Vagy azzal együtt, amit a Volánbusz topikban írtál, meg vegyük be a képletbe a 40 db ÉNYKK-s kocsi pletykáját:
én már reális opciónak látom a 40 ÉNYKK - 60 VB felosztást.
Azt nem tudom, hogy nézted-e, de az Inovellek MIND IC kivitelűek lesznek. Ez pedig kifejezetten érdekessé teszi a dolgot szerintem, mert ismerve a KK-k hozzáállását, ezek távolságis gépek lesznek. Milyet néztem, amikor a fürediek Pestre osztották be az IC Inovellt, pedig náluk a két Pestre járó kocsi az "új" Evadys és a Drögmöllerük volt.
Mindenesetre kitartok a véleményem mellett: meglátjuk. Meg a biztos úgyis az, ami már megtörtént. :D
A 100 Credoból fog kapni a Volánbusz szerintem. Megnéztem a kijelzőkre vonatkozó előírást, és ott VB-s feliratokat várnak el.
Őszintén bevallom, este 11-éjfél körül már csak átfutottam, és így nem volt teljesen egyértelmű, hogy az összesnek olyannak kéne lennie, vagy sem. De majd meglátjuk.
A King Longok esetében a szerződés elvileg lehetővé teszi, hogy a járművek az alvállalkozó levonulásával a VB állományába kerüljenek (a Mátra Volánhoz is így kerültek az Intourok).
Csahogy mind a nagy King Longok megvásárlása, mind az alvállalkozói szerződés meghosszabbítása közbeszerzést igényel, ami nehezen fér már bele év végéig...
Nekem most az a tippem, hogy a VB-hoz a Volvokból csak a 70 db háromtengelyes hosszú szóló busz kerül (ezek Érd, Szigethalom, esetleg még Monor és Cegléd térségébe kerülhetnek). A 15 db Volvo csuklós szerintem az ÉMKK-hoz fog kerülni, a többi Volvo pedig talán a DAKK-hoz.
Fut még egy 40 db használt normálpadlós busz (cseh Intourok?) egyéves bérlésére szóló tender és most jött ki egy tender 100 db új Raktáronell beszerzésére. Szerintem ezek se a VB-hoz fognak kerülni.
Ami az alvállalkozókat illeti: könnyen lehet, hogy a King Longok (esetleg még a Color Intouroi és Temsái) maradni fognak, immár a Volánbusz állományában. Így gyakorlatilag a T&J bérelt gépeinek pótlása lenne nagyobb gond (a Kontaktnál 3, a Colornál talán 6-7 db buszt kellene pótolni). Mondjuk még azt sem zárom ki, hogy semmi nem történik és maradnak az alvállalkozók :)
"Mi hiányzik látványosan ebből a rendszerből? A vidéki városok tömegközlekedése, és ami a legfontosabb: a Volánok menetrendje.
Igazán jól akkor tudna működni az útvonaltervező, ha a helyközi buszokat is tartalmazná, egyelőre azonban a Volán-menetrendeket a vs.hu alá tartozó menetrendek.hu honlapon találjuk meg. Itt csinálhatunk ugyan MÁV+Volán kombinált keresést, de a BKK járatait már nem találjuk meg – és a turistáknak egy ilyen oldal egyébként is nehezen megtalálható.
Amennyiben mindenki feltöltené az adatait a Google útvonaltervezőjébe, létrejönne az egyelőre hiányzó országos útvonaltervező. Szóval most minden szem a Volánokra szegeződik."
De sok esetben a használt autóbuszok beleszámolása se javítana sokat a mérlegen.
A Vértes például 2009 óta 1, azaz EGY darab buszt vásárolt helyközibe (MAL-754).
Az Alba 2009 óta 0, azaz NULLA darabot.
De hogy ne menjünk a fővárostól se olyan messze: a Volánbusz eddigi - ha a BKK-s kocsikat nem számoljuk - utolsó csuklós autóbusz-beszerzése a táblázat 2009-es rovatában található 17 db busz (az LLF-ek).
Csak azokat vettem bele, amiket új kocsinak tudok, a használtakat nem. Ugyancsak kihagytam az alvállalkozói kocsikat. Beleszámoltam viszont a Volánbusz BKK-s járgányait. Emellett újnak vettem a gyárudvarról hosszas álldogálás után első alkalommal forgalomba állított Credokat. Azt az eddigi "praxisomból" abszolút lehetségesnek tartom, hogy nem teljesen pontosak a listáim, de közel 50%-ot csak nem tévedek. No, mindenesetre ha óriási marhaságot írtam, javítsátok ki, próbálok abból is tanulni.
A Budapest - Rotterdam járatot a Volánbusz fogja üzemeltetni? Eddig a menetrendben Eurolines partnerként a Werner Reisen vitte Touringos alvállalkozóként, de a nemzetközi menetjegy értékesítésnél most már a Volánbusz szerepel üzemeltetőként.
Az említetteknél már nem szerepel Eperjes - Budapest - London járat, hanem helyette ismét a Budapest - London járat van Volánbuszos üzemeltetéssel. Tudtok erről esetleg valamit, ez is változik november 1-től?