajlok, hogy egyelőre felrakom - aztán majd meglátom :-S..
Szerintetek egy gyári lengéscsillapító mennyit bír időben/km-ben?
Az enyém 13 éves és már átlépte a 150 ezer Km-t. AZ egyik lengőkart cserélni kell (már amikor megvettem az autót mondták a szerelők hogy azzal kalkuláljak), a szilenteket sem ártana, de akkor már lecseréltetem mind a két lengőkart és akkor egy darabig nincs ilyen gond. Lengőkarból milyet érdemes venni? Nekem a szerelő a Febit mondta hogy az jó, nem a legdrágább de minőségben ott van. Olyat szeretnék ami nem megy szét 1-2 év után...
Akkor a fékbetétek is cserések már a tárcsa is elég gatya (esztergályoztatni sem érdemes), és ha már így neki lesz esve a futóműnek, akkor gondolkozom hogy a lengéscsillapítókat sem ártana cserélni. Bár én nem vettem észre semmit, de azt olvastam hogy az ember nem veszi észre ha romlik, mert nem drasztikus sebességben megy végbe a dolog, hanem szépen fokozatosan. Egy biztos, a porvédő le van róla már szakadva, így mondták hogy az sem lesz már hosszú életű. Nem érdemes venni már rá porvédőt, mert tele ment dzsuvával, lehet megadja magát hamarosan és akkor fölöslegesen vettem meg.
Mennyi egy lengéscsillapítónak az élettartama? A hátsó futóműben mit szoktak cserélni a lengéscsillapítón és szilenten kívül? Dobfék nemrég lett hátul cserélve.
Szerintem nem lesz gond. Szerelték ezeket az autókat 13-14 colos kerekkel. Asszem 165/5r14 méretűvel. Ezt írta is itt a kolléga a fórumon teljes igazsággal.
Összességében neked kell eldönteni, hogy mekkorát raksz rá.
B.
UI.:Csak "halkan" írom, hogy nekem 175/65 R15 van a kocsiban, nehogy megkövezzenek a többiek :-) . Nem egyes punto és szervós a kormány.
Amíg tartod a gyári kerékátmérőt és ET-értéket (35-48 - a gyári felniket ezen szélső értékek között szerelték), addig nem lehet baj. A 175/65R14 viszont messze van ettől egy 1-es Punto esetében.
A saját 1.1-esemen a 13-asokat sokkal jobban szerettem, mert a kisebb tömeg és tehetetlenség miatt érezhetően jobban ment és finomabban rugózott velük az autó, mint a 14-esekkel, pedig azt sem gumiztam túl (165/60R14 gyári méret volt rajta), könnyebb és pontosabb volt a kormányzás stb. Amennyi 13/14"-es gyári alufelni van a piacon (Cinquecento/Seicento Sporting, Punto 176/188, Lanciák, régebbi Alfák stb.), én nem is néznék mást.
Hoppá, kár érte, reméljük asszonykának nem lett baja. Az első sárvédőívnél a sárvédő és a lökös találkozásánál keress alulról felfelé menő torx csavarokat, aztán a lökös hűtő alá benyúló részénél alul is, meg még lesz pár db ide- oda elrejtve, lámpa mellett is de már fogod látni. Nem olyan problémás, 10-15 perc alatt le lehet venni.
A tehermentesítő gyűrű méret 58 mm legyen, különben veszélyes lehet a kerék használata, mivel a csavarok tartják csak meg a felnit. Annak meg nem az a dolga. Ha olyan felnit veszel, aminek más, akkor megoldás, ha csináltatsz bele közbetét gyűrűt.