heeelp! punto 1, elx kivitel, gyári központi zár... ami most döglött be.
induláskor még teljesen jól ment. lezáráskor viszont talán rosszul csuktam be az ajtót, a kocsi eljátszotta a szokásos katt-katt-katt menetet (próbálja bezárni, nem megy mindegyiknél, kiold, bezár, kiold, bezár, kiold). ez már volt máskor is, amikor rosszul volt becsukva egy ajtó, de akkor az ajtó helyes becsukása után rendben lezárt a központi.
most nem.
péntek reggel, tegyük hozzá, befagyott a záram, úgyhogy kapott egy kicsi zárjégoldót (amire nem volt szükség egész télen), akkor kinyílt. azóta rendben működött. most viszont az istennek nem hajlandó tovább működni.
Viszont szerintem ki lehet ezt még olcsóbban is hozni, mert ez egy sima 1mm-es UV álló kültéri meglehetősen rugalmas műanyag lemez. Nagy valószínűség szerint itt az ebay-n is úgy vágják ki a megfelelő anyagból maguk kisiparilag - le merném fogadni! Már találtam pár céget idehaza, akik forgalmaznak különféle műanyag lemezeket - de nem volt még időm megkérdezni őket, hogy vajon van-e a célra megfelelő anyaguk. Még ha ugyanannyiba is kerül, én inkább vennék egy táblányit - amiből kijön 2-3-4 db ablak, minthogy 1db-ra több pénzt adjak ki.
Először féltem a műszakitól, mert szerintem pont emiatt a neten árult ablakokban nincs E jelölés. Megnéztem azonban az autómban lévő gyárit és abban sincs E jelölés - csak a Fiat jel, meg gyártási idő stb.. Szóval ezek szerint itt nem lényeges az üveg ablakokkal ellentétben. Mondjuk azért én megvárom a beépítéssel , amíg megkapja a magyar rendszámot az autóm. Ezért is jegeltem ezt az ügyet pár hétre..
olvasgattam kicsit fórumokat, pl. a puntoclubon pont nemrég irták hogy gyakori betegség a gyújtókábel hiba. Holnap próbálkozom, remélem csak ez a baja..
Minden le van kapcsolva, city servot nem is használom soha.
Most végeztem. Akku/akkutartó ki, testkábel levesz a kasztniról is váltóról is. Megcsiszol minden felület. + kábel levesz a biztosítékházról, megcsiszol, ugyanúgy akkusaruk csiszolása, levegővel lefújása. Önindító levéve, kommutátor/bronzkefe megtisztítva.
Mindent összeraktam, indítás és csak nem az igazi. Indítás közben az összes visszajelző kialszik, de most éppen nem nullázott. Igaz nem is ilyenkor van probléma, hanem a reggeli indításkor.
Testkábel csatlakozásait pucold meg alaposan, meg nem ártana a 12V-os nagyáramú vezetékek csatlakozásait sem (aksi melletti biztosítódoboznál), első körben..
Nemrégen volt itt téma az indításkori feszültségesés. Tehát hidegindításkor annyira lecsökken a feszültség, hogy el sem indul a motor, ill. lenullázódik a km óra és az időmérő óra is. Nálam is ez a gond, de csak 0C fok alatt mint pl. ma is. Több akkuval is próbáltam, mindegyikkel ezt csinálta.
Nem tudom valaki rájött-e már a hiba okára, ha igen megköszönném ha megírná.
Üdv urak, ma reggel szegény asszonykám visszafordult munkába menet a Puntojával (99, 1.4-es 8szelepes motor). Szerintem 1-2 henger nem hajlandó menni. Legalábbis úgy rángatózik mint a fene alapjáraton, semmi erő nincs benne, és úgy pöfög mint egy V2-es.
..bár könnyen beindul. Hol kezdjek kapirgálni? Ennél is szokott behalni a gyújtótrafó? Sajnos diagom nincsen hozzá (esetleg ha valaki vecsés környékén tudna segíteni, megnézni -esetleg javítani is, nagyon hálás lennék)..
Hát, így van, ahogy érzed. :-) Én így használom. Még téli gumi van az autón, én nem ceréltem még le a nyárira, ráadásul 35 centi hó hullott le átlagba durván 36 óra alatt. Az idei szezonba nem volt ilyen hóesés mint most.
A téli kerék méret 175/70 R14, a nyári meg 175/65 R14
Igaz nem punto, de dettó ugyanaz a kerékjárat és környéke. Volt Puntom is.
Annyi a különbség a két autó hátsó futőműve között( az első szinte egyforma konstrukcióra), hogy a punto II. merev hidas, az enyém meg független lengőkarosak. Ezért nem is olyan stabil. Viszont lágyabb. Az enyémnek talán jobban görbül befelé a kereke rugózáskor. Ezáltal talán kevésbé érhet hozzá a peremhez a gumi széle.
De volt fent nekem régebben 185/65 R15, na ez teljesen beleért rugózáskor. Aztán volt rajta 185/60R15, ez még hébe-hóbe beleért a sárvédő szélébe. Így jött a 175/65R15 méret, ami teljesen jól forog a sárvédőben. Az igaz, hogy elég lenne egy 6J-s felni. De ezzel a 7j-vel is jól végzi a dolgát. Van ismerősöm akinek kifejezetten tetszik, hogy befelé hajlik a gumi a felnin.............engem se zavar. Az autópályán is végzi a kerék a dolgát, ahogy kell.
Tudtommal ez a 175/65R15 méret a Grandenek is gyárilag.
Egy kis ellenpélda: Én augusztusban cseréltem a hátsó telókat, szintén Marellire, de én havi 6 ezreket mentem vele, szóval belekerült már 20 ezer is novemberig. (Azóta nem használom a kocsit) és semmi baj a telóknak.
Végülis valószínűleg ezzel sem ér bele, mert most lett részben átfényezve, kasznizva és sehol nem láttam nyomát a kerékjáratokon, dobbetéteken. ET38-as egyébként az enyém - ha jól rémlik.
Azért kíváncsi lennék, hogy hogy áll a 7J-n egy 175-ös gumi - gondolom nem Veszprém környéki vagy, mint én :)..
Én pont a 15" miatt parázok az én Punto Cabriomnál - amit nem rég vettem a németeknél. Jelenleg még 14-es téligumi van rajta acélfelnin, de hozzá kaptam a korábban évek óta rajta lévő 7J-s 15-ös alufelniket 195/45R15 nyárigumikkal. Szereztem egy régebbi fotót az eladótól - amin még rajta voltak a felnik és nekem nagyon tetszik vele, de az a /45 elég húzós szerintem a magyar utakra. Ráadásul a 7"-os szélesség túl nagy szerintem, mert még a 195-ös guminál is túllóg kivül 1mm-t, belül 4-et a felni - azaz elég könnyű megpadkázni. 185,175 széles pedig már picinek is tűnhet ilyen széles felnin. A gumik viszont se nem öregek, se nem túl kopottak, így az felé hajlok, hogy egyelőre felrakom - aztán majd meglátom :-S..