Még több érdekes cikk a totalcar.hu-n!
Balra Jobbra

Keresés

Részletes keresés

DoktorÚrVazze Creative Commons License 2004.11.12 0 0 152

saabi

 

Ebben igazad van, mert én a nyarat csináltam végig úgy, hogy ugye a téves default állásban volt a gomb, azaz 40 °C-ban is folyamatosan fűtött és most hibátlanul működik, de most már csak ha bekapcsolom.  :-)))

 

Viszont "jól megjártam" a téligumikkal:

 

Lementem vidékre (Bp-től 40 km) ahol a kedvezményes Daytont igérték. Dirkt kétszer telefonáltam, hogy minden OK -e, mert potyára nem mennék. Még indulás előtt is rájuk csörögtem, hogy megyek, nyitva vannak-e? Minden rendben, várnak, mondták.

 

Lementem, keresik a félretett gumikat, hát kiderül, hogy a kollégák nem veztték észre és eladták. A tulaj fájdalomdijként felajánlotta, hogy ad 4 Pirelli-t beszerzési áron, 17E-ért. Nem sokat haboztam és most néztem meg, a neten 33E-s árat láttam érte...

 

 

Pirelli Snowsport

 

Pirelli Snowsport195/65/R15

 

Asszem nem jártam rosszul. A kérdés csak az, hogy hol a pokolban tudom feltetetni, mert sehol nem vállalják Békásmegyer környékén, mondván két hétre előre tele vannak...  :-(((

 

Üdv DÚV

 

Előzmény: saabi (151)
saabi Creative Commons License 2004.11.10 0 0 151
Azért nem kell annyira parázni a tükörfűtés miatt, szerintem. Jópár hetet utaztam bekapcsolva hagyott fűtéssel. Mostanában visszaszoktam rá, mert nem csak pára, hanem víz ellen is jó, tehát esőben is fűtök. És fűtök, és fűtök. És ha elpattan a szál, akkor majd gariban cserélik, hisz a doksi sehol nem írja, hogy a folyamatos bekapcsolás nem rendeltetésszerű használat. Csak a fogyasztásról magyaráz, az meg szerintem komolytalan.

Viszont arról nem ír a doksi, hogy ugyan milyen izzók kellenek a kocsiba. Cserélnem kellett már egy hátsó és egy első, tompított izzót. Egy dolog, hogy hülye voltam, mert kidobtam a rossz izzókat, de most honnan a fenéből derítsem ki, milyen tip. izzót vegyek? Benzinkúthoz nem állíthatok be azzal, hogy Touran első és hátsó lámpához keresek izzót!

Nem tudja itt ezt valaki véletlenül? Nincs kedvem szétszedni emiatt a világítást.

Ave, Saabi.
Előzmény: DoktorÚrVazze (149)
HTT Creative Commons License 2004.11.07 0 0 150

Halihó

 

Ha beleakad a kezed és elállítódik, akkor egyszerűen vissza lehet állítani :o

Viszont az többször előfordul, hogy az autóban megfelelően meleg van, viszont a külső párás hideg miatt a tükrök bepárásodnak. Ilyenkor elég csak a tükröket fűteni, mert a hátsó szélvédőt minek, ha tiszta? Szerintem ezért megy az külön :))

 

Teo >

Előzmény: DoktorÚrVazze (149)
DoktorÚrVazze Creative Commons License 2004.11.07 0 0 149

Húúúúú basszus!!!!

 

Én is azt hittem, hogy a középső állás a "default" és csak a szélvédő páramentesités bekapcsolásakor kezd el fűteni odakinn is! Ez mondjuk elég nagy butaság, főképp, mert nekem akadt már be véletlenül a kezem a beállitó gombba és ha az éppen valamelyik oldalon állt volna, akkor bizony el is mozdult volna.

 

Na mindegy, szerencse, hogy viszonylag rövid utakon használtam az autót, igy olyan sokat nem ment a fűtőszál, remélem még épek.

 

Nekem volt olyanom, hogy a Fiat külső tükrei télen, autópályán párás, ködös szakaszon lefagytak, ki kellett nyúlnom a minusz 15-be, hogy letakaritsam legalább a bal oldalit. Nem volt jó!!!!

 

Köszi a tippet!

 

DÚV

Előzmény: saabi (147)
HTT Creative Commons License 2004.11.05 0 0 148

Hehe

 

Ez jóóóóóóóóó :))) .... 0,000000000001 liter / km :))

 

Amúgy az lesz, hogy először csökken a fűtése a tükörnek, mert néhány szál elszakad (szerencsére nem soros az egész), aztán teljesen "elmúlik" :o

 

Teo >

Előzmény: saabi (147)
saabi Creative Commons License 2004.11.05 0 0 147
Nekem logikusabbnak tűnt, hogy a középső állás a default, hogy default állásban állítja mind a két tükröt és hogy úgy az egy tükör állításához, mint a fűtés bekapcsolásához el kellett kapcsolni középről.

No, itt a manual mellettem, megnézem mit ír a tükörfűtésről...
döbb:
---
3.1 füzet Kezelési tudnivalók. 56. oldal.

Környezetvédelmi tudnivalók

A külső tükör fűtés csak addig maradjon be-
kapcsolva, amíg az szükséges. Egyébként
szükségtelenül fogyaszt üzemanyagot.
---

Hát, ez nem jutott volna eszembe. :-)

Ave, Saabi.
Előzmény: HTT (145)
HTT Creative Commons License 2004.11.05 0 0 146

Halihó

 

Igazad van, a légszűrő csöve van útban, viszont azt simán ki lehet pattintani és cserélhető az izzó pillanatok alatt, persze nem tök sötétben este, olyannak, aki még világosban nem látta sose :))

 

Teo >

Előzmény: Andree601 (144)
HTT Creative Commons License 2004.11.05 0 0 145

Halihó

 

Most miva??? Egész télen fűtöd a tükröt??? Nem sokáig fogja bírni asszem :o A fűthető tükörnek szerintem az a lényege, hogy pillanatok alatt felfűti, ezért is nem szabad folyamatosan rajta hagyni, mert a fűtőszál nem arra van tervezve :((

 

Mitől is jobb az Oktávia? A VW-ben fölső állásban állítja mindkét tükröt, az alsó állásban csak a jobb oldalit, középen meg fűt :o

 

Teo >

Előzmény: saabi (142)
Andree601 Creative Commons License 2004.11.05 0 0 144

Ha jól csalódom, akkor nem az akksi van útban a Passatban, hanem a légszűrő és az is a jobb oldalon. :)

Viszont már-már típusibának beillő arányban durrantak el a Passat bal oldali helyzetjelzők... :D

 

Andree

Előzmény: saabi (143)
saabi Creative Commons License 2004.11.05 0 0 143
Elhiszem, nekem sose volt Passatom, csak azt írtam, amit a kollegáktól hallottam.

Ave, Saabi.
Előzmény: HTT (140)
saabi Creative Commons License 2004.11.05 0 0 142
"Nem szabad a tükör beállító gombját középső állásban (L és R között) hagyni, mert akkor folyamatosan fűti a visszapillantókat! Így kb. egy év után megszakadnak a fűtőszálak..."

Spec. az Octaviában értelmesebben is volt megoldva a tükörállitó gomb. Ugyanis középső állásban állította mind a két tükröt, alsó állásban a jobb oldalit - de nem maradt ott, mindig visszaugrott középre (a kapcsoló, nem a tükör. :-) ) - és csak a felső
állásban fűtött. Amúgy én egész télen fűtöm a tükröt, mert az nem csak pára, de eső ellen is hatásos.

Ave, Saabi.
ps: viszont vigyázni kell vele, mert nagyon forróra fűti az üveget, óvatlan kisgyerek kezét megégetheti, és nincs semmi, ami figyelmeztetne a forróságra.
Előzmény: PACK (139)
HTT Creative Commons License 2004.11.04 0 0 141

Halihó Pack

 

Erre a tükörfűtésre már ráfázott egy-két ismerősöm, mert aki nem olvassa el a könyvet, annak nem egyértelmű, hogy középen mindig fűt :(((

 

Teo >

Előzmény: PACK (139)
HTT Creative Commons License 2004.11.04 0 0 140

Halihó Saabi

 

Új autók, új technológiák :))

Amúgy a Passattal kapcsolatban rosszul emlékszel, hisz semmi köze nincs az akkunak az első lámpákhoz, mert az aksi az esőcsatornában van. Az égőket meg simán ki lehet cserélni :))

Nem így a Fiat Puntoban, ahol elég a lökhárítót leszedni, hogy égőt tudj cserélni :o(((

 

Teo >

Előzmény: saabi (138)
PACK Creative Commons License 2004.11.04 0 0 139

Hi!

És az enyém már angolul szövegel a kijelzőn, tegnap átállították.  :-)

Lehetett volna pl. spanyol, portugál, cseh!, de magyar még nincs...állítólag nem számítunk jelentős vásárlónak. :-)

 

És a szervízben felhívták a figyelmem még egy dologra:

Nem szabad a tükör beállító gombját középső állásban (L és R között) hagyni, mert akkor folyamatosan fűti a visszapillantókat! Így kb. egy év után megszakadnak a fűtőszálak...

Én meg azt hittem, hogy ez csak akkor müxik, amikor a hátsóablakfűtés be van kapcsolva.  :-(

De valóban, egész meleg volt a tükör felülete! Figyeljetek erre!

 

Üdv!

Előzmény: saabi (138)
saabi Creative Commons License 2004.11.04 0 0 138
Amennyiben működik az első ablaktörlőd - mondjuk mert esik az eső - de a hátsót mégse kapcsolod be, amikor tolatni kezdesz, automatikusan töröl egyet. Erre figyelni is kell, ha a hátsó ajtóra felszerelt kerékpártartód van. Engem érdekelne, hogy ezt a "feature"-t hogyan lehet kikapcsolni. Ezt, és a légkondi átkapcsolását tolatáskor nemrég írtam ide a fórumba. Amúgy nem emlékszem rá, hogy erről írt volna a doksi.
Újabb dícséret az autó tervezőinek. A VW Passat híres arról, hogy nem lehet kicserélni a bal első izzóit - ha jól emlékszem - csak ha kiszereled az akkumulátorát. Ami azért talán nem tanácsos az út szélén. Nos a Touranban _nagyon_ egyszerű és kényelmes első izzót cserélni. Két mozdulat, és a kezemben volt a rossz izzó. Mondjuk csökkenti a lelkesedésem, hogy a hátsó lámpákhoz nehéz hozzáférni.
De legalább szól. Ezt nagyon hiányoltam az előző autómból. És nem csak akkor szól, ha lámpát kapcsolsz, hiszen akkor már lehet, hogy késő, hanem gyújtáskor azonnal jelez, ha nem jó a pilács. Ja, és a cseréhez mindenképp érdemes lekapcsolni a gyújtást, mert a komputer leveszi az áramot a hibás izzóról és hiába teszed be az újat, amíg nem kapcsolod az autót ki és be, addig nem lesz fény. :-)
Előzmény: PACK (137)
PACK Creative Commons License 2004.11.03 0 0 137

Hi!

Mi az hogy elolvastam! Még otthon sem volt az autó már esténként a könyvet olvasgattam!  De ez elkerülte a figyelmemet...

Az is le van írva benne, hogy hátramenetben lekapcsolja a külső levegőbefújást?

Még esetleg valaki tud ilyesmit?  :-)

 

Üdv!

HTT Creative Commons License 2004.11.02 0 0 136

Halihó Pack

 

Képes voltál olyan súlyos hibát elkövetni, hogy el sem olvastad a kezelési kézikönyvet???????? Na szép :((((

Én minden autóm kézikönyvét elolvastam, elárulom, hogy mindig találtam érdekes dolgokat bennük .... szóval érdemes :)))

 

Teo >

Előzmény: PACK (134)
DoktorÚrVazze Creative Commons License 2004.11.02 0 0 135

Pack!

 

El kell keseritselek! Benne van!  :-))))

 

Szia

 

DÚV

Előzmény: PACK (134)
PACK Creative Commons License 2004.11.02 0 0 134

Hi!

No és ugye erre mifelénk nem a ropogós hó a jellemző az utakon, inkább a latyak meg a víz.  Szóval ideális választás volt.  :-))

 

Már hallottam pár "okosságot" Touran-nal kapcsolatban tőletek, hát én is tapasztaltam egyet:

Én leginkább magam mosom a kocsit, és bosszantott, hogy nem tudtam felnyitni az

ablaktörlöket, mert elérte a motorháztető szélét.

Aztán véleltlenül rájöttem, hogy gyújtás nélkül lenyomva a jobboldali bajuszkapcsolót, a karok elmennek a függőleges, szélső állásba. Így már felnyithatóak. Aztán a következő gyújtásnál szépen visszaállnak alaphelyzetbe.

Lehet, hogy ez le van írva  a könyvben?? :-))

Mindenesetre tetszik...

 

Üdv!

Előzmény: HTT (133)
HTT Creative Commons License 2004.10.29 0 0 133

Halihó

 

Ennek is nagyon jó a mintája vízileg :)))

Nem tudom, hogy mostanság is így van-e még, de egy időben a Golfok gyárilag Barum gumival jöttek .... biztos nem azért, mert gyenge gumi lenne :)

 

Teo >

Előzmény: PACK (132)
PACK Creative Commons License 2004.10.29 0 0 132

Hi!

 

Köszi az infót, már beszéltem is  a fehérvári szervízzel, hazafelé átállítják a kijelzőmet.

 

Jövőhéten gumikat cserélek...

Én a Dayton (ami a Bridgestone kistestvére) és a Barum közül választottam.

Végül is ez lett:

Barum Polaris 2

 

Barum Polaris 2

 

 

Üdv!

Előzmény: saabi (124)
HTT Creative Commons License 2004.10.29 0 0 131

Halihó

 

Ebben az esetben eléggé "olcsón" megúsztad véleményem szerint. Vagyis a kereskedők által sugallt információ által bennem kialakult benyomás szerint :)))

 

Teo >

Előzmény: saabi (130)
saabi Creative Commons License 2004.10.29 0 0 130
Egyszer - Románia közepén - szólt a kocsi, hogy neki az olaja kevés. Szerencsére találtam MOL kutat, és sikerült ott - talán a legdrágább - a doksi szerint ajánlott olajat vennem. Mivel a 30000 kilóméterenkénti olajcsere nem visel el bármilyen olajat, ezen nem akartam spórolni. Akkor kapott egy flakonnal, legyen az elég. Mondjuk ez olyan 20-25 eKm tájékán volt, sejtettem hogy nemsokára olajcsere lesz.

Ave, Saabi.
Előzmény: HTT (129)
HTT Creative Commons License 2004.10.28 0 0 129

Halihó Saabi

 

Azt szeretném, ha megmondanád, hogy a 28000 alatt kellett-e olajat töltened az autódba, s ha igen, akkor mennyit? Erre még nem sikerült info-t szereznem, csak mikor egy kereskedővel beszéltem, ő mondta, hogy ne számoljunk arra, hogy 15 ezer fölött sem kell olajat tölteni bele :o ... igaz, akkor PDTDI-ről volt szó

 

Teo >

Előzmény: saabi (126)
HTT Creative Commons License 2004.10.28 0 0 128

Halihó Pack

 

A kétévenkénti azért ritka, mert az olajban állítólag olyan kémiai változások mennek végbe egy év alatt, ami már nem igazán jó a motornak. Én lecserélem az enyémet, ha nem is megyek annyit egy évben :)

 

A gumikat én akkor szoktam feltenni, ha már nappal a hőmérséklet nemigen megy 10 fok fölé. Azt mondják az okosok, hogy 5 fok alatt jobb már a téli gumi, de afelett kevésbé jó a tapadása és jobban kopik ;)

 

Teo >

Előzmény: PACK (119)
HTT Creative Commons License 2004.10.28 0 0 127

Halihó DoktorÚr

 

Én biz a Daytont venném, mert ha megnézed, annak a mintája íves, azaz belülről kifelé mutat, az ilyenre mondják, hogy jó a vízben. Márpedig nálunk a tél nem olyan kemény, inkább sok vizes nap van, amikor igencsak jól jöhet a vizes minta :))

 

Teo >

Előzmény: DoktorÚrVazze (123)
saabi Creative Commons License 2004.10.28 0 0 126
Nekem úgy 28000 tájékán szólt a kocsi, hogy új olaj kellene, hát megkapta. Remélem.
Én fogyasztást nem nézek, mert néha megyek mint a meszes, máskor meg olyanom van, hogy "takarékoskodom" és akkor lakott területen, ötvennel hatosban. :-D
Az biztos, hogy amióta "jobb" benzint tankolok, cefetűl húz a kocsi. És nagyon fekszi a kanyarokat. Ezért még azt is elnézem, hogy hátulról hülyén néz ki a terpesztett kerekeivel. :-)
Ja, túl vagyok a 35000-n. Amúgy újra Good Year téligumik. Könnyű nekem, tudom. Újra, mivel tavaly ezekkel kaptam. Tehát közeleg az első évforduló. Hmm... egy év tapasztalatai

Eleinte utáltam, az Octavia sokkal szebb volt nála. Csak szteroidos vagonernek hívtam. Persze, asszony választotta. :-)
Miután egy kollegám szólt, hogy a 95-s benzin hülyeség, használjam inkább 98-al, csökkent a zaj, javult a teljesítmény, kezdtem megkedvelni.
Mostanra valamelyest talán sikerült javítani a kezdetek 95-s benzinjeinek kedvezőtlen hatását. Egyedül a váltóval nem tudok kibékülni, időnként megszámoljuk a fogakat, szerencsére még mind megvannak....

Jó lett volna a plusz két ülés hátra, de a tetőléc és a tempomat jobban csábított. Mondjuk a tetőléc feleslegesen, úgyse veszek rá csomagtartót.

Összegezve jó kisautó, valószínüleg, ha még ott dolgozom majd ahol most, a következő is Turcsi lesz. :-)

Ave, Saabi.
Előzmény: PACK (115)
saabi Creative Commons License 2004.10.28 0 0 125
"Bevallom ez az egy dolog rettentően bosszant. Azaz, hogy a sima kijelzőben nem fért el egy átkozott külső hőmérő. Pedig azért csak jó lenne tudni, hogy a finom melegből (amit 3-4 perc alatt tud az autó csinálni), mibe fogok kiszállni..."

Három-négy perc alatt? Irígyellek, vazze! Nekem uszkve tíz perc és három forduló a háztömb körül, hogy elég meleg legyen kilátni. Az FSI motor néha túl takarékos. :-)

Ave, Saabi.
Előzmény: DoktorÚrVazze (110)
saabi Creative Commons License 2004.10.28 0 0 124
"Egy dolog ami bosszant: A multi kijezlő csak németül beszél. Én meg egy kukkot se.
Lehet ezt állítani, vagy updatelni angolra??"

Lehet. Nekem asszem a Porsche Budában írták át.

Ave, Saabi.
ps: istenem, amikor a "Hecklappe öffen" :-D De rég láttam.
Előzmény: PACK (109)
DoktorÚrVazze Creative Commons License 2004.10.28 0 0 123

Hohóóóó!!!!!!

 

Megvan, valamit elszúrtam, erre meg sikerült.

 

Na itt a másik:

 

Dayton

 

Soha nem tudom, melyik mintázat a jó, szokták mutatni a gumisok én meg csak nézek, mint bobby a moziban.

 

A Debica talán azért tetszene jobban, mert oldalt is van recéje, lehet, hogy mély hóban ott is kapaszkodik.

 

Szerintetek?

 

DÚV

Előzmény: DoktorÚrVazze (122)

Ha kedveled azért, ha nem azért nyomj egy lájkot a Fórumért!