Sziasztok! Tud e valaki arról,hogy lehet a 1,3i 60Le fiestából 69Le-rőset sinálni? Van ilyen gyárilag! Csak az a kérdés miben különbözik! A motorvezérlő programozása? segíthet? Előre is köszönöm a hozzászólásokat!
Nagyon köszönöm a választ. A generátort 2 hónapja cseréltem, az új. Azonban odáig már eljutottam, hogy ha nyomok egy padlógázt indulás előtt, maxra pördül a motor, akkor utána nincs gond a töltéssel. Így valószínű, hogy az izzóval lesz valami probléma valóban...
Először nézd meg az izzót a műszerfalban,mert az sorosan van kötve a generátorral,ha az kiég töltés sincs.
Fesszabályzó csere minden generátornál más,ha bosch ott egyszerű,két csavar és kész.de van még vagy 5 féle,van ami macerásabb.Ennyi idős generátornál viszont ajánlott a teljes átnézés,csapágyak állapota,forgórész lehet szabályzásra szorul vagy gyűrű cserére.
Van egy 1993 -s Ford Fiestám ( MK III ) ferdehátú 1.1 -s. Gyújtás ráadásakor nem világít a töltés visszajelző lámpa csak az olaj. Nincs töltésem sem. Tudna valaki segíteni, hol keressem a hibát? Véleményem szerint a generátornál lesz a baj, bár mivel nem vagyok autószerelő, így csak tippelni tudok. Esetleg egy fesszabályzó csere megoldhatja -e a problémát? Tegnap még baja nem volt semmi, ma reggelre történt vele ami történt, kb. 50 km megtétele után. Ha fesszabályzó csere, akkor azt hogyan tudom megoldani? Fesszabályzóm ( új ) van belevaló.
a következő problémára várnék javaslatot, több napnyi próbálkozás után feladtam a próbálkozást.
Fiesta mk6, 2003as, 1.3as duratec, láncos motor.
A hibajelenség röviden: nem fordul át a hűtővíz a rendszerben (illetve valamilyen szinten fordul, mert visszajut a tágulási tartályba a forróvíz a légtelenítő vékony csövön keresztül, ezzel kvázi megkerülve a hűtőradiátort).
Minden forró: a bemenő cső, a kimenő cső, a tartályban a víz, alkalmanként még a fűtés két csöve is átmelegszik (bár fűtésem sincs).
Tehát csak a hűtőradiátor marad teljesen hideg.
Ellenőriztem a vízpumpát, nincs törött lapát, nem csúszik meg a tengelyen(egyébként cserélve is volt, de az előzővel is ezt csinálta, tehát nem ez lesz a ludas.
A hűtőt külön lepróbáltam átmostam, csont nélkül átmegy rajta a víz.
A teljes rendszert többször is oda-vissza átmostam magasnyomásúval, mindenhol mozog a víz.
A folyadék tiszta, nagyon minimálisan színeződik el, így vélhetőleg nem dzsuvás a rendszer.
A termosztátot biztos, ami biztos kivettem, így az se lehet a ludas.
Egyszerűen nem értem, és senki nem tud semmit.
Elvileg ugye lelégteleníti saját magát, tehát nem sok belenyúlás van manuálisan.
Mi a fene lehet ez??? Örök adósa leszek a nyomravezetőnek:)
Nos, ígértem, hogy ha megjavul, írok. A fűtéscsap mégsem volt jó, amikor 12voltot adtam neki akkuról közvetlenül 10A-es biztosíték közbeiktatásával, behúzott, de a biztosíték fél percen belül kiégett. A panelt egy tranzisztor kicserélésével (óvatos forrasztás, meg minden) kijavítottam egyszer, majd amikor az is elfüstölt, kicseréltem a fűtéscsapot . Megint tranzisztort cseréltem, és csodák-csodája, működik. Remélem valakinek egyszer segít a hozzászólásom.
Készülj fel rá (lekileg, anyagilag), hogy ha megadja magát cserélni kell, de amíg működik ne cseréld ki. Akármit is raksz bele, nem lesz olyan, mint az eredeti! Egyik ismerősömé már 12 éves, és még megy :)
A 20-30 évvel ezelőtti Perion-ok még simán mentek 5-6 évet, a mai akármilyen gyártmányúak jó ha 4 évet bírnak.
Nehezen.Először is,a felső gyűrűt vedd le,bajonett záras,alsó gyűrűt tolod lefele a rugó ellenében akkor elforgatod a felsőt ami így lejön.A három pöcköt figyelni kell mert csak egy állásban jön le.
Utána kis csavarhúzóval lefeszegeted a narancs gyűrűt,a kis pöcköt benyomod,lefele széthúzod a házat.
Itt jön a legrosszabb,egy vékony zégerfogóval benyúlsz a cilinder zárat rögzítő műanyag zégerhez,óvatosan szétnyomod,kihúzod a zárat.(könnyen törik)
Sziasztok! 2009 Fiesta induláskor nagyon ritkán olyan hangot produkál a középkonzol felől mintha egy kavics csapódna neki a tűzfalnak vagy mintha leesne valami. Mi lehet az?
volt egy ford fiesta courier típusú vasam 2000 év végi ,
vettem hozzá jó pár autót amiket szétbontottam, a napokban átnézem milyen bontott alkatrészeim vannak letárolva és kiraknám itt nálatok ha valakit érdekel.
de vettem hozzá egy klímát még annó ,
váltottam autót mert gyarapodott a család :-)
de a klíma megmaradt szerelve van csövekkel, hűtővel, szivattyúval , gázzal feltöltve !!
a szivattyú alsó rögzítésű , tehát olyanokba javaslom ahol a szervószivatyú felül van !!
kicsit ügyesebb kezű szerelő ugyan így be tudja szerelni, valóban rohadtul időigényes tudom , csináltam már :-)
szóval egyben itt van a garázsomban , jéghideg volt amikor be volt szerelve láttam még ki is próbáltam csak a motortérben lévő cuccokkal tudom adni ,
ha valakit érdekel 50 000 magyar pénz az ára szállításban tudok segíteni